Dyrare modeller snabbast växande på marknaden för smarta telefoner

Permalänk
Inaktiv

Jag minns jag var på ett ställe där flera sa att man klarade av alla ens behov på en sådan där minilaptop för 3000lr för några år sedan, det känns lite som om jag hänger i en sådan tråd nu.

Självklart köper den stora gruppen dyrare telefoner och persondatoter enbart för nöje som spel, filmer etc.

Men ändå finns det många som måste ha lite bättre. Jag själv sitter på en 6000kr mobil som är i absolut sämsta laget för allt för mig. Skärmen är kass i solljus, skärmen är för liten, processoen ligget på ett mimumum för de tjänster jag använder. Lagringsutrymmet på 64GB får jag rensa hela tiden. Kameran är knappt godkänd etc.

Att det däremot finns väldigt många vanliga användare som betalar upp till 3 gånger så mycket för en mobil tycker jag är konstigt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Bytte nyligen från "premium" till budget aka Xiaomi Mi A2.

Från S8 till Mi A2.
~8500 sek mot 2400 sek

Prestanda: Likvärdig
Kamera: Likvärdig
Batteri: Likvärdig
OS: Nyare på A2

Best purchase ever.
Kan inte förstå varför man varit så puckad och lagt 5000kr + varje år på överprisat skit.

Ännu roligare blir det när man inser att folk kränger iphones för 10000+ kr per telefon, även likaså samsung nu.

Ren gissning: 90-95% av kunderna är Svensson som köper något de inte öht behöver, "det är bara så man gör".

Självklart ska man inte köpa Samsung S8 om man inte använder alla funktioner. Men om du nu ska jämföra de två så vore det bra om du faktiskt tar med allt det som gör Samsung-telefonen dyrare.

- IP68
- Marknadens bästa skärm OLED-panel 1440P HDR (jämfört med Mi A2 IPS 1080P)
- Bättre prestanda (Snapdragon 835 jämfört med Snapdragon 660)
- Samsung Pay
- Samsung Knox
- Hörlursingång
- Plats för extra SD-kort

Visa signatur
Permalänk
Medlem

En polare sa så här när jag berättade att jag spenderade 6k för en CPU.

"Hur fan kan du spendera 6K för en sån där liten sak som ska in till datorn, bortkastade"

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Har kört mycket på iPhone den senaste tiden, iPhone 4,5,7 nästa mobil blir en iPhone XR.
I mitt fall har jag turen att jobbet står för nästan hela kostnaden, för min kommande iPhone XR betalar jobbet 8 000 kr av de 9 500 kr den kommer kosta och jag har inga problem att lägga ut 1 500 kr för en mobil jag kommer ha i två år.

Om jag hade varit tvungen att betala hela summan själv så tror jag inte att jag hade fastnat i Apple Spåret, då hade android och de nya OnePlus mobilerna varit väldigt mer attraktivt.

Permalänk
Avstängd

@anon159643: fast vissa telefoner som har dubbla sim så funkar även den andra porten som minneskortplats.

Dubbla sim är även populärt i vissa länder som Indien då man inte får ha med privat telefon på arbetstid eller något i den stilen, jag minns mest bara att det är populärt där.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av _Merc_:

@Johan86c: fast vissa telefoner som har dubbla sim så funkar även den andra porten som minneskortplats.

Ja fast de är ovanliga. Esim är dock lösningen på allt. Min poäng är att en schysst mobil snabbt hammar i 5000kr klassen.

Jag själv skulle vilja ha en note, då tangentbordet utan penna är gjord för små fingrar.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av _Merc_:

Dubbla sim är även populärt i vissa länder som Indien då man inte får ha med privat telefon på arbetstid eller något i den stilen, jag minns mest bara att det är populärt där.

Det finns enligt mig 4 sorts människor med jobb.

1: De som har en telefon som hanterar minst dubbla abonnemang.

2: De som har något konstigt system så de använder samma abonnemang privat och jobb. Helst bör det finns 2 olika nummer utifrån som kopplas ihop i en växel, men hur gör de när de ringer ut och ska få olika telefonnummer som avsändare? Att ha samma nummer innebär att man för sina vänner måste ge dem nytt nummer vid varje nytt arbete

3: De som bär med sig två mobiler hela tiden. Jag ser dem lite som de som bär med sig en stor mobil från 1980 talet.

4: De som ej har en tjänstetelefon, dessa var vanliga på 1990 talet. Men det kvittar nästa vad man jobbar med idag så ska man kunna svara direkt.

Gruppen 3 som bär med sig 2 stora mobiler ser jag hela tiden och jag kan ej förstå jag på varför de väljer att göra så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SpaceMan:

...vilket är helt sjukt med tanke på att vem som helst med vilken status som helst kan ta en telefon på avbetalning. De jag ser omkring mig med nya dyra telefoner är ju väldigt sällan de personer jag vet har en stabil ekonomi, snarare motsatsen...

Skickades från m.sweclockers.com

Så är det faktiskt. Fråga dem om hur mycket telefonen kommer att kosta totalt i förhöjd avgift och de har ingen aning. De betalar 500-600 kr i månaden för abonnemanget och tror de får telefonen gratis. I själva verket kunde de fått ett abonnemang för 150 kr/mån och dessutom utan bindning om de köpt telefonen. Men det vet de inte eftersom de alltid köper telefon med förhöjd avgift. De har dessutom inte råd att köpa en telefon cash..

Permalänk
Skrivet av Allexz:

Bytte nyligen från "premium" till budget aka Xiaomi Mi A2.

Från S8 till Mi A2.
~8500 sek mot 2400 sek

Prestanda: Likvärdig
Kamera: Likvärdig
Batteri: Likvärdig
OS: Nyare på A2

Best purchase ever.
Kan inte förstå varför man varit så puckad och lagt 5000kr + varje år på överprisat skit.

Ännu roligare blir det när man inser att folk kränger iphones för 10000+ kr per telefon, även likaså samsung nu.

Ren gissning: 90-95% av kunderna är Svensson som köper något de inte öht behöver, "det är bara så man gör".

Xiami, Huawei, Oneplus, alla de kinesiska telefoner. Det kanske kommer en stor tariff på alla de kinesiska lurar i framtiden, när det är uppenbart prisdumpning, som solcellsindustrin.

Permalänk
Sötast
Skrivet av Brekker:

Självklart ska man inte köpa Samsung S8 om man inte använder alla funktioner. Men om du nu ska jämföra de två så vore det bra om du faktiskt tar med allt det som gör Samsung-telefonen dyrare.

- IP68
- Marknadens bästa skärm OLED-panel 1440P HDR (jämfört med Mi A2 IPS 1080P)
- Bättre prestanda (Snapdragon 835 jämfört med Snapdragon 660)
- Samsung Pay
- Samsung Knox
- Hörlursingång
- Plats för extra SD-kort

Håller med fullständigt.
Inga av funktionerna ovan är värt en prisökning på 4 GÅNGER priset.

- Bättre skärm, då man kan se det, vilket under normala förhållanden är sällan.
- 835 vs 660 utanför syntetiska tester är dock lite som att jämföra 8600k och 8700k Går knappt att märka skillnad utanför bench där det är c:a 15% prestandaskillnaden mellan de två.
- Denna kan jag hålla med om, rätt trevlig teknologi i samsung pay.
- Knox, om det finns behov.
- Japp, den sista var lite onödigt snålt att ta bort.

Jag håller med det du sa, det var såklart en icke shysst skriven kommentar skriven av mig, men om man tänker "Svensson" så är det ganska mycket sanning.

Om du tar dina familjemedlemmar och visar dem S8 skärm jämfört med A2 så lär du säkert få en kommentar som "Nä så fin", är det sant att du öppnar snapchat 0.3 sekunder snabbare?

Men hade du bett dem betala 4x mer för det så hade de nog frågat hur det stod till med dig, och sedan utan att tänka tanken gått och köpt ett abonnemang på 3 för 499/mån.

Random prestanda exempel : https://www.youtube.com/watch?v=JQvhhfGjjEU
Hade det varit PC jämförelse så hade jag inte blivit direkt sugen att byta upp mig.

Permalänk
Medlem

Har en Iphone 7 som kostade 5000:- förra året. Bästa telefonen jag haft och jag behöver nog ingen lyxigare variant. 5000:- är väl där smärtgränsen går, men det är apparat jag verkligen ständigt använder - musik, kamera, träningsappar, slack, discord, netflix, facebook, messanger, bankid, kivra, swish, webb, mail, klarna, swedbank, vklass... m.m.m.m.m.m. Enda jag saknar är hörlursuttaget.

Skulle nog hellre lägga pengarna på en Apple Watch eller något annat som förhöjer och förenklar den digitala vardagen.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Inaktiv

Hoppas vi inte har en ny våg skuldsatta.. :\

Permalänk
Avstängd

Smarta telefoner + Dumma köpare = PROFIT!

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Ja fast de är ovanliga. Esim är dock lösningen på allt. Min poäng är att en schysst mobil snabbt hammar i 5000kr klassen.

Jag själv skulle vilja ha en note, då tangentbordet utan penna är gjord för små fingrar.

Skickades från m.sweclockers.com

Det finns enligt mig 4 sorts människor med jobb.

1: De som har en telefon som hanterar minst dubbla abonnemang.

2: De som har något konstigt system så de använder samma abonnemang privat och jobb. Helst bör det finns 2 olika nummer utifrån som kopplas ihop i en växel, men hur gör de när de ringer ut och ska få olika telefonnummer som avsändare? Att ha samma nummer innebär att man för sina vänner måste ge dem nytt nummer vid varje nytt arbete

3: De som bär med sig två mobiler hela tiden. Jag ser dem lite som de som bär med sig en stor mobil från 1980 talet.

4: De som ej har en tjänstetelefon, dessa var vanliga på 1990 talet. Men det kvittar nästa vad man jobbar med idag så ska man kunna svara direkt.

Gruppen 3 som bär med sig 2 stora mobiler ser jag hela tiden och jag kan ej förstå jag på varför de väljer att göra så.

Vill jag ha en dualsim telefon får jag betala den själv, det erbjuds inte från jobbet. Det har inte heller funnits någon dualsim telefon jag velat ha förrän nu.

Om jobbtelefonen ska kunna använda mail, kalender och skype (dvs enda nyttan jag har av den i jobbet, vi ringer inga vanliga samtal) så måste jag ha säkerhetsapp så arbetsgivaren har kontroll över telefonen.

Om nu telenor får tummen ur och fixar e-sim till iphone kanske jag överväger att bara ha en telefon trots det. Men det är inte särskilt betungande att ha en extra telefon, inte direkt så att jag släpar runt på den överallt.

Skrivet av Ceji:

Så är det faktiskt. Fråga dem om hur mycket telefonen kommer att kosta totalt i förhöjd avgift och de har ingen aning. De betalar 500-600 kr i månaden för abonnemanget och tror de får telefonen gratis. I själva verket kunde de fått ett abonnemang för 150 kr/mån och dessutom utan bindning om de köpt telefonen. Men det vet de inte eftersom de alltid köper telefon med förhöjd avgift. De har dessutom inte råd att köpa en telefon cash..

Finns inget abbonemang för 150 / mån som jag hade valt idag, telefon eller inte.
Det lär vara tämligen få som tror att telefonen är gratis, och delbetalning är i de flesta fallen mer ekonomiskt än att lägga en klumpsumma.
Både telenor och tele2 erbjuder det utan bindningstid dessutom.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tvelander:

Alla deras? nä inte riktigt.

