någon som kör sli rtx2080 ti

Permalänk
Avstängd

någon som kör sli rtx2080 ti

Är det någon som kommer att köra sli med rtx2080 ti vore intressant att höra vad ni tycker om det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jorgen75:

Är det någon som kommer att köra sli med rtx2080 ti vore intressant att höra vad ni tycker om det.

Korten skall landa i affärerna nu den 27de, så du är en nypa tidig med din fråga.

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 290!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!
Hjälp Teamtrees plantera träd på vår jord. https://teamtrees.org/

Permalänk
Avstängd

Sorry lite ivrig bara

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jorgen75:

Sorry lite ivrig bara

Låter dumt att rida en hype, vänta tills alla kort är på borden och korten faktiskt går att köpa

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lifooz:

Korten skall landa i affärerna nu den 27de, så du är en nypa tidig med din fråga.

/Lifooz

De finns i butik sedan den 20e :), bara att de tog slut redan på förbokningsstadiet så folk har redan köpt dem.

Permalänk
Medlem

Jag spelar inte alls men följer gärna vad som händer runt grafikkorten, såg senast igår en som överklockat och kört två 2080ti i SLi, verkar fungera rätt bra.

https://www.youtube.com/watch?v=cbvFb0IHTg0

Visa signatur

Server: HP 6300 pro, RAID 1 m.m + 10" netbook Xubuntu
TVrum: Laptop Fujitsu i7
Dotterns: MSI gaming laptop i5, GTX 1050ti
Frugans: Laptop Fujitsu i5
Bärbara 2st 10" + 1st 15,6"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aktsu:

De finns i butik sedan den 20e :), bara att de tog slut redan på förbokningsstadiet så folk har redan köpt dem.

Hade för mig att det bara gällde RTX-2080 och att Ti versionen skulle dröja tills den 27de. :S

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 290!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!
Hjälp Teamtrees plantera träd på vår jord. https://teamtrees.org/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lifooz:

Hade för mig att det bara gällde RTX-2080 och att Ti versionen skulle dröja tills den 27de. :S

/Lifooz

Nope, Nvidia ändrade sig lite fram och tillbaka.

Permalänk
Medlem

Inte än

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem

Jag kan svara.

Det kommer som vanligt att gnällas över att fler spel inte stödjer sli, att det inte skalar bra där det funkar, att nvidia inte bryr sig om gamers, att grafiken kukar ur när sli är på.

Samt att det funkar bra i vissa spel.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Avstängd

Vilka spel kommer att stödja nvlink, är inte kunnig mest intresserad av tekniken hur mycke bättre det kommer att bli.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jorgen75:

Vilka spel kommer att stödja nvlink, är inte kunnig mest intresserad av tekniken hur mycke bättre det kommer att bli.

Skickades från m.sweclockers.com

Just nu alla spel som stödjer SLI. Och NVIDIA kallar fortfarande tekniken SLI för oss konsumenter. Sen kommer nog dom flesta AAA spel ha de stödet eftersom NVIDIA satsar väldigt mycke på att spelutvecklarna skall implementera stöd för SLI i spelen igen. JayzTwoCents testar SLI på två RTX 2080 Ti i sin senaste video bland annat.

Rättstavning
Visa signatur

🖥Phanteks Enthoo Evolv iTX . Phanteks AMP 650W. AMD R5 3600X. msi B450I GAMING PLUS AC. 32gB HyperX Fury RGB 3200MHz. msi RX 5700 XT GAMING. 1TB Kingston A2000.
AOC G2460FQ. Logitech G903. Logitech G840 XL. Logitech G513. Logitech PRO Gaming Headset. Luxorparts Headphone Stand. LG BP50NB40.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aktsu:

Nope, Nvidia ändrade sig lite fram och tillbaka.

Hahah, det förvånar mig inte, det är svårt att hänga med när de vill ha Oboy ena dagen och kaffe nästa liksom.

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 290!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!
Hjälp Teamtrees plantera träd på vår jord. https://teamtrees.org/

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

🖥Phanteks Enthoo Evolv iTX . Phanteks AMP 650W. AMD R5 3600X. msi B450I GAMING PLUS AC. 32gB HyperX Fury RGB 3200MHz. msi RX 5700 XT GAMING. 1TB Kingston A2000.
AOC G2460FQ. Logitech G903. Logitech G840 XL. Logitech G513. Logitech PRO Gaming Headset. Luxorparts Headphone Stand. LG BP50NB40.

Permalänk
Medlem

Ledsen om jag låter som någon glädjedödare nu, men satan vilket hin håle-drag av nVidia att bara köra gamla mögliga SLI över NV-link på RTX serien, det känns lite som att anlägga motorväg och sätta upp 50 skyltar.

Kan dra ett exempel på var jag såg något liknande. Jag har inget körkort men ett stort bilintresse, så jag kollade lite på Mazda och har för mig att det var deras dieslar jag tittade på.

Då ser jag, 130hk, dricker 0,5 blandad körning. 180hk, dricker 0,5 blandad.

Ja men så klart jag tar 130hk då, INTE. När jag enligt dem får mer eller mindre samma bränslenota med båda men en roligare bil med ena.

Det är exakt hur det känns som om nVidia har gjort mot oss konsumenter här, de ger oss 130hk när vi kunde ha fått 180hk och alla de fördelar det hade inneburit för oss.

Men det är väl något sladdrigt Quadrokort de inbillar sig hade fått konkurrens då antar jag, även om målgrupperna är långt ifrån varandra.

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 290!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!
Hjälp Teamtrees plantera träd på vår jord. https://teamtrees.org/

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lifooz:

Ledsen om jag låter som någon glädjedödare nu, men satan vilket hin håle-drag av nVidia att bara köra gamla mögliga SLI över NV-link på RTX serien, det känns lite som att anlägga motorväg och sätta upp 50 skyltar.

Kan dra ett exempel på var jag såg något liknande. Jag har inget körkort men ett stort bilintresse, så jag kollade lite på Mazda och har för mig att det var deras dieslar jag tittade på.

Då ser jag, 130hk, dricker 0,5 blandad körning. 180hk, dricker 0,5 blandad.

Ja men så klart jag tar 130hk då, INTE. När jag enligt dem får mer eller mindre samma bränslenota med båda men en roligare bil med ena.

Det är exakt hur det känns som om nVidia har gjort mot oss konsumenter här, de ger oss 130hk när vi kunde ha fått 180hk och alla de fördelar det hade inneburit för oss.

Men det är väl något sladdrigt Quadrokort de inbillar sig hade fått konkurrens då antar jag, även om målgrupperna är långt ifrån varandra.

/Lifooz

Vart de så förvånande att NVIDIA gav NVLINK en massa restriktioner för oss konsumenter? Och ja, NVIDIA är livrädda för att man skall köpa GeForce kort istället för Quadro kort. Så att då göra NVLINK sämre för konsumenter och fortsätta kalla de för SLI gör ju att den möjligheten försvinner. Men hur man än vrider och vänder på de så har dom få spel som man nu testat RTX 20 serien i SLI presterat väldigt bra. De har kommit in nån enstaka rapport på skalningar över 100% vilket är riktigt nice. Dock så måste man ju va beredd på kompromissen att alla spel inte skalar bra med fler grafikkort, och så är de bara.

Visa signatur

🖥Phanteks Enthoo Evolv iTX . Phanteks AMP 650W. AMD R5 3600X. msi B450I GAMING PLUS AC. 32gB HyperX Fury RGB 3200MHz. msi RX 5700 XT GAMING. 1TB Kingston A2000.
AOC G2460FQ. Logitech G903. Logitech G840 XL. Logitech G513. Logitech PRO Gaming Headset. Luxorparts Headphone Stand. LG BP50NB40.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HC-8315:

Vart de så förvånande att NVIDIA gav NVLINK en massa restriktioner för oss konsumenter? Och ja, NVIDIA är livrädda för att man skall köpa GeForce kort istället för Quadro kort. Så att då göra NVLINK sämre för konsumenter och fortsätta kalla de för SLI gör ju att den möjligheten försvinner. Men hur man än vrider och vänder på de så har dom få spel som man nu testat RTX 20 serien i SLI presterat väldigt bra. De har kommit in nån enstaka rapport på skalningar över 100% vilket är riktigt nice. Dock så måste man ju va beredd på kompromissen att alla spel inte skalar bra med fler grafikkort, och så är de bara.

Ja de är skapligt skitnödiga över det har jag märkt, känns lika troligt som att folk skulle köpa AMD´s Firepro istället för R serien.

Alltså jag skiter i om de skall envisas med SLI eller att kalla det för det.
Men det jag hade velat se är sömlöst tilläggande av ny GPU.
Skall försöka berätta hur jag menar.

