Permalänk

spara lösenord, sidor med mera

flytta gärna tråden om den inte passar in här.

jag ska snart få en helt ny dator där jag sedan kommer att fortsätta att surfa runt med chrome.
problemet är att jag är inloggad på en herrans massa sidor och har varit det i åratal nu och har aldrig behövt logga ut och in och pga det, så har jag glömt bort mina lösenord. jag har även en hel del sidor, hundratals sparade, som jag bara kommer ihåg ett fåtal utav.

kan man på något sätt få över allt från min gamla dator till min nya? alltså lösenord, sparade sidor osv? typ vart sparas sidor och lösenord man sparar i chrome? går det typ att ta den mappen där de har sparats och sedan lägga in den i det nya chrome på min nya dator och få det att funka på det sättet? hur gör man? vilka filer/mappar behöver jag från min gamla chrome?

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Ligger på Googles servrar så det ska bara vara att logga in och synka, förutsatt att du satt på funktionen i Chrome antar jag.
Så har det varit för mig iaf med nya datorer.
Vips så är bokmärken, lösenord och tillägg där

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MSI Z370-A Pro / EVGA 850W G3 / i5-8600K Delid @ 4.8Ghz /
GTX 1070Ti / 16GB Corsair LPX @ 3200Mhz / 3x500GB SSD /
Acer Predator XB271H

Permalänk
Medlem

@mangemani:
Om du är inloggad i chrome så synkas väll bokmärken mm.
Lösenorden går att exportera

Annars är det denna plats som chrome sparar på: C:\Users\$username\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default

Bokmärken i filen "Bookmarks" och lösenord i "Login Data"

Permalänk

nu blev man nyfiken, hur funkar det egentligen? det intrycket jag fick nu när ni skrev är typ att vem som helst kan synka mina lösenord och sidor när de bygger en ny dator:)? jag kan ingenting om detta så jag är troligen ute och cyklar, men hur känner en ny dator där ett nytt windows, med ett nytt chrome installerat, av mina lösenord som jag hade på en helt annan dator:)? ok om man hade nån inloggnings möjlighet i chrome, vilket jag inte har, och på så satt att det kunde synkas på det sättet.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Chrome tillhör google, så det är helt enkelt ditt Google konto du loggar in på. Inställningarna om att synka bokmärken, lösenord mm mellan dina inloggade enheter kan du dock hitta i Chrome.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MSI Z370-A Pro / EVGA 850W G3 / i5-8600K Delid @ 4.8Ghz /
GTX 1070Ti / 16GB Corsair LPX @ 3200Mhz / 3x500GB SSD /
Acer Predator XB271H

Permalänk

aha, då förstår jag hur ni menar:), ja då gäller det bara att försöka att komma ihåg lösenordet till google då, tror jag bara har loggat in där 1-2 gånger sen jag fick denna datorn=/. om jag nu inte kommer ihåg google lösenordet, hur gö man då för att få det "återställt" eller "påmint" eller vad man nu kallar det?

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Ja har du chrome så kan du logga in med ditt google-konto i webbläsaren så kommer den synka bokmärken och lösenord. Om du inte har koll på lösenordet till ditt google-konto så får du återställa det. Så länge du har ett telefon-nummer, en annan e-post, eller hemliga frågor som du kan svara på så kan du återställa lösenordet.

Permalänk

då ska det inte vara några problem. men det går inte att gå in på sitt konto och kika på lösenordet? är inne på kontot nu men ser ingen info om lösenordet. kunde ju vara smidigt att bara kunna skriva bed det nu, då är ju allt klappat och klart.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

då ska det inte vara några problem. men det går inte att gå in på sitt konto och kika på lösenordet? är inne på kontot nu men ser ingen info om lösenordet. kunde ju vara smidigt att bara kunna skriva bed det nu, då är ju allt klappat och klart.

Nej. Ditt password hos Google är saltat. Dvs du kommer inte kunna se det i klartext.

Permalänk
Medlem

Du kan däremot se dina sparade lösenord i chrome inställningar. Måste verifieras med inlogning för att få dom synliga.

Visa signatur

MSI Z370-A Pro / EVGA 850W G3 / i5-8600K Delid @ 4.8Ghz /
GTX 1070Ti / 16GB Corsair LPX @ 3200Mhz / 3x500GB SSD /
Acer Predator XB271H

Permalänk
Skrivet av maskeradmannen:

Du kan däremot se dina sparade lösenord i chrome inställningar. Måste verifieras med inlogning för att få dom synliga.

stort tack, där har vi ju vart endaste ett utav alla lösenord som jag någonsin har använt, tom lösenord till sidor som jag helt hade glömt bort, tack

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer