Apple lanserar Iphone XS Max, Iphone XS och Iphone XR

Permalänk

Fy fan jag köpte bara en månad sen iphone x grät liten är jag fick räkningen fyfan max modellen kommer ju kosta som att ha en unge i månaden.

Visa signatur

Main dator: | I7 8700k | 2x 1080ti strix oc | Corsair obsidaian 750d | Samsung 970 Pro 512gb | Corsair H150i push pull | ASUS Z370 ROG MAXIMUS X FORMULA | Corsair Rm 850w | Asus rog swift 34 | 16gb ram gskill rgb |

Lan dator: | Corsair obsidain 250D | I7 7700k | Asus 1070 strix oc | corsair 16gb ram | benq XL 27 144hz | MSI Z270I Gaming Pro Carbon AC |

Who dares wins

Permalänk
Medlem

Xs bokad, behov av en ny telefon då min OP3 har gjort sitt.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 2700 3.2 GHz | ASUS ROG STRIX B450-I GAMING
Corsair SF600 | 2x8GB G.Skill 16GB DDR4 3200MHz Trident Z RGB
MSI GeForce GTX 980 Ti | Samsung 970 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 500GB M.2 | Noctua NH-L9a-AM4 | DAN Cases A4-SFX v2 | Winows 10

Permalänk
Medlem

Riktigt bra pris hos Tre på iPhone XS fram till kl. 08.59 imorgon. Så jag själv är sugen även om jag tvekar lite kring om jag inte skulle ha en Max istället eller skippa helt och beställa och behålla gamla telefonen lite till :/ Märks iaf att det är Tre och Comviq som även i år vinner priskrigen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cr0wN:

Riktigt bra pris hos Tre på iPhone XS fram till kl. 08.59 imorgon. Så jag själv är sugen även om jag tvekar lite kring om jag inte skulle ha en Max istället eller skippa helt och beställa och behålla gamla telefonen lite till :/ Märks iaf att det är Tre och Comviq som även i år vinner priskrigen.

Ruskigt bra pris hos tre, tyvärr det ju tre så det går bort.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Bokade precis 2 stycken XS max på Telia, är de alltid såhär dåliga alternativ vad gäller abonnemang när man ska förhandsboka?
Jag och sambon ska ha familjeabonnemang, hon har Telia sen innan, jag har inget abonnemang sen innan. Inget av dessa kunde man fylla i och välja samt att man fick bara boka 1 per person så fick boka i 2 omgångar, en i vardera namn.

Ska ner till Telia butiken efter jobbet idag och fråga hur vi lägger upp abonnemangen och vilka priser som gäller isåfall.

Frågeställningen: Varför saknas massa alternativ vid förhandsbokning/ reservation? Vill de tvinga ner en till butik för att kunna sälja på en fler saker?

Permalänk
Medlem

Försöker bestämma mig för vad det skall bli för telefon nu.

Nuvarande iPhone 7or jag och frun haft har kostat 430 kr/mån totalt + vårt abonnemang. Skall vi skaffa 2 nya Xs Max skulle det landa runt 1030 kr/mån + abonnemanget. Frågan är om vi använder telefonerna tillräckligt för att motivera den kostnaden.

Har ju även tänkt tanken att köra Android denna generation för det var ett tag sedan jag gjorde det... Svåra val detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cr0wN:

Riktigt bra pris hos Tre på iPhone XS fram till kl. 08.59 imorgon. Så jag själv är sugen även om jag tvekar lite kring om jag inte skulle ha en Max istället eller skippa helt och beställa och behålla gamla telefonen lite till :/ Märks iaf att det är Tre och Comviq som även i år vinner priskrigen, om man t.ex. kollar här: Jämförelse med alla priser för iPhone XS.

