systemåterställning, bortagna filer

Permalänk
Medlem

systemåterställning, bortagna filer

Hej håller på och gärver för att få fram så mycket info jag kan in för dödsbo upptänknig efter min far som tog livet av sig...

Nu är det så här att jag hitta en bärbara dator i hans bostad men den känns väldigt skumt där allt är ny instlaerat på den och är det som jag mistäkner att info har radertast så har han/hon hjort ett mistag att stöka ner lite på skivboret med lite genvägar osv för att få den och se använda utt men har missa och starta programra så när jag starta program så är dom färksa där andväbdra guider popara upp som det gör när något startas för första gången..... aså inga bilder eller text dokumet finns på den ingen osv..... fick mig att tänka att här står något inte rätt till hade vart en ska om bara surfhitorik var bort.
Men då ska den som tagetbortb det informera om att du jag tog bort den så du sliper se vad för typ av porr din far glia osv... inte mörka på det hör viste jag mistäker... så som datorn ser utt det får mig och tänka att det fins en sanolikhet att info jag borde få se har tagets bort...

Så med hjälp av sytem återställning i wibdos 10 till tidgare datum kan flier som raderats komma till baka?

Eller hur ska jag gå till väga här???

Dysläkiter rätta lite adim får mer gärna fira händer rätta mer om det vill
Permalänk
Avstängd

låter som en polisanmälan borde vara på sin plats.
eller rådfråga polisen iaf.

Permalänk
Medlem

Är det en nyinstallation som gjorts lär du inte få tillbaka något med en restorepoint in time.
Om det är en nyinstallation som gjorts går det att se när installationen av datorn gjordes genom system loggarna eller enligt länken nedan.
Gjordes denna installation före eller efter faderns död, gjordes den efter skulle jag skicka disken till IBAS.

Nu skrev du inte vilkenversion av windows det gäller men nåt liknande detta lär finnas för allaversioner:

https://www.howtogeek.com/194186/bragging-rights-how-to-find-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cuna:

låter som en polisanmälan borde vara på sin plats.
eller rådfråga polisen iaf.

Ringde tala polisen som ringde mig när han hade taget bort mig för min första take var att hmmm kannse är polisen som vart och pilla här.....

Hade inte en tanke på det här med sytem återstälnig osv var han som förslog det...

Svara viader på komtentaren under

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Svar på dina fågor Linus

Skrivet av Linus:

Är det en nyinstallation som gjorts lär du inte få tillbaka något med en restorepoint in time.
Om det är en nyinstallation som gjorts går det att se när installationen av datorn gjordes genom system loggarna eller enligt länken nedan.
Gjordes denna installation före eller efter faderns död, gjordes den efter skulle jag skicka disken till IBAS.

Nu skrev du inte vilkenversion av windows det gäller men nåt liknande detta lär finnas för allaversioner:

https://www.howtogeek.com/194186/bragging-rights-how-to-find-...

Skrivet av Linus:

Är det en nyinstallation som gjorts lär du inte få tillbaka något med en restorepoint in time.
Om det är en nyinstallation som gjorts går det att se när installationen av datorn gjordes genom system loggarna eller enligt länken nedan.
Gjordes denna installation före eller efter faderns död, gjordes den efter skulle jag skicka disken till IBAS.

Nu skrev du inte vilkenversion av windows det gäller men nåt liknande detta lär finnas för allaversioner:
https://www.howtogeek.com/194186/bragging-rights-how-to-find-...

Jo mistäkner det jag med att info kan vara helt borta som fans där om den är helt ny åter installation av windos och det är wibdos 10 på den mer har jag inte forska vad för windos som är på då jag stängde av dator när jag började mistaka att någon vart och pilla på den din länk fungera inte.... så var ska man sända i väg den för att få den undersökt för polis anmälan känns menidglöst med enbart mina mistankar på full spel....

Fårga ska jag sända iväg den för att inte pilla mer och möjligen i min okinghet försvåra för mer kunig..... eller är riksen låg med start upp den nu för att jag vill se om och när windos blev instlaertat sensat ?

Är ju inte säkert heller att det hjorde så det kan ju vara så att windos inte har instalseras om den kan ju blivet sytem återstäld sysn datum för när om det hjordes också?....

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@nolton PhotoRec kan du testa, har själv bara använt för att få fram textfiler och bilder men det har funkat rätt så bra på HHD's som har varit formaterade och/el haft trasiga partitioner.

Permalänk
Medlem

Start upp den nu och windos blev instalerat för året med häjlp av cmd som jah misförstod först... inte lätt att vara dyslektiker alltid plus att det är lite små jobbigt allt det här för mig.....

Kan jag se om det hjorts och om och när en sytem återstäling

Och nu när vi vet att windos blier instlaert innt lågt innan han tog bort sig själv kan jag då själv göra sytem återstäling till datum då han hjorde det och kannse få tillbaka filler jag mistäkner kan ha tagets bort ???

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Är ju inte bara filler jag tänker på jag tänker även i baonor som det möjligen kan vara så att det kan vart så att mail osv stod på automat login och den som vart och pilla inte vill att jag ska se någon cahatt som kan ha skrivets fram och tillbaka osv

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kan blåsa av det hella var nog mest jag som vara pranoid hade starta fel webläsare som han troligen aldirg använden när jag start fierfox får jag fram historja där och det ser minder supket utt nu.... hitta även säkerhets dossa för någon form internet säkerhet program plus intenetbank dos så känns som min far var klok nog att inte ha aotmat log in på mail och andra sidor osv när jag hitta den dosan i väskan till den bärbara datorn

Skickades från m.sweclockers.com