Finns det en laptop under 10k som uppfyller mina önskemål?

Permalänk
Medlem

Finns det en laptop under 10k som uppfyller mina önskemål?

Hej!

Dags att skaffa en ny laptop då jag inte behöver en MSI GS43VR för gaming mera. Jag är primärt ute efter en laptop med bra batteritid, bra tangentbord, ok prestanda i ultrabook format (låg vikt). Gärna något som känns gediget kring 13”-14”.

Primära användningsområden:

  • Lite kodning, inget tungt. Har ett par mindre grejer jag tänkte ta från idéstadiet till verklighet. En androidapp och en egen mindre, väldigt specifik och förenklad CRM som webprojekt.

  • Filmer via streaming

  • Surf

Om prestandan/hårdvaran är lämpad för det kan det bli något enklare spel som underhållning på resor. Detta är ingenting som kommer att påverka valet av dator nämnvärt, men ifall det råkar finnas ett mx150 i så är det ett litet plus i kanten, men på inget sätt avgörande.

Vill inte spendera en förmögenhet då jag inte kommer att använda den primärt. Har tittat på Lenovo x1 Carbon, Dell XPS och Yoga 920 men de hamnar lite väl högt prismässigt sätt, jag siktar på att hålla mej under 10.000.

Ni som har laptops på bättre koll, går ovanstående ihop med en budget på under 10.000?

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Mot alla odds blev det en HP. Efter att ha läst på en hel del så verkar Envy ha ryckt upp sig.
13.3", i5-8250, 8/256, mx150, 4k!
Blev en HP Envy 13 för 10990 på Webhallen.

Finns inte på Prisjakt av någon anledning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sp0de:

Mot alla odds blev det en HP. Efter att ha läst på en hel del så verkar Envy ha ryckt upp sig.
13.3", i5-8250, 8/256, mx150, 4k!
Blev en HP Envy 13 för 10990 på Webhallen.

Finns inte på Prisjakt av någon anledning.

Tjusig dator. Är du nöjd?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Tjusig dator. Är du nöjd?

Skickades från m.sweclockers.com

Kom nyss hem, datorn i lådan ännu 😀😀😀