Äntligen öppnar SweClockers-butiken med nördiga T-shirts, hoodies och muggar!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2008

Någon som vet om kaffemuggen går att köra i diskmaskinen utan att loggan försvinner?

i7-2600k 3,4GHz | Asus Geforce GTX1080 | Corsair Vengeance 16GB | Corsair Force GT 120GB | P8P67 Deluxe | Asus PG348Q 34"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skellefteå
Registrerad
Okt 2008
Skrivet av zeleni:

Sen har jag svårt att tro att t-shirten är producerat i Sverige

Menade inte att den skulle vara tillverkad i Sverige, utan att det skulle vara ett minimibelopp för att vara juste om den är tillverkad på billigast möjliga icke-sviniga sätt, i billigast möjliga land.

Sen vet jag inte hur långt robotisering av klädtillverkning har kommit.

1800X, 2080 Ti, 4K

Trädvy Permalänk
SweClockers
Andreas Dimestam
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2002
Skrivet av griid:

Någon som vet om kaffemuggen går att köra i diskmaskinen utan att loggan försvinner?

Jajjamen, trycket sitter som ett smäck.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2008
Skrivet av Dimestam:

Jajjamen, trycket sitter som ett smäck.

Kalasbra!!

i7-2600k 3,4GHz | Asus Geforce GTX1080 | Corsair Vengeance 16GB | Corsair Force GT 120GB | P8P67 Deluxe | Asus PG348Q 34"

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2007
Skrivet av napahlm:

Var väldigt sugen på en mugg. Men avstår då den är alldeles för liten. 30cl räcker inte länge när man dricker te. Kan ni inte lansera en mugg a la 50 cl för oss te-drickare?

Skickades från m.sweclockers.com

Yes. 0,4 l skulle kanske passa mig bättre vare sig det gäller kaffe eller te. Det viktiga är formen så att det funkar på ett skrivbord. Dvs litet footprint och inte så skvättbenägen. Typ Iittala Taika mugg 0,4 fast med det bättre örat!

Kan en del om trä

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Maj 2014
Skrivet av trickeh2k:

Sen hade jag inte tackat nej till ett svart badlakan med sweclockers.com på!

/Jättebitter

Blicken av att du ska torka ändan med sweclockers hemsöker nu mig... varför?

Skrivet av Dimestam:

Nu går det! Notera 10 arbetsdagars leveranstid. Vi har många kaffedrickare tydligen.

Vänta... måste man dricka kaffe i den?

Skrivet av backfeed:

Menade inte att den skulle vara tillverkad i Sverige, utan att det skulle vara ett minimibelopp för att vara juste om den är tillverkad på billigast möjliga icke-sviniga sätt, i billigast möjliga land.

Sen vet jag inte hur långt robotisering av klädtillverkning har kommit.

Då det känns som att alla kläder idag är "one-size-fits-no-one" så är de nog rätt långt.
Antingen det eller så har de alla samma dåliga mall...

Skrivet av Igelkott:

Yes. 0,4 l skulle kanske passa mig bättre vare sig det gäller kaffe eller te. Det viktiga är formen så att det funkar på ett skrivbord. Dvs litet footprint och inte så skvättbenägen. Typ Iittala Taika mugg 0,4 fast med det bättre örat!

Precis som överklockning så ser säkert sweclockers fram emot de som lyckas trycka in 0.399l vätska i sin 0.3l mugg

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2007
Skrivet av Paddanx:

Blicken av att du ska torka ändan med sweclockers hemsöker nu mig... varför?

Vänta... måste man dricka kaffe i den?

Då det känns som att alla kläder idag är "one-size-fits-no-one" så är de nog rätt långt.
Antingen det eller så har de alla samma dåliga mall...

Precis som överklockning så ser säkert sweclockers fram emot de som lyckas trycka in 0.399l vätska i sin 0.3l mugg

Sant, det går ju att lösa med lite moddning.

Kan en del om trä

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lidköping
Registrerad
Okt 2005

@Dimestam: Ser att vi är två som redan fråga, kanske ska lägga till på beskrivningen i affären att den klarar maskindisk.

PC - GB Z390-Ultra | 9900K 5GHz | 32GB | RTX2080ti | SSD ~2.5TB
SRV1 - P8P67 | 3770S 3.90GHz | 16GB | HD4650 | 15TB HDD
SRV2 - Z77A-GD65 | 3470S 3.60GHz | 16GB | LSI9211 | 40TB HDD

Trädvy Permalänk
SweClockers
Andreas Dimestam
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2002
Skrivet av Ahlen:

@Dimestam: Ser att vi är två som redan fråga, kanske ska lägga till på beskrivningen i affären att den klarar maskindisk.

Vi fixar det!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hedesunda
Registrerad
Dec 2005

Med åldern växer ju näsa och öron, men så även mage. Min ålder är 5XL. Finns det hopp om storlekar för övermogna pojkar?

