Äntligen öppnar SweClockers-butiken med nördiga T-shirts, hoodies och muggar!

Trädvy Permalänk
SweClockers
Andreas Dimestam
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2002
Skrivet av Ecfor:

Är väl medveten om detta men leverantörer bryr sig inte, i och med att de höjde fraktpriset inom loppet av några dagar. Jag är inte här för att peka på specifika användare av forumet, utan för att uppmärksamma vad leverantören verkligen sysslar med.

EDIT: Jag räknade förut att en beställning skulle landa på cirka 300kr men det slutade såhär: 119kr mugg + 184 kr frakt + 24% moms = 375,70 kr.

Ärligt talat vore det billigare att boka tur/retur färja + buss och hämta en mugg, inte sarkastisk, och det var ett tag sedan jag promenerade i Stockholm... Var ligger Swec kontoret? Får Ålänningar hämta muggar där?

Detta poängterades redan. Läs ovan.

Har du kollat vad Postnord tar för att skicka paket till Åland? Nu är inte jag expert på området, men det absolut billigaste alternativet (brev) går loss på 98 kronor. En mugg går dock inte att slänga in i ett brevinkast så jag antar att man behöver skicka det som paket och då drar det iväg uppåt 200 kronor. Till det tror jag att det tillkommer någon slags tulldeklaration som behöver göras.

Kolla här: https://portal.postnord.com/skickadirekt/

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
\\Localhost
Registrerad
Mar 2006

sitter och njuter framför datorn iklädd min nya hoodie och drickar Zoega mörkrost direkt ur modermodemet muggen.

smakar bra. 10/10 muggen fungerar ypperligt. hade fått 11/10 om den funnits för vänsterhänta.

Asus Z97-A, I7 4790K @4.8GHz 1.29V, 24Gb ram, 2x GIGABYTE GTX 970 WindForce 3X OC @ 1511Mhz/7246Mhz.
[Lista] De bästa gratisprogrammen

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Jun 2018
Skrivet av Rouge of Darkness:

sitter och njuter framför datorn iklädd min nya hoodie och drickar Zoega mörkrost direkt ur modermodemet muggen.

smakar bra. 10/10 muggen fungerar ypperligt. hade fått 11/10 om den funnits för vänsterhänta.

Jag tycker faktiskt att kaffet får +5 i smakförhöjning i denna kopp. Gillar svärtan också, den är väldigt djup och fin. Tyvärr fattar ingen på jobbet det här med modermodemet XD

Enthoo Evolv ATX | Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Delid 8700K UV 1.100v | NH-D15 | 32GB DDR4 | NVME M2 960 500GB | AG271QG | Gigabyte 1080Ti | R1600T3 Edifier | Sony MDR-1A | Cerberus MK II | Corsair Gaming Sabre Optical |
Windows 10 x64 Enterprise LTSC

BurningMan på Discord | Gilla Inlägg som är bra!

Trädvy Permalänk
SweClockers
Andreas Dimestam
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2002
Skrivet av Rouge of Darkness:

Skrivet av iBurningMan:

Jag tycker faktiskt att kaffet får +5 i smakförhöjning i denna kopp. Gillar svärtan också, den är väldigt djup och fin. Tyvärr fattar ingen på jobbet det här med modermodemet XD

Pics or it didn't happen!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
\\Localhost
Registrerad
Mar 2006
Skrivet av Dimestam:

Pics or it didn't happen!

Asus Z97-A, I7 4790K @4.8GHz 1.29V, 24Gb ram, 2x GIGABYTE GTX 970 WindForce 3X OC @ 1511Mhz/7246Mhz.
[Lista] De bästa gratisprogrammen

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Jun 2018

Lyxkaffe!

Skickades från m.sweclockers.com

Enthoo Evolv ATX | Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Delid 8700K UV 1.100v | NH-D15 | 32GB DDR4 | NVME M2 960 500GB | AG271QG | Gigabyte 1080Ti | R1600T3 Edifier | Sony MDR-1A | Cerberus MK II | Corsair Gaming Sabre Optical |
Windows 10 x64 Enterprise LTSC

BurningMan på Discord | Gilla Inlägg som är bra!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2002
Skrivet av Dimestam:

Har du kollat vad Postnord tar för att skicka paket till Åland? Nu är inte jag expert på området, men det absolut billigaste alternativet (brev) går loss på 98 kronor. En mugg går dock inte att slänga in i ett brevinkast så jag antar att man behöver skicka det som paket och då drar det iväg uppåt 200 kronor. Till det tror jag att det tillkommer någon slags tulldeklaration som behöver göras.

Kolla här: https://portal.postnord.com/skickadirekt/

Inga problem att skicka en mugg som brev.

Största mått
Längd = 600 mm
Längd + bredd + tjocklek = 900 mm

System: i7 4790k | Asus Maximus VII Hero Z97 | 16GB Adata Red | MSI GTX 1070 | Noctua NH-U12S | Lagring SSD: Samsung/Crucial 6TB | NAS: >20TB | NZXT H440W | EVGA Supernova G2 750W | 32" Philips BDM3270QP | 27" Dell U2713HM | SteelSeries Apex M800 | Logitech G502 Proteus Spectrum | Logitech Z-623 | Windows 10 Eng |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2015

Nöjd!

Intel Core i7 6700K 4GHz, Corsair 32 GB ddr4 2133 MHz VENGEANCE, Evga GeForce GTX 980 4 GB GDDR5, Evga z170 Ftw, Evga supernova 750 g2, Noctua Nh-d15, Samsung ssd PRO 850-series 256 gb, Samsung ssd 850 Evo 500 gb.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2007

Jag hade velat se tre olika muggar med "serie"-karikatyrer av Jonas, Emil och Jacob på ena sidorna av muggarna.

Spel: Ryzen 7 1800x, R9 270, 16GB DDR4 Flare X
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, Vega 64
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Trädvy Permalänk
SweClockers
Andreas Dimestam
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2002

Vänner, jag har tabbat mig. Jag råkade lägga en för liten påfyllnadsbeställning när hoodies tog slut redan på lanseringsdagen. De som beställt en Swec-hoodie under de senaste dagarna kommer tyvärr att få vänta ca 5-10 dagar extra. Jag ber så mycket om ursäkt för detta!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sundsvall
Registrerad
Nov 2007

Kul att ni fått upp en butik, lite trist dock att ni inte har några damstorlekar
Är det något ni planerar att lägga in?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2006

Ni har aldrig funderat på att ha några "låtsasvaror" som eg bara är ett sätt att sponsra SweClockers utan att man nödvändigtvis måste få något för det (förutom allt det man ändå får som medlem/besökare)? Typ en pin för 149 kr varav typ en 10:a går till porto och tillverkningskostnad och resten är pengar på kontot.

Trädvy Permalänk
SweClockers
Andreas Dimestam
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2002
Skrivet av Wolfmoose:

Kul att ni fått upp en butik, lite trist dock att ni inte har några damstorlekar
Är det något ni planerar att lägga in?

Jag undersöker det just nu faktiskt. Ska träffa tryckeriet imorgon och se om det går att göra mindre upplagor utan att det blir på tok för dyrt. Dra gärna iväg ett PM till mig om det är någonting särskilt du vill ha.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Dalarna
Registrerad
Sep 2012
Skrivet av Dimestam:

Vänner, jag har tabbat mig. Jag råkade lägga en för liten påfyllnadsbeställning när hoodies tog slut redan på lanseringsdagen. De som beställt en Swec-hoodie under de senaste dagarna kommer tyvärr att få vänta ca 5-10 dagar extra. Jag ber så mycket om ursäkt för detta!

Jag väntar fortfarande på ett sms om att min mugg har skickats. Beställde 11/9... inte hört ett knyst efter orderbekräftelsen...

ASUS Z370 Gaming-E, Deliddad i7 8086K @ 5.2 Ghz (1.34V), ASUS GTX 1080 Strix, 16 GB Corsair Vengeance LPX, SoundBlaster Z, Corsair RM750x

Trädvy Permalänk
SweClockers
Andreas Dimestam
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2002
Skrivet av Kilrah:

Jag väntar fortfarande på ett sms om att min mugg har skickats. Beställde 11/9... inte hört ett knyst efter orderbekräftelsen...

Det är samma där tyvärr, jag underskattade hur många som ville ha muggar och fyllde inte på orderboken i tid. Hoppas du står ut med att vänta lite till. Jag tar på mig dumstruten så länge.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Dalarna
Registrerad
Sep 2012
Skrivet av Dimestam:

Det är samma där tyvärr, jag underskattade hur många som ville ha muggar och fyllde inte på orderboken i tid. Hoppas du står ut med att vänta lite till. Jag tar på mig dumstruten så länge.

Jarå, det är lugnt. Tack för informationen iaf!

ASUS Z370 Gaming-E, Deliddad i7 8086K @ 5.2 Ghz (1.34V), ASUS GTX 1080 Strix, 16 GB Corsair Vengeance LPX, SoundBlaster Z, Corsair RM750x

Trädvy Permalänk
Chefredaktör
Jacob Hugosson
Plats
Gävle
Registrerad
Okt 2007

Till alla som hatar på SweClockers-gubben: Ni har fel. #BackaGubben

Kontaktas enklast via PM, nyhetstips skickas helst genom SweClockers kontaktformulär. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Aug 2007

Förmodar att det gäller oss som korsbeställt från båda sajter..eller kan man hoppas på delleverans?

Chassi: Fractal Design S / Systemdisk Samsung 850 PRO SSD: Corsair Force GT 2x120GB (RAID0) / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: i7 4790K @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: Gigabyte 1070 ROCK 8GB / PSU: Corsair RM1000i / MB: ASUS z97-A / RAM: HyperX Fury 4x8GB 1866 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G703 / TB: Logitech G710 / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-5, Blue Yeti , Philips Fidelio X2, Skärm: Acer Predator 27", Acer Predator 1440p 27", Acer XF240H

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Westrobothnia
Registrerad
Okt 2008

The Empire approves!

Suddiga potatisfoton FTW.

1800X, 2080 Ti, 4K

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2003
Skrivet av Dimestam:

Jag gissar att du bor utanför EU (Åland?). Maila order@merchants.se (vår leverantör) och fråga om det finns möjlighet att ordna andra fraktalternativ.

Faktiskt inte. Bor i Stockholm därav min reaktion.

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
...
Registrerad
Jul 2001
Skrivet av Edin:

Du behöver inte vara bitter. Vi (framförallt jag) jobbar med hur SweClockers, via Geeks AB, ska bidra till världen. Ett konkret exempel är att man istället för att vara ute och slå folk på gatorna för att man är så jävla bitter på livet kan sysselsätta sig med sin hobby, lära sig saker, hitta vänner och vara med om något större. Det ska inte underskattas i ett så pass sekulärt land!

Med vänlig hälsning,
Stolt första-medlem

Enligt mina föräldrar så var datorn en stor anledning till att jag och min bror inte var ute och ställde till med för mycket sattyg
Vi var så unga då!
Jag minns paniken hos många när vi migrerade från blå till grå, då användarnamnen inte hängde med och alla måste skynda sig att regga om sitt namn på nya forumet.

Arkiv december 2002, jag hade hunnit avancera till Övermoderator minsann!

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
...
Registrerad
Jul 2001
Skrivet av Torach:

Har du sverige som land i listan då? jag får 70 sek i frakt på en mugg

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2002

Synd att muggen inte hade originaltexten, då hade det blivit köp asap.

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
...
Registrerad
Jul 2001
Skrivet av BasseBaba:

Synd att muggen inte hade originaltexten, då hade det blivit köp asap.

Hur skulle du formulera det så det gör sig bra på en mugg?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Aug 2007
Skrivet av Torach:

Mysko, fick 120:- i frakt för 4 artiklar.

Chassi: Fractal Design S / Systemdisk Samsung 850 PRO SSD: Corsair Force GT 2x120GB (RAID0) / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: i7 4790K @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: Gigabyte 1070 ROCK 8GB / PSU: Corsair RM1000i / MB: ASUS z97-A / RAM: HyperX Fury 4x8GB 1866 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G703 / TB: Logitech G710 / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-5, Blue Yeti , Philips Fidelio X2, Skärm: Acer Predator 27", Acer Predator 1440p 27", Acer XF240H

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2014

Beställde beställde den 11e, bara fått prderbekräftelse än så länge:(
Kopparna var ju i lager när jag köpte. Nån som vet om det är spårbar frakt?🤔

Idag använder jag min dator till Ingenting men den har

Ryzen 2600x,Asus x470,Gigabyte 1080 Ti aorus
16 Gb vengeance @3000Mhz 1.37volt, Custom loop
|triple monitor|AOC24" AOC 24"@144hz, Dell Ultrasharp 24"

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2002
Skrivet av Mental:

"Modermodemet, själva hjärtat i hårddisken" hade jag varit nöjd med
Det hade gett ett gott skratt varje gång man plockar den ur diskmaskinen.
Ursäkta min otydlighet.

Trädvy Permalänk
SweClockers
Andreas Dimestam
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2002

@Utrymningsplan: Det är jag som tabbat mig och orsakat förseningen. Jag ber så mycket om ursäkt för detta!

Se #17556256

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2002

Sweclockers nyckelband hade varit intressant för min del. Mitt (svart/brun) från 2004? börjar att blir lite slitet

Chassi: Parvum M1.0 & EKWB custom loop CPU: Intel i7 4790K RAM: Kingston HyperX Savage 16Gb Moderkort: Asus Maximus VII Hero GPU: EVGA GTX 980 Ti SSD: Samsung 850 PRO 256GB PSU: Corsair AX860
• Parvum H2O •
• XBL GT: motor sw •

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2004
Skrivet av Mental:

Det ryktas att Andreas än idag sitter under ett äppelträd och luktar på modermodem.

Den är bara för bra och ärligt talat inte så långt ifrån hur det kunde låta. På en närståendes jobb så skämtades det friskt om att en person hade "tappat hårddisken". Det som hade hänt var att datorn hade trillat av cykelns pakethållare på väg till jobbet utan att personen hade märkt det. Med rätt terminologi hade det ju inte varit lika roligt att säga... Fast modermodem, nja!

Jag är onekligen tämligen lockad av en modermodemmugg. Det gäller väl bara att passa sig för uppkopplade kaffebryggare med trasiga modermodem så att det inte tar för lång tid att ladda ned kaffet.