CCP Games förvärvas av Black Desert Online-utvecklaren Pearl Abyss

Trädvy Permalänk
Inhibitor
Registrerad
Dec 1999

CCP Games förvärvas av Black Desert Online-utvecklaren Pearl Abyss

Sydkoreanska Pearl Abyss förvärvar Eve Online-utvecklaren CCP Games för 425 miljoner USD, motsvarande 3,9 miljarder kronor.

Läs hela artikeln här

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa leder till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Maj 2014

Nooo

Aja...det var ett bra lopp medan det varade.
Fan att man inte hade råd att åka detta året... tror det lär ha blivit sista chansen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Varberg
Registrerad
Mar 2013

Så länge de inte lägger sig i utvecklingen av EVE Online för mycket så är det inte hela världen men skulle inte förvåna mig om det kommer ut en ny trailer för EVE med halvnakna storbystade kvinnor....

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
GBG, mitt i smeten
Registrerad
Dec 2010

de ska byta ut alla rymdskepp mot mechwarriors

Intresserad av ett VEGA 56 referens kort med VEGA 64 Bios +20% prestanda eller vill köra lite fetare FreeSync skärmar som inte RX580 klarar, då kanske ett VEGA kort är något för dig!
https://www.sweclockers.com/marknad/160317-vega-56-referens-f...

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Gnällbältets huvudstad
Registrerad
Maj 2003

Ouch... "sjöröveri" och "utspelar sig i rymden" ska inte existera i samma mening.

i7 8770k @ 5.2 | MSI Z370 KRAIT | 32 GB DDR4-3200 | AX850W
EVGA GTX 980 Ti Classified SLI | Acer XB270HU G-Sync

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Sep 2002
Skrivet av BennyZ:

Så länge de inte lägger sig i utvecklingen av EVE Online för mycket så är det inte hela världen men skulle inte förvåna mig om det kommer ut en ny trailer för EVE med halvnakna storbystade kvinnor....

Ja usch, halvnakna storbystade kvinnor är ju det värsta som finns...

Skämt åsido så är det knappast sådant som Pearl Abyss är kända för. De är kända för att ha gjort det snyggaste och kanske mest populära MMO't på senare år, men också för att förstöra samma spel med stora mängder P2W.
Vet inte hur pass P2W Eve Online är idag men det kommer sannolikt bli mer.

Intel Core i5 8400 * Corsair LPX 16GB 3000MHz * MSI Z370 GAMING PLUS * MSI GTX 1080 Gaming @2000/11800MHz * Samsung 850 EVO 250GB + Samsung 860 EVO 500GB * Fractal Design Meshify C TG * Corsair RM750x

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Okt 2011

"CCP Games kommer fortsätta arbeta från sina kontor i London, Reykjavik och Shanghai och ska bidra till Pearl Abyss med sin långa erfarenhet av att ge ut och utveckla spel."

Ja...CCP har ju väldigt bra track-record när det kommer till att utveckla spel... (bortsett från EVE)

But hey, nu kanske vi äntligen får "Walking in stations"

Main: AMD Ryzen 1700 @ 3.95GHz | Fractal Design Celsius S360 | Asus Prime B350-Plus| 16 GB DDR4@3200 MHz | EVGA GTX 1070 w/ NZXT Kraken X42 | Corsair RM750 | Fractal Design Define-S
Server0: HP MicroServer Gen. 8

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Härnösand
Registrerad
Nov 2006

@Spretcher: Vi har ju iaf Captain's quarters, det är alltid något.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
TX-225 GAVw
Registrerad
Dec 2017
Skrivet av nikwad:

@Spretcher: Vi har ju iaf Captain's quarters, det är alltid något.

De har vi ju inte. Den togs ju bort förra året.

🖥 Fractal Design Define Mini C. Fractal Design Integra M 550W. Intel Core i5-8400. GIGABYTE Z370M D3H. 2x8GB Ballistix Elite 2666MHz. GIGABYTE GTX 1080 Turbo OC. 250GB + 1TB WD BLUE 3D NAND. 32 GB Intel Optane Memory. 2TB WD Black. SAMSUNG SE-218.
AOC G2460FQ. GUNNAR VAYPER ONYX. Logitech G603. Logitech G240. Logitech G613. Logitech G933. Luxorparts Headphone Stand.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kungsängen
Registrerad
Nov 2014

Nu minns jag inte vad det heter, men vad hände med fps spelet som redan fanns? Var väl endast på konsol tror jag (?)
Där de i Eve Online kunde sätta kontrakt som kunde accepteras av spelare på marken, avskyr dock fps på konsol.

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
New album "Reborn" out now!
Swedish Black/Death Metal

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Härnösand
Registrerad
Nov 2006

@HC-8315: wtf... haha, där ser man hur ofta den funktionen används...