Tänk dig att du har t.ex ett RTX-2080Ti i datorn, du vill sätta in ett till kort för att få 90-100% mer prestanda. Det jag då hade velat är att det nya kortet (likadant) som du sätter in klonar ihop sig med det som redan sitter så att det nya kortet detekteras och uppfattas av datorn som att det bara sitter en enda GPU i datorn och att allt fungerar därefter, som om det var ett kort fast med dubbla prestandan.

Det är typ mitt drömscenario, hehe.

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 290!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!
Hjälp Teamtrees plantera träd på vår jord. https://teamtrees.org/

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lifooz:

Ja de är skapligt skitnödiga över det har jag märkt, känns lika troligt som att folk skulle köpa AMD´s Firepro istället för R serien.

Alltså jag skiter i om de skall envisas med SLI eller att kalla det för det.
Men det jag hade velat se är sömlöst tilläggande av ny GPU.
Skall försöka berätta hur jag menar.

Tänk dig att du har t.ex ett RTX-2080Ti i datorn, du vill sätta in ett till kort för att få 90-100% mer prestanda. Det jag då hade velat är att det nya kortet (likadant) som du sätter in klonar ihop sig med det som redan sitter så att det nya kortet detekteras och uppfattas av datorn som att det bara sitter en enda GPU i datorn och att allt fungerar därefter, som om det var ett kort fast med dubbla prestandan.

Det är typ mitt drömscenario, hehe.

/Lifooz

Tekniskt sett är vi inte där ännu. Men NVLINK i sin helhet är ganska nära. De som NVIDIA primärt har dragit ner på för oss konsumenter är bandbredden på NVLINK. Då är iaf bandbredden på SLI via NVLINK mycke större än vad en 16x PCI-E 3.0, även hos konsumentversionen. RTX 20 serien blir ju första GeForce korten som på sett och vis nu kan dela varandras resurser fullt ut. Men för att detta skall bli lyckat så måste spelutvecklarna satsa på tekniken. Annars spelar de ingen roll hur NVIDIA utvecklar SLI och NVLINK.

Visa signatur

🖥Phanteks Enthoo Evolv iTX . Phanteks AMP 650W. AMD R5 3600X. msi B450I GAMING PLUS AC. 32gB HyperX Fury RGB 3200MHz. msi RX 5700 XT GAMING. 1TB Kingston A2000.
AOC G2460FQ. Logitech G903. Logitech G840 XL. Logitech G513. Logitech PRO Gaming Headset. Luxorparts Headphone Stand. LG BP50NB40.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HC-8315:

Tekniskt sett är vi inte där ännu. Men NVLINK i sin helhet är ganska nära. De som NVIDIA primärt har dragit ner på för oss konsumenter är bandbredden på NVLINK. Då är iaf bandbredden på SLI via NVLINK mycke större än vad en 16x PCI-E 3.0, även hos konsumentversionen. RTX 20 serien blir ju första GeForce korten som på sett och vis nu kan dela varandras resurser fullt ut. Men för att detta skall bli lyckat så måste spelutvecklarna satsa på tekniken. Annars spelar de ingen roll hur NVIDIA utvecklar SLI och NVLINK.

Underbart att vi närmar oss i alla fall. Ja nVidia verkar ju trycka på och vilja att det sätts in stöd för SLI/NV-link i alla fall så det borde göra det lättare för de spelutvecklare som inte skiter i det för att de är lata.
Det skall bli kul att se vad det utvecklas till.

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 290!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!
Hjälp Teamtrees plantera träd på vår jord. https://teamtrees.org/

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lifooz:

Underbart att vi närmar oss i alla fall. Ja nVidia verkar ju trycka på och vilja att det sätts in stöd för SLI/NV-link i alla fall så det borde göra det lättare för de spelutvecklare som inte skiter i det för att de är lata.
Det skall bli kul att se vad det utvecklas till.

