Permalänk
Medlem

eSIM, Apple watch

Måste bara gnälla av mig lite..

Så jag har i stort sett vart sugen på en Apple Watch sedan de släpptes, dock så har jag tyckt att det har saknats vissa funktioner. Nu i och med att series 4 släpptes så kände jag att det var dags.. Visst, lite över vad jag hade tänkt att lägga men efter att ha läst och tittat på ett gäng recensioner så tänkte jag slå till! Läste lite om detta med e-sim och googlade för säkerhets skull lite om det och upptäckte då att det endast är 3 som erbjuder e-sim i Sverige. Börjar söka runt lite till och hittar då en rätt underhållande tråd på Telenors facebooksida (jag har telenor abonnemang via mitt jobb), en tråd som har vart igång i över ett år.

Så här står jag nu med ett brinnande köpsug inom mig men kan inte köpa förens eSIM finns hos Telenor alt att mitt jobb byter till 3 (vilket är extremt osannolikt..)

Visa signatur

-AMD Ryzen 1600 -Vengence 16GB -EVGA RTX-3060 OC 12gb

Permalänk
Medlem

Det är totalt oförståeligt. Något av det mest centrala hos en mobiltelefonoperatör torde ju vara sim-kort.
Förstår då inte hur man öht kan börja argumentera för varför man inte har löst eSim?

Väldigt festligt i sociala medier, tele2/Telenor/Telia sa ju redan för ett år sen i och med aw3 ”det är på g”. Jo tjena, ett år senare nu och fortfarande samma snack.

http://telecoms.com/490682/tele2-claims-esim-first-in-partner...

Lite intressant läsning. Tekniken funkar ju uppenbarligen hos tele2.
Står ju massa dravel i artikeln pm att ”operatörerna är oroliga att förlora kunder” osv... när dom inte längre är beroende av en fysisk plastbit.

Microsoft lär vara en sån liten del av deras sales att det blir en bra ”testplatform”.
Funkar det med MS så lär det väl tekniskt sett bara vara att trycka play på iOS/android oxå?

Så är väl som vanligt, tekniken finns, men det är all bout the $$$/avtal/licens/whatever...
Dvs problemet lär inte främst vara i att fixa stöd för esim utan snarare utvärdera om/hur/vilken impact det får på affären... tröttsamt.