Permalänk
Medlem

Beställa från Conrad

Hej

Som det står i rubriken, funderar jag att beställa från Conred sida. https://www.conrad.se/.
På tanke att det finns så mycket falska webbsidor, då undrar jag om det är något från Sweclockers, som beställde därifrån.
Är det nåt webb butik som man kan lita på. Eftersom dom vill att jag ska registrerar mig.

mvh
Njanja

Visa signatur

Server
FUJITSU PRIMERGY TX100 S3P XE E3-1220V2 3.5-8MB 24GB

Permalänk
Medlem

Conrad är absolut pålitliga men vad jag förstår riktar de sig väl främst mot företag och att priserna är därefter.
Tips: Via Prisjakt kan man alltid kolla upp omdömen för butiker. Conrad har just nu 6.7/10 med ca 2.500 röster: https://www.prisjakt.nu/butiksinfo.php?f=2545

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Server
FUJITSU PRIMERGY TX100 S3P XE E3-1220V2 3.5-8MB 24GB

Permalänk
Medlem

Inga problem att köpa därifrån, har det mesta, inte förstahandsvalet när det gäller datorprylar.

Visa signatur

Server: HP 6300 pro, RAID 1 m.m + 10" netbook Xubuntu
TVrum: Laptop Fujitsu i7
Dotterns: MSI gaming laptop i5, GTX 1050ti
Frugans: Laptop Fujitsu i5
Bärbara 2st 10" + 1st 15,6"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av njanja:

Hej

Som det står i rubriken, funderar jag att beställa från Conred sida. https://www.conrad.se/.
På tanke att det finns så mycket falska webbsidor, då undrar jag om det är något från Sweclockers, som beställde därifrån.
Är det nåt webb butik som man kan lita på. Eftersom dom vill att jag ska registrerar mig.

mvh
Njanja

De är ett stort och väletablerat företag, de har bara inte haft en svensk hemsida fram till för ett antal år sedan.
Ibland har de faktiskt enstaka grejer till hyggligt bra priser om man söker mer eller mindre konstiga saker.

Jag beställde därifrån senast igår (ett gäng adaptrar till belysningsarmaturer jag gått bet på att hitta i Sverige...). Det har fungerat snabbt och smidigt när jag beställt därifrån tidigare, om du loggar in så går det att välja avgiftsfri faktura (efterkrav) om du inte vill förskottsbetala, då betalar du när du fått varorna, tror man har tre veckor på sig, så det är ganska generöst med tid, jag har själv använt den när jag skulle beställa delar till en dyrbar värmepistol för plastarbeten. Det kom ett brev med en räkning man kunde betala till exempel med kontoöverföring (du kan också välja tex kort i menyn) och man gör en enklare form av kreditupplysning som INTE påverkar ditt låneregister, bankens register, eller liknande.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Gallerikonnässör

Jag har beställt därifrån ett par ggr. Har alltid gått bra.
Men har hört att deras support är allt annat än bra. Det är dock baserat på forumsrykten som bör tas med en nypa salt.

Visa signatur

ASRock B550M-ITX/ac | Ryzen 5 5600X | Noctua NH-L12S | Asus RTX 4070 Ti Super ProArt OC | 16GB DDR4 @ 3600 MHz | Fractal Design Terra | LG 42C2 | Logitech Pro X Wireless | Keychron K2 | Logitech G Pro X Superlight

Nvidia Shield TV Pro 2017 | LG 65CS | Valve Index

Permalänk
Medlem

Conrad dropshippar det mesta från nått lager i Tyskland så räkna med rätt långa leveranstider.
Som sagt, ingen leverantör man föredrar och deras prissättning är högst diskutabel.

Permalänk
Avstängd

Ja, som med alla företag så är det utomordentligt viktigt att man läst på det finstilta innan man gör någonting annat om man behöver returnera en vara, annars kan man råka på problem med att man själv får bekosta returfrakt och liknande.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem
Skrivet av njanja:

Hej

Som det står i rubriken, funderar jag att beställa från Conred sida. https://www.conrad.se/.
På tanke att det finns så mycket falska webbsidor, då undrar jag om det är något från Sweclockers, som beställde därifrån.
Är det nåt webb butik som man kan lita på. Eftersom dom vill att jag ska registrerar mig.

mvh
Njanja

Jag har beställt därifrån.
Dock skickades varor från Tyskland och i individuella paket vid sambeställning.
När paketet kom fram var hela emballaget helt söndertrasat...

"Obefintlig" kundsupport. Svarar efter några veckor på mail.
Är det inte något ömtåligt du ska beställa, är det bara att köra.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

@griid:

Tänker beställa:
19" strömfördelare 8x Eurolite BOARD 1 U

mvh
njanja

Visa signatur

Server
FUJITSU PRIMERGY TX100 S3P XE E3-1220V2 3.5-8MB 24GB

Permalänk
Medlem

Jag har beställt därifrån ett antal gånger utan problem. De har en del datagrejer som varit svåra att hitta. Det är som vanligt när man ska handla att man får leta lite för att hitta just den prylen till rimligt pris.

De har ett centrallager i södra Tyskland och därifrån går paketen med långtradare till Köpenhamn och lämnas till PostNord för transporten till kund. Det gör att det kan ta ett dygn extra innan paketet dyker upp i track-and-trace.

Permalänk
Avstängd

Ett bra företag. När jag skall ha saker till lödning brukar jag köpa från dom.

Visa signatur

🖥Phanteks Enthoo Evolv iTX . Phanteks AMP 650W. AMD R5 3600X. msi B450I GAMING PLUS AC. 32gB HyperX Fury RGB 3200MHz. msi RX 5700 XT GAMING. 1TB Kingston A2000.
AOC G2460FQ. Logitech G903. Logitech G840 XL. Logitech G513. Logitech PRO Gaming Headset. Luxorparts Headphone Stand. LG BP50NB40.