Alla aktuella modeller, jo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Dubbla sim, minimum 64GB minne för att kunna ha lite program och spotify nerladdade låtar. -Vid dubbla sim brukar man bli av med minneskortplatsen.
Sedan ha det senaste Android för högre säkerhet, USB C med snabbladdning och en allmänt fräsh mobil och man hamnar på runt 5000kr. Nu finns det xiaomi att köpa billigare som säkerligen är bra.

*edit*
En mobil utan dubbla simkort är för mig som att köpa en fast telefon med 200m förlängningssladd. Vissa kan ha svårt att förstå varför man behöver ha något annat. Men väldigt många bokstavningen måste bära med sig en mobil som kan ta emot samtal från flera nummer hela tiden. -Visst en växel hade löst problemet med dubbla simkort.

prickar in alla dina krav
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4461362&gclid=EAIaIQobC...

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Avstängd

Det har väl blivit svensk kultur att köpa saker man inte har råd med
Alla kidsen har nyaste telefonen idag och det är allt från att pappa betalar till att man säljer knark beroende på vart man bor så klart.

Man kan inte låta bli att bli imponerad över hur företagen lyckas sälja så många telefoner

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Alla deras? nä inte riktigt.

Ne, sant Iphone 7 och 8 finns ju för "fynd priser", vem som nu i hela världens namn köper en ny Iphone 7 2018.
Iphone 8 kan man ju dock fynda för 600-700$.

Permalänk
Medlem

Beror väl på ens intresse, själv så är jag nästan inte intresserad av telefoner.
Fungerar dom att ringa på så räcker det i princip.

Permalänk
Inaktiv

Slö cpu och liten skäm, annars helt klart en grym mobil. Om man väljer de mer udda märken så kan man få mycket mer för pengarna. Jag skulle dock tro att 98% av sveriges befolkning klarar sig på den mobil du länkade till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Alla aktuella modeller, jo.

Ska man vara petig så är iPhone 7 fortfarande aktuell. Den kostar 5795kr. Men ja, i princip hela sortimentet består av $800+ modeller.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980 2-way SLI

Permalänk
Medlem

...om ja inte vetat bättre så hade jag trott att denna artikel var "sponsrad".
Vilka andra aktörer säljer ens nästan exklusivt (överprisade) telefoner i 9 000 kronor klassen? och varför är grafen apple 44% v samsung 41% så väldigt inzoomad (och missvisande?) ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pnorberg:

Ja fast en klar majoritet använder garanterat inte telefonens prestanda till något annat än sociala medier, surf och betala räkningar. Behövs då verkligen de värsta modellerna för att utföra dessa sysslor?
Själv sitter jag med en Nokia 6 som kosta kring 2500 kr för snart ett år sedan, det enda jag är missnöjd med är att det inte är USB-C, snabbladdning och att kameran var sämre än förväntat.
Telefonen är robust som en Nokia, har det "lyxiga" materialet aluminium, batteritid på upp till 1½-3 dagar (beror på hur mycket jag använder bluetooth), får uppdateringar varje månad, senaste Android, ren Android utan bloatware och flyter på helt ok.
Jag kan däremot sträcka mig upp till 4000 kr för att få bättre kamera men över det, aldrig. Ser inte poängen med att betala för "premium" telefoner om jag inte ska använda kraften som sitter i den.
Inte bygger jag en dator med senaste i7 processorn, 2080 TI, 64 GB RAM och 4 TB SSD för att sedan sitta och slösurfa, betala räkningar och spela harpan.

Men folk får lägga pengar på vad de vill, själv prioriterar jag resor och upplevelser.

Absolut. Men då antar jag att du inte heller köper någon av dessa värstingmobiler?
Förstår inte riktigt din poäng..

Min poäng var att värstingmobilerna har prestanda som en otroligt bra dator plus en riktigt OK kamera, därför kommer det också kosta därefter. Behöver man inte detta så finns det billigare mobiler att välja. Uppenbarligen finns det folk som behöver det och då är det bra att det finns alternativ för dom också.

Permalänk

Gaaalet

Jo det är helt galet. Tar man och jämför min OnePlus 5T med min flickväns Iphone X. Det är som natt och dag. Appeln har ju snygg design och så, men ser man hårdvara mässigt så klår min OnePlus hennes Apple med goda mått. Det värsta i det hela är ju priset, hennes gick ju på ca 13,000kr nypris och min 5,600kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tanax:

Absolut. Men då antar jag att du inte heller köper någon av dessa värstingmobiler?
Förstår inte riktigt din poäng..

Min poäng var att värstingmobilerna har prestanda som en otroligt bra dator plus en riktigt OK kamera, därför kommer det också kosta därefter. Behöver man inte detta så finns det billigare mobiler att välja. Uppenbarligen finns det folk som behöver det och då är det bra att det finns alternativ för dom också.

Vet inte riktigt hur du missar min poäng samt att jag även skriver vilken prisklass jag köpt min telefon i, står klart och tydligt att troligtvis klarar sig en majoritet av befolkningen med betydligt billigare telefoner då prestandan som finns i dessa dyra flaggskepp garanterat knappt används.
Citerar mig själv:

Citat:

Ja fast en klar majoritet använder garanterat inte telefonens prestanda till något annat än sociala medier, surf och betala räkningar. Behövs då verkligen de värsta modellerna för att utföra dessa sysslor?

Detta var då ett svar till dig då du skrev "Är väl inte så konstigt?" som refererar till artikelns innehåll där dyrare telefoner säljs mer och mer.

Vet inte riktigt hur jag förtydliga detta mer?

Att det finns folk som behöver prestandan, ja det är förståeligt, men de är nog väldigt få och många hamnar nog i skaran som betalar mycket pengar för att göra exakt samma sak som gjordes med förra mobilen, och mobilen före det och mobilen för 5 år sedan. Som även utan problem kan göras med en telefon som kostar från 1/5 till 1/2 priset.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem

Undras om Samsung kommer att "hänga på" Apple och öka sina priser lika mycket.

De skulle väl annars uppfattas som "budgetmobil" av vissa?

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teddis:

Själv fick man just en sproilans ny Iphone 6S för Apple Store i täby råkade ha sönder skärmen på min gamla 6S när de skulle byta batteriet. Best 300kr spent ever

Ni får ha era lyxtelefoner, själv har jag hörlursuttag.

Själv kör jag blåtand med min iPhone X, uttaget är överflödigt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ceji:

Så är det faktiskt. Fråga dem om hur mycket telefonen kommer att kosta totalt i förhöjd avgift och de har ingen aning. De betalar 500-600 kr i månaden för abonnemanget och tror de får telefonen gratis. I själva verket kunde de fått ett abonnemang för 150 kr/mån och dessutom utan bindning om de köpt telefonen. Men det vet de inte eftersom de alltid köper telefon med förhöjd avgift. De har dessutom inte råd att köpa en telefon cash..

Exakt de personerna. Och anledningen till att de inte har råd är ju att de köpt en ny 65" TV på avbetalning och har en leasingbil som visserligen är billigare än att köpa en NY bil, men betydligt kostsammare än den beggade bil de borde köpt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MB: Asus ROG Hero | CPU: i4770@4,6GHz | RAM: 16GB@1600 | GPU: 6970 | STORAGE: 2*120GB SSD | COOLING: Custom, Water

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av anon159643:

Det finns enligt mig 4 sorts människor med jobb.

1: De som har en telefon som hanterar minst dubbla abonnemang.

2: De som har något konstigt system så de använder samma abonnemang privat och jobb. Helst bör det finns 2 olika nummer utifrån som kopplas ihop i en växel, men hur gör de när de ringer ut och ska få olika telefonnummer som avsändare? Att ha samma nummer innebär att man för sina vänner måste ge dem nytt nummer vid varje nytt arbete

3: De som bär med sig två mobiler hela tiden. Jag ser dem lite som de som bär med sig en stor mobil från 1980 talet.

4: De som ej har en tjänstetelefon, dessa var vanliga på 1990 talet. Men det kvittar nästa vad man jobbar med idag så ska man kunna svara direkt.

Gruppen 3 som bär med sig 2 stora mobiler ser jag hela tiden och jag kan ej förstå jag på varför de väljer att göra så.

Jag är nummer 2, men ser inget konstigt med det om man är medveten om att man enkelt kan portera sitt nummer mellan operatörer/arbetsgivare/sig själv.
Har haft samma nummer i över 15 år nu, och då har jag inte haft samma operatör i dessa 15 år utan har bytt ett antal gånger.

Man målar ju bara in sig i ett hörn om man prompt ska ha dualsim telefoner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Slö cpu och liten skäm, annars helt klart en grym mobil. Om man väljer de mer udda märken så kan man få mycket mer för pengarna. Jag skulle dock tro att 98% av sveriges befolkning klarar sig på den mobil du länkade till.

skärmstorlek är en personlig preferens, vill man inte ha en phablet så är det lagom, lite mycket yta i ovan och underkant bara.
men den prickar in punkterna du skrev upp men kostar hälften

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av huttala:

Jag är nummer 2, men ser inget konstigt med det om man är medveten om att man enkelt kan portera sitt nummer mellan operatörer/arbetsgivare/sig själv.
Har haft samma nummer i över 15 år nu, och då har jag inte haft samma operatör i dessa 15 år utan har bytt ett antal gånger.

Man målar ju bara in sig i ett hörn om man prompt ska ha dualsim telefoner.

Du har inte problem med att gamla kunder ringer upp dig? Ofta finns ens jobbnummer lite här och där...GDPR underlättar lite, men ens telefonnummer finns ändå på så många ställen.. Arbetsgivaren vill självklart inte att dessa nummer ska komma ut på villovägar så det är mycket till att få behålla dem. På mitt jobb få vi ta över gamlas nummer och det händer stup i ett att en kund ringer upp och man säger, ja han jobbade här, men han slutade för 15 år sedan.

Sedan låsa in sig med dualsim, alla vettiga mobiler idag stöder dualsim på något sätt. Och ja även Apple har det, dock bara kina men funktionen genom esim som är framtiden.

*edit*
Jobbar man på megastora företag så går ofta nummer till någon växel. Men mindre företag och mer bråkande ärende så är det direkt till en tekniker.

Skrivet av moonblase:

skärmstorlek är en personlig preferens, vill man inte ha en phablet så är det lagom, lite mycket yta i ovan och underkant bara.
men den prickar in punkterna du skrev upp men kostar hälften

Jag håller med att det finns bra mobiler som duger för de flesta väldigt billigt. För mig och andra vill ha lite mer premium och går upp lite i prisklass. Då får större skärm, där ytan till större delen täcks snabbare cpu vilet jag behöver när jag fjärrstyr datorer etc.
Men att gå upp lite i pris och gå upp 15000kr som den bästa iPhonen kostar extra är ett stort steg.

Jag själv är som sagt mycket missnöjd med min 6000kr mobil, men att gå upp 12 000kr extra löser väldigt få problem och jag skulle i princip vara lika missnöjd med den. Så för min del är det vänta 2år sedan byta till en ny 6000kr mobil. Genom detta så har jag en mobil som nästan är en premium men till lågt pris.

*edit2*
Det jag vill ha är runt 7-8" heldiplay på framsidan, otroligt bra oled och sedan penna. Vattensäker, stöttålig och hyfsad snabb. Kanske en Galaxy Note 11? För 15år sedan så hade jag penna till min mobil (SE P800) och jag vill ha tillbaka pennan. Dels för att mina fingrar är större och stelare idag än förr.