Klämma för att fästa mick

Permalänk
Medlem

Klämma för att fästa mick

En Snowball ICE skulle vara fin att ha, men jag vill inte ha den ståendes löst, av praktiska skäl. Nä, den ska fästas vid skärmen med en bra klämma. En snabb sökning ger INGA resultat på det jag letar efter. Hur fan löser människor sånt här egentligen??

(Om jag skulle få för mig att gå ner i verkstan och hitta på nåt skulle det väl fungera, men jag skulle paja mickens stativ med nånting otympligt och distraherande fult. Jag finner det roande att det finns marknad för vattenkylningssystem, antistatiska band och Gud vet vad, men en enkel klämma lämplig för en mikrofon finns inte.)

Permalänk
Rekordmedlem

Du kan ju alltid använaa ett kamerastativ typ gorilla grip eller helt enkelt bara ta en stor pappersklämma som du skruvar fast den i och så sätter du klämman på skärmen.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

hur ser ditt skrivbord ut?

min bror har en hylla över skärmen på skrivbordet där vi skruvade fast micken på undersidan funkar riktigt bra måste sägas om än att det tar upp lite väl mycket skrivbords ljud sittandes dikt an mot skrivbordet.

annars designa något som du skruvar i skärmens vesafäste om skärmen är utrustad med det.

typ en micarm med ett vesafäste i botten istället för klämman till bordsskiva.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Jag kan rekommendera en billig lösning om du har lust att pilla lite, köp en lampa nånstans, klipp kabel och skruva loss lampan och dess sockel eller armatur och sätt i stället fast din snowball.
Min lösning använde en Tertial från Ikea. Det var bara att klippa kabeln, skruva loss armaturen och kapa en bit för att sedan skruva in min Snowball. Lampans fäste kan du sen sätta fast i skrivbordet eller gör som jag, skruva fast i väggen.

Dold text

https://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/70355455/

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Du kan ju alltid använaa ett kamerastativ typ gorilla grip eller helt enkelt bara ta en stor pappersklämma som du skruvar fast den i och så sätter du klämman på skärmen.

Gorillapod hette det jag hittade, och det såg asbra ut!

Skrivet av Rouge of Darkness:

hur ser ditt skrivbord ut?

min bror har en hylla över skärmen på skrivbordet där vi skruvade fast micken på undersidan funkar riktigt bra måste sägas om än att det tar upp lite väl mycket skrivbords ljud sittandes dikt an mot skrivbordet.

annars designa något som du skruvar i skärmens vesafäste om skärmen är utrustad med det.

typ en micarm med ett vesafäste i botten istället för klämman till bordsskiva.

Är helt säker på att jag vill ha den i skärmen. Har ändå ingen lämplig hylla eller vägg i närheten.

Skrivet av LPG:

Jag kan rekommendera en billig lösning om du har lust att pilla lite, köp en lampa nånstans, klipp kabel och skruva loss lampan och dess sockel eller armatur och sätt i stället fast din snowball.
Min lösning använde en Tertial från Ikea. Det var bara att klippa kabeln, skruva loss armaturen och kapa en bit för att sedan skruva in min Snowball. Lampans fäste kan du sen sätta fast i skrivbordet eller gör som jag, skruva fast i väggen.

https://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/70355455/

Med tanke på att ett enkelt fäste i skärmen skulle vara en fullgod lösning är det där lite väl ambitiöst. Men ultrasnygg lösning, jag förstår att du vill skryta med den på Internet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ucmh:

Med tanke på att ett enkelt fäste i skärmen skulle vara en fullgod lösning är det där lite väl ambitiöst. Men ultrasnygg lösning, jag förstår att du vill skryta med den på Internet

Jag sprider gärna ordet då sådana armar annars kostar hundratals kronor

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT

Permalänk
Skrivet av LPG:

Jag sprider gärna ordet då sådana armar annars kostar hundratals kronor

njae. det dubbla kanske med frakten men då skulle jag säga att du får bättre kvalitet samt fästet med micgänga också även om det fortfarande är chinesium ebay grade.

hade en sån ombyggd lampa först men fick problemet att den dels var för klen och sackade samt att plastfoten sprack efter ett tag så den höll på att rasa i backen föredrar chinesium armen jag har nu tror jag gav 170:- med frakten från uk och chinesiumfoten har hittills hållit bra iaf och inte spruckit som ikeas sketna plastfot.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows