Förhandsbokat RTX 2080 TI 😁 nĂ„gon mer som har?

PermalÀnk
HjĂ€lpsam ★
●
Skrivet av Doorfen:

Okey möjligt att det var otydligt.

Oavsett vad. Vi kan vÀll komma överens om att alla former av datorgrafik Àr approximeringar. Som ett exempel. Vi kommer aldrig att fÄ en fysisk korrekt representation av exempelvis en cirkel. Vi har dÀremot redan nu en modell med tillrÀcklig noggrannhet för att kunna skapa en simulering alternativt en grafisk visualisering av just en cirkel.

(Nu blir det meta)

Om vi utgÄr ifrÄn det resonemanget och tillÀmpar ett tankeexperiment, process p1 Àr en svartlÄda som genererar Àpplen, vi vet inte alls den inre mekaniken för att fÄ resultat r1 (Àpplen). Process tvÄ p2, Àr ocksÄ en process som genererar Àpplen. HÀr vet vi dock hur den inre mekaniken fungerar. Output Àr r2 (Àpplen).

SlutanvÀndare doorfen Àter bÄde r1 samt r2 och kan inte uppfatta nÄgon skillnad. Doorfen (konsumenten dvs en vanlig gamer) Àr inte intresserad om vart r1 och/eller r2 har odlats eller under vilka omstÀndigheter (p1/p2).

SÄ till min slutsats. Gemene gamer har inte nÄgon aning och Àr ej intresserad av hur digitala illusioner i form av datorgrafik opererar givet att slutresultatet Àr trovÀrdigt.

Men i sak har du rÀtt, en hybrid renderings pipe Àr ej samma sak som en "ren" ray tracing pipe med exempelvis monte carlo.

Skillnaden Àr dock av akademisk betydelse för gemene han/hon.

Matteus 6:22

DÄ Àr vi överens.
ÅterstĂ„r dock att se hur den svarta lĂ„dans Ă€pplen smakar, vi fĂ„r vĂ€nta pĂ„ test.
PluspoÀng för avslutningen av ditt inlÀgg.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

PermalÀnk
Medlem
●
Skrivet av Ratatosk:

DÄ Àr vi överens.
ÅterstĂ„r dock att se hur den svarta lĂ„dans Ă€pplen smakar, vi fĂ„r vĂ€nta pĂ„ test.
PluspoÀng för avslutningen av ditt inlÀgg.

Bra att vi fick det avklarat :). Min hypotes Àr att de kommer smaka pÀron med en fantastiskt arom av hallon ;).

Tyckte det citatet passade bra in :).

Förövrigt sÄ har jag nog lovat dig en bild pÄ darth vader med ljussabel. Ligger fortfarande i todo listan. Den kommer

Trevlig helg mvh Doorfen !

Visa signatur

der8auer Core i9-9900K - delidded @ 5.1 ghz | ASUS ROG Maximus XI Hero | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3090 24GB Gaming OC | Rog Swift PG35VQ && Rog Swift PG27VQ | LPX Black 3200MHz 32gb | Logitech G Pro Wireless | Logitech G915 TKL Tactile | Sennheiser HDV820 | Sennheiser HD 800S | Swedish Match Ettan Orginal Portion | "-DICE please!?"|Min senaste youtube video -> https://youtu.be/OqIq_hh0BI8

PermalÀnk
HjĂ€lpsam ★
●
Skrivet av Doorfen:

Bra att vi fick det avklarat :). Min hypotes Àr att de kommer smaka pÀron med en fantastiskt arom av hallon ;).

Tyckte det citatet passade bra in :).

Förövrigt sÄ har jag nog lovat dig en bild pÄ darth vader med ljussabel. Ligger fortfarande i todo listan. Den kommer

Trevlig helg mvh Doorfen !

Tack!

Ser fram mot tester, blir intressant.

