Äntligen öppnar SweClockers-butiken med nördiga T-shirts, hoodies och muggar!

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av backfeed:

Minns inte var jag läste det, men för några år sedan kom någon slags rapport om hur mycket en t-shirt som lägst kan kosta i Sverige om den ska vara juste, dvs inget barnarbete, slavlöner eller annat fanskap. Det beloppet var 300 SEK (ink moms etc). Som lägst, alltså. Utifrån det så anser jag att det är ett fullt skäligt pris, och absolut inte dyrt.

Dels detta men också att det inte skiljer så mycket i pris mellan en riktigt bra och skön t-shirt med grymt tryck och en halvsunkig dito. Jag har svettats med att ta fram dessa plagg sedan i april i år och testat mängder av olika modeller, så allt vi säljer är verkligen utvalt med omsorg. Det finns såklart olika åsikter, men de jag har rådfrågat har varit rörande överens om att de hellre betalar lite extra för ett riktigt bra plagg.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Minns inte var jag läste det, men för några år sedan kom någon slags rapport om hur mycket en t-shirt som lägst kan kosta i Sverige om den ska vara juste, dvs inget barnarbete, slavlöner eller annat fanskap. Det beloppet var 300 SEK (ink moms etc). Som lägst, alltså. Utifrån det så anser jag att det är ett fullt skäligt pris, och absolut inte dyrt.

Något säger mig att det relativt dyra priset på sweclockers inte är pga goda arbetsvillkor utan snarare för att de inte kan köpa in gigantiska kvantiteter samt att de förstås vill tjäna en liten slant på varje tröja. Men jag blir gärna motbevisad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyhet:

Efter 3 396 dagar av hårt slit går en av medlemmarnas högsta önskningar i uppfyllelse. Idag slår vi äntligen, och officiellt, upp portarna till vår alldeles egen butik!

119KR FÖR EN MUGG + 175KR FRAKT + 24% FÖRTULLNINGSMOMS!?

Är ni helt tokiga, ni måste göra något åt frakten till Åland omedelbart. Som bonus måste jag också betala taxor på hela kalaset, blir säkert över 300kr när allt är klart. Jag bor för fasen 2 timmar från stockholm, det kan inte vara så fruktansvärt dyrt.

EDIT: Till alla som undrar hur mugg-priset blev 119kr. Åland ingår inte i EUs momszon, vi räknas som ett separat område och all moms betalas till Finska tullen innan vi får hämta ut paket. Jobbigt och dyrt som fan. Som extra salt i såren kan vilken svensk som helst köpa tax-free sprit på valfri färja medans vi Ålänningar drunknar i tullproblem och avgifter.

Permalänk
Medlem

Kul initiativ! Blir en mugg och t-shirt nu direkt. Hade gärna sett en pikétröja eller dylikt i framtiden för oss som har såna där tråkiga jobb med krav på krage på kontoret.

Visa signatur

Desktop: i7 3770 @4,2ghz, H100 | Maximus V Gene | Vengeance LP 16GB 1600MHz | Asus GTX 970 Strix | Corsair HX750

Permalänk
Medlem

MÅSTE HA ALLT, fy fan vad nice. som man längtat.

Blir köp!

Permalänk
Medlem

Mugg och t-shirt beställd! Frakten var inte så farlig, blev 50kr mer än att beställa den till föräldrarna i Sverige. Sen får man se hur snälla tullen härborta är...

Visa signatur

Dagens ordspråk:
Den som väntar på något gått väntar alltid för länge.

Permalänk
Medlem

Leda ungarna i rätt riktning var bra. Om ni lanserar barnkläder köper jag direkt.

Visa signatur

FD define r4 vitt// ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II + Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Vengeance RGB RT Svart// Ryzen 7 5700X 3.4 GHz + Corsair iCUE H100i RGB PRO XT// Sapphire RX5600XT Pulse// AOC 27G2UG4 IPS 144Hz// Win11 på wd_black sn850x 1tb// Corsair RM750x// MATTA: SWECLOCKERS 90cm// Corsair Dark Core RGB PRO Wireless // Google pixel 8 Pro// HyperX Cloud II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tralle:

bara trippel xl ? =( oss feta får fortsätta att inte bära coola grejer

Vad är en fet storlek då?

