Hjälp! köpte begagnat 1080ti, varmt och hög gpu clock

Permalänk
Medlem

Hjälp! köpte begagnat 1080ti, varmt och hög gpu clock

Hej,

Köpte i fredags ett Asus strix 1080ti på tradera, när jag fick det idag körde jag valley bench, allt var normalt runt 60 grader full load i 2h, sen när jag testade ett spel var det låg fps och ospelbart. Gjorde då en omstart och då flöt spelen på normal FPS men tmps går upp mot 84c och gpu clock 1785-2000mhz vilket jag ser i hwmonitor och gpuz.

Ominstallerat drivrutiner och rensat de en gång med DDU.

GPU tweak ser hög boost också men kan inte pilla på volt?
Hur kommer det sig att kortet hade normala temps och ljudnivå innan omstarten? Har jag köpt något ful-flashat kort..?

Visa signatur

Desktop:| Corsair Crystal 280x | 2700 @ 4GHz | Corsair H100i PRO RGB |MSI B450M Mortar | Corsair Vengeance RGB PRO 16GB |Samsung 850 500GB & 860 1TB | Gigabyte 2080 Ti Gaming OC | Corsair RM850xV2 |
( För att garanterat svar skicka PM)

Permalänk
Medlem
Skrivet av GreddarN:

Har jag köpt något ful-flashat kort..?

I GPU-Z kan du se vilken BIOS version kortet har, leta sedan upp ditt kort här Video BIOS Collection och se vad orginal BIOS version är.

Dock så fungerar detta naturligtvis inte om BIOS har egen modifierats, då vad jag vet iaf. ändras inte version då.

Om du vill prova att flasha om kortet med orginal BIOS från ovanstående sida, har jag förklarat för en annan medlem hur man gör här återställning bios, dock så eftersom du har ett nVidia kort, så ska du använda dig av flash verktyget avsett för nVidia kort (och naturligtvis ladda ner BIOS avsett för ditt kort).

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem

Har också ett Strix 1080ti och det är inte ovanligt att den går upp till 84 grader (temperaturen den börjar klocka ner) med stängt chassi och standard fläktkurva. Det är svårt att skapa tillräckligt bra ventilation i ett chassi så att temperaturen inte påverkas på dessa kort, särskilt om man har radiator i fronten som jag har. Temperaturen man får i valley/heaven är ingen bra indikation på hur varmt kortet kan bli heller, vet inte varför men just i det testet kommer jag sällan upp till power limit även om gpu usage är 100%. Kan ha med tesselering att göra, så du kan prova tweaka lite inställningar och kanske köra i högre upplösning.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nummer ett: CPU: Ryzen 3800X. GPU: Asus Strix RTX 2080 ti MB: Asus ROG Strix X570 Gaming.RAM: 16GB G.Skill Flare X DDR4 3200Mhz CL14. Kylare: NZXT Kraken X62. PSU: Seasonic Prime Ultra 850W Titanium. Chassi: Phanteks Enthoo Evolv XSkärm: Asus PB287Q (4K),

Bärbara: Acer Aspire V Nitro VN7-591. CPU i7 4710HQ. RAM: 8GB 1600Mhz DDR3. GPU GTX 860M.

Permalänk
Medlem

Clockfrekvensen är standard? Grafikkorten höjer sin frekvens beroende på en rad olika anledningar, temperatur en av de viktigaste. Att gå mellan 1700-2000 för ett 1080Ti är inte ovanligt, det är bara en automatisk överklockning som inte är farlig

Permalänk

Att tänka på att ett 1080ti genererar grymt mycket värme så ett välventilerat chassi är ett måste.
Fick själv installera en sidofläkt i mitt chassi för att hålla konstanta klocks under spelgången. (hålla värmen under gränsen för nedklockning)

Permalänk
Medlem

Men tempen är ovanligt hög väl? Och kortet klockar ner redan vid typ 50-53*c några hz åt gången med några graders skillnad. Throttlar ner gör det vid temp target så är det ställt på 84 så gör det det vid 84. Har mitt 1070ti strix på 2138mhz i unigine heaven och superposition och fläkt på 60% och jag når massiva 52*c på 100% usage. Så att ett 1080ti får några grader mer är inte konstigt, men inte så mycket som ditt verkar gå upp. Vad har du för luftflöde i casen? Är det en kompakt build eller ett miditower?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

8600k @5Ghz - 1.23V - NH-D15 - z370 strix gaming-f - 1070ti strix binned@2150Mhz/9250Mhz - Corsair vengeance 16Gb@3200Mhz - Define R5 - PG279Q - Strix flare - Logitech G502 - Logitech G633

Permalänk
Medlem
Skrivet av Coreflake:

Men tempen är ovanligt hög väl? Och kortet klockar ner redan vid typ 50-53*c några hz åt gången med några graders skillnad. Throttlar ner gör det vid temp target så är det ställt på 84 så gör det det vid 84. Har mitt 1070ti strix på 2138mhz i unigine heaven och superposition och fläkt på 60% och jag når massiva 52*c på 100% usage. Så att ett 1080ti får några grader mer är inte konstigt, men inte så mycket som ditt verkar gå upp. Vad har du för luftflöde i casen? Är det en kompakt build eller ett miditower?

Skickades från m.sweclockers.com

Räcker inte med att kolla gpu usage man måste titta på power limit. De temperaturerna är helt normala för ett 1080ti om du inte kör den fritt ventilerad, även med tredjeparts kylare. Har haft 2 olika Asus Strix 1080ti, båda hamnade på ungefär samma temperatur runt 70-84 grader beroende på ventilation samt om power limit var nådd eller ej. Ställer man in egen fläktkurva är det en helt annan femma, standardkurvan är väldigt konservativ och låter kortet gå rätt varmt.

Visa signatur

Nummer ett: CPU: Ryzen 3800X. GPU: Asus Strix RTX 2080 ti MB: Asus ROG Strix X570 Gaming.RAM: 16GB G.Skill Flare X DDR4 3200Mhz CL14. Kylare: NZXT Kraken X62. PSU: Seasonic Prime Ultra 850W Titanium. Chassi: Phanteks Enthoo Evolv XSkärm: Asus PB287Q (4K),

Bärbara: Acer Aspire V Nitro VN7-591. CPU i7 4710HQ. RAM: 8GB 1600Mhz DDR3. GPU GTX 860M.

Permalänk
Hjälpsam

@GreddarN: Kolla om det bildas en varm luftficka under kortet, enklast är att se om det skiljer mycket med öppet chassi.
Ett sätt att minska denna, är att ha övertryck i lådan och ta bort två eller tre av täckplåtarna, under kortet.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Belzader:

I GPU-Z kan du se vilken BIOS version kortet har, leta sedan upp ditt kort här Video BIOS Collection och se vad orginal BIOS version är.

Dock så fungerar detta naturligtvis inte om BIOS har egen modifierats, då vad jag vet iaf. ändras inte version då.

Om du vill prova att flasha om kortet med orginal BIOS från ovanstående sida, har jag förklarat för en annan medlem hur man gör här återställning bios, dock så eftersom du har ett nVidia kort, så ska du använda dig av flash verktyget avsett för nVidia kort (och naturligtvis ladda ner BIOS avsett för ditt kort).

Hej, det konstiga är att fläkten varvar upp mot 2300rpm+ utöver temps, detta gör mig förvirrad. Kan reset av mitt bios eller något hjälpa?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Desktop:| Corsair Crystal 280x | 2700 @ 4GHz | Corsair H100i PRO RGB |MSI B450M Mortar | Corsair Vengeance RGB PRO 16GB |Samsung 850 500GB & 860 1TB | Gigabyte 2080 Ti Gaming OC | Corsair RM850xV2 |
( För att garanterat svar skicka PM)

Permalänk
Medlem
Skrivet av GreddarN:

Hej, det konstiga är att fläkten varvar upp mot 2300rpm+ utöver temps, detta gör mig förvirrad. Kan reset av mitt bios eller något hjälpa?

Om du menar med "reset" att flasha om BIOS, så kanske, det är helt beroende på om det nu är "ful flashat" eller inte, eftersom dagens kort är i regel semi passiva, dvs. fläkt/arna dras inte igång förrän kortet har nått en viss tempratur, på mitt kort (R9 380) så sker det vid ~65 grader och på typ 30% för att ökas stegvis när kortet blir varmare, och vid ~80 grader dras fläktarna upp på max.

Du kan prova att installera MSI Afterburner och ställa in det med egen egen fläkt kurva (och ja det måste vara igång för att den ska vara aktiv), för att inte få detta betende utan ha en mer mjuk stegring av fläkt hastigheten.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Coreflake:

Men tempen är ovanligt hög väl? Och kortet klockar ner redan vid typ 50-53*c några hz åt gången med några graders skillnad. Throttlar ner gör det vid temp target så är det ställt på 84 så gör det det vid 84. Har mitt 1070ti strix på 2138mhz i unigine heaven och superposition och fläkt på 60% och jag når massiva 52*c på 100% usage. Så att ett 1080ti får några grader mer är inte konstigt, men inte så mycket som ditt verkar gå upp. Vad har du för luftflöde i casen? Är det en kompakt build eller ett miditower?

Skickades från m.sweclockers.com

@GreddarN

80-84 ° är inte bara normalt utan väntat. Måltemperaturen på grafikkorten sedan 900-serien är just strax över 80.
Fläkten kommer alltså inte varva upp innan du nått 80 ordentligt.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Skrivet av DavidtheDoom:

@GreddarN

80-84 ° är inte bara normalt utan väntat. Måltemperaturen på grafikkorten sedan 900-serien är just strax över 80.
Fläkten kommer alltså inte varva upp innan du nått 80 ordentligt.

*edit*

Vill man inte ligga på max boost så funkar det nog men vill man att kortet ska maxa ligger temp-gränsen långt lägre annars håller jag med

Permalänk
Medlem

Liten uppdatering, testade kortet i en väns dator och då var det svalare än i min med och öppen chassi sida (han har sämre luftflöde). Kortet var ca 7 grader varmare än min väns 1080ti strix men fläkten gick 3-400rpm högre. Läser man andra temperaturer på forum som folk har med sina strix kort så är detta helt klart i överkant.

Säljaren har jag varit i kontakt med och han erbjuder återköp utan problem. I hans dator har det fungerat utmärkt men han är osäker om kortet belastats fullt ut i hans system.

Jag beställde nytt nätagg idag till kommande 9900k bygge så för nyfikenhetens skull ska jag testa kortet med det nya nätagget också. Har fått bra intryck av säljaren som tipsat om inställningar som ev kunnat hjälpa och tror inte att han gjort något fel med kortet. Är ev bara så att kylaren inte fungerar optimalt kanske.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Desktop:| Corsair Crystal 280x | 2700 @ 4GHz | Corsair H100i PRO RGB |MSI B450M Mortar | Corsair Vengeance RGB PRO 16GB |Samsung 850 500GB & 860 1TB | Gigabyte 2080 Ti Gaming OC | Corsair RM850xV2 |
( För att garanterat svar skicka PM)

Permalänk
Avstängd

Jag äger 8 st av just det kortet du har köpt.
i helt öppet chassi, eller benchrigg så varierar alla exemplaren avsevärt under full load.
det kallaste är 57 grader öavsett hur mycket man plågar det vilket är sjukt kyligt.
det varmaste är 79 grader.
lotteri när det gäller hårdvara o silikon.

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av GreddarN:

Liten uppdatering, testade kortet i en väns dator och då var det svalare än i min med och öppen chassi sida (han har sämre luftflöde). Kortet var ca 7 grader varmare än min väns 1080ti strix men fläkten gick 3-400rpm högre. Läser man andra temperaturer på forum som folk har med sina strix kort så är detta helt klart i överkant.

