Permalänk
Medlem

Klickande ljud

Hej!

Jag har en HP Pavilion 14 laptop

Exkludera fläkten!
Notera att jag enbart har en SSD.

Om jag startar en uppspelning på Netflix så uppstår ljudet.
När inget händer på skärmen så finns inget ljud.

Jag tror problemet(är det ett problem?) ligger i det integrerade grafikkortet.
Intel(R) HD Graphics 520

Varför uppstår ljudet?
Bör jag vara orolig?

Alla svar är uppskattade

Permalänk

@Masis97: det integrerade "grafikkortet" sitter i processorn. Den gör inga ljud.

Permalänk
Medlem

Har tyvärr ingen aning. Låter det som nån typ av störning genom högtalarna eller är det mer som ett mekaniskt klickande inifrån datorn menar du?

Visa signatur

MSI Z370-A Pro / EVGA 850W G3 / i5-8600K Delid @ 4.8Ghz /
GTX 1070Ti / 16GB Corsair LPX @ 3200Mhz / 3x500GB SSD /
Acer Predator XB271H

Permalänk
Medlem

Du kan spela in det så kan vi lyssna på det. Knäppande ljud kan uppstå i elektriska kretsar. Inte så ovanligt i nätaggregat men även andra typer av kretsar kan det uppstå i.

Eller sker det i högtalarna? Testa och ändra till 16 bitar 192000Hz isf och se ifall det löser problemet.

"Check Your DPC Latency

DPC Latency Explained

Many audio problems on a computer can be caused by DPC latency. DPC stands for Deferred Procedure Call. In its simplest form, it is the part of your Windows system that handles driver efficiency. If there is a driver that is taking longer than normal to process, it may prevent other drivers from being processed in time. The worst case is that it can cause your audio interface driver from responding in time and can cause clicks, pops, distortion and dropouts.
"
https://www.sweetwater.com/sweetcare/articles/solving-dpc-lat...
Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har startat video uppspelningar som inte har ljud tillgängligt men ljudet uppstår ändå.
Ska försöka spela in ljudet till er.

Tack för alla svaren <3