Permalänk

Logitech mjukvara för mx518 slutar fungera?

I tid och dj**a otid slutar logitechs mjukvara för mx518 att fungera, knapparna precis framför och bakom scrollhjulet används för att bläddra uppåt och nedåt i bla webläsaren, är tanken iallafall.

Titt som tätt försvinner alla inställningar jag gjort och mjukvaran återgår till standardinställningarna vilket är att höja och sänka dpi, öppnar jag mjukvaran så finns mina inställningar kvar, jag kan ändra inställningar men musen fortsätter använda standardinställningarna tills datorn startas om.

Efter omstart fungerar det bra men efter 5 minuter till 5 timmar så strular det igen, mjukvaran är logitech gaming software vilken version visas inte i programmet.

Hur löser jag detta problemet?
Mvh R

Permalänk

Logitechs "Gaming"mjukvara är lite buggig.

Har för mig deras gammla mjukvara Setpoint funkar bättre på dessa äldre möss.
https://filehippo.com/download_logitech-setpoint-32/

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Är det setpoint du använder, eller någon speciell "gaming" mjukvara?
Så vitt jag vet ska väl mx518 funka i setpoint, programmet i sig är hur stabilt som helst.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X