Bästa mobil dealen just nu?

Permalänk

Bästa mobil dealen just nu?

"Behöver" en ny mobil. Vilken är den bästa mobil dealen just nu, bortsett from LG G7 för 176kr hos Tele2?

Visa signatur

Chassi: Phanteks P500A Moderkort: ASRock B650M HDV/M.2-.
Processor: Ryzen 7 7800X3D -RAM: G.Skill 6000MHz CL30 -
Nätaggregat: Evga Supernova G2 1300W Grafikkort: EVGA RTX 3080 Ti FTW3 Ultra -.

Permalänk
Medlem

jag ska köpa 256gb varianten av iPhone Xs Max med obegränsad surf, tycker det är en bra deal.

https://www.telenor.se/handla/mobiler/apple/iphone-xs-max/#co...

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Kan du tänka dig en lite äldre telefon så är ju Galaxy S8 prisvärd via Comviq eftersom det är månadens mobil.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

jag ska köpa 256gb varianten av iPhone Xs Max med obegränsad surf, tycker det är en bra deal.

https://www.telenor.se/handla/mobiler/apple/iphone-xs-max/#co...

Det blir ju bara 15600kr, man skulle ju lätt betala det dubbla.

Permalänk
Medlem

Över 1000kr i månaden i 2 jävla år, holy shit.

Permalänk
Medlem

S9 med halebop rubbet hos elgiganten, 399 i mån 🤔🤘

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av gkod:

Det blir ju bara 15600kr, man skulle ju lätt betala det dubbla.

Ska du ha abonnemang också så får du nog göra det.

Mån 1-24
1 219 kr/mån

Därefter
569 kr/mån

Minsta totalkostnad: 16 169 kr (Detta är enbart för telefonen)

Totalt blir det 1219*24 månader = 29 256kr

Visa signatur

[4770k delid] [1080 EK] [PG348Q] [Custom loop][1.75TB SSD]

Permalänk
Medlem
Skrivet av theo0019:

Ska du ha abonnemang också så får du nog göra det.

Mån 1-24
1 219 kr/mån

Därefter
569 kr/mån

Minsta totalkostnad: 16 169 kr (Detta är enbart för telefonen)

Totalt blir det 1219*24 månader = 29 256kr

Haha, jag brukar köpa mina telefoner kontant för 3-4000 kr. sen har jag hallon liten för 99 kr i månaden,
funkar utmärkt. Jag skulle lätt ha råd med iphone förslaget, men anser att det finns andra saker att lägga pengar på i livet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neo1:

Haha, jag brukar köpa mina telefoner kontant för 3-4000 kr. sen har jag hallon liten för 99 kr i månaden,
funkar utmärkt. Jag skulle lätt ha råd med iphone förslaget, men anser att det finns andra saker att lägga pengar på i livet.

Är lite samma där, jag har Hallon liten, har 88gb i surfpotten. Har absolut inte behov av ett dyrt abonnemang.
Då blir ju valet dock att köpa mobilen kontakt vilket är en saftig utgift om man vill ha en ny Iphone lol.

Permalänk
Medlem

Huawei p20 / p20 pro, eller kanske en Oneplus 6?

Visa signatur

Xbox Series X | Acer Nitro XV272UV | Razer BlackWidow V3 Mini HyperSpeed Yellow Switch | Razer DeathAdder V2 Pro HyperSpeed | Turtle Beach Stealth 600X GEN2 | Mitt galleri här på Sweclockers

Permalänk
Sötast
Skrivet av Oliver91:

jag ska köpa 256gb varianten av iPhone Xs Max med obegränsad surf, tycker det är en bra deal.

https://www.telenor.se/handla/mobiler/apple/iphone-xs-max/#co...

woof!

30.000 kr för en telefon Haha ja, där snackar vi deal!

Jag kör Xiaomi och comviq.

