Permalänk
Medlem

Problem med Philips 65pus7502

Har fått ett litet otrevligt problem med min Philips 65pus7502

Det dök upp för första gången nu i lördags och har fortsatt nästan någon gång varje dag sen dess. Har blivit av med problemet när jag dragit ut sladden och låtit den stå utan ström en stund. Det har också bara dykt upp vid uppstart och aldrig under själva tittandet. Idag vill den dock inte fungera ordentligt alls även efter att jag dragit ut sladden som innan.

Bifogar bilder på problemet. Ibland blir det lila streck över hela teven som på bilderna men ibland bara små fyrkanter i kanterna på teven. Någon som haft liknande problem?

https://imgur.com/oLV1JLH

https://imgur.com/GYLekg7

Permalänk

Testat byt hdmi kabel om den fått sig någon törn och orsakar detta problem?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Problemet är när jag startar teven, någon HDMI-källa är inte igång och det kvarstår även när alla prylar till teven är utdragna! Teven visar liksom ingen bild, bara massa rosa staplar och linjer mot svart bakgrund. Har försökt använda inbyggda Android-teven men inte ens då visas någon bild. Så jag tar för givet att någon HDMI-kabel inte är orsaken. Har även testat att byta tevens strömsladd utan resultat

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Hm måste ju ha gått sönder på någotvis!
Tråkigt i såfall men har du varit nöjd ned tv annars?
har samma model men 55PUS7502. Och jag är jätte nöjd med min det ända jag har lite problem med är en blödning i nederkant på tv och jag tycker jag har lite background bleeding.
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1525922-ar-en-kantblod...
Vad kör du för inställningar på din?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@hollowman71:
Storleken, bildkvaliteten och Ambilight är jag väldigt nöjd med!
Har upplevt lite vertical banding ibland, speciellt under sport. Det verkar dock vara ett allmänt problem på denna typen utav tv, speciellt när den är kant-belyst. Så det kan jag leva med.
Problemet jag har nu efter bara 3 månader svärtar ju dock ner upplevelsen en del.

Inställningarna har jag inte pillat så mycket med förutom att jag stängt av Rörelsestilar och all den extra skiten. Sånt pallar jag inte att ha på när jag kollar film eller serie.

Permalänk

Hur går det? Får du någon ordning på tv.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@hollowman71:

Har varit i kontakt med Philips och gjort en reparationsbegäran på den.
Väntar på att Info Care som sköter reparationen skall höra av sig.
Har testat lite nu under helgen också och dragit ut alla prylar för att verkligen utesluta att ingen pryl ligger och stör. Och jag får fortfarande problemet, men vissa dagar funkar den helt normalt mot t.e.x nu idag på morgonen då den krånglat vid varje start. Jobbigt när felet är så oberäkneligt

Permalänk
Medlem

Min samåkare köpte den modellen på mellandagarna. Han fick precis samma problem. Tog rätt lång tid till att få en ny TV, då det blev en hel del missförstånd mellan Mediamarkt, Philips och Info Care. Har för mig att han var utan TV i över 4 veckor. Tog 1 vecka för att få en kartong till TVn hemskickad, då han hade slängt original kartongen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

I'm not a psycho

Permalänk
Medlem
Skrivet av fritet:

Min samåkare köpte den modellen på mellandagarna. Han fick precis samma problem. Tog rätt lång tid till att få en ny TV, då det blev en hel del missförstånd mellan Mediamarkt, Philips och Info Care. Har för mig att han var utan TV i över 4 veckor. Tog 1 vecka för att få en kartong till TVn hemskickad, då han hade slängt original kartongen.

Skickades från m.sweclockers.com

Då är jag jädrigt glad över att jag sparade allt emballage, vänta en extra vecka på det hade inte varit kul.
Bring kommer faktiskt och hämtar den redan imorgon.
Köpte teven på Elgiganten men tog kontakt direkt med Philips från första början för att slippa den mellanhanden. Kontakten med Philips har faktiskt funkat riktigt bra också!
Är som sagt lite rädd att problemet inte kommer dyka upp när de felsöker den , då problemet varit lite oregelbundet. Men jag har laddat upp både bild och ett litet filmklipp på Info Cares hemsida så det borde ju hjälpa en del.

Men det gick bra för samåkaren i slutändan eller? Fick han en helt ny teve?

Permalänk
Skrivet av tollsjo:

Då är jag jädrigt glad över att jag sparade allt emballage, vänta en extra vecka på det hade inte varit kul.
Bring kommer faktiskt och hämtar den redan imorgon.
Köpte teven på Elgiganten men tog kontakt direkt med Philips från första början för att slippa den mellanhanden. Kontakten med Philips har faktiskt funkat riktigt bra också!
Är som sagt lite rädd att problemet inte kommer dyka upp när de felsöker den , då problemet varit lite oregelbundet. Men jag har laddat upp både bild och ett litet filmklipp på Info Cares hemsida så det borde ju hjälpa en del.

Men det gick bra för samåkaren i slutändan eller? Fick han en helt ny teve?

vad bra ! jag tycker också att kontakten med philips har varit bra ska också få lämna in min tv på service ang blödning och background bleending .
jag väntar tyvärr på emballage m.m då min original kartong vart våtskadad i mitt förråd i våras !

mitt problem är att det är familjens ända tv !! så jag får lov att köpa en nya innan jag får den tillbaka
både på gott och ont =P
siktat in mig igen på philips en oled pus9002
vad som en händer med den jag skickat in så får sonen ta den eller så säljer jag den

Med vänlig hälsning peter

Permalänk
Medlem
Skrivet av tollsjo:

Då är jag jädrigt glad över att jag sparade allt emballage, vänta en extra vecka på det hade inte varit kul.
Bring kommer faktiskt och hämtar den redan imorgon.
Köpte teven på Elgiganten men tog kontakt direkt med Philips från första början för att slippa den mellanhanden. Kontakten med Philips har faktiskt funkat riktigt bra också!
Är som sagt lite rädd att problemet inte kommer dyka upp när de felsöker den , då problemet varit lite oregelbundet. Men jag har laddat upp både bild och ett litet filmklipp på Info Cares hemsida så det borde ju hjälpa en del.

Men det gick bra för samåkaren i slutändan eller? Fick han en helt ny teve?

Menade Elgiganten, inte Mediamarkt Han fick 500kr i presentkort, men tyckte det va lite för lite efter allt strul han fick gå igenom, då han fick ringa fram å tillbaka hela tiden. Sen var det nya personer som svarade varje gång som inte visste något. Men nu fick han en helt ny, som inte har några problem och han är fortfarande super nöjd.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

I'm not a psycho

Permalänk

Hur gick det fått något besked ang tvn?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av hollowman71:

Hur gick det fått något besked ang tvn?

Skickades från m.sweclockers.com

Den är reparerad och står hos Infocare redo att skickas tillbaka till mig. Vet dock inte när den kommer skickas, den har varit färdig sen i måndags. De verkar inte vara de snabbaste människorna på jorden som jobbar där!
Kan se på deras hemsida att: ”Utfört arbete: Change of mainboard. Test ok.” Och det känns bra att veta att en del i teven är bytt!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tollsjo:

Den är reparerad och står hos Infocare redo att skickas tillbaka till mig. Vet dock inte när den kommer skickas, den har varit färdig sen i måndags. De verkar inte vara de snabbaste människorna på jorden som jobbar där!
Kan se på deras hemsida att: ”Utfört arbete: Change of mainboard. Test ok.” Och det känns bra att veta att en del i teven är bytt!

Du kan inte förvänta dig snabba ryck från Philips eller Infocare. Kan förvarna att kolla emballaget när du tar emot TVn. Jag fick tillbaka min fd med spräckt panel

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tollsjo:

Den är reparerad och står hos Infocare redo att skickas tillbaka till mig. Vet dock inte när den kommer skickas, den har varit färdig sen i måndags. De verkar inte vara de snabbaste människorna på jorden som jobbar där!
Kan se på deras hemsida att: ”Utfört arbete: Change of mainboard. Test ok.” Och det känns bra att veta att en del i teven är bytt!

Du tog kort på skärmen så att de inte har repat på den eller kantstött TV'n?

Hört en massa historier om hur vårdslösa vissa serviceställen är när det kommer till att visa hänsyn till att ej repa eller kantstötta apparaterna under reparationer.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon246659:

Du kan inte förvänta dig snabba ryck från Philips eller Infocare. Kan förvarna att kolla emballaget när du tar emot TVn. Jag fick tillbaka min fd med spräckt panel

Skrivet av VadSaDu:

Du tog kort på skärmen så att de inte har repat på den eller kantstött TV'n?

Hört en massa historier om hur vårdslösa vissa serviceställen är när det kommer till att visa hänsyn till att ej repa eller kantstötta apparaterna under reparationer.

Har bilder och korta filmklipp på skärmen som jag tog för att visa själva problemet för Infocare.
Tänkte dock inte alls på att ta bilder mer noggrant på skärmen för att senare kunna jämföra eventuella skador. Något jag givetvis ångrar nu!
Kommer dock notera varenda grej jag ser på lådan när den kommer tillbaka innan jag packar upp den. Skulle jag hitta skador på lådan lär ju dock inte Infocare bry sig speciellt mycket.
Håller tummarna för att allt kommer gå vägen framöver men är samtidigt inställd på att något mer strul kommer dyka upp

Permalänk
Skrivet av tollsjo:

Den är reparerad och står hos Infocare redo att skickas tillbaka till mig. Vet dock inte när den kommer skickas, den har varit färdig sen i måndags. De verkar inte vara de snabbaste människorna på jorden som jobbar där!
Kan se på deras hemsida att: ”Utfört arbete: Change of mainboard. Test ok.” Och det känns bra att veta att en del i teven är bytt!

Kanon vad skönt! Man man alltså gå in på deras hemsida och kolla status på tv reparationen. Hur gör man då?
Jag har en philips 7502 inne på service 😉.
Mvh peter

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av hollowman71:

Kanon vad skönt! Man man alltså gå in på deras hemsida och kolla status på tv reparationen. Hur gör man då?
Jag har en philips 7502 inne på service 😉.
Mvh peter

Skickades från m.sweclockers.com

Fick ett Aktivitetsnummer och en Säkerhetskod när jag gjorde en reparationsbegäran på teven som jag kan använda på Infocares hemsida
Där kan man se en händelselogg, chatta med dom och ladda upp bilder om man skulle behöva göra det. Faktiskt positivt överraskad över de funktionerna! Kolla de mail du fick när du skickade in teven eller anmälde den för reparation, där borde du fått de uppgifterna!

Permalänk
Skrivet av tollsjo:

Fick ett Aktivitetsnummer och en Säkerhetskod när jag gjorde en reparationsbegäran på teven som jag kan använda på Infocares hemsida
Där kan man se en händelselogg, chatta med dom och ladda upp bilder om man skulle behöva göra det. Faktiskt positivt överraskad över de funktionerna! Kolla de mail du fick när du skickade in teven eller anmälde den för reparation, där borde du fått de uppgifterna!

Okej ska kolla maliet! har för mig att jag sett något som du beskriver!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har haft teven hemma ca 2 veckor nu och idag började den krångla igen, samma fel som innan.
Så jävla hopplöst och jag har noll jädra lust att gå igenom allt det här krånglet en gång till!

Permalänk
Skrivet av tollsjo:

Har haft teven hemma ca 2 veckor nu och idag började den krångla igen, samma fel som innan.
Så jävla hopplöst och jag har noll jädra lust att gå igenom allt det här krånglet en gång till!

Men vad fan byte dom inte ut panelen till en ny? Jobbigt när det ska jävlas hela tiden

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@hollowman71:

På reparationsinfon står det: "Change of mainboard. Test ok"
Så något annat är antagligen fel....

Permalänk

Ah okej missade det

Skickades från m.sweclockers.com