Äntligen öppnar SweClockers-butiken med nördiga T-shirts, hoodies och muggar!

Permalänk
Medlem

Någon som vet om kaffemuggen går att köra i diskmaskinen utan att loggan försvinner?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeleni:

Sen har jag svårt att tro att t-shirten är producerat i Sverige

Menade inte att den skulle vara tillverkad i Sverige, utan att det skulle vara ett minimibelopp för att vara juste om den är tillverkad på billigast möjliga icke-sviniga sätt, i billigast möjliga land.

Sen vet jag inte hur långt robotisering av klädtillverkning har kommit.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av griid:

Någon som vet om kaffemuggen går att köra i diskmaskinen utan att loggan försvinner?

Jajjamen, trycket sitter som ett smäck.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimestam:

Jajjamen, trycket sitter som ett smäck.

Kalasbra!!

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

Var väldigt sugen på en mugg. Men avstår då den är alldeles för liten. 30cl räcker inte länge när man dricker te. Kan ni inte lansera en mugg a la 50 cl för oss te-drickare?

Skickades från m.sweclockers.com

Yes. 0,4 l skulle kanske passa mig bättre vare sig det gäller kaffe eller te. Det viktiga är formen så att det funkar på ett skrivbord. Dvs litet footprint och inte så skvättbenägen. Typ Iittala Taika mugg 0,4 fast med det bättre örat!

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Sen hade jag inte tackat nej till ett svart badlakan med sweclockers.com på!

/Jättebitter

Blicken av att du ska torka ändan med sweclockers hemsöker nu mig... varför?

Skrivet av Dimestam:

Nu går det! Notera 10 arbetsdagars leveranstid. Vi har många kaffedrickare tydligen.

Vänta... måste man dricka kaffe i den?

Skrivet av backfeed:

Menade inte att den skulle vara tillverkad i Sverige, utan att det skulle vara ett minimibelopp för att vara juste om den är tillverkad på billigast möjliga icke-sviniga sätt, i billigast möjliga land.

Sen vet jag inte hur långt robotisering av klädtillverkning har kommit.

Då det känns som att alla kläder idag är "one-size-fits-no-one" så är de nog rätt långt.
Antingen det eller så har de alla samma dåliga mall...

Skrivet av Igelkott:

Yes. 0,4 l skulle kanske passa mig bättre vare sig det gäller kaffe eller te. Det viktiga är formen så att det funkar på ett skrivbord. Dvs litet footprint och inte så skvättbenägen. Typ Iittala Taika mugg 0,4 fast med det bättre örat!

Precis som överklockning så ser säkert sweclockers fram emot de som lyckas trycka in 0.399l vätska i sin 0.3l mugg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

Blicken av att du ska torka ändan med sweclockers hemsöker nu mig... varför?

Vänta... måste man dricka kaffe i den?

Då det känns som att alla kläder idag är "one-size-fits-no-one" så är de nog rätt långt.
Antingen det eller så har de alla samma dåliga mall...

Precis som överklockning så ser säkert sweclockers fram emot de som lyckas trycka in 0.399l vätska i sin 0.3l mugg

Sant, det går ju att lösa med lite moddning.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem

@Dimestam: Ser att vi är två som redan fråga, kanske ska lägga till på beskrivningen i affären att den klarar maskindisk.

Visa signatur

PC - GB Z390-Ultra | 9900K 5GHz | 32GB | RTX2080ti | NVME ~5TB
SRV (unRaid) - Asus Z370-H | 8700K 4.30GHz | 64GB | LSI9211 | 60TB HDD + 4TB NVME

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Ahlen:

@Dimestam: Ser att vi är två som redan fråga, kanske ska lägga till på beskrivningen i affären att den klarar maskindisk.

Vi fixar det!

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Vila i frid

Med åldern växer ju näsa och öron, men så även mage. Min ålder är 5XL. Finns det hopp om storlekar för övermogna pojkar?