2400kr för telefon och 6GB surf för 145 Kr/mån alltså 5880 för för 24månader.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

jag ska köpa 256gb varianten av iPhone Xs Max med obegränsad surf, tycker det är en bra deal.

https://www.telenor.se/handla/mobiler/apple/iphone-xs-max/#co...

Ja herregud haha 1000+kr i månaden...

Jag kör med Telia. 600 minuter, 600sms, 100 Mbit/s obegänsad data i Norden+Baltikum, 10GB i övriga EU.
Kostar 19,90€ + telefon (Nokia 7 Plus) 11€ så 31€ = 320Kr per månad.

Känns som en bättre deal.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hg:

Ja herregud haha 1000+kr i månaden...

Jag kör med Telia. 600 minuter, 600sms, 100 Mbit/s obegänsad data i Norden+Baltikum, 10GB i övriga EU.
Kostar 19,90€ + telefon (Nokia 7 Plus) 11€ så 31€ = 320Kr per månad.

Känns som en bättre deal.

Har du länk till den dealen?

Permalänk
Skrivet av Micke_JKUR:

Huawei p20 / p20 pro, eller kanske en Oneplus 6?

har du sett en speciell deal på OP6, eller menar du bara generellt att det är en bra deal..
undrar bara av nyfikenhet (intresse) då jag själv funderat på en OP6, och letat lite dealer på just den, och skulle
blitt glad om du visste något jag missat

har bara själv hittat och sett dealen på deras egen sida med rtabaterade tillbehör som följer med vid köp,

Visa signatur

Får får får? Nej! Får får Lamm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

woof!

30.000 kr för en telefon Haha ja, där snackar vi deal!

Jag kör Xiaomi och comviq.

2400kr för telefon och 6GB surf för 145 Kr/mån alltså 5880 för för 24månader.

Okej då, får väl erkänna att jag har en XZ2 Compact från 3 med -50kr abonnemangsrabatt under hela bindningstiden vilket landar på 349kr i månaden för 3surfa 10gb + 10gb extrapott där samtal och sms är obegränsat inom EU.

https://www.tre.se/privat/webshop/mobiltelefoner/sony/xperia-...

den dealen är dock borta nu.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Skrivet av Oliver91:

jag ska köpa 256gb varianten av iPhone Xs Max med obegränsad surf, tycker det är en bra deal.

https://www.telenor.se/handla/mobiler/apple/iphone-xs-max/#co...

Vilken rån! Du kan ju nästan få telefonen för halvapriset på comviq med ett ganska liknande abonemang. Telefonor är ju ett jävla skämt.

Permalänk
Medlem

Bästa dealen med telefoner är väl att pynta vad den kostar och sen välja en prisvärd operatör.
Allt annat är överpriser, och i värsta fall sitter man sen där med en operatörlåst lur dessutom.

Visa signatur

MSI Z370-A Pro / EVGA 850W G3 / i5-8600K Delid @ 4.8Ghz /
GTX 1070Ti / 16GB Corsair LPX @ 3200Mhz / 3x500GB SSD /
Acer Predator XB271H

Permalänk
Medlem

569spänn för ett obegränsat surf-abonnemang? Vilket rån. Har folk inget wifi hemma eller? Fattar inte hur man kan behöva så mycket surf..
tele2 har bra deals på p20/p20pro om man delbetalar på 12 månader, https://www.tele2.se/mobiltelefoner/huawei/huawei-p20-pro
Deras abonnemang är billigare dessutom än telesnors. Dock kan man nog delbetala telefonen utan ett abonnemang skulle jag tro.

Visa signatur

Ducati Streetfighter 848, -2013
Yamaha FZR 1000, -1987

Permalänk
Skrivet av maskeradmannen:

Bästa dealen med telefoner är väl att pynta vad den kostar och sen välja en prisvärd operatör.
Allt annat är överpriser, och i värsta fall sitter man sen där med en operatörlåst lur dessutom.

