Rockstar utesluter inte Red Dead Redemption 2 för PC/Windows

Permalänk
Melding Plague

Rockstar utesluter inte Red Dead Redemption 2 för PC/Windows

När Rockstar frågas ut om en eventuell PC-version av kommande Red Dead Redemption 2 är svaren något kryptiska, men innebär att en framtida lansering för PC/Windows inte kan uteslutas.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Då får vi hålla tummarna!

Permalänk
Medlem

De kan börja med att göra en port av 1:an....

Permalänk
Medlem

Det hoppas jag. Kommer inte lägga en krona till på konsol sedan man fick den i baken av Sony genom att släppa en pro-version efter att man köpt vanliga ps4an...

Visa signatur

Fulburken:
| I9 9900K
| Gigabyte Aorus Z390 AORUS MASTER
| Asus RTX 3090 Strix OC

Permalänk
Medlem

Känns så jävla dåligt att de kommer undan med att släppa på PC senare. Jag kan inte tänka mig en annan anledning än det handlar om pengar..

Visa signatur

Klicka på citera när du ska svara någon!

Permalänk
Inaktiv

Den kommer nog efter att alla redan har tröttnat på spelet.

Skrivet av Tickles:

Det hoppas jag. Kommer inte lägga en krona till på konsol sedan man fick den i baken av Sony genom att släppa en pro-version efter att man köpt vanliga ps4an...

Där det är så skönt med pcn att något liknande aldrig inträffar.

Skrivet av Treant:

Känns så jävla dåligt att de kommer undan med att släppa på PC senare. Jag kan inte tänka mig en annan anledning än det handlar om pengar..

Självklart är det just en pengafråga. Gta och red dead redemption 2 är två givna köp till konsoler, när den marknaden börjar bli mättad ja då börjar de med pc. Flera som har köpt konsol kommer då även köpa pc versionen.

Permalänk
Medlem

Hoppet ökade ett lvl nu iaf.

Visa signatur

"NO! I dont wanna die. There are still too many things I don't own..."
I7 13700K | Asus Prime z690-a | 32GB DDR5 | Asus 3080ti | Samsung 970 m.2 250 + 2000 + några 1tb 870s | 3 x Asus 27´ 1440p 165hz
NAS Synology DiskStation DS920+ 4x12TB WDred / Ender 3 PRO / Ender 3 S1

Permalänk
Avstängd

Som vanligt så är rockstar 2 år sena med PC versionen för att maxa försäljningen på konsol och sen när det säljer sämre 2 år efter när den väl släpps på PC så använder som siffrorna som indikation/ursäkt till att inte utveckla för PC. Men när alla redan har köpt spelet till konsol så är det inte så konstigt om försäljningen till PC är lite sämre. Det märks att rockstar är ett gäng konsolbönder.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem

Köpte en PS4 Pro för lite exclusives och RDR2. Är riktigt nöjd med köpet men längtar tills jag kan spela spelet med mods i framtiden!

Permalänk
Medlem

Vem fan vill sitta på 30 fps och spela på? :/ sjukt att de kan sätta den spärren på en modern konsol. Håller mina 4 tummar hårt om att de släpper PC-version senare.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk
Inaktiv

Rockstar har viktigare prioriteringar än PC versionen:

https://www.fz.se/nyhet/277870-rafflande-spelmekanik-red-dead...

Permalänk
Medlem

Det är ju fullkomligt självklart det kommer till PC den här svängen. Finns inga stora tekniska förhinder att porta och det är alldeles för många miljoner att tjäna. 5-9 månader efter konsolsläpp lär det bli.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tickles:

Det hoppas jag. Kommer inte lägga en krona till på konsol sedan man fick den i baken av Sony genom att släppa en pro-version efter att man köpt vanliga ps4an...

Och det kommer aldrig nya PC komponenter som råkar vara bättre än dom gamla?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av oqvist:

Det är ju fullkomligt självklart det kommer till PC den här svängen. Finns inga stora tekniska förhinder att porta och det är alldeles för många miljoner att tjäna. 5-9 månader efter konsolsläpp lär det bli.

Pcförsäljningen påverkar konsolförsäljningen. Rockstar tror att genom att vara tröga till pc så får de in mer pengar genom att konsolförsäljningen blir så hög. Det lär väl hända exakt samma sak med GTA6? PC spelarna fick väl GTA 5 när nästan alla rean var tröttna på spelet.

Angående Red Dead Redemption 2 så kommer jag köpa det på release, jag hade dock hellre köpt nintendo switchversion om det fanns. Det handlar om hurvar man ka spela.
Sitta vid datorn gör man så mycket, spel är skönare i sängen. Men med switch så hade man kunnat spel till och från jobbet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Det är ju fullkomligt självklart det kommer till PC den här svängen. Finns inga stora tekniska förhinder att porta och det är alldeles för många miljoner att tjäna. 5-9 månader efter konsolsläpp lär det bli.

Fanns det några stora tekniska förhinder att porta ettan?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Jag skulle inte bli förvånad om spelet först kommer släppas till nuvarande generation av konsoler, sen till nästa generation som inte är allt för långt borta och till sist till PC för att kunna sälja det 3 gånger.

Visa signatur

R7 7800X3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Fanns det några stora tekniska förhinder att porta ettan?

