Intervju med "PuMaH" – forummedlemmen som erbjuder gratis studiehjälp i Göteborg

Trädvy Permalänk
Inhibitor
Registrerad
Dec 1999

Intervju med "PuMaH" – forummedlemmen som erbjuder gratis studiehjälp i Göteborg

Efter att ha lagt upp en minst sagt givmild annons om gratis studiehjälp i Göteborg fångas SweClockers-medlemmen "PuMaH" upp för en kort intervju om personen bakom smeknamnet.

Läs hela artikeln här

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa leder till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2011

PuMaH för president!
blir fortfarande lika glad när någon trycker på återställningsknappen för " faith in humanity "

Friskt kopplat, Hälften brunnet

ASUS STRIX 980 GTX | Asus P8Z68 Deluxe-Gen 3 | Intel Core i7 3770K | 32 GB Crucial Ballistix DDR3 1600MHz CL9 (4 x 8GB) | Noctua NH-D15 | samsung 850 Pro SSD 120gb | Fractal Define R5 | Seasonic Force 80+ Gold 750W | Logitech G910 Orion Spark | Steelseries Rival 710 |

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Tannhäuser Gate
Registrerad
Sep 2003

Verkligen ett vänligt initiativ. Jag minns - som den studietrötta och stökiga snorvalp jag var i gymnasiet - att en vänlig granne avsatte sin fritid pro bono för att försöka hjälpa mig med mina studier i matematik.

|| SWECLOCKERS.COM || uberklass@sweclockers.com ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2012

Imponerande och väldigt snällt. Hade behövt någon som dig när jag själv gick i skolan!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bortre kosmos
Registrerad
Sep 2011

I salute you, sir.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag kan ingenting om datorer.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2014
Skrivet av Überklass:

Verkligen ett vänligt initiativ. Jag minns - som den studietrötta och stökiga snorvalp jag var i gymnasiet - att en vänlig granne avsatte sin fritid pro bono för att försöka hjälpa mig med mina studier i matematik.

Schysst granne! Har du tackat för den hjälpen?
Jag har själv i vuxen ålder hört av mig till mina fd lärare och tackat för deras hjälp genom åren, och i vissa fall bett om ursäkt. De vart väldigt glada över att få veta att deras insats gjort skillnad. Kan vara något att fundera över

Jag har för många prylar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Mar 2011

Heja PuMaH!

Fractal Design Define R3 | MSI P67A-GD55 | 2600k @ 4,2 GHz | GTX 970 | 16GB DDR3 | Samsung 840 EVO 250GB

Trädvy Permalänk
Entusiast
Testpilot
Plats
Chalmers
Registrerad
Aug 2011

Att hjälpa någon med till exempel matematik är verkligen win–win, i frasens faktiska betydelse! Mina matematikkunskaper var i ärlighetens namn väldigt begränsade när jag började på Chalmers för fem år sedan, men skillnaden mot nu är milsvid – inte minst för att jag i tre år var mentor för gymnasieelever inom samma ideella förening som @PuMaH.

Frågan "Varför ska jag göra det utan att få betalt?" kan ligga nära till hands, men man utvecklas otroligt mycket när man hjälper någon annan, särskilt om man går in för att verkligen förklara på riktigt, för då måste man först förstå på riktigt själv. Det är fantastiskt att du erbjuder ideell studiehjälp, PuMaH, och jag kan inte göra annat än att uppmuntra andra som vill utveckla sin matematiska förståelse att gå i samma fotspår!

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gävle
Registrerad
Jan 2011

Jag vill bara stämma in i hyllningskören! Grymt initiativ @PuMaH !

Mobo MSI Z97 Gaming 5 CPU Intel i7 4790k: 4,6 Ghz @ 1,26v RAM Corsair Vengange Pro 16GB @ 2400MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Trädvy Permalänk
Festpilot, Geeks Gaming
David Kvist
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2012

Man brukar säga att man inte lär sig något ämne riktigt bra förrän man försökt lära ut detta ämne.
Grymt initiativ! Kul med så pass drivande medlemmar!

Synpunkter på min moderering? Kontakt:
| PM:a mig | Maila mig | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret |
Testpilot, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin
| Geeks Officiella Discord-server |
Forumregler

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Tannhäuser Gate
Registrerad
Sep 2003
Skrivet av Berrabub:

Schysst granne! Har du tackat för den hjälpen?
Jag har själv i vuxen ålder hört av mig till mina fd lärare och tackat för deras hjälp genom åren, och i vissa fall bett om ursäkt. De vart väldigt glada över att få veta att deras insats gjort skillnad. Kan vara något att fundera över

Nu var detta 20+ år sedan och jag minns tyvärr inte ens hans förnamn. Han tackades redan då det skedde av både mig och mina föräldrar. Men minnet av hjälpen lever kvar och jag blev påmind av den här tråden.

|| SWECLOCKERS.COM || uberklass@sweclockers.com ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Aug 2007

@Lan @Nyhet @emilakered Visst är detta ett skolexempel på att ändra @PuMaH status från "Medlem" till typ "Hjälpsam"

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[NAS DNS-323 3TB][Skärmar=24",24",24" Eyefinity]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz,HD 6950 2GBFoto [Nikon D3100][70-300/35 1,8/18-55