/Lifooz

De lär vi bli varse om. Jag klarar mig än så länge på ett grafikkort. Sist jag körde SLI vart med GTX 560 Ti 448 kort. De vart tider de

Visa signatur

🖥Phanteks Enthoo Evolv iTX . Phanteks AMP 650W. AMD R5 3600X. msi B450I GAMING PLUS AC. 32gB HyperX Fury RGB 3200MHz. msi RX 5700 XT GAMING. 1TB Kingston A2000.
AOC G2460FQ. Logitech G903. Logitech G840 XL. Logitech G513. Logitech PRO Gaming Headset. Luxorparts Headphone Stand. LG BP50NB40.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HC-8315:

De lär vi bli varse om. Jag klarar mig än så länge på ett grafikkort. Sist jag körde SLI vart med GTX 560 Ti 448 kort. De vart tider de

Hahah, jag är (nästan) där nu, jag satt på I7 4770K och R9 290 förut, fick sälja och satt på en Füjitsu lifebook AH-532 i ett par tre månader.
Nu har jag I7 2600 (ej K) och ett GTX-570.

Längtar tills jag kan uppgradera men det gör jag när jag flyttar ihop med min Amerikanska flickvän i Massachusetts.

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 290!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!
Hjälp Teamtrees plantera träd på vår jord. https://teamtrees.org/

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lifooz:

Hahah, jag är (nästan) där nu, jag satt på I7 4770K och R9 290 förut, fick sälja och satt på en Füjitsu lifebook AH-532 i ett par tre månader.
Nu har jag I7 2600 (ej K) och ett GTX-570.

Längtar tills jag kan uppgradera men det gör jag när jag flyttar ihop med min Amerikanska flickvän i Massachusetts.

/Lifooz

"A blast to the past" Du har ju en retro dator som kan lira Skyrim på högsta

Visa signatur

🖥Phanteks Enthoo Evolv iTX . Phanteks AMP 650W. AMD R5 3600X. msi B450I GAMING PLUS AC. 32gB HyperX Fury RGB 3200MHz. msi RX 5700 XT GAMING. 1TB Kingston A2000.
AOC G2460FQ. Logitech G903. Logitech G840 XL. Logitech G513. Logitech PRO Gaming Headset. Luxorparts Headphone Stand. LG BP50NB40.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HC-8315:

"A blast to the past" Du har ju en retro dator som kan lira Skyrim på högsta

Hahahah, Skyrim på min burk skulle vara det ultimata sättet att mörda den kallblodigt på.
Nog för att den faktiskt presterar över vad jag förväntade mig men den har sin tydliga gräns och får hålla sig till BF4, Bioshock serien, ETS-2 och liknande spel. 😊😍😇

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 290!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!
Hjälp Teamtrees plantera träd på vår jord. https://teamtrees.org/

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lifooz:

Hahahah, Skyrim på min burk skulle vara det ultimata sättet att mörda den kallblodigt på.
Nog för att den faktiskt presterar över vad jag förväntade mig men den har sin tydliga gräns och får hålla sig till BF4, Bioshock serien, ETS-2 och liknande spel. 😊😍😇

/Lifooz

Nä, de borde fan funka. iaf med klassiska originalet. När Skyrim släpptes så hade jag en i5-2400 och hade precis köpt ett standard GTX 560 Ti. De gick å köra Skyrim på de högsta mer eller mindre smärtfritt. Jag uppgraderade till två GTX 560 Ti 448 då jag fick ett så pass bra pris på korten att jag lika gärna kunde köra på de.

Visa signatur

🖥Phanteks Enthoo Evolv iTX . Phanteks AMP 650W. AMD R5 3600X. msi B450I GAMING PLUS AC. 32gB HyperX Fury RGB 3200MHz. msi RX 5700 XT GAMING. 1TB Kingston A2000.
AOC G2460FQ. Logitech G903. Logitech G840 XL. Logitech G513. Logitech PRO Gaming Headset. Luxorparts Headphone Stand. LG BP50NB40.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HC-8315:

Nä, de borde fan funka. iaf med klassiska originalet. När Skyrim släpptes så hade jag en i5-2400 och hade precis köpt ett standard GTX 560 Ti. De gick å köra Skyrim på de högsta mer eller mindre smärtfritt. Jag uppgraderade till två GTX 560 Ti 448 då jag fick ett så pass bra pris på korten att jag lika gärna kunde köra på de.

Hehe, nu måste jag ju testa bara för det.😇

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 290!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!
Hjälp Teamtrees plantera träd på vår jord. https://teamtrees.org/

Permalänk
Medlem

Jag kommer aldrig kunna svara på det.
It aint worth it @ 1080p

Visa signatur

Så blir det!

Permalänk
Avstängd

Någon som har få hem sitt grafikkort

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Nu har korten börjat rulla in är det någon Som nvlink rtx2080ti

Skickades från m.sweclockers.com