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av hasenfrasen:

Med åldern växer ju näsa och öron, men så även mage. Min ålder är 5XL. Finns det hopp om storlekar för övermogna pojkar?

Jag skulle kunna specialbeställa något enstaka exemplar om du kan stå ut med lång leveranstid och verkligen lovar att köpa det. Dra iväg ett PM till mig.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimestam:

Jag skulle kunna specialbeställa något enstaka exemplar om du kan stå ut med lång leveranstid och verkligen lovar att köpa det. Dra iväg ett PM till mig.

Hmm, måste kolla igenom kläderna igen, om det finns chans till större storlekar

Permalänk
Medlem

192kr i frakt för en kaffemugg? Sorry men blir inget köp från mig.

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Torach:

192kr i frakt för en kaffemugg? Sorry men blir inget köp från mig.

Jag gissar att du bor utanför EU (Åland?). Maila order@merchants.se (vår leverantör) och fråga om det finns möjlighet att ordna andra fraktalternativ.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

De blev två koppar här. En hemma, en på jobbet

Visa signatur

🎮 ASUS RTX 3080 STRIX • i7-13700K • Define 7 • ASUS B660-PLUS D4 ⌨ 64GB DDR4 3600MHZ 💿 4TB NVMe
🖥️ Acer Predator 43" CG437KP 120hz 🖥️ 2 x LG 43" 43UN700

📹 Mitt skrivbord 🎬 Mitt biorum

Permalänk
Medlem

Jag Önskar en SweclockersFlagga till flaggstången

Please

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Hämtade upp tröjan och min kopp idag! N I C E !

Permalänk
Medlem

Hade velat se hoodie + t-shirt med det vertikala trycket "Sweclockers.com" som man sett bl.a. Jacob ha på sig tidigare. Det är en mycket snyggare tröja än dom som ni valde att släppa nu, kände inte att jag skulle vilja ha någon av dom nya.

För övrigt undrar jag över SweC-loggan med gubben, är det inte dags att fimpa den och göra något snyggt istället? Den är så fruktansvärt ful så det finns knappt ord att beskriva den med.

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Tommy:

Hade velat se hoodie + t-shirt med det vertikala trycket "Sweclockers.com" som man sett bl.a. Jacob ha på sig tidigare. Det är en mycket snyggare tröja än dom som ni valde att släppa nu, kände inte att jag skulle vilja ha någon av dom nya.

För övrigt undrar jag över SweC-loggan med gubben, är det inte dags att fimpa den och göra något snyggt istället? Den är så fruktansvärt ful så det finns knappt ord att beskriva den med.

Tack för feedback! Smaken är som baken, men vi kommer att ta fram fler modeller framöver. Det har vi har nu är ett litet antal begränsade upplagor.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimestam:

Tack för feedback! Smaken är som baken, men vi kommer att ta fram fler modeller framöver. Det har vi har nu är ett litet antal begränsade upplagor.

Det ska bli kul att följa vad ni hittar på, kommer säkert något som faller mig i smaken snart, då ska jag glatt köpa en tröja

Permalänk
Medlem

Hade gärna sett tröjor som var längre (cirka 80cm) som passar oss i 2-metersklubben. Blir en mugg tills vidare dock

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem

När kommer de graverade ölglasen?

Visa signatur

MoBo: Asus Maximus XI Hero
CPU: Intel Core i9 9900K @ 5.1GHz + Asus Ryujin 360
RAM: Corsair Vengeance LPX DDR4 32GB @ 3600MHz
GPU: PowerColor RX 7800 XT Red Devil Ltd Edition | Monitor: Acer X38S
Chassi: Phanteks Evolv X + 3st Noctua NF-A14 iPPC | PSU: Corsair AX1200i

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimestam:

Jag gissar att du bor utanför EU (Åland?). Maila order@merchants.se (vår leverantör) och fråga om det finns möjlighet att ordna andra fraktalternativ.

Skickades från m.sweclockers.com

Detta är bara lögn. De har HÖJT PRISET för frakten! Det började med 175kr, sedan sänktes det till 145kr och nu är frakten uppe i 183kr. Ja skärmdumpar finns på lurendrejeriet.

