Varför timar sidan ut mest hela tiden?

Permalänk

Varför timar sidan ut mest hela tiden?

Hej,

För mig timar sweclockers ut otroligt ofta. Beter sig som om det inte skulle finnas nåt internet, så får man ladda om. Rätt irriterande när man lägger in annonser. Detta händer på alla mina datorer, i mobilen och även på jobbdatorn.

Vad knasar?

mvh

Visa signatur

Min data är bättre än din data.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Henry Rollins II:

Hej,

För mig timar sweclockers ut otroligt ofta. Beter sig som om det inte skulle finnas nåt internet, så får man ladda om. Rätt irriterande när man lägger in annonser. Detta händer på alla mina datorer, i mobilen och även på jobbdatorn.

Vad knasar?

mvh

Hej,

Tack för din feedback.
Vad har du för internetleverantör där du använder dator och jobbdator, samt vad har du för mobiloperatör när du använder telefonen? (du kan besvara detta i ett PM till mig om du vill).
Skulle det vara så att du använder Bahnhof så känner vi till problemet sedan tidigare och har en dialog med Bahnhof om en lösning, men dessvärre ingenting på plats ännu.
Hur oftar upplever du att det händer? Är det lite då och då eller något mer konsekvent som X minut eller Y sidladdning?

Mvh // Anton

Visa signatur

Dator, MOBO: Asus X99-A, CPU: Intel I7 6800k (3.4GHz), GPU: Geforce PNY 2070 Super, RAM: 4x8GB Corsair Vengeance LPX 2400MHz, OS-HDD: Intel 750 PCIe 400GB, PSU: EVGA SuperNOVA G2 850W

Permalänk

Jag har bahnhof hemma och Telenor på mobilen...oklart vad dom kör med på jobbet, kan ta reda på det.

Har inte kollat om det finns några samband med tider osv, men jag kan försöka hålla koll på det fortsättningsvis. Men det händer OFTA,, standard numera är att man alltid får kopiera allt man skriver så man slipper skriva det igen.

Kan skicka ett ärende till bahnhof angående detta men jag misstänker tyvärr att jag lär få liknande svar som de andra.

Känner ni till vad det kan bero på?

mvh

Visa signatur

Min data är bättre än din data.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Henry Rollins II:

Jag har bahnhof hemma och Telenor på mobilen...oklart vad dom kör med på jobbet, kan ta reda på det.

Har inte kollat om det finns några samband med tider osv, men jag kan försöka hålla koll på det fortsättningsvis. Men det händer OFTA,, standard numera är att man alltid får kopiera allt man skriver så man slipper skriva det igen.

Kan skicka ett ärende till bahnhof angående detta men jag misstänker tyvärr att jag lär få liknande svar som de andra.

Känner ni till vad det kan bero på?

mvh

Jag har tyvärr inte så exakta detaljer kring det, men en lösning som hitills fungerat för bahnhof användarna har varit att be om fast ip. Kontakta gärna bahnhof, förklara problemet (och föreslagna lösningen om fast ip) samt länka gärna till denna tråd.

Gällande mobilen är det skumt om den beter sig på samma sätt. Jag förutsätter iofs att du har problemen när du surfar "vanligt" och inte tex wifi hemma eller på jobbet?

Visa signatur

Dator, MOBO: Asus X99-A, CPU: Intel I7 6800k (3.4GHz), GPU: Geforce PNY 2070 Super, RAM: 4x8GB Corsair Vengeance LPX 2400MHz, OS-HDD: Intel 750 PCIe 400GB, PSU: EVGA SuperNOVA G2 850W