Trädvy Permalänk
Testpilot
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2008
Skrivet av veckans:

Skämt åsido så är det knappast sådant som Pearl Abyss är kända för. De är kända för att ha gjort det snyggaste och kanske mest populära MMO't på senare år, men också för att förstöra samma spel med stora mängder P2W.

Hoppas alla EVE-spelare ser fram emot p2w kamouflagefärg för skeppen och "pet magnets" som man kan köpa för 120kr styck, som samlar loot och man dessutom kan para ihop med varandra för en RNG-chans att få en något starkare magnet i utbyte mot att de gamla magneterna dör. För det är så magneter fungerar

Nummer ett: CPU: i7 6850K @ 4.2Ghz. GPU: Asus Strix GTX 1080ti MB: Asus ROG Strix X99. RAM: 32GB Kingston HyperX Fury DDR4 2666Mhz. Kylare: NZXT Kraken X62. PSU: Seasonic Platinum 1200W. Chassi: NZXT H440W. Skärm: Asus PB287Q (4K), Samsung U32H850UMU.
Nummer två:CPU: i7 4790K GPU: ---------------- MB: Asus ROG Maximus Hero VII.
Bärbara: Acer Aspire V Nitro VN7-591. CPU i7 4710HQ. RAM: 8GB 1600Mhz DDR3. GPU GTX 860M.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Piteå
Registrerad
Sep 2009

Tror ändå det kan bli bra CCP hade helt klart inte nog med resureser för att göra det de vill med EVE åtminstone om man ska se hur det har gått med att göra det lite mera som StarCitizen..

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2016

Väntar fortfarande på att Paradox ska göra något med sin Whitewolf IP de färväravade från just CCP, de har ju bra sammarbete med Obsidian Entertainment (luktar uppköp där framöver) Men tvivlar på de har ekonomin att göra en AAA tittel av det vilket jag önskar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Origin
Registrerad
Aug 2003
Skrivet av veckans:

p2w?

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2017
Skrivet av Zcenicx:

Ouch... "sjöröveri" och "utspelar sig i rymden" ska inte existera i samma mening.

Varför inte?

Rymdpirater är en grej, även i EVE.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2016

Avslutade mitt eve-konto för bara en månad sedan, så kanske duckade man en kula där.

Skall bli intressant och se hur spelarbasen förhåller sig till detta. Inte det mest förlåtande utav spelare kan man jue lugnt påstå

Core i7 6700K | Asus Prime Z270-A | Enermax ETS-T40 | Corsair Vengeance 16GB @3000Mhz | 275GB Crucial MX300 | 1TB WD Blue 7200RPM | Define C | Corsair RM650x | Asus VG278H @120Hz | Nvidia GTX 1080 FE | Random RGB

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2012
Skrivet av Persikan:

Avslutade mitt eve-konto för bara en månad sedan, så kanske duckade man en kula där.

Skall bli intressant och se hur spelarbasen förhåller sig till detta. Inte det mest förlåtande utav spelare kan man jue lugnt påstå

samma här, känns som jag slutade i rätt stund. injectors var redan en cancer på progression systemet men med va bdo är så anar jag katastrof. må min nyx vila i frid

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västra Götaland
Registrerad
Jul 2008
Skrivet av Orici:

P2w = "pay to win", t.e.x om man kan köpa premiumammunition som gör 50% extra skada, och endast finns (praktiskt) tillgänglig för riktiga pengar.

Skickades från m.sweclockers.com

Quad-quad core med kvävekylning och kokvattenreaktor.

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Gnällbältets huvudstad
Registrerad
Maj 2003
Skrivet av AdoringFan:

Varför inte?

Rymdpirater är en grej, även i EVE.

Jag är medveten, när jag slutade spela EVE hade jag spelat i fem år, men det var snarare att rymdpirater inte ägnar sig åt sjöröveri.

i7 8770k @ 5.2 | MSI Z370 KRAIT | 32 GB DDR4-3200 | AX850W
EVGA GTX 980 Ti Classified SLI | Acer XB270HU G-Sync

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2008

Eve online är redan till stor del P2W i och med att man kan köpa skill points och ingame valuta för riktiga pengar. Därav kan man köpa sig till stora fördelar för riktiga pengar redan som det är just nu.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2015
Skrivet av Niczo:

Hoppas alla EVE-spelare ser fram emot p2w kamouflagefärg för skeppen och "pet magnets" som man kan köpa för 120kr styck, som samlar loot och man dessutom kan para ihop med varandra för en RNG-chans att få en något starkare magnet i utbyte mot att de gamla magneterna dör. För det är så magneter fungerar

Det kom redan när de tog in folk från EA, så tåget har gått. Nu inväntar vi bara lootboxes.