Jo de kom ju samtidigt med 360 launchen de klanta sig lite där misstänker jag.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Märkligt det första aldrig kom till pc så varför ska tvåan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naxos:

Och det kommer aldrig nya PC komponenter som råkar vara bättre än dom gamla?

Jodå. Men då behöver man inte köpa en helt ny burk

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Medlem

Märkligt att sony och Microsoft ej ställer som krav på minst 60fps på spelen som släpps till deras konsoler. Får ju konsolen att verka kass annars.

Visa signatur

• i9 10900k @ 5.0 Ghz • 64GB Ram • Nvidia 3080 • 1tb Gen4 m2 •
Nzxt S340 Elite • Windows 11 • 3440 x 1440 •

Permalänk
Skrivet av HazZarD:

Märkligt det första aldrig kom till pc så varför ska tvåan?

Red Dead Redemption koden är tydligen en mardröm och de fick knappt ihop koden. Därför du inte har sett någon re release på det till Ps4, Xbox One eller PC.

Visa signatur

AMD Ryzen 3600 - MSI B450 Tomahawk - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 - Palit GeForce RTX 2070 Dual 8GB - Samsung 860 Evo 1TB - Noctua NH-D15 - MPG A750GF - Fractal Design Define R5

Permalänk
Medlem

July 2, 2013
" “Hey Rockstar, I'm curious whether you are planning on releasing GTA V on the PC...” – received via Mouthoff

The only versions of the game that we have announced are for the Xbox 360 and PlayStation®3 which are set for a September 17th worldwide release. We don’t have anything to share about the possibility of a next-gen or a PC platform release at this time and we are completely focused on delivering the best possible experience for the consoles people have right now."
https://www.rockstargames.com/newswire/article/50871/asked-an...

September 12, 2014
"Rockstar Games is proud to announce that Grand Theft Auto V will arrive on the PlayStation 4 and Xbox One on November 18, 2014 with the PC version to follow January 27, 2015."
https://www.rockstargames.com/newswire/article/52308/grand-th...

Visa signatur

“The dollar is our currency, but it's your problem.” -John Connally, President Nixon's Treasury Secretary to a group of European finance minsters
"Keep the Russians out, the Americans in, and the Germans down" -NATO Secretary General, Lord Ismay

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tickles:

Det hoppas jag. Kommer inte lägga en krona till på konsol sedan man fick den i baken av Sony genom att släppa en pro-version efter att man köpt vanliga ps4an...

Herregud alla spel går att spela på PS4an. Finns inget Pro exklusivt vad är ditt problem ? Är det ditt behov att ha den senaste konsolen som är jobbigt ?

Varför är det så jobbigt för folk med valfrihet ?!?

Jag förstår bara inte...

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Medlem
Skrivet av kakan86:

Märkligt att sony och Microsoft ej ställer som krav på minst 60fps på spelen som släpps till deras konsoler. Får ju konsolen att verka kass annars.

de flesta vet inte hur 60 fps känns och märker därför inte skillnaden.

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Medlem

Man kan ju hoppas att det bara är ett sätt för Rockstar att försöka få folk att köpa det till konsol först genom att ge tvetydiga svar för att sedan släppa det till PC ändå. Känns ju som ekonomisk galenskap från delas sida att inte låta alla PC-spelare slänga pengar på dem... Får säga att detta velande tär lite på min inställning till Rockstar (eller Take Two, för den delen).

Permalänk
Medlem

Jag kommer aldrig köpa en produkt av någon som prioriterar bort PC vid release, varken nu eller i framtiden. Som tur är finns det en uppsjö andra roliga spel man kan spela istället

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av kakan86:

Märkligt att sony och Microsoft ej ställer som krav på minst 60fps på spelen som släpps till deras konsoler. Får ju konsolen att verka kass annars.

För att det med en viss bestämt hårdvara skulle resultera i att de får dra ner på annat för att få denna fps. Tillverkare som är intresserad av höga försäljningssiffror gör den balans som de anser är bäst. Majoriteten av alla spelar väl på väldigt låga ftps, speciellt om man tar med mobiltelefonspelen och de klagar inte så mycket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orfi:

Jag kommer aldrig köpa en produkt av någon som prioriterar bort PC vid release, varken nu eller i framtiden. Som tur är finns det en uppsjö andra roliga spel man kan spela istället

Då har du redan gått miste om ett av de bättre spelen, Red Dead Redemption. Skyll dig själv.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

Så från kommet till PC till "Rockstar utesluter inte Red Dead Redemption 2 för PC/Windows"
låter bra...

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem

@Palme_570:
Och får huvudvärk av 48fps på en 50hz kamera med artificiell motion blure. Hobbit host. Fast jag tillhör dem som gillar att inte få huvudvärk av 12 18hz. Eller nästan 15hz ggr2 på ntsc.

Edit:
@Orfi
Tur det, då kan vi räkna bort. Steam, Origin, GOG, Sega, Nintendo, MS, Google och några fler. Samt alla crowd fouding. Så Risk2? Aj da Hasbro, svårt igen.

Vart sugen på 2an då jag inte spelat ettan men om det bli ps4 xbone så får det vara.

Edit2:
@Orfi
Du kör ju iofs på en cromebook så lite svårt att köpa något av spelen till den. Även om du betalade för vad google sa de skulle leverera.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.