"Mailbox is full" @live.com-adress kopplat till gmail

Permalänk
Medlem

"Mailbox is full" @live.com-adress kopplat till gmail

Hej!

Jag har raderat allt jag har på min @live.com-adress flera gånger men det verkar inte hjälpa.

Jag har alltså kopplat min @live.com till min gmail-adress, men jag kan inte skicka mail från gmail som @live.com pga "mailbox is full".

Vad kan jag göra? :/

Tusen tack för svar!

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Medlem

Har du kollat precis alla mappar och raderat alla mejl? Så du inte missat något?

Har du raderat mycket? Om det är eftersläpning på att du får tillbaka utrymmet

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Töm skräppost, skickat och borttaget med.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke92:

Har du kollat precis alla mappar och raderat alla mejl? Så du inte missat något?

Har du raderat mycket? Om det är eftersläpning på att du får tillbaka utrymmet

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Spixel:

Töm skräppost, skickat och borttaget med.

Skickades från m.sweclockers.com

Har tömt flertalet gånger, dock kan det vara så att mailen kommer in med jämna mellanrum, vilket jag tror är fallet. Alltså klumpmail som är flera flera år gamla.

Har verkligen försökt hittat där man i Outlook/Live, kan stänga av att få mailen till dit, utan bara mailen till gmail. Känns som jag har rätt inställt men vet i fanken.

Bör det inte vara inställt så? Om jag INTE vill ha en kopia till outlook utan mailen ska bara hamna i gmail, ingen annanstans?

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Medlem
Skrivet av lossah:

Har tömt flertalet gånger, dock kan det vara så att mailen kommer in med jämna mellanrum, vilket jag tror är fallet. Alltså klumpmail som är flera flera år gamla.

Har verkligen försökt hittat där man i Outlook/Live, kan stänga av att få mailen till dit, utan bara mailen till gmail. Känns som jag har rätt inställt men vet i fanken.

http://oi66.tinypic.com/ilc874.jpg

Bör det inte vara inställt så? Om jag INTE vill ha en kopia till outlook utan mailen ska bara hamna i gmail, ingen annanstans?

Ja så som du har det där så borde den inte spara någon kopia. Men sedan hade du ju några andra adresser på "hotmail" hur hanteras de? Vet att man kan välja om de ska hängas på huvudadressen eller gå till separat mapp.

Tror även du kan ställa in så att gmail hämtar med pop3 men det borde inte lösa problemet här

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke92:

Ja så som du har det där så borde den inte spara någon kopia. Men sedan hade du ju några andra adresser på "hotmail" hur hanteras de? Vet att man kan välja om de ska hängas på huvudadressen eller gå till separat mapp.

Tror även du kan ställa in så att gmail hämtar med pop3 men det borde inte lösa problemet här

Den enda jag har är joakim.berg@live.com som är kopplat till Gmail. Har en @vocare.nu också som jag läser och skickar från gmail men där använder jag Loopia som jag synkat och där fungerar det som det ska. Inga nya mail etc i Loopia.

Vad är det där? :/ Skapas bara ny underkategori på ny underkategori hela tiden.

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Medlem
Skrivet av lossah:

Den enda jag har är joakim.berg@live.com som är kopplat till Gmail. Har en @vocare.nu också som jag läser och skickar från gmail men där använder jag Loopia som jag synkat och där fungerar det som det ska. Inga nya mail etc i Loopia.

http://oi64.tinypic.com/nmjlt5.jpg

Vad är det där? :/ Skapas bara ny underkategori på ny underkategori hela tiden.

Ja där har du något konstigt. Vet inte varför det blir så men så länge du inte har något viktigt där så radera det.

Kolla under regler med i inställningarna om du har något där