Följ Apples Iphone-event klockan 19:00

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av anon159643:

Ja det finns ett par tusen olika adaptrar att köpa för det ena och andra. Problemet är att bära med sig alla dessa kablar och adaptrar kontant. Det var ett kaos med mobiler innan EU skapade ett avtal som de flesta mobiltillverkare gick med om att de skulle ha usb kabeln. (vill minnas B micro, som idag har gått till usb c)

I vilket fall nya vanliga konsumentprylar klarar sig oftast på usb c, då ska de också ha detta. Det var för övrigt av just denna orsak jag ej orkade använda min smartklocka, man skulle bära med sig en speciell laddplatta till denna konstant, det gick inte länge innan jag tröttnade på detta.

Får iPhones usb c så bli livet så mycket enklare, detta gäller även oss som har såna mobiler då vi vid behov skulle kunna låna en laddare av iPhoneanvändare.

Har mycket mer kablar med PC sidan än om jag skulle ha MAC, kanske 5 gånger så mycket.
har ingen Apple idag säger bara det går åt båda hållen.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Så ska stora X kosta 15k?

Knappast? Trollar du eller? Den kommer inte kosta en spänn under tjugo tusen. Tror du vi hipsters som går på CSN är fattiga, eller?

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av kelthar:

Knappast? Trollar du eller? Den kommer inte kosta en spänn under tjugo tusen. Tror du vi hipsters som går på CSN är fattiga, eller?

Asså + skal då så kanske 23k och 26k med snabbladdare?

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tvelander:

Har mycket mer kablar med PC sidan än om jag skulle ha MAC, kanske 5 gånger så mycket.
har ingen Apple idag säger bara det går åt båda hållen.

Som man behöver bära med sig konstant när man är på rörlig fot?
Jag har hur många olika d-sub kontakter som helst som jag använder, där det inte enbart handlar om antal pinnar utan hur de är konfigurerade. Men trots att jag har så många olika kontakter så är det ytterst få som jag konstant bär med mig.

Det är så smidigt att de flesta idag på resande fot klarar sig med en usb c -> usb A kabel.
Usb c -> usb c är exotisk, liksom bussar, tåg, kontor etc har en usb A kontakt i väggen.

Apple skulle nu kunna släppa deras mobiler med usb c -> usb c, folk hade jublat. Sedan hade användarna fått övertyga sj, bussbolagen etc att byta från usb A till usb c i deras kontakter eller bära med sig en extra adapter i fickan.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av anon159643:

Som man behöver bära med sig konstant när man är på rörlig fot?
Jag har hur många olika d-sub kontakter som helst som jag använder, där det inte enbart handlar om antal pinnar utan hur de är konfigurerade. Men trots att jag har så många olika kontakter så är det ytterst få som jag konstant bär med mig.
Det är så smidigt att de flesta idag på resande fot klarar sig med en usb c -> usb A kabel.
Usb c -> usb c är exotisk, liksom bussar, tåg, kontor etc har en usb A kontakt i väggen.

Min snabbladdare är USB-C USB-C till min s8+.
Sen powerbank USB-C USB-C till tele.
Från PC USB-C till USB-C Tele.
Men samma problem om jag ska låna en av polare som har apple telefon, eller en gammal android eller bara har laddkontakt.

Sen får jag släpa med mig USB kablar ändå för nätverk och fan hans moster.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Grymt nöjd med min iPhone X som jag fick av jobbet
Kan verkligen inte se framför mig att något magiskt släpps för att jag skulle få lite sug att byta.
Men så har det väl varit med alla apples senaste prylar? Man måste inte byta varje år. 2-4år funkar perfekt.
Lite uppdateringar på de olika laptopsen hade varit trevligt. Fortfarande ddr3 i 13" macbook pro. Vet ej om det gör någon skillnad dock..

Visa signatur

5600x | 3080 | 32gb 3600mhz | Samsung 980 PRO | 38" UW 3840x1600 175hz | NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Asså + skal då så kanske 23k och 26k med snabbladdare?

Nått sånt. Och vill man ha en skärm så blir det nog runt 32k. Sen dongel för att kunna ta emot samtal och så klart instragram-dongel också. Glömde nästan den! Man kan koppla upp dem med bluetooth nu och de aktiveras när de känner av bakterier från tjocktarmen på utsidan och när de värmts upp till kroppstemperatur. Kort och gott så slipper man ha dem i fickan eller väskan!!

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tvelander:

Min snabbladdare är USB-C USB-C till min s8+.
Sen powerbank USB-C USB-C till tele.
Från PC USB-C till USB-C Tele.
Men samma problem om jag ska låna en av polare som har apple telefon, eller en gammal android eller bara har laddkontakt.

Sen får jag släpa med mig USB kablar ändå för nätverk och fan hans moster.

Samsung har usb 3.x på deras flaggskepp, de flesta har usb 2.0 trots usb c kabel. Men intressant att det var usb c på båda ändar.
På min mobil som kom för 6 månader sedan är det usb A på andra sidan. Och den usb A kabeln tar jag aldrig ut från laddaren. Visst hade det varit smidigt med en vändbar kontakt när jag ska ladda på bussen, men det kräver ju att bussen också byter sin kontakt från usb A.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kelthar:

Nått sånt. Och vill man ha en skärm så blir det nog runt 32k. Sen dongel för att kunna ta emot samtal och så klart instragram-dongel också. Glömde nästan den! Man kan koppla upp dem med bluetooth nu och de aktiveras när de känner av bakterier från tjocktarmen på utsidan och när de värmts upp till kroppstemperatur. Kort och gott så slipper man ha dem i fickan eller väskan!!

Ni får inte glömma 4g apple watch med, så du kan lämna mobilen hemma

Visa signatur

5600x | 3080 | 32gb 3600mhz | Samsung 980 PRO | 38" UW 3840x1600 175hz | NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Som man behöver bära med sig konstant när man är på rörlig fot?
Jag har hur många olika d-sub kontakter som helst som jag använder, där det inte enbart handlar om antal pinnar utan hur de är konfigurerade. Men trots att jag har så många olika kontakter så är det ytterst få som jag konstant bär med mig.

Det är så smidigt att de flesta idag på resande fot klarar sig med en usb c -> usb A kabel.
Usb c -> usb c är exotisk, liksom bussar, tåg, kontor etc har en usb A kontakt i väggen.

Apple skulle nu kunna släppa deras mobiler med usb c -> usb c, folk hade jublat. Sedan hade användarna fått övertyga sj, bussbolagen etc att byta från usb A till usb c i deras kontakter eller bära med sig en extra adapter i fickan.

När jag kommer till jobbet så kopplar jag in en USB-C i min dator. Tangentbord, mus, nätverk, usb-hubb, videosignal, strömförsörjning. Sexigt! En HP spectre x360, ingen apple.

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av kelthar:

När jag kommer till jobbet så kopplar jag in en USB-C i min dator. Tangentbord, mus, nätverk, usb-hubb, videosignal, strömförsörjning. Sexigt! En HP spectre x360, ingen apple.

Det är så man ska ha det. Jag kör med den gamla lösningen med riktig dockningsstation och kontakter under på laptopen för detta.. Men med usb c och thunderbolt så går det göra betydligt billigare och mer generellt, så att samma lösningar fungerar på fler datorer. Jag tror den gamla lösning jag har håller på att försvinna.
*edit*
Gamla dockan: https://www.dustinhome.se/product/5010892638/thinkpad-worksta...
Nya blir usb c, jag har ej sett denna ännu.

Det är bra att det även på laptop blir samma kontakter på fler datorer.

Permalänk
Medlem

En snabbisfråga, kommer man behöva twitter-konto för att se live-sändningar på twitter? för jag har inte twitter

Permalänk
Medlem

@tintinj: Sänds ju överallt annars

Visa signatur

5600x | 3080 | 32gb 3600mhz | Samsung 980 PRO | 38" UW 3840x1600 175hz | NR200P

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tintinj:

En snabbisfråga, kommer man behöva twitter-konto för att se live-sändningar på twitter? för jag har inte twitter

Denna tror jag.
https://www.youtube.com/watch?v=YSkgvnQBE0Y

Jag har följt X antal event på youtube det senaste, blivit besviken på alla. Apple hoppas jag kommer ändra denna trend.

Var det inte battlefield och Nvidia eventet där man satt där och väntade, väntade och väntade på att de skulle visa det vi ville se.. Apple är nog betydligt mer kundfokuserade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CarlOscar:

@tintinj: Sänds ju överallt annars

Såg inget om nåt Apple Event på tv.nu på någon av kanalerna som jag hade!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Denna tror jag.
https://www.youtube.com/watch?v=YSkgvnQBE0Y

Jag har följt X antal event på youtube det senaste, blivit besviken på alla. Apple hoppas jag kommer ändra denna trend.

Tank jo, tank jo
Ska se om det är en livesändning vid sju eller nåt fake som det brukar ha varit när jag försökt kolla innan

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Nu är eventet igång! Jakob och Amanda kommenterar live i videon som är inbäddad i artikeln.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

EKG med Apple Watch, fräckt.

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk
Medlem

EKG är jävligt najs, har lite hjärtproblem själv... Men precis köpt en Huwaei för 10 lax så lär väl inte få en chans att få nytta utav den xD

Permalänk
Medlem

Nyfiken på vad priserna på Series 3 blir. Tyckte inte det va tillräckligt mycket nytt för att köpa den över Series 3, beroende på vad prissänkningen blir.

Visa signatur

Ryzen 5600X | MSI Tomahawk | GTX 3070

Permalänk
Medlem

Ip68*
*Certifierad enligt IPstandard, garanti gäller ej vid vattenskada?

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem
Skrivet av moonblase:

Ip68*
*Certifierad enligt IPstandard, garanti gäller ej vid vattenskada?

Väldigt få fall som garanti gäller vid vattenskada - trots IP-certifiering. Detta för att tillverkaren inte kan veta om enheten har öppnats och vatten kommit "förbi" det vattentäta skyddet till exempel.

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zachtionman:

Väldigt få fall som garanti gäller vid vattenskada - trots IP-certifiering. Detta för att tillverkaren inte kan veta om enheten har öppnats och vatten kommit "förbi" det vattentäta skyddet till exempel.

Jo jag vet, men att säga att det går att bada med den osv. Så lirar de kunden i falak trygghet.

Ip68 är inte så mycket heller, det är ett statiskt vattentryck motsvarande 2m djup, vid rörelse blir trycket högre

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Inaktiv

Dual sim i kina och esim med stöd i europa. Det var på tiden då dubbla sim är ett grundkrav många har. Hoppas de får fart på esim i sverige, då fysiska simkort känns förlegat.

iPhoneXs är supermiljövänlig. Bra jag vill se en guide på hur man enkelt byter batteri på en ip68 klassad mobil.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Det är så man ska ha det. Jag kör med den gamla lösningen med riktig dockningsstation och kontakter under på laptopen för detta.. Men med usb c och thunderbolt så går det göra betydligt billigare och mer generellt, så att samma lösningar fungerar på fler datorer. Jag tror den gamla lösning jag har håller på att försvinna.
*edit*
Gamla dockan: https://www.dustinhome.se/product/5010892638/thinkpad-worksta...
Nya blir usb c, jag har ej sett denna ännu.

Det är bra att det även på laptop blir samma kontakter på fler datorer.

Jag kanske är gammalmodig, men jag gillar dockor. Det är snäppet lättare att bara trycka ner datorn i en sådan i stället för att behöva sikta med en USB-C ... Jag gillar förresten inte USB-C-kontakten riktigt. På min telefon så lossnar den lätt när jag använder telefonen och laddar den på samma gång, men det kanske snarare är så att telefonens kontakt är dåligt byggd i stället för att USB-C är dålig rent generellt. Jag hade gärna haft lite hooks i dem så att de sitter fast bättre. Där kan jag ibland tycka att Apple har gjort ett bättre jobb med vissa av sina kontakter.

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem

besviken på att det inte kom någon ny macbook! måste köpa en för studier igår och vill inte köpa en gammal...

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro 16ACH6H: AMD Ryzen 7 5800H |16GB DDR4 @3200Mhz |GeForce RTX 3070 | NVMe: WD Blue 1TB + Samsung PM981 1TB | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Asså + skal då så kanske 23k och 26k med snabbladdare?

Och så blev det 18395 för dyraste... My god.

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem

Märks att svenska kronan har blivit svagare. Priserna har gått upp rejält i Sverige.

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Ska vi gissa på 9000-10000kr för "instegsmodellen"?

Jag tar tillbaka det jag skrev. Din gissning var alldeles utmärkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av joakim99:

Jag tar tillbaka det jag skrev. Din gissning var alldeles utmärkt.

Haha det var bara en gissning, men man vet ju att det kommer att bli dyrt iaf

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti