Lanseringen av Nvidia Geforce RTX 2080 Ti skjuts upp

Permalänk
Melding Plague

Lanseringen av Nvidia Geforce RTX 2080 Ti skjuts upp

Inför den skarpa lanseringen av Nvidias RTX 2000-serie meddelar bolaget att toppmodellen Gefoce RTX 2080 Ti dyker upp i butiker den 27 september, istället för den 20:e.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Master of Overkill

Ehh det går bra nu.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Inaktiv

Verka vara högt tryck hos nvidia nu. Många som ska köpa

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon267242:

Verka vara högt tryck hos nvidia nu. Många som ska köpa

Många som tar ut sina surt förvärvade sparpengar för att få råd.

Permalänk
Medlem

Inte undra på att korten går åt när dom är såpass billiga
Hoppas nVIDIA kan möta efterfrågan

Permalänk
Avstängd

Vilka skojarpriser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon114264:

Många som tar ut sina surt förvärvade sparpengar för att få råd.

Om man har det så knapert, varför ska man envisas med att förboka det dyraste grafikkortet? Kanske därför de har det knapert.

Permalänk
Avstängd

Ju Större krets desto sämre yields. Även om priset är för högt så finns det alltid folk som är villiga att köpa.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem

Nvidia och Apple har fått hybris

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberz:

Nvidia och Apple har fått hybris

Skickades från m.sweclockers.com

Skulle jag inte säga. De tar ut de priser som konsumenter tillåter. Nvidia och Apple är privata företag, deras enda jobb är att tjäna pengar, och det är exakt vad de gör. Om folk skulle sluta förboka ett grafikkort för 14 000 kr (!!!!) och en telefon för samma pris, då hade priserna sjunkit. Ganska enkelt.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem

Fråga är om all nytt i korten kommer att fungera i spel ?? inte säkert spel makarna är intresserad att stoppa in stödet ... allt handlar om kostnader

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Mithras:

Skulle jag inte säga. De tar ut de priser som konsumenter tillåter. Nvidia och Apple är privata företag, deras enda jobb är att tjäna pengar, och det är exakt vad de gör. Om folk skulle sluta förboka ett grafikkort för 14 000 kr (!!!!) och en telefon för samma pris, då hade priserna sjunkit. Ganska enkelt.

Samma sak som det finns höga priser inom allt, tex hypercars för 30 mille

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Bara sju dagar

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem

Mm... Det är såhär det blir när vi kunder tillåter ett företag att ha dominans på marknaden. Om AMD och Nvidia haft 50/50-marknadsandelar och AMD fått kapital nog från oss kunder att utveckla kort som drog jämt med Nvidias motsvarighet prestandamässigt så tror jag inte att Nvidia kunnat göra såhär. Först helt sjuka priser på korten och sedan vill de inte ens leverera på det datum de sagt. Bra där. Tack alla ni som valt att ge Nvidia era pengar.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Samma sak som det finns höga priser inom allt, tex hypercars för 30 mille

Skillnaden är väl att hypercars inte säljs till den stora massan på samma sätt, kundgruppen är ju helt annan. Medan både Nvidia och Apple säljer till medelklass/övre medelklass så är samtliga hypercars väl medvetna om att deras kunder endast är de rikaste av de rika. Du kommer ju inte precis någonsin se reklam på TV eller på skyltarna på stan för en Koenigsegg eller Lambo precis. Om du inte befinner dig i Monaco.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Avstängd

Visst hade det varit superkul att byta ut mina 2X Asus gtx 970.
Men dom presterar rätt fint ännu.
Är ju det med Vram som flaskar för mig.
men men.....

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Mm... Det är såhär det blir när vi kunder tillåter ett företag att ha dominans på marknaden. Om AMD och Nvidia haft 50/50-marknadsandelar och AMD fått kapital nog från oss kunder att utveckla kort som drog jämt med Nvidias motsvarighet prestandamässigt så tror jag inte att Nvidia kunnat göra såhär. Först helt sjuka priser på korten och sedan vill de inte ens leverera på det datum de sagt. Bra där. Tack alla ni som valt att ge Nvidia era pengar.

Vi vet inte om det är sjuka priser än. Vi får vänta oberoende tester och se. Om sweclockers och andra testare kommer fram till att korten är värda sitt pris så får man lita på det. Men visst känns det spontant som ett ganska stort prishopp från förra generationen. Jag sitter utan kort i burken och väntar på att köpa nytt, ingen hade varit gladare än jag om AMD hade haft ett alternativ att komma med.

Permalänk
Medlem

Kan det ha med tyfonen att göra?

Citat:

Minst 49 dog i Filippinerna och nu har tyfonen Mangkhut har dragit in över miljonstaden Hongkong.

Myndigheter har utfärdat högsta tyfonvarningen och det råder utegångsförbud.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Så med lite tur får man sitt innan helgen kanske. Står iaf 20e till 27e ska de levereras om man för bokat Cross my fingers.

Visa signatur

"NO! I dont wanna die. There are still too many things I don't own..."
I7 13700K | Asus Prime z690-a | 32GB DDR5 | Asus 3080ti | Samsung 970 m.2 250 + 2000 + några 1tb 870s | 3 x Asus 27´ 1440p 165hz
NAS Synology DiskStation DS920+ 4x12TB WDred / Ender 3 PRO / Ender 3 S1

Permalänk
Medlem

7 dagar, nu går hela universum under, hela livet total förstört.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Mithras:

Skillnaden är väl att hypercars inte säljs till den stora massan på samma sätt, kundgruppen är ju helt annan. Medan både Nvidia och Apple säljer till medelklass/övre medelklass så är samtliga hypercars väl medvetna om att deras kunder endast är de rikaste av de rika. Du kommer ju inte precis någonsin se reklam på TV eller på skyltarna på stan för en Koenigsegg eller Lambo precis. Om du inte befinner dig i Monaco.

Jo jag vet, jag tog i lite bara.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ozzed:

Mm... Det är såhär det blir när vi kunder tillåter ett företag att ha dominans på marknaden. Om AMD och Nvidia haft 50/50-marknadsandelar och AMD fått kapital nog från oss kunder att utveckla kort som drog jämt med Nvidias motsvarighet prestandamässigt så tror jag inte att Nvidia kunnat göra såhär. Först helt sjuka priser på korten och sedan vill de inte ens leverera på det datum de sagt. Bra där. Tack alla ni som valt att ge Nvidia era pengar.

AMD gjorde miss var att de planerade att använda CGN-arkitekturen de kommande tio åren och bara refinera den lite för varje generation, HBM2 är en annan. Den sistnämnda gör att de inte kan konkurrera med priset som de kunde med föregående generationer innan Fury.

Senast AMD hade sin glasperiod var väl med 4xxx-serien. Extremt mycket för pengarna för prestanda.

Jag tycker AMD lika gärna kan lägga ned sin verksamhet och sälja ut den till Intel och helt fokusera på att få upp IPC-prestandan på sina processorer. Nu säger Yoshman att x86 är dödsdömt i vilket fall men bättre att suga ut de sista dropparna arkitekturen har att ge över ARM.

Även om AMD nu snart (2019?) kan konkurrera med i mellanklasssegmentet är det inte mycket till tröst om de inte kan komma med en nydanande revolutionär design snart som helt överger CGN. CGN är helt enkelt skit när det kommer till att vara en effektiv krets. Vega ersättaren kommer ju inte släppas förrän 2020 och då är ju Intel med i spelet också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Mm... Det är såhär det blir när vi kunder tillåter ett företag att ha dominans på marknaden. Om AMD och Nvidia haft 50/50-marknadsandelar och AMD fått kapital nog från oss kunder att utveckla kort som drog jämt med Nvidias motsvarighet prestandamässigt så tror jag inte att Nvidia kunnat göra såhär. Först helt sjuka priser på korten och sedan vill de inte ens leverera på det datum de sagt. Bra där. Tack alla ni som valt att ge Nvidia era pengar.

Jag misstänker att deras RTX 2080 Ti inte är den fullt upplåsta tuningkretsen heller. Finns säkert kort högre upp som de inte har visat ännu. De testar säkert oss konsumenter nu och se vilka kort de kan få sålt och därefter lanserar fler modeller. Menar, de gjorde ju så för Pascal, varför inte gå all-in på detta också?

Det kommer ju att sluta med att enbart de rika har råd att köpa grafikkort i framtiden. Det är inte Nvidias fel, det är konsumenterna som matar dom för att man vill ha det senaste. Trist utveckling detta. Jag är delvis skyldig till denna utveckling (har gtx 1080). Men jag köpte inte kortet på release i alla fall.

Blir att gå över till PS4 för att stödja AMD.

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 7800 xt

Permalänk

Vi får i alla fall se recensionerna i tid.

Skrivet av ClintBeastwood:

Kan det ha med tyfonen att göra?

Läste precis om det. Verkar ha slagit hårt mot dem. Största tyfonen tydligen. Vi får se om nvidia ger någon förklaring till förseningarna, deras fabrik ligger väl i Kina så....

Visa signatur

OS: Win 10 Home | Chassi: NZXT H440 | PSU: Corsair HX850i plat | Moderkort: ASUS Maximus Hero VIII | CPU: i7 6700k @ 4.5Ghz @ 1.29v | RAM: HyperX Fury 16Gb @ 3000Mhz | GPU: ASUS 1080ti Strix Gaming | Kylning: NZXT Kraken X62 | Fläktar: Fractal Design Venturi x1 AF140, x2 sp140, x3 sp120 | Ljud: ASUS Xonar Xense med Sennheiser PC350Se | Lagring: Crucial M4 64gb, Samsung 850evo 500gb, Seagate Barracuda 1tb | M/K: Corsair M65 Pro gaming rgb & Corsair Strafe RGB | Bildskärm: acer XB270HU

Permalänk
Medlem

Finns det någon vettig anledning till förseningen eller är det bara för att de ska få sålt lite fler 2080 under en veckas tid?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Karl Pilkington, discussing dopplegangers - "How would I know which one I was?"

Permalänk
Medlem

@WijK: Hög efterfrågan generellt.

Däremot tror jag inte att detta gäller alla kort från partners osv, utan är tillgången i deras egen butik?

Dvs det kommer levereras förbokade kort den 20:e, och tillsvidare.

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Avstängd
Skrivet av magma86:

Blir att gå över till PS4 för att stödja AMD.

Tyvärr så stödjer du inte AMD..

PS4 även pro är gamla och tekniken är väl från 2012 så de kanske får minimalt med ''stöd'' typ en dagstidning på pressbyrån.

Du kommer att ge Sony mer pengar då du måste betala månadsvis för att använda ditt PS4 online.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem

Nvidia gör ju iallafall konspirationsteoretikerna glada.

Visa signatur

Citera för svar!

CPU: i9-9900K + Be Quiet! Dark Rock Pro 3. Moderkort: ASUS ROG Z390-F. Minnen: Corsair Vengeance DDR4 2x8GB 3000MHz. GPU: GigaByte RTX 3080 Gaming OC. SSD: Corsair MP510 500GB. HDD: WD Blue 3TB Nätagg: EVGA SuperNova G2 850W. Chassi: Corsair 4000D Airflow.

Permalänk
Medlem

Priserna har inte enbart med att AMD inte är med i matchen. Miners har ju pressat upp priset också.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

SpelBurk: Asus Z87 PRO/Intel 4770k/ HD7970/ 16 GB Ram/ Samsung 840 pro SSD.
TV-Burk: Asus Z97 Plus/ Intel G3258/ Asus Geforce GTX970 Strix/ Xonar D2/ 8 GB Ram/ Intel SSD.

Permalänk
Medlem
Skrivet av backsten:

Priserna har inte enbart med att AMD inte är med i matchen. Miners har ju pressat upp priset också.

Skickades från m.sweclockers.com

"Pressat" är lite att ta i för helt nyproducerad hårdvara.

Jag tror inte miners påverkat hur mycket komponenterna kostar, hur mycket det kostar för Nvidia att löda på dom, hur mycket det kostar för Micron att tillverka minneschips eller hur mycket metallen i kylflänsen kostar.

Nej, dom har helt enkelt satt det pris dom vill. Det hade varit jäkligt intressant att få reda på produktionskostnaden på korten.