Tror att det bara är 3 som låser sina telefoner numera, vi har lite blandade abonnemang hemma bla halebop och Comviq. Telenor hade jag tidigare när dom hade helt fri surf och ingen av dessa har varit låsta. Mvh

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Elgiganten har Operatör 3*, 399kr för 25GB / mån 24 månader, och P20 Pro på köpet. Tycker jag lätt fint.

Visa signatur

| 9900K | Z390 Aorus Elite | NH-D15 | 16GB@3200MHz | Gigabyte 5700XT GAMING OC | RM750X V2 750W | Intel 660P M.2 1TB | LG55C9 | Fenris A5 | Samsung S23 |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av maskeradmannen:

Bästa dealen med telefoner är väl att pynta vad den kostar och sen välja en prisvärd operatör.
Allt annat är överpriser, och i värsta fall sitter man sen där med en operatörlåst lur dessutom.

Finns en hel del fall när det där stämmer, men så enkelt är det inte alltid.
Det händer faktiskt att man kan göra ganska bra deals av att köpa grejerna tillsammans.
@Tawen har ett bra exempel här ovan:
https://www.elgiganten.se/product/mobil-tele-gps/mobiltelefon...

p20 Pro kostar separat 7600 spänn i butikerna.
Med 25Gig surfabonnemang inkluderat tar opretatören tre 9800:-.
Det blir totalt en abonnemangskostnad på 2200:-. över 24 månader där månadskostnaden för abonnemang då blir ca 90:- för 25gig surf och fria samtal.
Tror det blir svårt att hitta bättre deal på abonnemanget separat om du cashar luren separat för 7600:-.
Right?

Med det sagt så köper jag vanligen telefonerna separat och matchar själv ihop det med lämpligt abonnemang ;).

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

@WHProductions: Inte den fetaste telefonen men skulle nog säga att den är bland de mest prisvärda på marknaden.

Om du inte tänker streama DRM material typ netflix...

Xiaomi Poco F1

Snapdrgon 845 / Adreno 630
6 / 128GB
323 €

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av maskeradmannen:

Bästa dealen med telefoner är väl att pynta vad den kostar och sen välja en prisvärd operatör.
Allt annat är överpriser, och i värsta fall sitter man sen där med en operatörlåst lur dessutom.

Skrivet av Pierre232:

Tror att det bara är 3 som låser sina telefoner numera, vi har lite blandade abonnemang hemma bla halebop och Comviq. Telenor hade jag tidigare när dom hade helt fri surf och ingen av dessa har varit låsta. Mvh

Skickades från m.sweclockers.com

Numera är det förbjudet för operatörerna att låsa telefonerna bortom bindningstiden. Den ska alltid kunnas låsas upp gratis efter bindningstidens slut. De flesta kör med helt olåsta telefoner numera. Tacka EU för det (tro det eller ej)

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xyborg:

Numera är det förbjudet för operatörerna att låsa telefonerna bortom bindningstiden. Den ska alltid kunnas låsas upp gratis efter bindningstidens slut. De flesta kör med helt olåsta telefoner numera. Tacka EU för det (tro det eller ej)

Vad jag vet är det inte EU som bestämt det, utan det är egen svensk lag. Operatören 3, kör dock lås på väldigt många av sina telefoner, och låses upp efter bindningstid gratis, alternativt direkt om man köper kontant

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Jag försöker pusha varje individuel utgift så långt det går mot att det inte skapar extra stökigheter eller omständigheter. Till exempel köper jag aldrig något med bindningstid där eventuella förändringar i livssituation kan påverka.

Jag köper inte mobiler på avbetalning, vilket man i princip gör när man köper inbakat i ett abonnemang, cash:a mobilen så kan du få mycket kompetenta mobiler för vettig peng.

Min nuvarande mobilkostnad är:

Abonnemang:
30 kr/månad
6 GB surf + spara allt som blir över.
Fria SMS/MMS och samtal.

För den som inte tror mig ang. abonnemang.