Trevlig helg för dig ocksÄ!
MvH Ratatosk.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

PermalÀnk
Medlem
●
Skrivet av Pan.Pan:

Vill inte kÀfta emot men om man lever pÄ socialbidrag sÄ Àr det nog ganska dÄlig prioritering att köpa ett grafikkort för mer Àn 5k ÀndÄ =P

lever man pÄ socialbidrag sÄ fÄr man spara lÀnge...
gpu eller toapapper

fyfan jag har levt pÄ arbetsförmedlingen och socialen nu i 7 mÄnader för jag studerar via Arbetsförmedlingen
jag fÄr ca 2000 av socialen och 4000 ifrÄn af... och har en hyra pÄ 6900 gör matten sjÀlv .... fick sÀlja min 1080ti rigg och hyra ut ett rum till en pÄ blocket ^^ sÄ fÄr jag in halva hyran iaf sÄ det Àr tuft. men Àr klar snart sÄ dÄ fÄr man ut lite över 30k men fördelen Àr jue att det har kommit nya komponenter

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

PermalÀnk
AvstÀngd
●

@Doorfen Skulle vara intressant om du kan ge oss nÄgra stabila OC vÀrden

Och kanske nÄgon siffra kring hur mycket det skiljer sig i fps.

Visa signatur

Intel i7 7700K OC 4.9Ghz | Asus Z170 PRO GAMING AURA.
EVGA GQ 750W | 4 x 4GB Corsair Vengeance DDR4 2500Mhz.
PNY GeForce RTX 2080 Ti XLR8 | SSD Crucial MX300 525GB.
Acer 27" Predator LED G-Sync XB271HUA 1440P 165hz.
Ducky One 2 Mini Pure White Keyboard (Silent Red Switch)

PermalÀnk
Medlem
●
Skrivet av Eken:

@Doorfen Skulle vara intressant om du kan ge oss nÄgra stabila OC vÀrden

Och kanske nÄgon siffra kring hur mycket det skiljer sig i fps.

Kan ordna det under helgen, möjligtvis testa Nvidia Scanner. Är det nĂ„n speciell upplösning du vill ha siffror för samt preset. Kan bara erbjuda bench för BF1 dĂ„ det Ă€r det enda jag lirar plus Steel Division: Normandy 1944 inget bra bench spel det dock:).

Visa signatur

der8auer Core i9-9900K - delidded @ 5.1 ghz | ASUS ROG Maximus XI Hero | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3090 24GB Gaming OC | Rog Swift PG35VQ && Rog Swift PG27VQ | LPX Black 3200MHz 32gb | Logitech G Pro Wireless | Logitech G915 TKL Tactile | Sennheiser HDV820 | Sennheiser HD 800S | Swedish Match Ettan Orginal Portion | "-DICE please!?"|Min senaste youtube video -> https://youtu.be/OqIq_hh0BI8

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av Ragnarok:

Jag har aldrig pÄstÄtt att du inte kan köpa alla 2080ti som finns i Sverige eller inte ett enda.

Huruvida det Àr vÀrt "15-19 fps" Àr högst individuellt, det Àr precis samma sak som om jag skulle skriva "en normalbegÄvad mÀnniska inser att det absolut Àr vÀrt att betala 15.000kr för 5 fps extra". AlltsÄ högst individuellt.

Du skriver vidare att man "vinner 30% eller 15-19 fps" pĂ„ att byta ifrĂ„n ett 1080ti till ett 2080ti sĂ„ din sista rad om att "Äger man ett 1080ti sĂ„ vinner man inget utan förlorar bara pĂ„ att köpa ett 2080ti." Ă€r helt felaktig enligt dina egna pĂ„stĂ„ende.

Äger man ett 1080ti och vill byta till ett 2080ti, man har rĂ„d och kan göra det bytet sĂ„ gör man vĂ€l det om man vill. För dig
sÄ kanske det inte Àr vÀrt av olika anledningar men för nÄgon annan som inte tycker, tÀnker, hÄller med dig sÄ kanske det Àr ett jÀttebra byte.

Varför skrev du detta? Alla förstÄr sÄklart att mÀnniskor tycker olika. Jag framförde min Äsikt och jag stÄr fast vi att en normalbegÄvad mÀnniska inte skulle betala 15 000 kr för ca 15-19 fler fps.

PermalÀnk
AvstÀngd
●
Skrivet av landahl:

Varför skrev du detta? Alla förstÄr sÄklart att mÀnniskor tycker olika. Jag framförde min Äsikt och jag stÄr fast vi att en normalbegÄvad mÀnniska inte skulle betala 15 000 kr för ca 15-19 fler fps.

SÄ du skulle sÀga att icke normalbegÄvade mÀnniskor skulle köpa sportbilar sÄsom Bugatti, ferrarri, Porsche osv, istÀllet för en rimlig bil för ett normalt pris som uppfyller samma funktion.

