Permalänk

Behöver lite hjälp

Hej alla galda
jag märkte ett problem igår när jag skulle lyssna på spotify samtidigt spela World Of Warcraft spelet betedde sig som om grafikortet eller Cpun inte hängde med det små frös till och laggade nåt så fruktansvärt.
Så min fråga är drar Wow för mycket system resurser eller är det min 100/100 internet som spökar?
för varför ska man inte kunna lyssna på spotify och spela internet baserade spel samtidigt men spelar jag musik som ligger på HDD´n är det inga problem vad tror ni?

tacksam för all hjälp
Med vänlig hälsning
Petri

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk
Medlem

Har du trådlöst eller kabel till datorn?

Permalänk
Medlem

Spotify kan stjäla dina nätverksresurser för deras smyg-p2p som körs i bakgrunden så att de slipper investera i dyra servrar utan låter användarna streama från varandras klienter istället. Öppna aktivitetshanteraren när lagget kommer så lär du se var problemet ligger.

Visa signatur

Nummer ett: CPU: Ryzen 3800X. GPU: Asus Strix RTX 2080 ti MB: Asus ROG Strix X570 Gaming.RAM: 16GB G.Skill Flare X DDR4 3200Mhz CL14. Kylare: NZXT Kraken X62. PSU: Seasonic Prime Ultra 850W Titanium. Chassi: Phanteks Enthoo Evolv XSkärm: Asus PB287Q (4K),

Bärbara: Acer Aspire V Nitro VN7-591. CPU i7 4710HQ. RAM: 8GB 1600Mhz DDR3. GPU GTX 860M.

Permalänk

Hej tackar jag kör med kabel ok så de är lite luriga på det sättet Spotify synd hade vart nice att kunna köra Mmorpg och spotify samtidigt men då vet jag problemet tackar än en gång

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]