Kan inte Swec ta lite ansvar och sluta skicka oss vidare till "leverantör" :/

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Navicula:

Detta är bara lögn. De har HÖJT PRISET för frakten! Det började med 175kr, sedan sänktes det till 145kr och nu är frakten uppe i 183kr. Ja skärmdumpar finns på lurendrejeriet.

Kan inte Swec ta lite ansvar och sluta skicka oss vidare till "leverantör" :/

Ta det lugnt, finns ingen anledning att hetsa upp sig. Det är inte vi som sätter fraktpriserna och dessa är såvitt jag vet baserade på respektive transportföretags avgifter. Kolla med leverantören som jag skrev ovan.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Förstår inte varför det är så populärt att hacka på Sweclockersgubben.
Jag tycker att han är härlig, det är ett skönt Fallout/Bioshock-stuk på honom.

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 290!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!
Hjälp Teamtrees plantera träd på vår jord. https://teamtrees.org/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Navicula:

Detta är bara lögn. De har HÖJT PRISET för frakten! Det började med 175kr, sedan sänktes det till 145kr och nu är frakten uppe i 183kr. Ja skärmdumpar finns på lurendrejeriet.

Kan inte Swec ta lite ansvar och sluta skicka oss vidare till "leverantör" :/

Lugn o fin, det är transportören som sätter priserna. Personligen så får det kosta,kosta vill.....muggen skall hem!

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Medlem

299:- för en tshirt det är rena rånet!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimestam:

Ta det lugnt, finns ingen anledning att hetsa upp sig. Det är inte vi som sätter fraktpriserna och dessa är såvitt jag vet baserade på respektive transportföretags avgifter. Kolla med leverantören som jag skrev ovan.

Är väl medveten om detta men leverantörer bryr sig inte, i och med att de höjde fraktpriset inom loppet av några dagar. Jag är inte här för att peka på specifika användare av forumet, utan för att uppmärksamma vad leverantören verkligen sysslar med.

EDIT: Jag räknade förut att en beställning skulle landa på cirka 300kr men det slutade såhär: 119kr mugg + 184 kr frakt + 24% moms = 375,70 kr.

Ärligt talat vore det billigare att boka tur/retur färja + buss och hämta en mugg, inte sarkastisk, och det var ett tag sedan jag promenerade i Stockholm... Var ligger Swec kontoret? Får Ålänningar hämta muggar där?

Skrivet av Valonen:

Lugn o fin, det är transportören som sätter priserna. Personligen så får det kosta,kosta vill.....muggen skall hem!

Detta poängterades redan. Läs ovan.

Permalänk
Medlem

@Navicula: Ja det poängterades redan och då är väl saken klar?

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Navicula:

Är väl medveten om detta men leverantörer bryr sig inte, i och med att de höjde fraktpriset inom loppet av några dagar. Jag är inte här för att peka på specifika användare av forumet, utan för att uppmärksamma vad leverantören verkligen sysslar med.

EDIT: Jag räknade förut att en beställning skulle landa på cirka 300kr men det slutade såhär: 119kr mugg + 184 kr frakt + 24% moms = 375,70 kr.

Ärligt talat vore det billigare att boka tur/retur färja + buss och hämta en mugg, inte sarkastisk, och det var ett tag sedan jag promenerade i Stockholm... Var ligger Swec kontoret? Får Ålänningar hämta muggar där?

Detta poängterades redan. Läs ovan.

Har du kollat vad Postnord tar för att skicka paket till Åland? Nu är inte jag expert på området, men det absolut billigaste alternativet (brev) går loss på 98 kronor. En mugg går dock inte att slänga in i ett brevinkast så jag antar att man behöver skicka det som paket och då drar det iväg uppåt 200 kronor. Till det tror jag att det tillkommer någon slags tulldeklaration som behöver göras.

Kolla här: https://portal.postnord.com/skickadirekt/

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015