Permalänk
Medlem

Problem med FPS drops!

Hej!
Som rubriken lyder så har jag problem med FPS drops i Battlefield 1 och PUBG. Jag spelar på en helt ny dator, speces är GTX 1080 och en i7 8700k. Jag har en Evo kylare från coolermaster. Kan fps drops bero på att processorn blir för varm?
Hälsningar Philip

Permalänk
Medlem

Börja med attt mäta temps under spelning med openhardwaremonitor eller CPUID HWmonitor pro sistnämda kostar dock pengar.

Har själv haft problem av och till med fps drops i pubg och ibland tycker det verkligen inte om att man tabar ur spelet, omstart av pubg eller datorn har löst det problemet för mig.
Sen sägs det att PUGB inte tycker om OC heller.

Angående BF1 kan jag ej uttala mig då jag aldrig spelat det.

Visa signatur

Dator: CPU:INTEL 12700KF , RAM: 32GB 4800 MHZ, MB: ASUS Prime Z690-P, Samsung 980 PRO, CPU-kylare: Custom Loop 360mm, GPU: Gigabyte 1080TI

Permalänk
Medlem
Visa signatur

• be quiet! 500DX • Strix 850W Gold • 3080 Strix OC • Z490-F Strix • 10700K • be quiet! Dark Rock Pro 4 • G.Skill 3200MHz CL14 2x16GB • 970 EVO plus 1TB • 860 EVO 1TB • Sound blaster AE-5 • MDR-XB950N1 ModMic V4 • Logitech G Pro • Apex M750 TKL PUBG edition • Secretlab TITAN SoftWeave stol • Acer Predator XB273UGX@270hz • Win 11 pro •

Permalänk
Medlem
Skrivet av ArcliteRX:

Börja med attt mäta temps under spelning med openhardwaremonitor eller CPUID HWmonitor pro sistnämda kostar dock pengar.

Har själv haft problem av och till med fps drops i pubg och ibland tycker det verkligen inte om att man tabar ur spelet, omstart av pubg eller datorn har löst det problemet för mig.
Sen sägs det att PUGB inte tycker om OC heller.

Angående BF1 kan jag ej uttala mig då jag aldrig spelat det.

Har mätt mina temps ser dem normnala ut för en i7 8700k under load är frågan?
Dessa tempsen är efter 2 timmars spel.

https://imgur.com/a/xEzjjnT

Intressant ska testa och se om det löser mitt problem!

Permalänk
Medlem
Skrivet av macken88:

Har mätt mina temps ser dem normnala ut för en i7 8700k under load är frågan?
Dessa tempsen är efter 2 timmars spel.

https://imgur.com/a/xEzjjnT

Intressant ska testa och se om det löser mitt problem!

Skulle inte säga att det är några problem med temps i detta fall, så skulle mkt möjligt vara något annat.
Kör du spelen från en ssd?

Visa signatur

Dator: CPU:INTEL 12700KF , RAM: 32GB 4800 MHZ, MB: ASUS Prime Z690-P, Samsung 980 PRO, CPU-kylare: Custom Loop 360mm, GPU: Gigabyte 1080TI

Permalänk
Medlem
Skrivet av ArcliteRX:

Skulle inte säga att det är några problem med temps i detta fall, så skulle mkt möjligt vara något annat.
Kör du spelen från en ssd?

PUBG körs från en M2 ssd och BF1 på en 3,5 tums disk! Vetinte riktigt hur jag ska gå vidare med problemet :/