Microsoft avtäcker nya Surface-produkter i oktober

Permalänk
Melding Plague

Microsoft avtäcker nya Surface-produkter i oktober

I oktober håller Microsoft ett evenemang med fokus på varumärket Surface, och ett flertal nya produkter inom olika kategorier är att vänta.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ska bli spännande att se vad det blir. Se om man uppdaterar från Surface pron.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem

Gillar fortfarande idén med en Microsoft-telefon. Har dock aldrig haft en själv.
Vad tror ni? En med android i bakgrunden men med deras egna launcher osv.

Permalänk
Medlem

100k kr klassen på datorer att vänta..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

E2160 @ 3,2 , scyte infinity, p35 ds3, 4gb corsair 800mhz, Sapphire 5850 1gb. Intel x-25 V 40gb, 1x western digital black. /laptop amd x2 2.2ghz 3gb 5730.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Mäki:

100k kr klassen på datorer att vänta..

Skickades från m.sweclockers.com

3x 4TB M.2 diskar redan där 90k

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Avstängd

Kollar man på tidigare Surface serien så har den ju varit dålig och haft en massa problem, och inte ens fungerat bra med Windows 10.
Microsoft lyckas ju inte få sin egen hårdvara att fungera med sin egen mjukvara.

Jag finner Dell XPS 13 mer intressant.

Permalänk
Medlem

Kan dom inte lansera en Surface Monitor också som har typ samma skärm som Surface Studio. Vore trevligt

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Avstängd

Surface phone lär det inte bli men sannolikt lite uppdateringar av några av produkterna i linjen. En lite fetare surface studio hade vart kul. Sannolikt kommer det i alla fall en Go med lte och kanske lite nya processorer för några övriga modeller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Kollar man på tidigare Surface serien så har den ju varit dålig och haft en massa problem, och inte ens fungerat bra med Windows 10.
Microsoft lyckas ju inte få sin egen hårdvara att fungera med sin egen mjukvara.

Jag finner Dell XPS 13 mer intressant.

Har du egen erfarenhet av enheter ur Surface-serien? Vilka problem har du upplevt?
Själv är jag väldigt nöjd med min Surface Pro 4 (2015). Sett till vad det är för en maskin så har jag absolut ingenting att klaga på, den gör vad den ska och den gör det väldigt bra.

Permalänk
Medlem

Skulle ju vilja ha en, men ganska ointressant eftersom dom är så in i helvetes dyra jämfört med specs

Permalänk
Medlem

Surfacedatorer ser ut att vara riktigt smidiga som studentdatorer. Små och näta att ta med till skolan.

Skrivet av MarcusHuddinge:

Skulle ju vilja ha en, men ganska ointressant eftersom dom är så in i helvetes dyra jämfört med specs

Ja man kan köpa typ en sådan här istället
https://www.mediamarkt.se/sv/product/_lenovo-ideapad-320s-13-...
Jag kikade på den på mediamarkt, liten och nätt och bra hårdvara för en lite mindre peng.
Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Vill ha faktorn är hög

Permalänk
Snusfri

En Surface Book skulle inte sitta fel.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Har en Surface Pro 2 som jag är grymt nöjd med, känns dock som det är dags med en ny, så släpper dom något till våren här i Sverige så är det nog läge att slå till!

Permalänk
Inaktiv

Har haft alla surface pro:n från version 2 och framåt. Nu sitter jag på en Surface Book 2.
Helt underbara produkter.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av JesperA:

Kan dom inte lansera en Surface Monitor också som har typ samma skärm som Surface Studio. Vore trevligt

Verkligen, tror MS hade kunnat sälja hur många sådana som helst.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Surfacedatorer ser ut att vara riktigt smidiga som studentdatorer. Små och näta att ta med till skolan.

Ja man kan köpa typ en sådan här istället
https://www.mediamarkt.se/sv/product/_lenovo-ideapad-320s-13-...
Jag kikade på den på mediamarkt, liten och nätt och bra hårdvara för en lite mindre peng.
Skickades från m.sweclockers.com

Njae.

Kör hellre på denna som är ett klart steg upp, och närmare Surface och Apple i kvalitet (men inte fullt ändå): https://www.webhallen.com/se/product/288741-Lenovo-IdeaPad-72...

Skall man absolut köra Lenovo så föredrar jag dock min klassiskt desginade ThinkPad X1:a.

Smaken är dock som baken - olika.

Man får dock (i stort) ungefär som man betalar för det. Finns inga genvägar till det perfekta ljudet!

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Kollar man på tidigare Surface serien så har den ju varit dålig och haft en massa problem, och inte ens fungerat bra med Windows 10.
Microsoft lyckas ju inte få sin egen hårdvara att fungera med sin egen mjukvara.

Jag finner Dell XPS 13 mer intressant.

Vilka problem är det du har upplevt?
Sitter med en surface pro (17) och har inye upplevt några problem.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Hoppas på en ny surface pro som kan laddas genom USB, förslagsvid USB-C. Nuvarande kan endast laddas genom proprietär adapter, vilket känns ganska 2010...

Permalänk

Vad tror ni, är det möjligt med en ny surface book 3 med GTX 1070 samt 144hz skärm?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️  NZXT H1 - Intel ARC 770 - i7 12700 - 16GB DDR5
🖱️ Superlight 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av pHr33:

Hoppas på en ny surface pro som kan laddas genom USB, förslagsvid USB-C. Nuvarande kan endast laddas genom proprietär adapter, vilket känns ganska 2010...

USB C har ju inte ens funnits så länge? Så hur kan det kännas som 2010?
Micro Usb är ju bara en jobbig kontakt så jag är glad för att dom inte har det.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem
Skrivet av pHr33:

Hoppas på en ny surface pro som kan laddas genom USB, förslagsvid USB-C. Nuvarande kan endast laddas genom proprietär adapter, vilket känns ganska 2010...

Håller med till 100%.

Det bäste vore att den får samma lösning som min Surface Go; kan laddas både via USB-C och via Surface Connect. Helt perfekt. På jobbat kan jag använda samma laddare med Surface Connect som till min jobbdator (Surface Pro), och hemma så kan jag ladda via mina Apple USB-C-laddare.

Nu hoppas jag bara på att Apple snart kan gå över till USB-C även för deras nästa iPhone som kommer imorgon, och nästa generations iPad. Känns väldigt 2010* med deras proprietära skit. Gillar verkligen att deras nyare MBP kör på USB-C.

Kom igen nu både Microsoft och Apple!

Jag vill till slut ha endast USB-C på i princip alla laddkontakter (på klockor och annat väldigt smått kan jag köpa andra lösningar).

* 2010 så fanns dock varken Surface Connect, Lightning eller än mindre USB-C - så årtalet håller jag inte riktigt med om!

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Kollar man på tidigare Surface serien så har den ju varit dålig och haft en massa problem, och inte ens fungerat bra med Windows 10.
Microsoft lyckas ju inte få sin egen hårdvara att fungera med sin egen mjukvara.

Jag finner Dell XPS 13 mer intressant.

Känner inte jag alls igen, inte från min Surface eller någon annan jag känner till i närmaste kretsen. Finns heller inte något speciellt om detta på nätet.

Skickades från m.sweclockers.com