Oj. Det var verkliogen ett bra pris. Är dock sugen på XR, men vet inte om jag orkar vänta. Har Halebop idag och tänkte köpa XR kontant, men jag får så mycket mer surf från 3. Är deras support okej? Bor dock en bit ifrån de största städerna, så jag vet inte hur pass bra mottagningen är. Inte så bra omdömden om dem, men jag antar att man bara recenserar om man är arg.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreijer:

Oj. Det var verkliogen ett bra pris. Är dock sugen på XR, men vet inte om jag orkar vänta. Har Halebop idag och tänkte köpa XR kontant, men jag får så mycket mer surf från 3. Är deras support okej? Bor dock en bit ifrån de största städerna, så jag vet inte hur pass bra mottagningen är. Inte så bra omdömden om dem, men jag antar att man bara recenserar om man är arg.

Nu var det ett tag sedan jag hade Tre. Men jag skulle säga att då var supporten likvärdig med de stora operatörerna, kanske något bättre av det lilla jag var i kontakt med Tre.

Kika på Tres täckningskartor och se, men generellt tyckte jag Tre fungerade helt okej. Då vistades jag även ute i skogar och mindre städer i Västra Götaland.

Permalänk
Medlem

@stimy09: vad exakt måste du lagra på telefonen som du aldrig tömmer/flyttar till annat media? förstår inte riktigt vad man använder något över 64gb i en telefonen, musiken streamas, bilderna kan man ha i cloudet/hemservern, vad exakt måste finnas på telefonen 24/7?

Permalänk
Skrivet av Cr0wN:

Nu var det ett tag sedan jag hade Tre. Men jag skulle säga att då var supporten likvärdig med de stora operatörerna, kanske något bättre av det lilla jag var i kontakt med Tre.

Kika på Tres täckningskartor och se, men generellt tyckte jag Tre fungerade helt okej. Då vistades jag även ute i skogar och mindre städer i Västra Götaland.

Du måste tänka på att 3 är dom enda som låser sina telefoner fortfarande, vet dock inte om det påverkar uppdateringar. Men efter bindningstiden är det gratis att låsa upp den annars får betala ca 400 har jag för mig. Mvh Pierre

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av dakke:

@stimy09: vad exakt måste du lagra på telefonen som du aldrig tömmer/flyttar till annat media? förstår inte riktigt vad man använder något över 64gb i en telefonen, musiken streamas, bilderna kan man ha i cloudet/hemservern, vad exakt måste finnas på telefonen 24/7?

Jag har all min musik där. Det är inget som kan streamas utan alac filer.
Offline spotify är också skönt för man slipper bry sig om täckning.

Videoinspelning fyller rätt fort.
Ett par serier.

64GB är extremt lite och snålt.

Iaf för mig, använder just nu ca 170GB/256GB på Iphone 7+ som jag lånar för tillfället.
På min Samsung s8 jag hade innan använde jag ca 300gb.

Men det är väl samma där folk säger att man inte behöver utrymme på sin dator, själv har jag mina ca 25TB nästan fyllda alltid.

Var dock också sugen på tre.se XS 64GB då det var mer vettigt pris i månaden, fast jag hatar och binda upp mig egentligen.
Men 2400kr extra för 256GB är så satans dyrt, hade de funnits minneskort så hade det hjälpt men ja
Vettifasen om jag pallar alltid hålla på och ta bort saker osv.

Permalänk
Medlem

Funderade på att uppdatera från min 7a men inte sugen på att pröjsa 800+ / mån utan sa till tjejen (som förövrigt också var sugen och sitter på en 6a) att max 600/mån är jag villig att betala. Så öppnade förbokningen och jag var beredd på besvikelse men så visade det sig att Tre kör 599/mån med 25gb surf! 649/mån för obegränsat inkl ett par airpods så slog till på det billigare (har redan aripods och förbrukar runt 10-15gb mån). Tre måste ju tappa något otroligt på detta när det kommer till själva telefonen men vinna kunder i slutändan. Erbjudandet gäller dock bara i 24 timmar så efter kl 09 imorgon lördag försvinner det.

Nuvarande mobilräkning ligger runt ~400 så inte allt för farlig ökning vilket jag är tacksam för! Nu gäller det bara att hitta ett Moshi Overture-skal, bästa plånboksfodralet jag haft till min 6a och 7a!

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av MiLeS:

Funderade på att uppdatera från min 7a men inte sugen på att pröjsa 800+ / mån utan sa till tjejen (som förövrigt också var sugen och sitter på en 6a) att max 600/mån är jag villig att betala. Så öppnade förbokningen och jag var beredd på besvikelse men så visade det sig att Tre kör 599/mån med 25gb surf! 649/mån för obegränsat inkl ett par airpods så slog till på det billigare (har redan aripods och förbrukar runt 10-15gb mån). Tre måste ju tappa något otroligt på detta när det kommer till själva telefonen men vinna kunder i slutändan. Erbjudandet gäller dock bara i 24 timmar så efter kl 09 imorgon lördag försvinner det.

Nuvarande mobilräkning ligger runt ~400 så inte allt för farlig ökning vilket jag är tacksam för! Nu gäller det bara att hitta ett Moshi Overture-skal, bästa plånboksfodralet jag haft till min 6a och 7a!

Ja, det är ju ett förbannat bra pris. Kliar i fingrarna om jag också skall gå över från Telia till 3.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MiLeS:

Funderade på att uppdatera från min 7a men inte sugen på att pröjsa 800+ / mån utan sa till tjejen (som förövrigt också var sugen och sitter på en 6a) att max 600/mån är jag villig att betala. Så öppnade förbokningen och jag var beredd på besvikelse men så visade det sig att Tre kör 599/mån med 25gb surf! 649/mån för obegränsat inkl ett par airpods så slog till på det billigare (har redan aripods och förbrukar runt 10-15gb mån). Tre måste ju tappa något otroligt på detta när det kommer till själva telefonen men vinna kunder i slutändan. Erbjudandet gäller dock bara i 24 timmar så efter kl 09 imorgon lördag försvinner det.

Nuvarande mobilräkning ligger runt ~400 så inte allt för farlig ökning vilket jag är tacksam för! Nu gäller det bara att hitta ett Moshi Overture-skal, bästa plånboksfodralet jag haft till min 6a och 7a!

Finns ju redan på deras sida så bara köpa
https://www.moshi.com/en/product/wallet-case-overture-iphone-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av dakke:

@stimy09: vad exakt måste du lagra på telefonen som du aldrig tömmer/flyttar till annat media? förstår inte riktigt vad man använder något över 64gb i en telefonen, musiken streamas, bilderna kan man ha i cloudet/hemservern, vad exakt måste finnas på telefonen 24/7?

Jag jobbar lite semiprofessionellt som fotograf (dvs jag lever inte på det, men drar in pengar på det). Synkar hela mitt bildbibliotek mellan alla mina enheter med Adobes cloud och har upptäckt att för mitt arbetsflöde är det extremt smidigt och snabbjobbat att alltid ha allt tillgängligt oavsett var jag befinner mig eller hur uppkopplad/nedkopplad jag än är. Det är rätt jobbigt att skyffla om projekt hela tiden för att man inte har plats. Driver även ett medelstort instagramkonto som jag kontinuerligt väljer bilder till ifrån mitt bibliotek. Förutom alla bilder synkar jag rätt mycket video. Har ett stort musikbibliotek lagrat vilket jag också använder ofta och mycket.

Permalänk
Medlem

Tyckte 18390:- var lite väl billigt för 512Gb-varianten av XS Max

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreijer:

Ja, det är ju ett förbannat bra pris. Kliar i fingrarna om jag också skall gå över från Telia till 3.

Byter du från Telia till 3, så kommer du nog märka av skillnaden i täckning (beroende på naturligtvis vart i landet du bor/vistas i).

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Haha yeah, tänkte bara mest på en affär som har den färg jag vill ha i lager. Fick bli en såndär halvshady telefontillbehörsaffär, stod att de hade den på fjärrlagret för en betydligare billigare peng är Moshi själva. Lär väl ta en vecka eller två men det är ju även leveranstiden på telefon så

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Medlem

Priset på dessa ligger ju i nivå med diverse limiter edition modeller till android världen från olika tillverkare. Porsche Design, Lamborghini edt etc etc.
Come an:

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av needthatgaming:

Fy fan jag köpte bara en månad sen iphone x grät liten är jag fick räkningen fyfan max modellen kommer ju kosta som att ha en unge i månaden.

Samtliga iphone flaggskepp sedan iphone 5 har väl släpts i september, så bör väl knappast vara en överraskning att även iphone Xs gjorde det

Permalänk
Medlem
Skrivet av needthatgaming:

Fy fan jag köpte bara en månad sen iphone x grät liten är jag fick räkningen fyfan max modellen kommer ju kosta som att ha en unge i månaden.

Håller med om prisbilden, men Apple har väl haft årliga iPhone releaser i september dom senaste 5 åren eller nåt i den stilen, har inte exakt koll.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cr0wN:

Riktigt bra pris hos Tre på iPhone XS fram till kl. 08.59 imorgon. Så jag själv är sugen även om jag tvekar lite kring om jag inte skulle ha en Max istället eller skippa helt och beställa och behålla gamla telefonen lite till :/ Märks iaf att det är Tre och Comviq som även i år vinner priskrigen, om man t.ex. kollar här: Jämförelse med alla priser för iPhone XS.

Vad låg priset på?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Vad låg priset på?

649kr i månaden, med AirPods för 64GB-modellen och obegränsad surf.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

Varit trogen iPhoneanvändare sedan första modellen och bytt varje år. Men nu har priserna helt gått över styr på den svenska marknaden tycker jag. Har inte funderat på att byta till Android tidigare. Dock gör fantasipriserna utan abb. att det nu blir ett starkt alternativ.

Apple, skärp er!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av stimy09:

Funderade lite på detta idag då jag är den som beslutar om sådant på mitt jobb. Jag har iofs sedan länge standardiserat jobblurarna på Android för jag tycker det är betydligt mer kostnadseffektivt. Fram tills nu har många bolag hållit sig kvar vid iPhone, men nu undrar jag om inte bakslaget faktiskt kommer för Apple.

Privat brukar jag alltid köpa den fetaste iPhonen, men då bestämmer jag ju själv om jag vill "slösa" 18400 kr på något.. Samtidigt, det börjar bli lite väl vulgära priser..

Jo det här blev slutet för mig.
Hade ”bestämt” mig för att byta min X mot en Max då jag vill ha mer skärm, men kan inte motivera kostnaden, framförallt inte när min X fortfarande smider på klockrent.
Hade hoppats på att Max skulle in på motsvarande X lanseringspriser, och resten hamnar under och ersätter 8:an... men icke.

Blir en Watch 4 LTE iaf, hutlösa priser även där efter ökningen mot förra året så får räcka så för i år

Permalänk
Medlem

Även om jag har råd att införskaffa nya iPhonen, så kan jag inte motivera den prisbild som är, med en telefon.

Använder Telia och billigaste iPhone XS skulle gå på 849kr i månaden, med det abonnemang jag har idag. Vansinne...

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem

Tycker inte det är så farligt pris egentligen, med rabatten via abonnemanget jag har hos Telia kostar en Xs Max 450 kr/mån. Inte så farligt egentligen. Kommer dock ändå köpa Android denna veva som jag planerat länge. Däremot verkar frun vara lite sugen på en Xs Max så får se om vi tar en sådan till henne.

Permalänk
Medlem

Har de avlägsnat möjligheten att söka på orderstatus hos Tre? Vore ju intressant att få veta när man kan tänkas få sin XS i och med att jag vill säga upp mig som kund hos en annan operatör.

Visa signatur

It’s more fun to compute.