Permalänk
Medlem

Nu eller Black Friday?

Är det värt att vänta tills Black Friday för att köpa en ny dator?

Permalänk
Medlem
Skrivet av BWOAH:

Är det värt att vänta tills Black Friday för att köpa en ny dator?

Hur ska vi kunna veta vad som kommer att ske på BF?

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem

Eftersom du uppenbarligen inte behöver datorn nu kan du väl lika gärna vänta. Black Friday är dock ingen generell rea, utan huvudsakligen äldre, utgående komponenter och några enstaka fynd. Du kan alltså inte bestämma i förväg vilka komponenter du skall köpa och garanterat få dem billigare, utan du får vara aktiv och se vad av det som dyker upp som passar dig.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem

Finns andra anledningar att vänta än black friday, intels refresh, folk som dumpar 1xxx gtx kort efter 2xxx releasen releasen, 7nm från amd etc. Men jag är definitivt av opinionen att du kan spara på ett bygge genom att pröjsa allt då. Bara att kolla på datorkomponenter på prisjakt och gå in på prishistoriken och kolla datumen kring BF. Och med tanke på hur trenden har gått med mer försäljning vaje år då tror jag knappast att det skulle vända i år. Men jag kan ha fel såklart.

Permalänk
Inaktiv

Black Friday har i Sverige blivit ett väldigt urvattnat koncept. Man hittar ofta bättre erbjudanden under lönehelger och diverse kampanjer t.ex.
Däremot så skulle jag säga att det kan vara värt att vänta på Intel's 9000-serie samt RTX-releasen för att se hur de presterar och förändrar marknaden.

Permalänk
Medlem

Kanske inte kan plocka exakta produkter men du borde kunna komma ganska nära. Kan bli en kul rea med allt på gång. Ser själv fram mot den lite extra i år.

Visa signatur

Kids, always eat your vegetables and ALWAYS check run as administrator.

Permalänk
Medlem

Kan vara värt om du hittar något utomlands, amazon t.ex.