Längtar själv efter nya musmattor! Blev en T-shirt och en mugg. Keep it up

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimestam:

Nu går det! Notera 10 arbetsdagars leveranstid. Vi har många kaffedrickare tydligen.

Inte bara kaffedrickare, i min kommer det finnas varm chocklad

Skrivet av Accipiter46:

Fick inte heller upp postnord när jag beställde en mugg och en T-shirt.

70:- till DHL känns lite mycket, men det är inte så mycket att göra åt

Jag fick upp PostNord som val, men då har jag bara köpt en mugg

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Priset ökat för mugg?
Tänkte eftersom en skrev tidigare att mugg kostar 119kr, min kostade 149kr.
Hade velat ha lite mer info dock, går det att köra muggen i diskmaskinen? (vill inte att all text skall lossa osv)

Permalänk
Skrivet av grazzt:

Priset ökat för mugg?
Tänkte eftersom en skrev tidigare att mugg kostar 119kr, min kostade 149kr.
Hade velat ha lite mer info dock, går det att köra muggen i diskmaskinen? (vill inte att all text skall lossa osv)

Den kostar 119:- utan moms. Muggen skulle beställas till Åland, gissar att svensk moms inte utgår då?

Jag beställde en innan för 149:-.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Copyswede bör förstöras.

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Navicula:

119KR FÖR EN MUGG + 175KR FRAKT + 25% FÖRTULLNINGSMOMS!?

Är ni helt tokiga, ni måste göra något åt frakten till Åland omedelbart. Som bonus måste jag också betala taxor på hela kalaset, blir säkert över 300kr när allt är klart. Jag bor för fasen 2 timmar från stockholm, det kan inte vara så fruktansvärt dyrt.

Dra iväg ett mail till order@merchants.se (vår leverantör) och fråga om de har möjlighet att ordna någonting som ger billigare frakt till Åland.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Lite storleksinfo från er som har köpt/testat plaggen hade inte varit fel. Det känns dumt att köpa fel storlek (är 182 cm normalbyggd, jag har inte vägt mig på flera år, men väger nog runt 80kg).

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Bakwetu:

Lite storleksinfo från er som har köpt/testat plaggen hade inte varit fel. Det känns dumt att köpa fel storlek (är 182 cm normalbyggd, jag har inte vägt mig på flera år, men väger nog runt 80kg).

T-shirtarna är väldigt normala i storleken och alla verkar vara nöjda med passformen hittills. Hoodies är en modern/kortare modell, så där kan det vara bra att gå upp en storlek om man gillar att plagget sitter något lösare. Måtten står i beskrivningarna till respektive plagg i shoppen.

Sist men inte minst rymmer muggen 30 cl kaffe, vilket är vad jag behöver få i mig för att kunna använda tangentbordet på morgonen.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Beställde en mugg direkt. Återkommer om kläder när ni är kan fylla upp butikshyllorna på Dressman XL!

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

Vi är inte klara än!

Yes ni är i development!!!!

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Går muggen köra i diskmaskin?

Visa signatur

PC - GB Z390-Ultra | 9900K 5GHz | 32GB | RTX2080ti | NVME ~5TB
SRV (unRaid) - Asus Z370-H | 8700K 4.30GHz | 64GB | LSI9211 | 60TB HDD + 4TB NVME

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Ahlen:

Går muggen köra i diskmaskin?

Självklart!

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Alltså hoodien var verkligen vacker! men jag tror nästan jag måste ha en t-shirt oxå...Fasen känns som Julafton kom alldeles för tidigt ändå...

Visa signatur

Nytt hela tiden

Permalänk

Svart hoodie (utan dragkejda) med eran klassiska logga på ryggen, e.g. inget trams

Permalänk
Medlem

Fina tröjor, men riktigt saftiga priser må jag säga!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimestam:

Dra iväg ett mail till order@merchants.se (vår leverantör) och fråga om de har möjlighet att ordna någonting som ger billigare frakt till Åland.

