Äntligen öppnar SweClockers-butiken med nördiga T-shirts, hoodies och muggar!

Permalänk

sitter och njuter framför datorn iklädd min nya hoodie och drickar Zoega mörkrost direkt ur modermodemet muggen.

smakar bra. 10/10 muggen fungerar ypperligt. hade fått 11/10 om den funnits för vänsterhänta.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

sitter och njuter framför datorn iklädd min nya hoodie och drickar Zoega mörkrost direkt ur modermodemet muggen.

smakar bra. 10/10 muggen fungerar ypperligt. hade fått 11/10 om den funnits för vänsterhänta.

Jag tycker faktiskt att kaffet får +5 i smakförhöjning i denna kopp. Gillar svärtan också, den är väldigt djup och fin. Tyvärr fattar ingen på jobbet det här med modermodemet XD

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Rouge of Darkness:

sitter och njuter framför datorn iklädd min nya hoodie och drickar Zoega mörkrost direkt ur modermodemet muggen.

smakar bra. 10/10 muggen fungerar ypperligt. hade fått 11/10 om den funnits för vänsterhänta.

Skrivet av HoboCop:

Jag tycker faktiskt att kaffet får +5 i smakförhöjning i denna kopp. Gillar svärtan också, den är väldigt djup och fin. Tyvärr fattar ingen på jobbet det här med modermodemet XD

Pics or it didn't happen!

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Skrivet av Dimestam:

Pics or it didn't happen!

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Lyxkaffe!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimestam:

Har du kollat vad Postnord tar för att skicka paket till Åland? Nu är inte jag expert på området, men det absolut billigaste alternativet (brev) går loss på 98 kronor. En mugg går dock inte att slänga in i ett brevinkast så jag antar att man behöver skicka det som paket och då drar det iväg uppåt 200 kronor. Till det tror jag att det tillkommer någon slags tulldeklaration som behöver göras.

Kolla här: https://portal.postnord.com/skickadirekt/

Inga problem att skicka en mugg som brev.

Största mått
Längd = 600 mm
Längd + bredd + tjocklek = 900 mm

Permalänk
Medlem

Nöjd!

Visa signatur

Intel Core i7 6700K 4GHz, Corsair 32 GB ddr4 2133 MHz VENGEANCE, Evga GeForce GTX 980 4 GB GDDR5, Evga z170 Ftw, Evga supernova 750 g2, Noctua Nh-d15, Samsung ssd PRO 850-series 256 gb, Samsung ssd 850 Evo 500 gb.

Permalänk
Medlem

Jag hade velat se tre olika muggar med "serie"-karikatyrer av Jonas, Emil och Jacob på ena sidorna av muggarna.

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Geeks
SweClockers

Vänner, jag har tabbat mig. Jag råkade lägga en för liten påfyllnadsbeställning när hoodies tog slut redan på lanseringsdagen. De som beställt en Swec-hoodie under de senaste dagarna kommer tyvärr att få vänta ca 5-10 dagar extra. Jag ber så mycket om ursäkt för detta!

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk

Kul att ni fått upp en butik, lite trist dock att ni inte har några damstorlekar
Är det något ni planerar att lägga in?

Permalänk
Medlem

Ni har aldrig funderat på att ha några "låtsasvaror" som eg bara är ett sätt att sponsra SweClockers utan att man nödvändigtvis måste få något för det (förutom allt det man ändå får som medlem/besökare)? Typ en pin för 149 kr varav typ en 10:a går till porto och tillverkningskostnad och resten är pengar på kontot.

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Wolfmoose:

Kul att ni fått upp en butik, lite trist dock att ni inte har några damstorlekar
Är det något ni planerar att lägga in?

Jag undersöker det just nu faktiskt. Ska träffa tryckeriet imorgon och se om det går att göra mindre upplagor utan att det blir på tok för dyrt. Dra gärna iväg ett PM till mig om det är någonting särskilt du vill ha.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimestam:

Vänner, jag har tabbat mig. Jag råkade lägga en för liten påfyllnadsbeställning när hoodies tog slut redan på lanseringsdagen. De som beställt en Swec-hoodie under de senaste dagarna kommer tyvärr att få vänta ca 5-10 dagar extra. Jag ber så mycket om ursäkt för detta!

Jag väntar fortfarande på ett sms om att min mugg har skickats. Beställde 11/9... inte hört ett knyst efter orderbekräftelsen...

Visa signatur

MSI MPG X570S Edge Max Wifi, Ryzen 7 5800X3D, ASUS RTX 3080 TUF OC, 32GB Kingston Renegade, SoundBlaster Z, Corsair RM750x

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Kilrah:

Jag väntar fortfarande på ett sms om att min mugg har skickats. Beställde 11/9... inte hört ett knyst efter orderbekräftelsen...

Det är samma där tyvärr, jag underskattade hur många som ville ha muggar och fyllde inte på orderboken i tid. Hoppas du står ut med att vänta lite till. Jag tar på mig dumstruten så länge.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimestam:

Det är samma där tyvärr, jag underskattade hur många som ville ha muggar och fyllde inte på orderboken i tid. Hoppas du står ut med att vänta lite till. Jag tar på mig dumstruten så länge.

Jarå, det är lugnt. Tack för informationen iaf!

Visa signatur

MSI MPG X570S Edge Max Wifi, Ryzen 7 5800X3D, ASUS RTX 3080 TUF OC, 32GB Kingston Renegade, SoundBlaster Z, Corsair RM750x

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Till alla som hatar på SweClockers-gubben: Ni har fel. #BackaGubben

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Förmodar att det gäller oss som korsbeställt från båda sajter..eller kan man hoppas på delleverans?

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Medlem

The Empire approves!

Suddiga potatisfoton FTW.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimestam:

Jag gissar att du bor utanför EU (Åland?). Maila order@merchants.se (vår leverantör) och fråga om det finns möjlighet att ordna andra fraktalternativ.

Skickades från m.sweclockers.com

Faktiskt inte. Bor i Stockholm därav min reaktion.

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Edin:

Du behöver inte vara bitter. Vi (framförallt jag) jobbar med hur SweClockers, via Geeks AB, ska bidra till världen. Ett konkret exempel är att man istället för att vara ute och slå folk på gatorna för att man är så jävla bitter på livet kan sysselsätta sig med sin hobby, lära sig saker, hitta vänner och vara med om något större. Det ska inte underskattas i ett så pass sekulärt land!

Med vänlig hälsning,
Stolt första-medlem

Skickades från m.sweclockers.com

Enligt mina föräldrar så var datorn en stor anledning till att jag och min bror inte var ute och ställde till med för mycket sattyg
Vi var så unga då!
Jag minns paniken hos många när vi migrerade från blå till grå, då användarnamnen inte hängde med och alla måste skynda sig att regga om sitt namn på nya forumet.

Arkiv december 2002, jag hade hunnit avancera till Övermoderator minsann!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Torach:

Faktiskt inte. Bor i Stockholm därav min reaktion.

Har du sverige som land i listan då? jag får 70 sek i frakt på en mugg

Permalänk
Medlem

Synd att muggen inte hade originaltexten, då hade det blivit köp asap.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av BasseBaba:

Synd att muggen inte hade originaltexten, då hade det blivit köp asap.

Hur skulle du formulera det så det gör sig bra på en mugg?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Torach:

Faktiskt inte. Bor i Stockholm därav min reaktion.

Mysko, fick 120:- i frakt för 4 artiklar.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk

Beställde beställde den 11e, bara fått prderbekräftelse än så länge:(
Kopparna var ju i lager när jag köpte. Nån som vet om det är spårbar frakt?🤔

Visa signatur

Idag använder jag min dator till Ingenting men den har

Ryzen 3700x b550 Gigabyte Aorus PRO, corsair 3600, b AOC 24"@144hz
Ryzen 2600x,Asus x470,Gigabyte 1080 Ti aorus
16 Gb vengeance @3000Mhz 1.37volt, Custom loop
|triple monitor|AOC24" AOC 24"@144hz, Dell Ultrasharp 24"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mental:

"Modermodemet, själva hjärtat i hårddisken" hade jag varit nöjd med
Det hade gett ett gott skratt varje gång man plockar den ur diskmaskinen.
Ursäkta min otydlighet.

Permalänk
Geeks
SweClockers

@Utrymningsplan: Det är jag som tabbat mig och orsakat förseningen. Jag ber så mycket om ursäkt för detta!

Se #17556256

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Sweclockers nyckelband hade varit intressant för min del. Mitt (svart/brun) från 2004? börjar att blir lite slitet

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mental:

Det ryktas att Andreas än idag sitter under ett äppelträd och luktar på modermodem.

Den är bara för bra och ärligt talat inte så långt ifrån hur det kunde låta. På en närståendes jobb så skämtades det friskt om att en person hade "tappat hårddisken". Det som hade hänt var att datorn hade trillat av cykelns pakethållare på väg till jobbet utan att personen hade märkt det. Med rätt terminologi hade det ju inte varit lika roligt att säga... Fast modermodem, nja!

Jag är onekligen tämligen lockad av en modermodemmugg. Det gäller väl bara att passa sig för uppkopplade kaffebryggare med trasiga modermodem så att det inte tar för lång tid att ladda ned kaffet.

Permalänk
Medlem

Hade kunnat stå nästan vad som helst! Förutom att artiklarna kommer att ses som rariteter om några hundra år, så blir man kung i fikarummet som alla vill hänga med. 😍

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide