Nvidia Shield TV v2 - Samlingstråd

Permalänk
Medlem
Skrivet av thu3n:

tjena!

Har sedan 1 år tillbaka använt mig utav shield v2 och är supernöjd. Men jag har en fråga. fjärrkontrollen, inte spelkontrollen utan fjärr. Har ni haft problem med den meda att batteriet slukas? Jag har inte använt dig sedan första veckan då den slukade mitt nyköpta batteri till den. Har inte sedan dess orkat lägga stor energi på det då jag såklart inte hittade kvittot för att lämna tillbaka det. Men som sagt, är det någon där ute som haft liknande problem och vet en lösning till varför det slukas? Typ ett sätt för att göra så fjärrkontrollen stänger av sig efter inaktiv i 1min eller så, går detta att göra?

för er som då undrar vad sjutton jag haft för fjärrkontroll. Det är då min LG-magic remote, men den tryter när de är att man ska söka efter något i playstore butiken osv då ett annat gränsnitt dyker upp som tangentbord.

Jag får byta batterier alldeles för ofta. Behövde byta mkt mer sällan i början så borde vara uppdateringar som förstört.

Läste från Nvidia på deras forum att batteriet borde räcka nästan ett år och gör det inte det ska man skicka in den (fjärren) och få en ny för då är det fel på den. Inte orkat göra det än.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Någon som testat spela via geforce now. Jag har testat gratisspelen men lite tråkigt att jag aldrig kommer över 720p60 på min Oled B7. Detta trots att jag har fiber 100mbit. Någon annan som fått det att flyta i 1080p60?

Permalänk
Medlem

Kom någon ny programvara igår, har inte kollat vad det var för förbättringar ännu.

Visa signatur

1:MSI Z170A G M5| I7-6700K @ 4.7Ghz | CV 4x8GB LPX DDR4 3000 | NH-D15S | FD N R2 650W | FD R5 White | GTX780Ti
2:P8Z68-V PRO/GEN3 | I7-2700K @ 4.6Ghz | XMS3 DDR3 16GB 1600 | NH-D15S | GTX 770 | FD R3 White | Benq XL2720T
3:GA-Z77-D3H | i5-3570K @ X.XGhz | Corsair DDR3 16GB 1600 | GTX 660 Ti DCUII TOP | Benq G2420HD
4:Intel S5500BC | 2x Xeon X5650 | 32GB ECC | Samsung 850 EVO 500GB | 2x Hyper 212 EVO | TX750 V2 | CM Stacker 32TB
5:HTPC | Nvidia Shield TV 16GB (P2897) | ZOTAC ZBOX Nano AQ01 | 8GB DDR3 | A1200 72MB Blizzard 1230IV+SCSI-Kit

Permalänk
Medlem

@Squallie: Jag upplever precis tvärt om, för ett år sedan slukade min fjärr batterier men nu senaste månaderna så har det inte gått något alls om man ska tro på indikatorn.

Visa signatur

Blank

Permalänk
Medlem

Om fjärrkontrollens batteri är urladdat: Nvidia releases remote app for Shield TV https://www.theverge.com/circuitbreaker/2018/9/11/17845012/nv...

Går även att väcka sin Shield med appen.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem

Jag har lite problem med att fjärren slutar svara helt ibland även fast det är batteri kvar.
Den hoppar alltid igång om jag sätter shielden i sleep och sen väcker den genom att trycka på knappen på shielden.

Nån som har samma problem och löst detta på nåt sätt?

Har en V1 Pro.

Visa signatur

- Intel i7 8700K | Z370 AORUS Gaming 5 | MSI 1080TI | 16GB DDR4 |
- Asus ROG G20AJ | Intel i7 4790K | GTX 970 | 16GB DDR3

Permalänk
Medlem

"NVIDIA SHIELD Android TV gets SHIELD Experience 7.1 with NVIDIA Share and 120Hz support"

https://forums.geforce.com/default/topic/1070965/shield-tv/sh...

Visa signatur

1:MSI Z170A G M5| I7-6700K @ 4.7Ghz | CV 4x8GB LPX DDR4 3000 | NH-D15S | FD N R2 650W | FD R5 White | GTX780Ti
2:P8Z68-V PRO/GEN3 | I7-2700K @ 4.6Ghz | XMS3 DDR3 16GB 1600 | NH-D15S | GTX 770 | FD R3 White | Benq XL2720T
3:GA-Z77-D3H | i5-3570K @ X.XGhz | Corsair DDR3 16GB 1600 | GTX 660 Ti DCUII TOP | Benq G2420HD
4:Intel S5500BC | 2x Xeon X5650 | 32GB ECC | Samsung 850 EVO 500GB | 2x Hyper 212 EVO | TX750 V2 | CM Stacker 32TB
5:HTPC | Nvidia Shield TV 16GB (P2897) | ZOTAC ZBOX Nano AQ01 | 8GB DDR3 | A1200 72MB Blizzard 1230IV+SCSI-Kit

Permalänk
Medlem

Min fjärrkontroll har fått mjukvara 1.35 medan Spelkontrollern är kvar på 1.2x nånting
Är det likadant för er också?

Mvh
Nvidia Shield 2017

Permalänk
Medlem
Skrivet av yrfhar:

Om fjärrkontrollens batteri är urladdat: Nvidia releases remote app for Shield TV https://www.theverge.com/circuitbreaker/2018/9/11/17845012/nv...

Går även att väcka sin Shield med appen.

Förstod inte riktigt poängen med Nvidias app när Goolge redan släppt en bättre app för Android TV för längesedan, som dessutom har stöd för röstinmatning.
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.google.andr...

Permalänk
Medlem

@corb06: Avinstallerade min Google app och kör nu på Nvidias men smaken är olika.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gilgamesh:

om du bara ska spela upp filmer/serier så behöver du inget annat än TVn, installera appen XPlay och kör en Plex server på din PC. så kör jag med min OLED C7, spelar upp 4K osv utan problem.

Jag har testat både Plex och Universal media server, men 4K filmerna laddar konstant.
Vet inte om det är min gamla 2600k dator med ett 770 som är problemet eller något annat.

Så hade tänkt köpa en shield och en extra hårddisk till den och lagra all media där istället.
Koppla Shielden till TVn direkt med HDMI och styra den med datorn.
Hade ändå tänkt köpa in en extern hårddisk då jag har ont om plats på min vanliga PC

Antar att det är bättre att köra HDMI kabeln direkt än att strömma över nätverket?

Har aldrig använt någon NAS eller mediaserver så inte riktigt vad som vore bäst.
En shield + hd verkar ju inte vara SÅ dyrt om man jämför med NAS etc.

Visa signatur

Registrerad 2001-12-24 15:10
Jul med Kalle Anka och Sweclockers

Permalänk
Medlem

@Selo

jag menar inte vanliga Plex appen utan XPlay, jag kör 4K HDR filmer utan problem trådlöst både på TVn och datorn, 100/100 lina, köpte också en Shield V2 men lämnade tillbaka då stream av spel inte fungerade som jag ville.

Visa signatur

GAMING
XV252QF 390Hz|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem

@Selo: Själv kör jag mest KODI men ibland även Plex. Har just en server med en gammal Intel Core i5 4690K och fungerar strålande med 4K HDR ATMOS från den till Shield. Från Xbox One X är det dock katastrof att köra från Plex. HDR i en minut, sedan buffrar och sist och inte minst förlorar jag HDR. Vet inte hur det är att köra PlexServer på Shield? Men Kodi funkar med HårdDisk.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gilgamesh:

@Selo

jag menar inte vanliga Plex appen utan XPlay, jag kör 4K HDR filmer utan problem trådlöst både på TVn och datorn, 100/100 lina, köpte också en Shield V2 men lämnade tillbaka då stream av spel inte fungerade som jag ville.

Har testat båda men med samma problem :/
Det enda som funkar är att köra Universal media server och öppna filmerna genom min PS4:a
Men kvaliten blir inte 4K.

En shield borde väll funka?
Hade även funderat att köra VPN på den isåfall.

En NAS med typ 3-4tb kostar väll mer?
Har ingen koll på hur en NAS funkar heller riktigt :/

Visa signatur

Registrerad 2001-12-24 15:10
Jul med Kalle Anka och Sweclockers

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som har problem med chromecasten i Shielden? Cmore fingers inte alls, men bör jag kopplar in min chromecast 2 fungerar der fint. Det är lika med Telia play. Nån som har nåt tips på en lösning?

Permalänk
Medlem
Skrivet av wranzzon:

Är det bara jag som har problem med chromecasten i Shielden? Cmore fingers inte alls, men bör jag kopplar in min chromecast 2 fungerar der fint. Det är lika med Telia play. Nån som har nåt tips på en lösning?

Jag har problem med HBO efter senaste uppdateringen. Det fungerade bra innan. Nu startar avsnittet men loopar de första 3-5 sekunderna ungefär. Jag har inte provat något annat än.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hundburgaren:

Jag har problem med HBO efter senaste uppdateringen. Det fungerade bra innan. Nu startar avsnittet men loopar de första 3-5 sekunderna ungefär. Jag har inte provat något annat än.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja ok, förhoppningsvis är det ett känt problem så dom löser det

Permalänk
Medlem

Jag får inte igång cmore heller. Jävligt irriterande, rent ut sagt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av wranzzon:

Är det bara jag som har problem med chromecasten i Shielden? Cmore fingers inte alls, men bör jag kopplar in min chromecast 2 fungerar der fint. Det är lika med Telia play. Nån som har nåt tips på en lösning?

Skrivet av Homie:

Jag får inte igång cmore heller. Jävligt irriterande, rent ut sagt.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har samma problem, har pratat med cmore support. De hade ingen prognos på när det ska vara löst men visste om att det inte fungerar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BiffenL:

Jag har samma problem, har pratat med cmore support. De hade ingen prognos på när det ska vara löst men visste om att det inte fungerar.

Tack för uppdatering! Hoppas de löser det inom kort. HBO fungerar inte heller utan loopar bara. Det är inte Nvidia som har klantat sig då i och med sista uppdateringen?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Homie:

Tack för uppdatering! Hoppas de löser det inom kort. HBO fungerar inte heller utan loopar bara. Det är inte Nvidia som har klantat sig då i och med sista uppdateringen?

Skickades från m.sweclockers.com

Vem och om det är någon som "klantat" sig låter jag vara osagt. Cmore svarar att de enbart har officiellt stöd för Googles Chromecast.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Homie:

Tack för uppdatering! Hoppas de löser det inom kort. HBO fungerar inte heller utan loopar bara. Det är inte Nvidia som har klantat sig då i och med sista uppdateringen?

Skickades från m.sweclockers.com

Jo jag tror det, eftersom det är flera olika appar som inte fungerar.

Permalänk

Om det är någon mer än jag som har problem med att få fram shielden i Networks i windows. (Jag har bockat i samba, stängt av sharing password osv.)

Ladda ner appen X-plore File Manager på shielden och koppla upp er emot hemdatorn från appen. Funkar jätte bra för mig att föra över filer från hemdatorn till shielden.

Visa signatur

Moderkort: Asus P8Z77-V. HDD: SSD Intel 520 120gb, 1TB. CPU: I7 3770k. GPU: ASUS STRIX 1080.
Ram: Corsair Vengence 8gb. Cpukylare: Cooler master 612s. PSU: Corsair 650w. Chassi: Corsair Obsidian 650D.

Permalänk
Medlem
Skrivet av qwerty3225:

Om det är någon mer än jag som har problem med att få fram shielden i Networks i windows. (Jag har bockat i samba, stängt av sharing password osv.)

Ladda ner appen X-plore File Manager på shielden och koppla upp er emot hemdatorn från appen. Funkar jätte bra för mig att föra över filer från hemdatorn till shielden.

Detta fungerar också. Alltså man går till kontrollpanelen, inte inställningar, och väljer program, aktivera windows funktioner och så kryssar man i "stöd för SMB 1..."

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Skrivet av yrfhar:

Detta fungerar också. Alltså man går till kontrollpanelen, inte inställningar, och väljer program, aktivera windows funktioner och så kryssar man i "stöd för SMB 1..."

https://preview.ibb.co/nJuACU/123.png

Har redan detta ibockat. Menade SMB men skrev samba i mitt inlägg. Får bara upp Shield som "other device"

Skriver jag \\ipadress i filhanteraren så får jag bara en timeout.

Visa signatur

Moderkort: Asus P8Z77-V. HDD: SSD Intel 520 120gb, 1TB. CPU: I7 3770k. GPU: ASUS STRIX 1080.
Ram: Corsair Vengence 8gb. Cpukylare: Cooler master 612s. PSU: Corsair 650w. Chassi: Corsair Obsidian 650D.

Permalänk
Medlem

Vet nån var man kan få tag på en apk till c more? Alltså från en trovärdig källa. För jag skulle vilja testa att sideload:a den appen och se om det fungerar bättre. Jag hittar den inte på apkmirror

Permalänk

@qwerty3225:
Du kan testa att gör så här:

  1. Högerklicka på Nätverk

  2. Välj "Anslut nätverksenhet.."

  3. Fyll i adressen till Shielden, troligtvis något likt "\\ip-till-shield\mapp"

Visa signatur

"Where lightning strikes once, ninja strikes twice"

Permalänk

Är sugen på att köpa en nvidia shield men ser att den knappt säljs längre. Är typ bara komplett som säljer den för tillfället(har i lager).
Är det så att det är något nytt på gång eller varför finns det så få ställen att köpa den på?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mamamamacce:

Är sugen på att köpa en nvidia shield men ser att den knappt säljs längre. Är typ bara komplett som säljer den för tillfället(har i lager).
Är det så att det är något nytt på gång eller varför finns det så få ställen att köpa den på?

Ska du ha den som mediaspelare enbart? Eller behöver du även spelkontrollen? Räcker det med den lilla mediakontrollen så kan du köpa den på Elgiganten för 1 790kr. Men det är samma sak med den utgåvan, säljs i enbart en butik. Det har varit så i över ett år, jag tycker också det är väldigt märkligt...

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk

@mamamamacce: Har alltid bara varit ett fåtal ställen som sålt den. Nvidia partners kanske.
Själv så förbokade jag min på elgiganten.

Visa signatur

Gaming: i7 8700k delid @ 4.8ghz | Noctua NH-D15
ASUS Maximus Hero X | Corsair 32gb 3000Mhz | EVGA GTX 1080ti SC Black Edition
NAS: Ryzen 3 3200g | Asus Prime X370 Pro | Kingston 8gb ECC | 4x4tb WD Red