PÄ det sÀttet som du resonerar, om nÄgon Àr icke normalbegÄvad sÄ Àr det du!

Visa signatur

Intel i7 7700K OC 4.9Ghz | Asus Z170 PRO GAMING AURA.
EVGA GQ 750W | 4 x 4GB Corsair Vengeance DDR4 2500Mhz.
PNY GeForce RTX 2080 Ti XLR8 | SSD Crucial MX300 525GB.
Acer 27" Predator LED G-Sync XB271HUA 1440P 165hz.
Ducky One 2 Mini Pure White Keyboard (Silent Red Switch)

PermalÀnk
AvstÀngd
●
Skrivet av Doorfen:

Kan ordna det under helgen, möjligtvis testa Nvidia Scanner. Är det nĂ„n speciell upplösning du vill ha siffror för samt preset. Kan bara erbjuda bench för BF1 dĂ„ det Ă€r det enda jag lirar plus Steel Division: Normandy 1944 inget bra bench spel det dock:).

@Doorfen

Vad trevligt hörru!

Ja gÀrna 1440p, bencha de spelen du har! Med det blir det nog suverÀnt!

Precision X1 har kommit ut

https://www.evga.com/precisionx1/ skrolla lÀngst ner

Visa signatur

Intel i7 7700K OC 4.9Ghz | Asus Z170 PRO GAMING AURA.
EVGA GQ 750W | 4 x 4GB Corsair Vengeance DDR4 2500Mhz.
PNY GeForce RTX 2080 Ti XLR8 | SSD Crucial MX300 525GB.
Acer 27" Predator LED G-Sync XB271HUA 1440P 165hz.
Ducky One 2 Mini Pure White Keyboard (Silent Red Switch)

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av Eken:

SÄ du skulle sÀga att icke normalbegÄvade mÀnniskor skulle köpa sportbilar sÄsom Bugatti, ferrarri, Porsche osv, istÀllet för en rimlig bil för ett normalt pris som uppfyller samma funktion.

PÄ det sÀttet som du resonerar, om nÄgon Àr icke normalbegÄvad sÄ Àr det du!

Det Àr ganska tröttsamt att folk jÀmför bilar med grafikkort. SÄ om tex en volvo kan köras i 220 kmh och en Ferrari 239 kmh dÄ tror du att en normalbegÄvad rik mÀnniska skulle betala x antal miljoner mer för den fartökningen?

PermalÀnk
AvstÀngd
●
Skrivet av landahl:

Det Àr ganska tröttsamt att folk jÀmför bilar med grafikkort. SÄ om tex en volvo kan köras i 220 kmh och en Ferrari 239 kmh dÄ tror du att en normalbegÄvad rik mÀnniska skulle betala x antal miljoner mer för den fartökningen?

Det Àr en bra jÀmförelse för det handlar om exklusivitet.

Tror du verkligen Àn rik person köper en riktigt dyr bil som en Ferrari bara för att den X km/h snabbare Àn en volvo och ser samma prisökning som du?

Det Àr sjÀlvfallet för att de har en mycket högre klass Àn andra bilar. KÀnslan av att köra den, utseendet den har samt finesserna den kommer med etc.

Samma sak med turing korten!

Visa signatur

Intel i7 7700K OC 4.9Ghz | Asus Z170 PRO GAMING AURA.
EVGA GQ 750W | 4 x 4GB Corsair Vengeance DDR4 2500Mhz.
PNY GeForce RTX 2080 Ti XLR8 | SSD Crucial MX300 525GB.
Acer 27" Predator LED G-Sync XB271HUA 1440P 165hz.
Ducky One 2 Mini Pure White Keyboard (Silent Red Switch)

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av Ragnarok:

Jag har aldrig pÄstÄtt att du inte kan köpa alla 2080ti som finns i Sverige eller inte ett enda.

Huruvida det Àr vÀrt "15-19 fps" Àr högst individuellt, det Àr precis samma sak som om jag skulle skriva "en normalbegÄvad mÀnniska inser att det absolut Àr vÀrt att betala 15.000kr för 5 fps extra". AlltsÄ högst individuellt.

Du skriver vidare att man "vinner 30% eller 15-19 fps" pĂ„ att byta ifrĂ„n ett 1080ti till ett 2080ti sĂ„ din sista rad om att "Äger man ett 1080ti sĂ„ vinner man inget utan förlorar bara pĂ„ att köpa ett 2080ti." Ă€r helt felaktig enligt dina egna pĂ„stĂ„ende.

