Permalänk
Medlem

Finns Rockit Cool IHS i Sverige?

Ja, som rubriken lyder: Finns dessa att köpa genom svenska butiker?

Permalänk
Medlem

Ville gissning men iom att det är en väldigt nischad produkt = väldigt liten marknad så lär du inte hitta den i svensk butik tyvärr.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Det verkar tyvärr inte bättre. Har inte hittat det i någon svensk butik.

Att betala frakt som är dyrare än produkten i sig känns ju inte riktigt meningsfullt, så jag får hoppa över den idén.

Permalänk
Medlem

Varför är du intresserad av den?
Är det för att den är gjord av koppar, så är ju originalspreadern det också, eller finns det någon annan anledning?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av loefet:

Varför är du intresserad av den?
Är det för att den är gjord av koppar, så är ju originalspreadern det också, eller finns det någon annan anledning?

Den "presterar" aningen bättre än original IHSen

Permalänk
Medlem

jag är också intresserad av att köpa den, vi kanske kan få ihop ett gäng för att dela på fraktkostnaden?

Permalänk
Medlem

Ber om ursäkt i förväg för eventuellt en dum fråga.
Men ger den verkligen resultat? Eller är det så att det är de-lidden, som görs i samband med installation, som faktiskt gör skillnaden? Jag skulle ju tro det. Som nämnt så är ju original IHS också i koppar, om än nickelpläterad.
Skulle va kul att se skillnad på delid / relid med original IHS och delid / relid med IHS'en som nämns i tråden.

Visa signatur

ASUS Maximus X Hero z370 | Intel I7 8086k | | Custom Loop vattenkylning | MSI 3070ti | 16GB GSkill tridentZ RGB @ 3200mhz| Samsung EVO 850 250GB SSD | Samsung EVO 970 500GB Nvme SSD | Corsair RM750x PSU |

Permalänk
Medlem

@Jejk0b: Hardware nexus har gjort en del tester med den, hinner inte leta nu men jag vill minnas att de får en mätbar förbättring kontra original IHS. Det är precis som du nämner inte materialet i sig utan det är att den har lite större yta som gör skillnaden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mmarks:

@Jejk0b: Hardware nexus har gjort en del tester med den, hinner inte leta nu men jag vill minnas att de får en mätbar förbättring kontra original IHS. Det är precis som du nämner inte materialet i sig utan det är att den har lite större yta som gör skillnaden.

Precis, liten men mätbar skillnad. Kanske värt 200kr när man än ändå ska hålla på, men en röding med den dyra frakten känns inte värt.

Permalänk
Medlem

@dasich:
@mmarks:

Allright, tack för svaren Hade missat att den hade en något större yta.

Visa signatur

ASUS Maximus X Hero z370 | Intel I7 8086k | | Custom Loop vattenkylning | MSI 3070ti | 16GB GSkill tridentZ RGB @ 3200mhz| Samsung EVO 850 250GB SSD | Samsung EVO 970 500GB Nvme SSD | Corsair RM750x PSU |