Mobilen är en Oneplus 3 som köptes cash för 3800 kr för ca 820 dagar sedan. Det ger en dygnskostnad på 4,65 kr/dag eller 140 kr/månad.
Total har min mobilkostnad således varit lite drygt 170 kr/månad den senaste perioden.

Om jag behåller mobilen 3 år (1 095 dagar) så är mobilkostnaden 3,47 kr/dag och således ca 105 kr/månad.
Total månadskostnad är då 135 kr/månad.

Eventuellt får man räkna med lite skärmskydd till mobilen, senast jag beställde dessa så landade de på under 10 kr styck från Ebay inkl moms & avgift om man köper två dussin. Men man kan även räkna med tillbehör, hörlurar, skins, plånboksfodral mm beroende på hur man använder mobilen. Endast mobil + abonnemang är hur jag räknat ovan då det andra är så personligt.

Hade jag köpt en mobil i dagsläget hade det nog blivit en Xiaomi Pocophone F1 för dryga 4000 kr. Kalkylen ovan är således rätt oförändrad.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Det du lägger så mycket extra onödiga pengar på med abonnemang är ju kundservice.

Comviq = 5gb surf || -- 145 kr
Hallon = 8gb surf || -- 149 kr
Vimla = 6gb surf || -- 160 kr
Halebop = 6gb sruf || -- 169 kr
Tre = 5gb surf || -- 249 kr
Tele 2 = 8gb surf || -- 249 kr
Telenor = 8gb surf || -- 269 kr
Telia = 6gb surf || -- 339 kr

Vissa är låsta andra inte men skillnaden är ju stor på två år.

Comviq : 3480 kr ( +0 )
Hallon : 3576 kr ( +96 kr )
Vimla : 3840 kr ( +360 kr )
Halebop : 4056 kr ( +576 kr )
Tre : 5976 kr ( +2496 kr )
Tele 2 : 5976 kr ( +2496 kr )
Telenor : 6456 kr ( +2976 kr )
Telia : 8136 kr ( +4656 kr )

Är det värt 600 - 4500 kr för en kundservice du aldrig kommer använda?

Permalänk
Inaktiv

Köpte min oneplus 6 256Gb lagring och 8Gb ram för 5400kr på rean hos proshop.
Grymt nöjd med den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Vad jag vet är det inte EU som bestämt det, utan det är egen svensk lag. Operatören 3, kör dock lås på väldigt många av sina telefoner, och låses upp efter bindningstid gratis, alternativt direkt om man köper kontant

Skaffar man telefon och abonnemang till operatören 3 hos Elgiganten så är telefonerna olåsta.

Permalänk
Skrivet av Xyborg:

Numera är det förbjudet för operatörerna att låsa telefonerna bortom bindningstiden. Den ska alltid kunnas låsas upp gratis efter bindningstidens slut. De flesta kör med helt olåsta telefoner numera. Tacka EU för det (tro det eller ej)

Det är inte förbjudet men vad jag vet är det bara 3 som gör på det här sättet i Sverige iaf och det påverkar uppdateringar som antagligen tar lite längre tid (är inte säker på det).
Av alla andra telefoner vi har köpt inom familjen så är det bara den från 3 som var låst, det var en Samsung man fick roota och låsa upp med av en hjälp av en app.
Dock förlorar du garantin om det är någon kvar ifall du triggar (Knox(gäller bara Samsung), som visar att du manipulerat den.
Finns säkert vägar runt detta idag, har ingen koll på Samsung längre. Men ska du ha 3 bindningstiden ut så är det bara att ringa och få den upplåst gratis när den gått ut, vill du göra det innan så kostar det ca 3-500kr.
Mvh

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av stelex:

Skaffar man telefon och abonnemang till operatören 3 hos Elgiganten så är telefonerna olåsta.

Kan vara bra att veta, kommer aldrig gå in i en 3 butik igen iaf. Mvh

Skickades från m.sweclockers.com