Tack för svar! Jag gillar verkligen den där muggen, men hur ska jag formulera mig? Vad vill de veta vid ärenden av denna typ?

Permalänk
Medlem

Trevliga prylar.

Får man vara lite fräck och be om 3 produkter till

*Nyckelring med inbyggt usbminne , svart och med text alternativt klassiska loggan.
(Alternativt ett Nyckelband i svart med texten SWEClockers)

*Svart Hoddie för den som vill vara lite mer cool. Sweclockers text på framsidan och klassiska bilden på ryggen.

* Musmatta.. gärna i flera modeller.

Blir att beställa muggen samt t-shirten ändå förstås.. ^^,

Gillar ni mina förslag så hoppas jag att det går fortare än 9 år

Permalänk
Avstängd

Men skärp er, en 80-tals tröja med luva?
Muggen lär jag köpa, men inte en t-shirt så länge luvtröjan finns.

Alltså, hoodie, fy fan va gammalt och beige det är!

https://sv.wikipedia.org/wiki/Huvtröja

Tänk om, tänk rätt

Visa signatur

ASUS Prime B350 Plus, AMD Ryzen 5 1600X, Sapphire R9 390 8GB, 16GB Gskill Flare X 3200
Används för korsord online, och harpan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av patteSatan:

Men skärp er, en 80-tals tröja med luva?
Muggen lär jag köpa, men inte en t-shirt så länge luvtröjan finns.

Alltså, hoodie, fy fan va gammalt och beige det är!

https://sv.wikipedia.org/wiki/Huvtröja

Tänk om, tänk rätt

Va spelar de för roll om de är 80-tal, gammalt och beige? Luvtröjor är nice och de finns många som gillar såna (jag är en av dem). Bra med variation och alternativ.

Sen vill jag även säga till övriga som har vart med och skapat och tagit initiativ med detta, bra jobbat! Mycket uppskattat och kan knappt vänta tills jag skaffar min första Sweclockers-tröja

Visa signatur

Chassi: Antec GX500 / HDD: WD blue 1TB / SSD: WD Blue 250GB / CPU: R5 3600 @ 4,2 Ghz / GPU: XFX Radeon RX 5600 XT THICC II PRO / Kylning: Wraith Stealth och 3st i chassit 2xpush 1xpull / PSU: Seasonic Core GC 500 / MB: B450A Pro Max / RAM: Corsair Vengance 2x8GB 3200 Mhz / OS: Win10 Home / Mus: Logitech G300 / TB: HP PR1101U / Ljud: Logitech Z906 och Arrogant bastard hurricane / Skärm: BenQ GW2470HE / Macbook late 2006 med Ubuntu /

Permalänk
Medlem

Var väldigt sugen på en mugg. Men avstår då den är alldeles för liten. 30cl räcker inte länge när man dricker te. Kan ni inte lansera en mugg a la 50 cl för oss te-drickare?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

10/10 för att någon tänkt på formen på örat till muggen!
Ingen standard "halvcirkel", ser ut som något man fakstiskt kall hålla i. Mest troligen ett köp framöver.

Svart hodie, utan dragkjedja, med simplet Swec tryck hade vart nice. (Y)

Permalänk
Medlem

Extra gott kaffe incoming! Tack för snabb påfyllnad, gör inget om det är lite seg leveranstid :>

/Obitter

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Blev 2 muggar och en av varje t-shirt

Men en extended musmatta hade ju suttit fint på skrivbordet

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Minns inte var jag läste det, men för några år sedan kom någon slags rapport om hur mycket en t-shirt som lägst kan kosta i Sverige om den ska vara juste, dvs inget barnarbete, slavlöner eller annat fanskap. Det beloppet var 300 SEK (ink moms etc). Som lägst, alltså. Utifrån det så anser jag att det är ett fullt skäligt pris, och absolut inte dyrt.

Sen har jag svårt att tro att t-shirten är producerat i Sverige
Ser mycket "generic" ut.

Antar att priset är som den är på grund av låga volymer hellre än kvalitén. Själv handlar jag mycket på rea, ofta på nätet om det är möjligt, och betalar sällan över 150kr för en tshirt.

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W