There is more stupidity than hydrogen in the universe, and it has a longer shelf life. /Frank Zappa

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
::1
Registrerad
Jan 2003
Skrivet av Zcenicx:

Jag är medveten, när jag slutade spela EVE hade jag spelat i fem år, men det var snarare att rymdpirater inte ägnar sig åt sjöröveri.

Precis. De ägnar sig åt rymdröveri.

CPU: Ryzen 5 1600 GPU: Asus GeForce GTX 1060 6GB DUAL Moderkort: MSI B350M Mortar
RAM: 16GB Corsair Vengeance DDR4 3200MHz PSU: Corsair RM750X
Laptop: ThinkPad T480s, Core i7 8550U, 16GB RAM Mobil: NVIDIA Shield, Nexus 5x

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2017
Skrivet av Lasrod:

Eve online är redan till stor del P2W i och med att man kan köpa skill points och ingame valuta för riktiga pengar. Därav kan man köpa sig till stora fördelar för riktiga pengar redan som det är just nu.

Du har uppenbarligen inte spelat EVE.

Fast ska vi använda ditt argument så är WoW också P2W då du kan köpa ingame valuta lagligt via Blizzard.
Du kan ju även köpa boosts inne i spelet för både guld och riktig valuta.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2017
Skrivet av Lasse Laserman:

Precis. De ägnar sig åt rymdröveri.

Fast eve är ju mer submarines in space än något annat xd.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2008

Tack och hejdå till ett riktigt bra spel!

Bulldozer since 2017-12-15
[8700k @ 4.9 ghz ¤ ASUS PRIME Z370-A ¤ Corsair Vengeance LPX DDR4 16gb 3000 mhz ¤ Asus gtx 1070ti 8gb Strix Gaming ¤ EVGA GQ 650W ¤ Fractal Define Define C TG ¤ Samsung 850 250gb ¤ Seagate Ironwolf 2TB ¤ Chassifans: Noctua Redux Series 1x120mm 2x140mm * Cryorig H5 Ultimate]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2008
Skrivet av AdoringFan:

Du har uppenbarligen inte spelat EVE.

Fast ska vi använda ditt argument så är WoW också P2W då du kan köpa ingame valuta lagligt via Blizzard.
Du kan ju även köpa boosts inne i spelet för både guld och riktig valuta.

Du har uppenbarligen inte heller spelat EVE då du inte känner till att skillsystemet ger en enorm fördel för de som har hög skill point även om det är logaritmisk inlärningskurva. Samt att skepp går åt som smör om man ska bli en bra spelare och därav får en enorm fördel om man köper skepp (isk) för riktiga pengar. I wow kan du också köpa födel med guld men den är extremt minimal då det finns väldigt få boe items och att köpa maxlevel ger inte mycket.
I EVE kan du köpa både skills och officer items m.m.. Är inte det P2W så vet jag inte vad man ska räkna som P2W.

Vist finns det en hel del som är beroende på skicklighet i EVE men då kan man nästan klassa alla P2W som något annat eftersom de oftast alltid försöker att göra så att du inte alltid vinner om du lagt stora pengar på spelet.

Att man kan köpa stor fördel i EVE för riktiga pengar är det inte något snack om. P2W FTW.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2016

Tråkigt att höra.

Började spela Eve Online 2003, spelade nog i ca 5 - 7 år så var längesedan jag slutade spela det. Blev för mycket när de började pusha för att man skulle ha flera karaktärer.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2017
Skrivet av Lasrod:

Du har uppenbarligen inte heller spelat EVE då du inte känner till att skillsystemet ger en enorm fördel för de som har hög skill point även om det är logaritmisk inlärningskurva. Samt att skepp går åt som smör om man ska bli en bra spelare och därav får en enorm fördel om man köper skepp (isk) för riktiga pengar. I wow kan du också köpa födel med guld men den är extremt minimal då det finns väldigt få boe items och att köpa maxlevel ger inte mycket.
I EVE kan du köpa både skills och officer items m.m.. Är inte det P2W så vet jag inte vad man ska räkna som P2W.

Vist finns det en hel del som är beroende på skicklighet i EVE men då kan man nästan klassa alla P2W som något annat eftersom de oftast alltid försöker att göra så att du inte alltid vinner om du lagt stora pengar på spelet.

Att man kan köpa stor fördel i EVE för riktiga pengar är det inte något snack om. P2W FTW.

Har ca 10 års erfarenhet av EVE men ok.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Origin
Registrerad
Aug 2003
Skrivet av aniron:

P2w = "pay to win", t.e.x om man kan köpa premiumammunition som gör 50% extra skada, och endast finns (praktiskt) tillgänglig för riktiga pengar.

Jag vet vad p2w står för, kan dock inte se det i bdo.

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"