Mikrokodsuppdatering löser prestandaproblem med AMD Ryzen 5 2400G

Trädvy Permalänk
Inhibitor
Registrerad
Dec 1999

Mikrokodsuppdatering löser prestandaproblem med AMD Ryzen 5 2400G

SweClockers uppdaterar recensionen av processorn Ryzen 5 2400G, då AMD släppt en mikrokodsuppdatering som åtgärdar de tidigare rapporterade prestandaproblemen med modellen.

Läs hela artikeln här

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa leder till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2003

Bra att de fixar problem som upptäckts. Tråkigt för de som under tiden lidit av dessa.

mmm

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2013

Väldigt bra att höra! Funderade just på att lämna tillbaka min oöppnade 2200G till Elgiganten och skaffa 2400G alt. vänta på 2400GE, men prestandaproblemet ni rapporterade stoppade mig. Får se hur det blir nu

Main || Intel Core i7 980X @ 4.12GHz || ASUS Rampage III Gene || Corsair Vengeance 6x4GB @ 1800MHz || EVGA GTX 780 Reference || Creative Sound Blaster ZxR || 2x Intel 530 240 GB || Western Digital Blue WD10EZEX 1000 GB || ASUS VG248QE (no G-sync) ||
Laptop || Lenovo Thinkpad X220 4291-37G ||
Project: Pentium Clockbox || Intel Pentium G3258 ||

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2012

Kommer testresultat med överklockad 2400G presenteras?

Trädvy Permalänk
Häxmästare ✨
Jonas Thörnqvist
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2002
Skrivet av Rillsarn:

Kommer testresultat med överklockad 2400G presenteras?

Har tyvärr inte mer tid att lägga på denna plattform just nu, men blir det tid över på de annars ganska torra sommarmånaderna så är det ett bra uppslag på en revisit.

Trädvy Permalänk
Hjälpsam
Plats
Karlskoga
Registrerad
Jan 2007

Puh!
Skönt att de fixade det, två månader är en ganska låg tid att vänta, för de som sitter med en 2400G.

AMD Ryzen 7 1700 | Vega RX 64 | https://valid.x86.fr/ufsz9j | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W | Corsair 600T Graphite vit.
AMD FX8350 | Polaris RX 460 4 GB | https://valid.x86.fr/0q5pkm | Cooler Master V 700W | 32 GB ECC-Minnen.
HTPC | https://valid.x86.fr/ez1zxw |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Feb 2011

Skönt att det blev fixat. Jag förstår också att det kan ha tagit lite tid... PR-mässiga konsekvenser av att skicka ut en "Fix" som istället ger nya problem eller rentav inte hjälper hade varit värre.

Första inlägget i en tråd är sällan relevant när tid har förflutit. Vänligen svara på mitt senaste inlägg i tråden, inte det första, annars blir det kass. http://ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2004

Sorgligt att det var sådana problem till att börja med, det borde faktiskt fångats innan release. Dåligt där, och det tog lite väl lång tid att fixa också. Skönt att problemen äntligen är över i alla fall.

i7-5775C @4GHz | GTX 970 G1 Gaming | 2x8GB DDR3-2133 C9 | Z97-AR
Define R5 Blackout | Noctua NH-U14S | EVGA G2 SuperNOVA 850W
Dell P2416D | G502 Proteus Spectrum | Vortex Pok3r RGB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Okt 2001
Skrivet av zetruz:

Sorgligt att det var sådana problem till att börja med, det borde faktiskt fångats innan release. Dåligt där, och det tog lite väl lång tid att fixa också. Skönt att problemen äntligen är över i alla fall.

Du vet, den som väntar på något gott väntar alltid för länge

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Öland
Registrerad
Dec 2013

Idag fick jag reda på att det finns en fix... då gjorde jag rätt som skaffade en 2400G utan att veta om detta.

# = Brädgård
Strömlös... ASRock AB350 ITX/ac, AMD Ryzen 2400G, Ballistix Sport LT 2666Mhz CL 16, Samsung 860 EVO 250GB, FD Nano S
Dell U2415, Logitech K400 Plus