Intervju med "PuMaH" – forummedlemmen som erbjuder gratis studiehjälp i Göteborg

Permalänk
Melding Plague

Intervju med "PuMaH" – forummedlemmen som erbjuder gratis studiehjälp i Göteborg

Efter att ha lagt upp en minst sagt givmild annons om gratis studiehjälp i Göteborg fångas SweClockers-medlemmen "PuMaH" upp för en kort intervju om personen bakom smeknamnet.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

PuMaH för president!
blir fortfarande lika glad när någon trycker på återställningsknappen för " faith in humanity "

Visa signatur

Glöm inte att gilla bra inlägg!

AMD Ryzen 7 2700X | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 2060 6GB OC Gaming |
Fractal Design Meshify S2 (Blackout) | ASUS ROG STRIX X470-F Gaming |
G.Skill Trident Z RGB 3200mhz 16GB | Samsung 970 EVO Series 500 GB M2 | Seasonic Focus Plus 750W

Permalänk
Hedersmedlem

Verkligen ett vänligt initiativ. Jag minns - som den studietrötta och stökiga snorvalp jag var i gymnasiet - att en vänlig granne avsatte sin fritid pro bono för att försöka hjälpa mig med mina studier i matematik.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem

Imponerande och väldigt snällt. Hade behövt någon som dig när jag själv gick i skolan!

Permalänk
Medlem

I salute you, sir.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Jag kan ingenting om datorer.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Überklass:

Verkligen ett vänligt initiativ. Jag minns - som den studietrötta och stökiga snorvalp jag var i gymnasiet - att en vänlig granne avsatte sin fritid pro bono för att försöka hjälpa mig med mina studier i matematik.

Schysst granne! Har du tackat för den hjälpen?
Jag har själv i vuxen ålder hört av mig till mina fd lärare och tackat för deras hjälp genom åren, och i vissa fall bett om ursäkt. De vart väldigt glada över att få veta att deras insats gjort skillnad. Kan vara något att fundera över

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Gallerikonnässör

Heja PuMaH!

Visa signatur

Ryzen 5 5600X | Asus RTX 4070 Ti Super ProArt OC | ASRock B550M-ITX/ac | Noctua NH-L12S 16GB DDR4 @ 3600 MHz | Fractal Design Terra | LG 42C2 | Logitech Pro X Wireless | Keychron K2 | Logitech G Pro X Superlight

Nvidia Shield TV Pro 2017 | LG 65CS | Valve Index

Permalänk
99:e percentilen

Att hjälpa någon med till exempel matematik är verkligen win–win, i frasens faktiska betydelse! Mina matematikkunskaper var i ärlighetens namn väldigt begränsade när jag började på Chalmers för fem år sedan, men skillnaden mot nu är milsvid – inte minst för att jag i tre år var mentor för gymnasieelever inom samma ideella förening som @PuMaH.

Frågan "Varför ska jag göra det utan att få betalt?" kan ligga nära till hands, men man utvecklas otroligt mycket när man hjälper någon annan, särskilt om man går in för att verkligen förklara på riktigt, för då måste man först förstå på riktigt själv. Det är fantastiskt att du erbjuder ideell studiehjälp, PuMaH, och jag kan inte göra annat än att uppmuntra andra som vill utveckla sin matematiska förståelse att gå i samma fotspår!

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Inofficiell ambassadör

Jag vill bara stämma in i hyllningskören! Grymt initiativ @PuMaH !

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Man brukar säga att man inte lär sig något ämne riktigt bra förrän man försökt lära ut detta ämne.
Grymt initiativ! Kul med så pass drivande medlemmar!

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av anon246659:

Schysst granne! Har du tackat för den hjälpen?
Jag har själv i vuxen ålder hört av mig till mina fd lärare och tackat för deras hjälp genom åren, och i vissa fall bett om ursäkt. De vart väldigt glada över att få veta att deras insats gjort skillnad. Kan vara något att fundera över

Skickades från m.sweclockers.com

Nu var detta 20+ år sedan och jag minns tyvärr inte ens hans förnamn. Han tackades redan då det skedde av både mig och mina föräldrar. Men minnet av hjälpen lever kvar och jag blev påmind av den här tråden.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem

@Lan @Nyhet @emilakered Visst är detta ett skolexempel på att ändra @PuMaH status från "Medlem" till typ "Hjälpsam"

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]