Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Piteå
Registrerad
Jun 2010

LED-belysning, vad är PFI?

Hallå hallå.

Sitter och tittar på specifikationer för diverse LED-belysning, och de har ett värde för något som kallas PIF, och jag har ingen aning om vad det är för något. Har provat googla, men det jag får upp handlar mest om finansiering i brittanien. Det vanliga är en PFI på 95%, men det finns upp till 99% har jag sett.

Någon som har en aning?

EDIT: Effektfaktor kanske?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2011

kan du ge ett exempel? Mellan tummen och fingret så känns det, som du säger, att det kan vara typ. Power Factor Index? eller dylikt. sökte lite snabbt, men hittarn inte en LED lamp/strip/rör med "PFI %" i sig

Friskt kopplat, Hälften brunnet

ASUS STRIX 980 GTX | Asus P8Z68 Deluxe-Gen 3 | Intel Core i7 3770K | 32 GB Crucial Ballistix DDR3 1600MHz CL9 (4 x 8GB) | Noctua NH-D15 | samsung 850 Pro SSD 120gb | Fractal Define R5 | Seasonic Force 80+ Gold 750W | Logitech G910 Orion Spark | Steelseries Rival 710 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
STHLM
Registrerad
Apr 2008

@Meathim: Tror det är Power Factor Improvement.

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Piteå
Registrerad
Jun 2010
Skrivet av Farthinder:

kan du ge ett exempel? Mellan tummen och fingret så känns det, som du säger, att det kan vara typ. Power Factor Index? eller dylikt. sökte lite snabbt, men hittarn inte en LED lamp/strip/rör med "PFI %" i sig

Ljprodukter.se har det värdet för samtliga modeller, oavsett om de går på DC eller om de har ett inbyggt nätagg. Har sett det hos några andra leverantörer också.

Det måste nästan vara effektfaktor men att de anger det för DC-belysning också är ju märkligt, men det kanske är ett värde de knappar in bara för att det ska finnas eller nå.

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Piteå
Registrerad
Jun 2010
Skrivet av Farthinder:

Power Factor Index?

Detta var helt exakt.

Skickades från m.sweclockers.com