Äger man ett 1080ti och vill byta till ett 2080ti, man har rĂ„d och kan göra det bytet sĂ„ gör man vĂ€l det om man vill. För dig
sÄ kanske det inte Àr vÀrt av olika anledningar men för nÄgon annan som inte tycker, tÀnker, hÄller med dig sÄ kanske det Àr ett jÀttebra byte.

Prestandaskillnaden Àr numera helt bevisad och en 4K gamer med ett 1080Ti vet att han fÄr 30% prestandaökning i genomsnitt vilket kostar honom 9000kr om han fÄr sÄlt sitt gamla kort för 6K (plus att han ska fÄ tag pÄ ett kort).

Jag hÄller med dig att man inte fÄr sÀga till folk vad de fÄr och inte fÄr köpa, trots allt Àr det deras pengar och mÄnga svenskar tjÀnar otroligt bra men tycker det Àr fullkomligt okej att beklaga sig över nVidia som utan faktiska skÀl satt en orimlig prislapp pÄ ett stycke hÄrdvara som just 4K gamers verkligen behöver. Hade de följt sin historiska prisplan hade jag och mÄnga andra haft ett sprillans kort i nÀven. RTX korten Àr inte revolutionerande pÄ nÄgot sÀtt (utom eventuellt DLSS) sÄ man kan nÀstan sÀga att det Àr "taskigt" att sÀtta priserna sÄ, precis pÄ samma sÀtt som Apple och den senaste iPhonen.

Skrivet av Implor:

@landahl: Fast kostnaden Àr inte 15k för 15-20fps "extra" utan 5-6000kr. Sedan lÀr det öka med dlss framöver.

Ser flera som tror att DLSS magiskt kommer att skapa nÄgon prestandaboost som i verkligheten inte finns dÀr. JÀmför man 2080Ti med 1080Ti som körs utan AA sÄ kommer 2080Ti prestera 30% mer. Har 2080Ti DLSS pÄslaget kommer det inte bli mer Àn 30%. SÄ prestandaboosten Àr ju endast om man jÀmför DLSS mot tex TAA, och i Àrlighetens namn Àr AA inte superviktigt i höga upplösningar som 4K.

Visa signatur

StationÀr: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av Eken:

Det Àr en bra jÀmförelse för det handlar om exklusivitet.

Tror du verkligen Àn rik person köper en riktigt dyr bil som en Ferrari bara för att den X km/h snabbare Àn en volvo och ser samma prisökning som du?

Det Àr sjÀlvfallet för att de har en mycket högre klass Àn andra bilar. KÀnslan av att köra den, utseendet den har samt finesserna den kommer med etc.

Samma sak med turing korten!

Helt klart Àr att folk köper dessa bilar för farten och kraften.

PermalÀnk
Medlem
●

DÄ slank mitt ner i brevlÄdan & snabbt in i datorn...

PermalÀnk
AvstÀngd
●
Skrivet av voorkis:

https://i.imgur.com/GK1ySeF.jpg

https://i.imgur.com/EJAgElv.jpg

DÄ slank mitt ner i brevlÄdan & snabbt in i datorn...

Grattis! Ser riktigt bra ut! Var bestÀllde du det kortet ifrÄn? Jag har aldrig sett det pÄ marknaden ;D

Visa signatur

Intel i7 7700K OC 4.9Ghz | Asus Z170 PRO GAMING AURA.
EVGA GQ 750W | 4 x 4GB Corsair Vengeance DDR4 2500Mhz.
PNY GeForce RTX 2080 Ti XLR8 | SSD Crucial MX300 525GB.
Acer 27" Predator LED G-Sync XB271HUA 1440P 165hz.
Ducky One 2 Mini Pure White Keyboard (Silent Red Switch)

PermalÀnk
Medlem
●
Skrivet av Eken:

Grattis! Ser riktigt bra ut! Är det 2080ti?

StÀmmer bra, ligger pÄ runt 25c idle, inte hunnit testa sÄ mycket spelande Àn...

Köpte det frÄn inet, dem hade 2 i lager, hann fÄ tag i ett utav dem igÄr.

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av landahl:

Varför skrev du detta? Alla förstÄr sÄklart att mÀnniskor tycker olika. Jag framförde min Äsikt och jag stÄr fast vi att en normalbegÄvad mÀnniska inte skulle betala 15 000 kr för ca 15-19 fler fps.

Jag hÄller med, en normalbegÄvad person har nog svÄrt att förstÄ resonemanget bakom sÄdana beslut, krÀvs nog lite mer för det.

För övrigt intressant att försöka dumförklara andra med att de inte Àr normalbegÄvade, att vara normalbegÄvad Àr inget jag skulle efterstrÀva iaf.

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av Aktsu:

Jag hÄller med, en normalbegÄvad person har nog svÄrt att förstÄ resonemanget bakom sÄdana beslut, krÀvs nog lite mer för det.

För övrigt intressant att försöka dumförklara andra med att de inte Àr normalbegÄvade, att vara normalbegÄvad Àr inget jag skulle efterstrÀva iaf.

Du mÄste lÀra dig att inte ta allt bokstavligt som folk folk skriver pÄ nÀtet.

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av landahl:

Du mÄste lÀra dig att inte ta allt bokstavligt som folk folk skriver pÄ nÀtet.

Kan vi sluta kasta skit pÄ varandra och diskutera det Àmnet handlar om istÀllet?

PermalÀnk
Medlem ★
●

handlar om vad man anser nÄgot vara vÀrt, sen om man givetvis har pengar till det, att kör avbetalning pÄ ett grafikkort pÄ 15 tusen Àr nog inte det smartaste man kan göra.

men har man pengarna och anser det Àr vÀrt sÄ kör pÄ. jag har pengarna men anser inte det Àr vÀrt för min del. sen beror det kanske Àven pÄ hur ofta man köper delar och massor av andra faktorer. tÀnkt er att vissa köper nytt kort varje generation eller varje nytt kort medan nÄgon annan vÀntar flera generationer mellan kort dÄ har dom möjligen betalat mindre Àn de som byter ofta.

jag dömer ingen, jag köpte ett hus för 2.5 miljoner

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av Aka_The_Barf:

handlar om vad man anser nÄgot vara vÀrt, sen om man givetvis har pengar till det, att kör avbetalning pÄ ett grafikkort pÄ 15 tusen Àr nog inte det smartaste man kan göra.

men har man pengarna och anser det Àr vÀrt sÄ kör pÄ. jag har pengarna men anser inte det Àr vÀrt för min del. sen beror det kanske Àven pÄ hur ofta man köper delar och massor av andra faktorer. tÀnkt er att vissa köper nytt kort varje generation eller varje nytt kort medan nÄgon annan vÀntar flera generationer mellan kort dÄ har dom möjligen betalat mindre Àn de som byter ofta.

jag dömer ingen, jag köpte ett hus för 2.5 miljoner

Hus för 2.5 miljoner Àr billigt , mitt radhus betalade jag 5,6 miljoner för.

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av landahl:

Hus för 2.5 miljoner Àr billigt , mitt radhus betalade jag 5,6 miljoner för.

mitt Àr vÀrderat till runt 6-7 millar men nÀr jag köpte det trodde jag toppen var nÄdd. likadant dÀr som med grafikkorten, efterfrÄgan och utbud styr priserna.

sjÀlv skulle jag aldrig förboka nÄgonting innan jag vet vad det Àr jag bokar. gjorde den missen 1 gÄng med spelet terminator 3 som jag antog bara fanns i en version dvs story versionen men vi i europa fick unreal tounament/quake 3 arena klonen. bÄda spelen var riktigt dÄliga oavsett men dÀr dog min förboknings lust helt och hÄllet.

ni som har ett 1080TI och bokade 2080 (inte TI varianten). avbokande ni eller uppgraderade till TI varianten? prestandan Àr snarlik i vanliga spel.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

PermalÀnk
Medlem
●

Scrollar dagligen igenom 2080 Ti-listan pÄ prisjakt och letar febrilt efter en grön bock. Men nÀsta vecka hoppas jag att EVGA-korten dyker upp, dÄ hugger jag ett.

MÀrkligt ÀndÄ hur snabbt hjÀrnan stÀllde in sig pÄ de hÀr höga priserna, nu kÀnns 14-15 tusen för ett kort ganska hyfsat ÀndÄ. Man Àr inte riktigt frisk i huvudet...

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av Aka_The_Barf:

handlar om vad man anser nÄgot vara vÀrt, sen om man givetvis har pengar till det, att kör avbetalning pÄ ett grafikkort pÄ 15 tusen Àr nog inte det smartaste man kan göra.

men har man pengarna och anser det Àr vÀrt sÄ kör pÄ. jag har pengarna men anser inte det Àr vÀrt för min del. sen beror det kanske Àven pÄ hur ofta man köper delar och massor av andra faktorer. tÀnkt er att vissa köper nytt kort varje generation eller varje nytt kort medan nÄgon annan vÀntar flera generationer mellan kort dÄ har dom möjligen betalat mindre Àn de som byter ofta.

jag dömer ingen, jag köpte ett hus för 2.5 miljoner

Klart man kan ta det pÄ delbetalning Àven om man har rÄd att casha kortet. Att överkonsumera Àr ordet du söker, har man koll pÄ sin ekonomi fungerar delbetalning utan problem.

Visa signatur

| ASUS ROG Crosshari VIII Dark Hero | AMD Ryzen 5950X | Noctua D15 Chromax | G.Skill TridentZ Royal Gold 32GB DDR4 @ 3600Mhz CL14 | Palit GeForce RTX 2080 Ti 11GB GamingPro OC | 2x WD SN850 1TB @RAID 0 + 2x Samsung 860 EVO 1TB @RAID 0 | Corsair HX 1000W | Corsair Obsidian 1000D | LG 34'' 34GN850 |

Monitor Audio Platinum PL100 II + Advance Paris X-P500 + Advance Paris X-A160
Klipsch R-115SW
Sennheiser HD650

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av voorkis:

https://i.imgur.com/GK1ySeF.jpg

https://i.imgur.com/EJAgElv.jpg

DÄ slank mitt ner i brevlÄdan & snabbt in i datorn...

Vilket monster, visste inte ens att Seahawk modellen fanns Ànnu, den har flugit under radarn.

Hur kunde du fÄ tag pÄ det sÄ snabbt? Hur Àr prestandan? Tyst?

Grymt köp!

Mvh

Skickades frÄn m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

PermalÀnk
HjĂ€lpsam ★
●

Ja dÀr fÄr man en kylare som inte dumpar varm luft i lÄdan.
Snyggt kort Àr det ocksÄ.

https://www.inet.se/produkt/5406768/msi-geforce-rtx-2080-ti-1...

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av GarfieldPower:

Klart man kan ta det pÄ delbetalning Àven om man har rÄd att casha kortet. Att överkonsumera Àr ordet du söker, har man koll pÄ sin ekonomi fungerar delbetalning utan problem.

Tar aldrig del betalning för det brukar alltid tillkomma avgifter trots rÀttefritt dom döper bara om det.
Antar att de flesta som gör delbetalning gör det för dom inte har rÄd.

Skickades frÄn m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

PermalÀnk
Medlem
●

@Aeig: Ja det var faktiskt en ren slump att jag fick tag i det! Var faktiskt sÄ att jag förbestÀllde msi 2080 ti gaming x trio redan första dagen men nÀr jag fick höra att det blev sen leverans pÄ korten sÄ satte jag mig & letade konstant efter nÄgot kort i lager den 20:e dÄ jag Àr en aning prylgalen av mig.

Fanns sÄklart ingenting nÄgonstans. Men sÄ av en slump lyckades jag klicka mig in pÄ inet PRECIS nÀr dem lagt upp sea hawk kortet pÄ deras sida & det fanns endast 2 i lager, sÄ jag tog dÄ chansen att testa & klicka hem det... & det funkade tydligen :). SÄ Àr nog jag & nÄgon mer i sverige som sitter pÄ ett sea hawk kort just nu.

Kortet i sig Àr ett riktigt monster. Men hade en hel del pill med det dÄ av nÄgon anledning sÄ hade dem tryckt in plast sÄ lÄngt in i grafikkortet dem kunde, sÄ fick börja med att skruva upp hela kortet för att fÄ bort det sÄ att det inte skulle smÀlta. SÄ tÀnk pÄ det om nÄgon skaffar detta (runt MSI loggan, omöjligt att fÄ bort om du inte skruvar bort chassit).

Trodde först jag hade fĂ„tt ett exemplar med Ă€ckligt mycket coil whine dĂ„ det började tjuta nĂ„got för djĂ€vulskt nĂ€r jag startade datorn, men det behövde nog bara fĂ„ jobba lite dĂ„ det försvann efter jag startat första spelet & har inte kommit tillbaka sen dess & Ă€r nu KNÄPP tyst.

Snuskigt bra temps med, ligger pÄ runt 25c idle & mellan 40-55c vid load beroende pÄ spelet.

Kör med en xb271hu skÀrm & har Ànnu av de spel jag spelat inte upplevt att det dippat under 144fps iallafall (inte spelat otroligt mycket olika spel Àn, har Àven en 8700k cpu)

Men annars har jag absolut ingenting att klaga pÄ mer Àn plasten Àn sÄ lÀnge sÄ kan starkt rekommendera detta kort OM man nu har pengar till det & kÀnner att man vill ha det nyaste & bÀsta (annars funkar 1080 ti hur bra som helst med & betydligt billigare).

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av Aka_The_Barf:

Tar aldrig del betalning för det brukar alltid tillkomma avgifter trots rÀttefritt dom döper bara om det.
Antar att de flesta som gör delbetalning gör det för dom inte har rÄd.

Skickades frÄn m.sweclockers.com

Tog min rift pÄ avbetalning och istÀllet för att kosta ~4500 som jag köpte den för gick det pÄ runt 6000-6500- i slutÀndan. TillÀgg Àr att jag inte orkade avboka pappersfaktura sÄ bara det kostade typ 70 spÀnn i mÄnaden. JÀvligt ovÀrt att ta avbetalning bara med tanke pÄ det. Klarna Àr dÀremot rÀtt okej med avgifter, beroende pÄ hur snabbt man betalar av sÄ klart. Enda jag har pÄ "avbetalning" nu Àr min telefon och sÄ fÄr det stanna ocksÄ.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

PermalÀnk
HjĂ€lpsam ★
●
Skrivet av voorkis:

@Aeig: Ja det var faktiskt en ren slump att jag fick tag i det! Var faktiskt sÄ att jag förbestÀllde msi 2080 ti gaming x trio redan första dagen men nÀr jag fick höra att det blev sen leverans pÄ korten sÄ satte jag mig & letade konstant efter nÄgot kort i lager den 20:e dÄ jag Àr en aning prylgalen av mig.

Fanns sÄklart ingenting nÄgonstans. Men sÄ av en slump lyckades jag klicka mig in pÄ inet PRECIS nÀr dem lagt upp sea hawk kortet pÄ deras sida & det fanns endast 2 i lager, sÄ jag tog dÄ chansen att testa & klicka hem det... & det funkade tydligen :). SÄ Àr nog jag & nÄgon mer i sverige som sitter pÄ ett sea hawk kort just nu.

Kortet i sig Àr ett riktigt monster. Men hade en hel del pill med det dÄ av nÄgon anledning sÄ hade dem tryckt in plast sÄ lÄngt in i grafikkortet dem kunde, sÄ fick börja med att skruva upp hela kortet för att fÄ bort det sÄ att det inte skulle smÀlta. SÄ tÀnk pÄ det om nÄgon skaffar detta (runt MSI loggan, omöjligt att fÄ bort om du inte skruvar bort chassit).

Trodde först jag hade fĂ„tt ett exemplar med Ă€ckligt mycket coil whine dĂ„ det började tjuta nĂ„got för djĂ€vulskt nĂ€r jag startade datorn, men det behövde nog bara fĂ„ jobba lite dĂ„ det försvann efter jag startat första spelet & har inte kommit tillbaka sen dess & Ă€r nu KNÄPP tyst.

Snuskigt bra temps med, ligger pÄ runt 25c idle & mellan 40-55c vid load beroende pÄ spelet.

Kör med en xb271hu skÀrm & har Ànnu av de spel jag spelat inte upplevt att det dippat under 144fps iallafall (inte spelat otroligt mycket olika spel Àn, har Àven en 8700k cpu)

Men annars har jag absolut ingenting att klaga pÄ mer Àn plasten Àn sÄ lÀnge sÄ kan starkt rekommendera detta kort OM man nu har pengar till det & kÀnner att man vill ha det nyaste & bÀsta (annars funkar 1080 ti hur bra som helst med & betydligt billigare).

Tack för infon, vad menar du med att de tryckt in plast?
Var det extra vÀggar som inte behövdes?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |