Permalänk
Medlem

Värt att sälja?

Hej!
Har en gammal dator ståendes som bara tar plats och inte har någon funktion men är osäker om den är aktuell att sälja.
Minns inte de exakta specifikationerna men så gått jag minns består den av:
Intel i7 950 (Corsair H50 som kylare)
Asus GTX 780
16GB Ram, vill minnas att det är Corsair 1866Mhz
Fractal Design 650W nätagg
Cooler Master Haf X

Lite osäker kring lagringsuppsättningen i dagsläget men det är någon form av mindre SSD som har OS på sig och sedan även en större HDD.
Vet att jag inte har bidragit med den bästa informationen men är mest intresserad om någon har koll på om det överhuvudtaget är värt att ta sig tid och sälja den.

Tack på förhand!
OBS: Om tråden är fel placerad ber jag om ursäkt och den får i sådana fall väldigt gärna flyttas

Permalänk
Medlem

Vill du maximera värdet kan du slänga upp en annons på Blocket med nån klatschig annonstext som inbegriper i7 och Fortnite. Annars kan du slänga upp den här på SweClockers och kanske få några hundringar för den om du har tur.

Permalänk
Medlem

2000:- kanske mer på Blocket .
Något mindre här på swec.

Släng inte utan sälj den.

Perfekt första fortnite burk...

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Medlem

alltså.... ja klart den är värd att sälja

Är det en komplett dator inkl Windows, bara att koppla in tillberhör o köra?

då får du ju i alla fall några tusenlappar för den. i7, 16Gb och GTX780 så har du ju en solid 1080p speldator. och då menar jag inte bara Fortnite utan i princip alla spel. Nyare spel får man ju så klart nöja sig med låga settings

du kommer kanske inte lyckas få jättebra betalt av någon här på Sweclockers (snarare försöker någon underbetala dig) men du behöver inte heller tro att någon "mindre vetande stackars sate" på blocket blir grundlurad om hen betalar (*random siffra ur luften*) 2000kr för datorn och faktiskt blir nöjd.

kolla det här klippet: https://www.youtube.com/watch?v=6eNVv2yhDVE

parat med en markant nyare processor men det ger en liten fingervisning

Permalänk
Avstängd

Släng ut den på blocket där når du ut till många och får ett rättvist pris snabbt.

Permalänk
Medlem

Tackar för alla svar. Minns att den presterar helt okej för sin ålder men visste inte om den hade något värde för det men då var det bekräftat
Blir att lägga upp en annons och se vart det leder någonstans. Tack allesammans!

Permalänk
Medlem
Skrivet av pålis:

Vill du maximera värdet kan du slänga upp en annons på Blocket med nån klatschig annonstext som inbegriper i7 och Fortnite. Annars kan du slänga upp den här på SweClockers och kanske få några hundringar för den om du har tur.

Trollar du eller har du ingen koll? Blir förvånad om han får mindre än 2k för den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Semjonov:

Trollar du eller har du ingen koll? Blir förvånad om han får mindre än 2k för den.

Sant, "ett par hundringar" är lågt. 1-2k vore mer rimligt.

Permalänk
Medlem

Jag tycker Tradera funkar rätt bra. Med en auktion får man ju, åtminstone om det finns flera intressenter, någon slags marknadsvärde som både säljare och köpare kan vara rimligt nöjda med.
CPU, GPU, RAM och SSD är ju ganska ok för att klara dagens krav med de förväntningar man kan ha på en äldre dator, bara köparna är medvetna om att det inte är ett fartmonster i nyare spel. Frågan är om du kan få mer om du säljer den i delar. CPU 300, GPU 700 (det verkar en del betala iaf), SSD 200kr (om den är liten), 16GB RAM 500+, nätagg ett par hundra, likaså HD. Men det blir ju mer jobb. Och med få budare på lite äldre grejor kan CPU gå för allt mellan 100 och 400 verkar det som, etc.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint

Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 7

Permalänk
Medlem

Moderkorten till socket 1366 brukar kunna bli ganska dyr på tradera beroende på hur många som jagar ett X58-kort vid just det tillfället.

Visa signatur

AMD64 Venice 3200+ @ 2640 Mhz | Asus A8N-E | Msi Geforce 6600 @ 355/1196 Mhz | 2x512 3200 kingston 2.0-2-2-6-T1 @ 200Mhz | 80 gb maxtor

Permalänk
Medlem

Bara för man hittar annonser på blocket med helt skeva priser, så innebär det inte att folk köper till de priserna. Jag skulle personligen undvika blocket för att slippa oseriösa köpare. På tradera brukar priserna sticka iväg, möjligen genom att annonsera på "marknad" på facebook också... Där brukar grejerna gå snabbt.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad (urspårning)*

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...