Playerunknown's Battlegrounds tappar spelare och når lägsta nivån på ett år

Permalänk
Medlem

Lirar fortfarande med vänner, om jag räknar bort alla randomkrasher så älskar jag den opolerade känslan i spelet.

Spelet hade varit nästintill "optimalt" om de adderat föer close quarter maps främst med hus likt COD mapsen samt tagit bort krasherna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xcluzive:

Ett typiskt spel som är hypat ett tag och sedan slutar folk spela. Jag föredrar spel som är stabila, har funnits i kanske 10-20 år och uppdateras än idag.

Ja, liknande för mig. Jag vill att spelet ska ha funnits ett tag och ha ett stabilt följe. Helst inga uppdateringar av reglerna. Det måste ha funnits i minst 1000 år innan jag känner att det är värt att prova. Som t.ex schack. Allt annat känns lite hype:at.

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem

@Release: Trodde det hade med att se spelarna. Då kanske jag drar ner det på lägsta om det behövs. Tack för info!

Permalänk
Medlem

Bluehole hade kunnat fortsätta rida på sin succé men från mitt perspektiv som spelutvecklare har dem verkligen gjort de absoluta sämsta möjliga valen som existerar. Någonstans i den här dimman av sålda exemplar tappade studion fattningen helt.

Hade man satsat på servrar/nätverk/optimisering från början hade spelet varit helt annorlunda och förmodligen inte tappat den publik som fanns. Istället har man infört ett lootbox-system som oavsett vad man tycker om lootlådors existens eller icke-existens är helt fruktansvärt. En karta som är så dåligt designad att folk undviker den som pesten (Miramar, ökenkartan). Ett horribelt laddersystem som man tvingas spela eftersom "Unranked" inte existerar mer än om man skapar custom games, men det borde studion fattat att dagens ADHD-kids inte har ork att sitta i en lobby i 5-15min för att den ska fyllas upp.

Själv är jag grymt besviken på Bluehole då jag älskar idén av PUBG. Det är sånna enkla saker som hade kunnats göra för att rädda deras sjunkande skepp. Varje gång patchnotes dyker upp så har man ett litet brinnande hopp i själen om att den här gången så kanske något fixas. Istället läggs det till en ny bil, någon ny lootlåda eller något annat helt värdelöst.

</rant>

Visa signatur

|| i7 5820K @ 4400Mhz || 32GB Corsair 2400Mhz CL14 || Gigabyte RTX 3080 Ti || X99 SLI PLUS || Samsung 850 EVO 500GB || Acer Predator XB271HU G-Sync IPS || W10 64bit ||

Permalänk
Medlem

De skulle kanske ta och stämma spelarna för att de inte spelar och därigenom försämrar deras spel?

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Medlem

Jag älskar spelet, jag tycker verkigen om konseptet, och spelar ibland. Men blir mycket snabbt less för spelt är överfyllt av asiater som fuskar, och dom är i sån överflod at det känns inte ens som at det hjälper att raportera längre för det blir bara fler och fler.. En total regionspärr skulle lösa detta elegant, men det verkar som det system dom valt, att sortera efter pingtider är helt havererat eftersom dom kopplar upp sig mot europeiska servrar genom europeiska vpn, och då är man lika långt typ.. Detta är även stor del av de tekniska probem man upplever tyvärr.. Spelet är genomruttet förstört av alla asiatisk cheaters, jag vågar säga det, så får ni stämpla mig som rasist om ni vill, men det är sanningen. Om det vore asiater som spelar ärligt och kan engelska så man kan kommunisera med dom man hamnar i squad med så har jag INGET att säga om det. Men tyvärr så genomsyras numer spelet av fuskare av den sorten som ser mer ära i hur bra och gudomlig deras fusk är, inte alls av vilka skills man har. Tyvärr kommer andra batte royal spel uppleva det samma över kommande tid framöver, även fortnite och andra..

La till en mening om orsak til tekniska problem.
Permalänk
Avstängd

De kan göra som blizzard gjorde med WoW och sluta gå ut med siffror på antal spelare så slipper de skämmas för sitt misslyckande.

Nu vet jag inte varför de misslyckats och förstår att det är väldigt svårt men ett alternativ är att folk helt enkelt tröttnat och bättre alternativ nått marknaden?

Permalänk
Medlem

Fortnite var roligare, ett tag. Nu: WORLD OF WARCRAFT!!!!!!

Visa signatur

Desktop: i7-12700K | Asus Prime Z690-P D4 WIFI | EVGA RTX 3070 FTW3
Kingston Fury 32GB 3600MHz | ASUS ROG Strix 1000W | WD Black SN750 2TB
Fractal Design Meshify 2 Compact | Monitor: LG 27GL850

Permalänk
Medlem

We have banned over 1,044,000 PUBG cheaters in January alone, unfortunately things continue to escalate.

— BattlEye (@TheBattlEye) February 4, 2018

Permalänk
Medlem

Tror PUBG tappar folk för att det inte finns mycket att göra i spelet till slut, och att man redan har gjort det mesta, som att .... vinna och ... ehm vinna, och ... dö. PUBG är fortfarande snyggt i animationer och karaktärer och har en unik känsla i pangandet, men Utvecklarna har nu haft tid på sig att utveckla spelet, och inte mycket har hänt, förutom nya lådor med kläder som du får betala för. Motorn känns fortfarande trasig, och jag har aldrig sett ett spel med sådan låg FPS där världen nästan är statisk, med några få rullande bilar ibland. Det tog dom mer än 1 år att fixa FPS:en inne i en byggnad.

Men PUBG's största problem är att inget utvecklas. PUBG's största utveckling är att lägga dit nya vapen, som redan liknar existerande vapen i rekyl och kraft.

Permalänk
Medlem

@Freffo: https://prosettings.net/best-pubg-settings-options-guide/ listan över in-game display settings i botten på sidan har kommentarer på varje punkt som kan hjälpa en med valen om man inte har kollat upp vilken setting som påverkar vad/hur.

Visa signatur

Moderkort: GIGABYTE B550 AORUS PRO V2 PSU: Corsair RM850X CPU: AMD Ryzen 5 5600X Kylare: NZXT Kraken Z53 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 10G LHR RAM: G.Skill Trident Z 32GB (4x8GB) DDR4 / CL16 / 3200 MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av kelthar:

Ja, liknande för mig. Jag vill att spelet ska ha funnits ett tag och ha ett stabilt följe. Helst inga uppdateringar av reglerna. Det måste ha funnits i minst 1000 år innan jag känner att det är värt att prova. Som t.ex schack. Allt annat känns lite hype:at.

Inte så att jag väljer spel efter kriterierna, snarare att jag fastnat på spel som faktiskt fortfarande lever. Har spelat massor med olika spel, men jag faller alltid tillbaka på dessa spel. Jag ville bara beskriva att denna nyhet inte är så konstigt, det är ett spel i mängden som är hypade 1-3 år sen dör de ut helt och hållet. Battle royale spel är extra hotade av detta. MMORPG spel exempelvis är raka motsatsen.

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Medlem

Med den smått enorma mängd spelara som spelade så är jag inte förvånad att spelet backar till mer normala nivåer. Speciellt när konkurerande spel börjar dyka upp också.
Jag själv började tröttna, men de har verkligen fixat till spelet på sista tiden och nu med daily och weekly challanges, events osv så blir det lite variation också.

När jag började lira kunde jag få 30-40 fps när man droppade på ett 1080ti och nätverkslagg/desync var supertydligt. Idag kan jag på samma ställen ha 120-200fps och nätverkskoden är otroligt mycket bättre. Hade inte detta skett så hade jag nog slutat lira. Men nu blev det roligt igen då frustrationsmomenten inte stirrar en i ansiktet som innan.

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 128gb DDR5 6000 | Ryzen 7950X | 3080Ti
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk
Medlem
Skrivet av xcluzive:

Inte så att jag väljer spel efter kriterierna, snarare att jag fastnat på spel som faktiskt fortfarande lever. Har spelat massor med olika spel, men jag faller alltid tillbaka på dessa spel. Jag ville bara beskriva att denna nyhet inte är så konstigt, det är ett spel i mängden som är hypade 1-3 år sen dör de ut helt och hållet. Battle royale spel är extra hotade av detta. MMORPG spel exempelvis är raka motsatsen.

Haha, jag menade inte något mot dig, jag ville bara dra något till sin extrem for the lulz. Jag spelar knappt längre nuförtiden, men om jag spelar så har det varit PUBG. Det är dock ett spel som kräver att man är fler, tycker jag. I lol, dota eller cs så kunde jag lätt köra ensam, men PUBG är lite speciellt känner jag. MMORPG skulle jag aldrig få för mig att spela. Jag hade lika bra kunnat börja med heroin då. Tror aldrig att jag skulle kunna kontrollera mitt spelande.

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Implor:

PUBG var riktigt skoj och drog ihop >450h innan jag slutade.

Blev lite för mycket frustration över fuskare och dålig prestanda. Förlora till en bättre spelare är inget problem och det är bara lyfta på hatten. Men när man förlorar pga fps drops så blir man fort lack.

Hoppas nu på nästa ARMA spel.

Nu har jag inte läst alla inlägg kanske någon tipsat dig redan, men prova nu efter de senaste patcharna har prestandan blivit mycket bättre och fuskarna har minskat.

Visa signatur

Mvh Milky - citera för svar
Fractal Meshify C - Ryzen 7 7800X3D - Thermalright Peerless Assassin 120SE - Kingston Fury Beast 6000 MHz 2x16 GB - Asus TUF Gaming B650-Plus - AMD 7900 XTX - Corsair RM1000X Shift
Köp/sälj-betyg Sweclockers marknad; 1, 2, 3, 4, 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av kelthar:

MMORPG skulle jag aldrig få för mig att spela. Jag hade lika bra kunnat börja med heroin då. Tror aldrig att jag skulle kunna kontrollera mitt spelande.

Helt rätt xD Värre än heroin nästan

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Medlem

@milky81: Hört att det blivit bättre. Får se om man tar upp det igen i vinter :).

Visa signatur

| CPU: Intel i7 7700k | RAM: Crucial DDR4 OC @2400mhz 16GB (2x8GB) | GPU: EVGA GeForce RTX 2080 XC GAMING| Mobo: MSI H110I Pro | SSD: Crucial BX200 240GB 2.5" SSD | SSD2: Samsung 850 EVO 500GB 2.5" SSD | Nätagg: be quiet! SFX L Power 600W | Kylare: NZXT Kraken X62 | Chassi: Fractal Design Nano S | OS: Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Jag var inne och testade spelet igen i ren slump för någon månad sedan.

Såg då de nya menyerna i spelet som var helt och hållet omdesignade för att få mig att lägga mer pengar på spelet. Av lika stor slump så skrevs det då artiklar om pubg där skaparen erkände att de äntligen skulle släppa custom games som 99.9% av spelarbasen ville ha. De berättade även attt väder kunde bli en stor grej igen!

MEN ATT DET SKULLE KOSTA MER.

Liksom wow, jag kände verkligen deras meddelande "Snälla sluta spela vårt spel, gå över till våra konkurrenter snälla" Så jag lät dem dö ifred, vilket de förtjänar.

Man fick även lov att välja karta ny. Ny, eller NÅGON av de gamla. Fortfarande så att man skall tvångsspela öknen.

Läste något om att då de testade att ha helt fritt val så ville nästan ingen spela den, så då var de vänliga och satte den som tvång istället.

Makes sense liksom, de har ju betalat sina utvecklare för att skapa kartan SÅ DÅ SKA VI SPELA DEN!

Helt efterblivet företag

Det är ju ändå Bluehole med Brendan "Jag vill trademark på BR genren" Greene i spetsen som det handlar om här.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem

Innan pubg spelade jag enbart RPG. Lite oklart varför jag köpte pubg men är helt betagen i spelet.
Personligen tycker jag esport delen är mer intressant än hur många som spelar dagligen. Gunplayet som pubg levererar är makalöst. Kombinationen av aim och taktik oslagbart. Spelar man FPP EU ska det mkt till för att träffa på hackers

Permalänk
Medlem

Har 700 timmar i pubg.... Tycker det är mysigt fortfarande.

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Medlem

snart 1000h och det är deras gameplay som är så himla kul och inte för stressigt (förutom top 10 levande personer då) som gör att man förlåter en hel del buggar.
Men på senare tid störs jag av fps-drops som heter duga. Aldrig haft det tidigare. Ska testa att tweakea lite och se om jag blir av med det. Haft det på de 2 senaste patcherna.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

snart 1000h och det är deras gameplay som är så himla kul och inte för stressigt (förutom top 10 levande personer då) som gör att man förlåter en hel del buggar.
Men på senare tid störs jag av fps-drops som heter duga. Aldrig haft det tidigare. Ska testa att tweakea lite och se om jag blir av med det. Haft det på de 2 senaste patcherna.

Märker inte av nåra drops men typ fryslagg har ja fått på senare tid!?

Visa signatur

[Chassi] Corsair Carbide Air 540 [MB] MSI Z97 Gaming 5 [CPU] Intel Core i7 4790K [RAM] Crucial BallistiX Sport 1600MHz 16GB [GFX] GeForce GTX 780 Ti SLI [PSU] Evga Supernova G2 1000w [HDD] Intel 530 180gb, Samsung 840 evo 500gb, WD green 2tb [Kylning] Custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klyrre:

Märker inte av nåra drops men typ fryslagg har ja fått på senare tid!?

Ja precis!
Jag och en till upplever samma sak. Tittar man snabbt på fps-räknaren ser man att den blixtsnabbt tappar frames och är sedan tillbaka upp på "normal" nivå igen. Upplevs som fryslagg.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

@griid: apropos stressfriheten du nämner, jag upplever en enorm skillnad melan solo och squads. Spelar jag squads med polarna så är det helt lugnt, man håller ögon och öron öppna och strider när det passar, blir en lätt pulshöjning i close-quarter engagements men inte så mycket mer.

Spelar jag solo har jag en puls på 240 bpm från att jag når top 15 och uppåt.

Dold text
Spoiler tags på memes.
Visa signatur

Moderkort: GIGABYTE B550 AORUS PRO V2 PSU: Corsair RM850X CPU: AMD Ryzen 5 5600X Kylare: NZXT Kraken Z53 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 10G LHR RAM: G.Skill Trident Z 32GB (4x8GB) DDR4 / CL16 / 3200 MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av plajton:

Lirar fortfarande med vänner, om jag räknar bort alla randomkrasher så älskar jag den opolerade känslan i spelet.

Ja vissa(många?) personer verkar ju inte bara stå ut med dålig optimering och buggar utan snarare tycker om det. Har själv så svårt för sånt , refunda spelet efter lite mindre än en timme pga det.

Skickades från m.sweclockers.com