Säljaren har jag varit i kontakt med och han erbjuder återköp utan problem. I hans dator har det fungerat utmärkt men han är osäker om kortet belastats fullt ut i hans system.

Jag beställde nytt nätagg idag till kommande 9900k bygge så för nyfikenhetens skull ska jag testa kortet med det nya nätagget också. Har fått bra intryck av säljaren som tipsat om inställningar som ev kunnat hjälpa och tror inte att han gjort något fel med kortet. Är ev bara så att kylaren inte fungerar optimalt kanske.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Cuna:

Jag äger 8 st av just det kortet du har köpt.
i helt öppet chassi, eller benchrigg så varierar alla exemplaren avsevärt under full load.
det kallaste är 57 grader öavsett hur mycket man plågar det vilket är sjukt kyligt.
det varmaste är 79 grader.
lotteri när det gäller hårdvara o silikon.

Precis som Cuna säger så finns det avsevärd exemplarvariation med alla GPUer. Jag skulle säga att ditt är helt normalt. Det är såklart schysst av säljaren att köpa tillbaka det. Men det är inget han egentligen behöver. Kortet fungerar som det är tänkt.

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Inaktiv

Jag kommer aldrig upp till den tempen, inte ens när kortet stresstestas. Håller mig stadigt från 65c-67c i vanlig "gaming load", i 3DMARK (senaste) 70c-72c. Har bra luftflöde i chassit.

Men för att tillägga låg mig 980ti på 85c. Tjuriga grader men inte farliga verkar det som =).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xyborg:

Precis som Cuna säger så finns det avsevärd exemplarvariation med alla GPUer. Jag skulle säga att ditt är helt normalt. Det är såklart schysst av säljaren att köpa tillbaka det. Men det är inget han egentligen behöver. Kortet fungerar som det är tänkt.

Jag har svårt att tänka mig att runt 84 grader som det blev i min dator med bra luftflöde och 2400rpm klassas som normalt på strix kort dock. I min väns dator var det under 80 iaf och fläkten gick inte riktigt lika mycket men jämfört med hans kort så är mitt helt klart sämre. Kylaren fick jobba mer än på hans kort också. Läst på flera forum att personer håller sina kort under 80c med fmäktar på avsevärt lägre hastighet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Desktop:| Corsair Crystal 280x | 2700 @ 4GHz | Corsair H100i PRO RGB |MSI B450M Mortar | Corsair Vengeance RGB PRO 16GB |Samsung 850 500GB & 860 1TB | Gigabyte 2080 Ti Gaming OC | Corsair RM850xV2 |
( För att garanterat svar skicka PM)

Permalänk
Medlem
Skrivet av GreddarN:

Liten uppdatering, testade kortet i en väns dator och då var det svalare än i min med och öppen chassi sida (han har sämre luftflöde). Kortet var ca 7 grader varmare än min väns 1080ti strix men fläkten gick 3-400rpm högre. Läser man andra temperaturer på forum som folk har med sina strix kort så är detta helt klart i överkant.

Säljaren har jag varit i kontakt med och han erbjuder återköp utan problem. I hans dator har det fungerat utmärkt men han är osäker om kortet belastats fullt ut i hans system.

Jag beställde nytt nätagg idag till kommande 9900k bygge så för nyfikenhetens skull ska jag testa kortet med det nya nätagget också. Har fått bra intryck av säljaren som tipsat om inställningar som ev kunnat hjälpa och tror inte att han gjort något fel med kortet. Är ev bara så att kylaren inte fungerar optimalt kanske.

Skickades från m.sweclockers.com

7 grader är ju ingenting och kan ju bero på tex värmen i rummet, testade du det hos din polare eller tog han med kortet till dig?
Hur varmt är det i ditt rum?

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Purrfected:

7 grader är ju ingenting och kan ju bero på tex värmen i rummet, testade du det hos din polare eller tog han med kortet till dig?
Hur varmt är det i ditt rum?

Jag tog med kortet till honom,han hade väl kanske 21-22 grader hps sig, jag har haft 19-20.

Strix korten marknadsförs som tysta pch då bör de ju också vara relativt tysta och inte låta som en jas gripen i burken även med öppen sidplåt :/

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Desktop:| Corsair Crystal 280x | 2700 @ 4GHz | Corsair H100i PRO RGB |MSI B450M Mortar | Corsair Vengeance RGB PRO 16GB |Samsung 850 500GB & 860 1TB | Gigabyte 2080 Ti Gaming OC | Corsair RM850xV2 |
( För att garanterat svar skicka PM)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Niczo:

Har också ett Strix 1080ti och det är inte ovanligt att den går upp till 84 grader (temperaturen den börjar klocka ner) med stängt chassi och standard fläktkurva. Det är svårt att skapa tillräckligt bra ventilation i ett chassi så att temperaturen inte påverkas på dessa kort, särskilt om man har radiator i fronten som jag har. Temperaturen man får i valley/heaven är ingen bra indikation på hur varmt kortet kan bli heller, vet inte varför men just i det testet kommer jag sällan upp till power limit även om gpu usage är 100%. Kan ha med tesselering att göra, så du kan prova tweaka lite inställningar och kanske köra i högre upplösning.

Skickades från m.sweclockers.com

Kortet klockar väl snarare ner gradvis redan vid ~58c?

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem

Skickar tillbaka kortet till säljaren, min dator i silent mode med gpu tweak och öppet chassi landade jag på 70c och 1800rpm. Min vän med samma kort i sin dator får med oc mode 70c 1750 rpm i stängt chassi (stor dämpad fractal design låda). Jag är övertygad om att kylaren har dålig kontakt. Säljaren har kvar garanti så han ska kolla på det när han får det returnerat. Glad att killen som sålde det varit hjälpsam och lätt att göra med:)

Kan tillägga att kortet i gaming mode kunde gå upp över 2400rpm och 80-85c med öppet chassi för att sedan throttla ner och göra samma visa igen.

Så denna tråd kan nog ses som löst! Tackar alla för inputs tidigare.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Desktop:| Corsair Crystal 280x | 2700 @ 4GHz | Corsair H100i PRO RGB |MSI B450M Mortar | Corsair Vengeance RGB PRO 16GB |Samsung 850 500GB & 860 1TB | Gigabyte 2080 Ti Gaming OC | Corsair RM850xV2 |
( För att garanterat svar skicka PM)

Permalänk
Medlem

Är inte 84 grader target temp på 1080Ti? Dvs den kommer hålla sig där by design.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Ja, har svårt att se vad som egentligen är fel med kortet utöver taskig tur med lotteriet.

Hoppas du står för frakterna så säljaren inte behöver betala för det åtminstone.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorg:

Ja, har svårt att se vad som egentligen är fel med kortet utöver taskig tur med lotteriet.

Hoppas du står för frakterna så säljaren inte behöver betala för det åtminstone.

Fast det måste vara knas med kylaren, den gick upp till 80-84 med öppet chassi och throttlade rejält emellanåt. Förstår inte riktigt hur detta kan ses som acceptabelt med en så hyllad kylare som är känd för att hålla temps runt 65-75 på mycket lägre varvtal utan högre throttling. Inga recensioner jag sett på kortet får liknande fan speed eller temps. De liknande fallen jag läst om har personer returnerat korten och fått nya. Hade väl inte varit lika konstigt om det var en blower kylare.. Men denna bjässe kylaren borde göra ett bättre jobb. Och gör bevisligen också det på min väns identiska kort.

Ni som tycker det verkar ok.. Hade ni köpt ett mer påkostat premium kort som marknadsförs som tyst men som låter som jetplan i standard utförande och går mycket varmare än vad några recensenter fått kortet? Tror icke det..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Desktop:| Corsair Crystal 280x | 2700 @ 4GHz | Corsair H100i PRO RGB |MSI B450M Mortar | Corsair Vengeance RGB PRO 16GB |Samsung 850 500GB & 860 1TB | Gigabyte 2080 Ti Gaming OC | Corsair RM850xV2 |
( För att garanterat svar skicka PM)

Permalänk
Avstängd

ett luftkylt 1080TI oavsett märke eller utförande kommer aldrig att vara tyst vid användning.

ze end

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cuna:

ett luftkylt 1080TI oavsett märke eller utförande kommer aldrig att vara tyst vid användning.

ze end

Nej helt tyst fattar jag att det aldrig blir men inte jetplan på 2400+ rpm på ett asus strix kort.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Desktop:| Corsair Crystal 280x | 2700 @ 4GHz | Corsair H100i PRO RGB |MSI B450M Mortar | Corsair Vengeance RGB PRO 16GB |Samsung 850 500GB & 860 1TB | Gigabyte 2080 Ti Gaming OC | Corsair RM850xV2 |
( För att garanterat svar skicka PM)

Permalänk
Medlem

Om det nu finns garanti på kortet så använd den i första hand. Om inte så är det bara att skruva isär kortet och lägga på ny kylpasta eller liquid metal. Det är superenkelt och inget att bekymra sig för. Betänk följande:

  • Var rädd om dom thermal pads som sitter på VRM och VRAM, om dom måste bytas så är det viktigt att de nya har samma tjocklek. Enklast är du är försiktig så behöver dom inte bytas.

  • Om du lägger på liquid metal så kolla så kylaren är av koppar och inte aluminum (blocket som har kontakt med GPU). Du kan skrapa lite lätt på ytan och se om det är koppar under ytan. Liquid metal skall du aldrig använda på aluminim.

  • Använd gärna transparent nagellack och pensla på runt GPU för att skydda den ytan från eventuellt spill av liquid metal.

Visa signatur

Varför jag har 7st gaming-datorer och en server?
För att jag och familjen gillar datorer, kolla själv

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asyvan:

Om det nu finns garanti på kortet så använd den i första hand. Om inte så är det bara att skruva isär kortet och lägga på ny kylpasta eller liquid metal. Det är superenkelt och inget att bekymra sig för. Betänk följande:

  • Var rädd om dom thermal pads som sitter på VRM och VRAM, om dom måste bytas så är det viktigt att de nya har samma tjocklek. Enklast är du är försiktig så behöver dom inte bytas.

  • Om du lägger på liquid metal så kolla så kylaren är av koppar och inte aluminum (blocket som har kontakt med GPU). Du kan skrapa lite lätt på ytan och se om det är koppar under ytan. Liquid metal skall du aldrig använda på aluminim.

  • Använd gärna transparent nagellack och pensla på runt GPU för att skydda den ytan från eventuellt spill av liquid metal.

Tackar för tipsen men säljaren tar tillbaka det och skapar garanti ärende med butik. Jag sitter nog själv stilla i båten och avvaktar priser på 20-serien istället nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Desktop:| Corsair Crystal 280x | 2700 @ 4GHz | Corsair H100i PRO RGB |MSI B450M Mortar | Corsair Vengeance RGB PRO 16GB |Samsung 850 500GB & 860 1TB | Gigabyte 2080 Ti Gaming OC | Corsair RM850xV2 |
( För att garanterat svar skicka PM)

Permalänk
Medlem

Att dessa stora temp differenser det talas om här på liknande kort och förutsättningar skulle bero på själva chippet låter otroligt. Övertygad om att byte av kylpasta och se till så kylaren hamnar jämt över chippet hade löst detta.

Permalänk
Medlem

Mitt MSI 1080ti klockar upp till runt 2100mhz och lägger sig runt ~80 grader med standard fläktkurva (60~70%?). Tycker att det känns ganska normalt ändå.

Skickades från m.sweclockers.com