Följ Apples Iphone-event klockan 19:00

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Långtbortistan
Registrerad
Feb 2009

Dubbla SIM, perfekt om man är knarklangare.

Synd att de inte hade något nytt att komma med för Macen. Att Mojave är det bästa sedan Jesus uppfann skivat bröd visste vi redan. Ge oss ny hårdvara någon gång.

The Macintosh uses an experimental pointing device called a 'mouse'. There is no evidence that people want to use these things
John C Dvorak

Trädvy Permalänk
Master of Overkill
Plats
Göteborg
Registrerad
Sep 2011
Skrivet av Capitán General:

Dubbla SIM, perfekt om man är knarklangare.

Synd att de inte hade något nytt att komma med för Macen. Att Mojave är det bästa sedan Jesus uppfann skivat bröd visste vi redan. Ge oss ny hårdvara någon gång.

Har dom ju redan gjort?

CASE Hex Gear R80 CPU 8700k @5.2GHz GPU GTX 1080 RAM G.Skill Trident Z RGB 4266MHz CL19 @ 3733 CL14 + 128GB Corsair Dominator Platinum PSU EVGA T2 1600W SSD 900p 280GB PCI, 860 Pro total 8TB Headphones DT990 250Ω Screen ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz G-SYNC Asus 32" Curved ROG Swift XG32VQ FREE-SYNC
Motherboard MSI Z370 GODLIKE GAMING -One Board to Rule Them All Watercooling 360+480 Hardware Labs Black Ice SR2 White 8 Port

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2003

1099$ för dyraste modellen, så runt 15-16k i sverige när man inkluderar miljöskatt, miljöavgift, moms, skatt, mer skatt, sosseskatt och diverse andra grejer vi pröjsar för..

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kungsbacka
Registrerad
Sep 2004
Skrivet av dakke:

1099$ för dyraste modellen, så runt 15-16k i sverige när man inkluderar miljöskatt, miljöavgift, moms, skatt, mer skatt, sosseskatt och diverse andra grejer vi pröjsar för..

Nix, 18395 kr.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2005
Skrivet av joakim99:

Nix, 18395 kr.

Fast 1099 är instegspriset, så att jämföra med 14k för instegsversionen i sverige.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2014

@Capitán General: Dual Sim är ju fantastiskt, springer just nu runt med 3st iphone 8...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kungsbacka
Registrerad
Sep 2004
Skrivet av aaaaaaaaaa:

Fast 1099 är instegspriset, så att jämföra med 14k för instegsversionen i sverige.

Jag tyckte han skrev dyraste modellen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
The space-time continuum
Registrerad
Maj 2010
Skrivet av tvelander:

Får ju samma problem på PC sidan.
Jag har USB-C till USB-C
USB-A till USB-C
Sen har jag microUSB för andra saker, sen har jag microUSB superspeed och miniUSB.

Kan säga det är inte mindre precis.

HADE allt på PC och android sidan haft samma så fine.

Men att endkontakten på apple har lightning spelar nada roll när kontakten på andra sidan kan skifta också.

Alla prylar, inklusive bärbara både med Windows och macOS, skall numera kunna laddas via USB-C (och blir allt vanligare).

Själv bojkottar jag i princip saker som inte kan laddas med USB-C. Bort med de!

MacOS: MacBook Pro 15" [16/256GB], W10 Pro: Surface Pro 2 [8/512GB], iOS: iPad New/3 [32GB], iPad Mini Retina/2 [128GB], iPhone 8 [64GB], W10M: hp X3 Elite
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand

Trädvy Permalänk
Master of Overkill
Plats
Göteborg
Registrerad
Sep 2011
Skrivet av martinot:

Alla prylar, inklusive bärbara både med Windows och macOS, skall numera kunna laddas via USB-C (och blir allt vanligare).

Själv bojkottar jag i princip saker som inte kan laddas med USB-C. Bort med de!

Same försöker!

CASE Hex Gear R80 CPU 8700k @5.2GHz GPU GTX 1080 RAM G.Skill Trident Z RGB 4266MHz CL19 @ 3733 CL14 + 128GB Corsair Dominator Platinum PSU EVGA T2 1600W SSD 900p 280GB PCI, 860 Pro total 8TB Headphones DT990 250Ω Screen ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz G-SYNC Asus 32" Curved ROG Swift XG32VQ FREE-SYNC
Motherboard MSI Z370 GODLIKE GAMING -One Board to Rule Them All Watercooling 360+480 Hardware Labs Black Ice SR2 White 8 Port

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
The space-time continuum
Registrerad
Maj 2010
Skrivet av kelthar:

Jag kanske är gammalmodig, men jag gillar dockor. Det är snäppet lättare att bara trycka ner datorn i en sådan i stället för att behöva sikta med en USB-C ... Jag gillar förresten inte USB-C-kontakten riktigt. På min telefon så lossnar den lätt när jag använder telefonen och laddar den på samma gång, men det kanske snarare är så att telefonens kontakt är dåligt byggd i stället för att USB-C är dålig rent generellt. Jag hade gärna haft lite hooks i dem så att de sitter fast bättre. Där kan jag ibland tycka att Apple har gjort ett bättre jobb med vissa av sina kontakter.

Inga problem med USB-C-dockorna på jobbet (HP), och fungerar utmärkt och sitter bra i min telefon (HP), MBP och Surface GO.

MacOS: MacBook Pro 15" [16/256GB], W10 Pro: Surface Pro 2 [8/512GB], iOS: iPad New/3 [32GB], iPad Mini Retina/2 [128GB], iPhone 8 [64GB], W10M: hp X3 Elite
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kungsbacka
Registrerad
Sep 2004

Jag lite besviken på attdet inte blev en uppdaterad iPad Pro.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Mar 2011
Skrivet av MuLLvaD3n:

Jag gissar på give or take samma "högstapris" som förra året. Men vi får se.

Jag hade fel. Vad i hela friden hände där? 40% påslag från USA-priser. Även med dollarna mot kronan, skatter och andra avgifter är det mycket mer än vad vi har haft tidigare år. Sjukt.

Gaming: GTX 770 & 3770k @ 4,2 Ghz
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339
Telefon: iPhone 6s plus

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
The space-time continuum
Registrerad
Maj 2010

Fråga till alla i tråden apropå att handla utomlands:
Skall en sväng till USA (NY) med familjen i oktober; kan man köpa en amerikansk AW S4 med LTE eller iP XS och de fungerar i Sverige helt och hållet?