Permalänk
Medlem

Toten rackskåp

Hej,

Behöver ett nytt rackskåp, men inte modell enorm.
Har tittat på följande skåp:
Toten 6u 600x450 samt Toten 6u 600x600

Blir dock inte klok på monteringsdjupet på skåpen. Jag har några switchar och mindre rackmonterade burkar som skall in, dessa är ca 35 cm djupa. Går dessa in i det som är 450mm djupt? Någon som har ett sådant skåp och kan kolla på monteringsdjupet?
Eller blir jag tvingad till att köpa det 600mm djupa för att säkra?

Tacksam för hjälp!

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

@Quack: Du lär behöva minst 600 djupt. Tänk på att det du monterar sitter inte direkt mot dörren och du ska ha plats med kontakter och kablar och gärna komma åt om du behöver ändra något. Sedan är det en fråga om värmen i skåpet, det beror ju på vad du plockar in.

Permalänk
Medlem

Jag hade gått på 60 cm. Om du köper något mer platskrävande kommer det bli fullösningar som du lägger ovanpå skåpet mm..

Permalänk
Medlem

Kör på 60 absolut. De switchar jag brukar hålla på med i jobbet är 37 djupa och det funkar inte med 45 cm av skäl som ovan.

Permalänk
Inaktiv

Är de bara switch m.m så duger ju Clas ohlssons väggrack för 299kr

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har nyss köpt in ett av 600-skåpen på en av siterna på jobbet från att ha haft ett 400-skåp (inte totem)

Det var trångt med kabeldragning i 400-skåpet och Ciscos 48-portars PoE-switch fick inte överhuvudtaget plats på djupet.
Många switchar är ju inte alls så djupa så det beror ju såklart på vad du ska stoppa in där.