Permalänk
Medlem

Smidig laptop att resa med

Hej!

Letar efter en ny laptop att ha med på resan. Hyfsat bra prestanda krävs då jag även jobbar en del online och då kör många program samtidigt samt en stor databas etc. Hade tänkt en budget på 7-10k ungefär.

Vad tror ni om denna, duger den?
https://www.komplett.se/product/1076200/datorer/datorer-barba...

Tar annars tacksamt emot rekommendationer!

Mvh

Permalänk
Medlem

Om du ska jobba med datorn är det nog värt att lägga en slant på den. Jag hade kollat på Thinkpad X-serien om du vill ha en portabel dator med kräm i. Behöver du mycket prestanda kan Thinkpad P1 vara av intresse.

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk

Vill slå ett slag för Thinkpad 480s, har själv en som arbets dator. mycket trevlig, endast marginellt större än X1 Carbon serien, men viktigt för mig var Ethernet port!

Permalänk
Medlem

Jag skulle valt (som jag redan gjort) en hyfsad Surface Pro med Type Cover. Tillräckligt snabb om du väljer rätt modell, tyst och ruskigt smidig att ta med sig. Bonus är helt klart Windows Hello med de inbyggda kamerorna och en penna med teknik så den faktiskt fungerar live.

Din budget är dock lite snål...

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO