Ps2 kan inte läsa alla skivor!

Permalänk
Medlem

Ps2 kan inte läsa alla skivor!

Hej!

Just nu har jag tre olika ps2 hemma. Alla är samma slim modell. Den första kan läsa gt4 och ett dans cdspel. Det andra kan läsa ett NHL spel och det tredje ett buzz spel. Ingen kan läsa nåt av dom andra spelen och inte heller att ettan kan läsa det spelet tvåan kan.

Har googlat massa om att lasern ger upp i dom. Men den tredje konsolen ska bara vara använd 20 ggr så det låter ju märkligt. Är det fler som har trasiga ps2or? Är det vanligt att dom bara kan läsa vissa spel?

Permalänk
Medlem

Det är inte så enkelt att det är olika regionskodningar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av epaaj:

Det är inte så enkelt att det är olika regionskodningar?

Nej alla är svenska spel

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Dom som haft dom förut har ju kunnat använda alla olika..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Godmorgon

Kan ju vara så att lasern slår igenom. Och jag fick ett tips av en annan när jag hade dessa fenomen tog jag en svart Tuschpenna
och målade kanterna o det fungerade för mig.Fanns ju band att köpa förr o vet inte om det finns ännu

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frezeer:

Kan ju vara så att lasern slår igenom. Och jag fick ett tips av en annan när jag hade dessa fenomen tog jag en svart Tuschpenna
och målade kanterna o det fungerade för mig.Fanns ju band att köpa förr o vet inte om det finns ännu

Vart målade du?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@AnnaB82: Är det kopior? Jag vill minnas att det iallafall för PS1 så var den sjukt kinkig med vilka skivor som användes vid kopiering och jag kan tänka mig att vissa läsare hanterade kopior bättre än andra.

Visa signatur

Jag är en optimist; det är aldrig så dåligt så att det inte kan bli sämre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zyberzero:

@AnnaB82: Är det kopior? Jag vill minnas att det iallafall för PS1 så var den sjukt kinkig med vilka skivor som användes vid kopiering och jag kan tänka mig att vissa läsare hanterade kopior bättre än andra.

Allt är äkta! Har testat 30 olika spel.. alla har svenska fodral och det är en ps2 symbol inpräntat i alla skivor. Dock är några repiga men absolut inte alla! Det är version 77004 på samtliga tre modeller.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av AnnaB82:

Vart målade du?

Skickades från m.sweclockers.com

Målade runt hela skivan asso den smala kanten och även där ljussläpp kunde gå igenom