Trädvy Permalänk
SweClockers
Andreas Dimestam
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2002
Skrivet av hasenfrasen:

Med åldern växer ju näsa och öron, men så även mage. Min ålder är 5XL. Finns det hopp om storlekar för övermogna pojkar?

Jag skulle kunna specialbeställa något enstaka exemplar om du kan stå ut med lång leveranstid och verkligen lovar att köpa det. Dra iväg ett PM till mig.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kiruna
Registrerad
Apr 2008
Skrivet av Dimestam:

Jag skulle kunna specialbeställa något enstaka exemplar om du kan stå ut med lång leveranstid och verkligen lovar att köpa det. Dra iväg ett PM till mig.

Hmm, måste kolla igenom kläderna igen, om det finns chans till större storlekar

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2003

192kr i frakt för en kaffemugg? Sorry men blir inget köp från mig.

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Trädvy Permalänk
SweClockers
Andreas Dimestam
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2002
Skrivet av Torach:

192kr i frakt för en kaffemugg? Sorry men blir inget köp från mig.

Jag gissar att du bor utanför EU (Åland?). Maila order@merchants.se (vår leverantör) och fråga om det finns möjlighet att ordna andra fraktalternativ.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
::1
Registrerad
Maj 2004

De blev två koppar här. En hemma, en på jobbet

i7 8700K / FD R5 / MSI Z370 SLI Plus / 64GB DDR4 / Asus GTX1080 OC / Samsung 850 Evo M2 512GB / 3 x PB278QR
[Min HTPC-Guide][Mitt biorum]

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Skåne
Registrerad
Aug 2007

Jag Önskar en SweclockersFlagga till flaggstången

Please

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[NAS DNS-323 3TB][Skärmar=24",24",24" Eyefinity]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz,HD 6950 2GBFoto [Nikon D3100][70-300/35 1,8/18-55

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Nov 2003

Hämtade upp tröjan och min kopp idag! N I C E !

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Framför skärmen
Registrerad
Okt 2015

Då har jag äntligen fått hem den:

Moberkort: Asus p8p67 Deluxe. CPU: i7 2600k, 4.5 Ghz. CPU-kylare: Noctua NH-D15. RAM: Corsair Vengenace DDR3 16 GB, 1600 Mhz. Systemdisk: Samsung Evo 850, 256 GB. Lagring: 2x Seagate Baracuda 2 TB, i raid 0. GPU: 2x Saphire Radeon HD 7950. Ljudkort: Asus Xonar DGX. PSU: Corsair CXM 600M. Chassi: Cooler Master HAF-X. Hörlurar: Audio Technica ATH M50.

"Eftersom det aldrig är försent att bättra sig, väntar jag ett tag till." - okänd

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Luleå
Registrerad
Jan 2004

Hade velat se hoodie + t-shirt med det vertikala trycket "Sweclockers.com" som man sett bl.a. Jacob ha på sig tidigare. Det är en mycket snyggare tröja än dom som ni valde att släppa nu, kände inte att jag skulle vilja ha någon av dom nya.

För övrigt undrar jag över SweC-loggan med gubben, är det inte dags att fimpa den och göra något snyggt istället? Den är så fruktansvärt ful så det finns knappt ord att beskriva den med.

Trädvy Permalänk
SweClockers
Andreas Dimestam
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2002
Skrivet av Cinder:

Hade velat se hoodie + t-shirt med det vertikala trycket "Sweclockers.com" som man sett bl.a. Jacob ha på sig tidigare. Det är en mycket snyggare tröja än dom som ni valde att släppa nu, kände inte att jag skulle vilja ha någon av dom nya.

För övrigt undrar jag över SweC-loggan med gubben, är det inte dags att fimpa den och göra något snyggt istället? Den är så fruktansvärt ful så det finns knappt ord att beskriva den med.

Tack för feedback! Smaken är som baken, men vi kommer att ta fram fler modeller framöver. Det har vi har nu är ett litet antal begränsade upplagor.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Luleå
Registrerad
Jan 2004
Skrivet av Dimestam:

Tack för feedback! Smaken är som baken, men vi kommer att ta fram fler modeller framöver. Det har vi har nu är ett litet antal begränsade upplagor.

Det ska bli kul att följa vad ni hittar på, kommer säkert något som faller mig i smaken snart, då ska jag glatt köpa en tröja

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2015

Hade gärna sett tröjor som var längre (cirka 80cm) som passar oss i 2-metersklubben. Blir en mugg tills vidare dock

I'm not having a glass of wine, I'm having six! It's called a tasting and it's classy!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malung
Registrerad
Maj 2005

När kommer de graverade ölglasen?

MoBo: Asus Prime Z370-A
CPU: Intel Core i5 8600K @ 4.9GHz + Noctua NH-D15
RAM: Corsair Vengeance LPX DDR4 16GB @ 3600MHz
GPU: MSI RTX 2080 Gaming X Trio | Monitor: Acer XB271HU
Chassi: Corsair Obsidian 750D + 3st Noctua NF-A14 | PSU: Corsair AX860i

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Finland
Registrerad
Mar 2012
Skrivet av Dimestam:

Jag gissar att du bor utanför EU (Åland?). Maila order@merchants.se (vår leverantör) och fråga om det finns möjlighet att ordna andra fraktalternativ.

Detta är bara lögn. De har HÖJT PRISET för frakten! Det började med 175kr, sedan sänktes det till 145kr och nu är frakten uppe i 183kr. Ja skärmdumpar finns på lurendrejeriet.

Kan inte Swec ta lite ansvar och sluta skicka oss vidare till "leverantör" :/

Define R4 Black | Asus P8Z77-V | Intel i5 3570K | Samsung 850 PRO 256GB
WD Caviar Black 500GB | Gigabyte GTX 980 ti | Corsair Vengeance LP 16GB
Newton R2 800w | Silent Wings 2 140mm | Silent Series R3 140mm | Windows 7

Trädvy Permalänk
SweClockers
Andreas Dimestam
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2002
Skrivet av Ecfor:

Detta är bara lögn. De har HÖJT PRISET för frakten! Det började med 175kr, sedan sänktes det till 145kr och nu är frakten uppe i 183kr. Ja skärmdumpar finns på lurendrejeriet.

Ta det lugnt, finns ingen anledning att hetsa upp sig. Det är inte vi som sätter fraktpriserna och dessa är såvitt jag vet baserade på respektive transportföretags avgifter. Kolla med leverantören som jag skrev ovan.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Svartå. :)
Registrerad
Jan 2012

Förstår inte varför det är så populärt att hacka på Sweclockersgubben.
Jag tycker att han är härlig, det är ett skönt Fallout/Bioshock-stuk på honom.

/Lifooz

Charles Bukowski, poet och författare

"Hur i helvete ska en människa kunna njuta av att väckas 6.30 på morgonen av en alarmklocka, hoppa upp ur sängen, klä på sig, tvinga i sig mat, borsta tänder och hår, och kämpa sig genom trafiken för att ta sig till en plats där man i all väsentlighet tjänar massor av pengar åt någon annan och samtidigt förväntas vara tacksam över möjligheten?"
Sitter på en Asus-fri dator.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Aug 2007
Skrivet av Ecfor:

Lugn o fin, det är transportören som sätter priserna. Personligen så får det kosta,kosta vill.....muggen skall hem!

Chassi: Fractal Design S / Systemdisk Samsung 850 PRO SSD: Corsair Force GT 2x120GB (RAID0) / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: i7 4790K @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: Gigabyte 1070 ROCK 8GB / PSU: Corsair RM1000i / MB: ASUS z97-A / RAM: HyperX Fury 4x8GB 1866 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G703 / TB: Logitech G710 / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-5, Blue Yeti , Philips Fidelio X2, Skärm: Acer Predator 27", Acer Predator 1440p 27", Acer XF240H

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
-=Sthlm=-
Registrerad
Sep 2004

299:- för en tshirt det är rena rånet!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Finland
Registrerad
Mar 2012
Skrivet av Dimestam:

Ta det lugnt, finns ingen anledning att hetsa upp sig. Det är inte vi som sätter fraktpriserna och dessa är såvitt jag vet baserade på respektive transportföretags avgifter. Kolla med leverantören som jag skrev ovan.

Är väl medveten om detta men leverantörer bryr sig inte, i och med att de höjde fraktpriset inom loppet av några dagar. Jag är inte här för att peka på specifika användare av forumet, utan för att uppmärksamma vad leverantören verkligen sysslar med.

EDIT: Jag räknade förut att en beställning skulle landa på cirka 300kr men det slutade såhär: 119kr mugg + 184 kr frakt + 24% moms = 375,70 kr.

Ärligt talat vore det billigare att boka tur/retur färja + buss och hämta en mugg, inte sarkastisk, och det var ett tag sedan jag promenerade i Stockholm... Var ligger Swec kontoret? Får Ålänningar hämta muggar där?

Skrivet av Valonen:

Lugn o fin, det är transportören som sätter priserna. Personligen så får det kosta,kosta vill.....muggen skall hem!

Detta poängterades redan. Läs ovan.

Define R4 Black | Asus P8Z77-V | Intel i5 3570K | Samsung 850 PRO 256GB
WD Caviar Black 500GB | Gigabyte GTX 980 ti | Corsair Vengeance LP 16GB
Newton R2 800w | Silent Wings 2 140mm | Silent Series R3 140mm | Windows 7

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Aug 2007

@Ecfor: Ja det poängterades redan och då är väl saken klar?

Chassi: Fractal Design S / Systemdisk Samsung 850 PRO SSD: Corsair Force GT 2x120GB (RAID0) / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: i7 4790K @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: Gigabyte 1070 ROCK 8GB / PSU: Corsair RM1000i / MB: ASUS z97-A / RAM: HyperX Fury 4x8GB 1866 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G703 / TB: Logitech G710 / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-5, Blue Yeti , Philips Fidelio X2, Skärm: Acer Predator 27", Acer Predator 1440p 27", Acer XF240H