XB271HU vs PG279Q som all-round skärm för arbete/spel?

Permalänk

XB271HU vs PG279Q som all-round skärm för arbete/spel?

Som titeln lyder,

Har tillverkarna fortfarande inte ökat kvalitén på dessa displayer?

Köper RTX2080 strax efter release.

Permalänk
Medlem

Har en XB271HU, för övrigt tycker jag den är riktigt bra. Men efter drygt 1 månad fick jag den första döda pixeln i vänstra nedre hörnet vilket är en skam för en Premiumskärm för drygt 7000kr.

Men i övrigt är bilden riktigt bra och det är väldigt skönt att spela på den.

Antar att du menar PG279Q och inte OG279Q och kan inte tala för den men Acern är riktigt bra (förutom döda pixeln...) men skulle tro att Asusen är på samma nivå eller bättre.

Visa signatur

𝕊𝕡𝕖𝕔𝕚𝕗𝕚𝕜𝕒𝕥𝕚𝕠𝕟𝕖𝕣
Fractal Vector RS Dark TG | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Ryzen 9 3900X | Kraken X62 | 4x8GB G.Skill Trident Z Neo @3600 C16 | ASUS Geforce RTX 2080 Ti ROG Strix Gaming OC 11G | Corsair HX1000i | Corsair MP510 480GB | Seagate Barracuda 1TB

Permalänk
Medlem

Tycker inte acer skärmen är något speciellt, betalar man 7k kan man förvänta sig mer tycker jag. 3k hade varit ett mer rimligt pris

Visa signatur

E2160 @ 3,2 , scyte infinity, p35 ds3, 4gb corsair 800mhz, Sapphire 5850 1gb. Intel x-25 V 40gb, 1x western digital black. /laptop amd x2 2.2ghz 3gb 5730.

Permalänk
Skrivet av Philip320:

Har en XB271HU, för övrigt tycker jag den är riktigt bra. Men efter drygt 1 månad fick jag den första döda pixeln i vänstra nedre hörnet vilket är en skam för en Premiumskärm för drygt 7000kr.

Men i övrigt är bilden riktigt bra och det är väldigt skönt att spela på den.

Antar att du menar PG279Q och inte OG279Q och kan inte tala för den men Acern är riktigt bra (förutom döda pixeln...) men skulle tro att Asusen är på samma nivå eller bättre.

Tack, jag menar PG279Q.

Permalänk
Medlem

Har en xb270hu och ingen större skillnad på den mot de två du jämför med heller. Går att få tag på för ca 3.000:- begagnat, mitt ex har t ex inga döda pixlar eller märkbar blb. Dock har jag en bredare/tjockare bezel, men för prisskillnaden....mjae...

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal