För/Nackdelar med att använda temporära komponenter

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Apr 2004

För/Nackdelar med att använda temporära komponenter

Hej jag håller på att sätta ihop en ny dator.
till den nya datorn har jag beställ ett RTX2080 Ti Sea Hawk, som ni kanske redan vet inte kommit ännu.

I min gamla maskin sitter ett GTX 980.

Min fråga är, finns det någon nackdel kontra fördel med att använda min gamla gpu tills mitt nya kommer?

Eller kan jag köra på integrerad grafik till det kommer, hur hade ni gjort?

#[ ASUS X99-PRO], [Intel i7 5820K 3,3 GHz 15MB], [1TB lagringsdisk, 320GB lagring,Corsair SSD Force Series 120GB,Samsung SSD EVO 850-Series 500GB], [Corsair Vengeance LPX White 32GB (4x8GB) DDR4 / 3200MHz / CL16 samt Corsair 16GB (4x4GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance],[MSI GTX 980 Ti GAMING 6G] Kolla in min youtube kanal: https://www.twitch.tv/therealvariousgaming

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Värmland
Registrerad
Apr 2006

Varför skulle det vara en nackdel? Byt ut grafikkortet när du har det nya. I värsta fall så kanske du behöver installera om drivrutinerna, helst en ren (clean) installation.

Intel i7 2600K @ 4.4 GHz | MSI GTX 1060 Gaming X (6GB) | Corsair 8GB VENGEANCE

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Romelanda
Registrerad
Nov 2009

Alla komponenter är väl temporära

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Trädvy Permalänk
Moderator
Registrerad
Maj 2015

Om du redan har kortet finns det inga nackdelar med att använda det, utom att du kanske bör rensa dess drivrutiner innan du byter till det nya. Temporära komponenter är bara dåliga om du lägger pengar på dem med tanken att du inte ska behålla dem.

Skickades från m.sweclockers.com

ASUS Z97-A | Intel Core i7-4790K | Noctua NH-U14S | ASUS GeForce GTX 1070 Dual OC
2x8GB Corsair Vengeance Pro | Samsung 850 EVO 500GB | Cooler Master V750S
Fractal Design Meshify C | Cooler Master MK750 MX Silent Red | ASUS Strix Claw | Samsung S24D590L

Frågor eller funderingar? Skicka ett PM eller kontakta oss.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ulricehamn
Registrerad
Jun 2013
Skrivet av Various Gaming:

Hej jag håller på att sätta ihop en ny dator.
till den nya datorn har jag beställ ett RTX2080 Ti Sea Hawk, som ni kanske redan vet inte kommit ännu.

I min gamla maskin sitter ett GTX 980.

Min fråga är, finns det någon nackdel kontra fördel med att använda min gamla gpu tills mitt nya kommer?

Eller kan jag köra på integrerad grafik till det kommer, hur hade ni gjort?

Självklart inga problem med att använda din GTX 980 även i din nya dator.

Ens signatur blir aldrig riktigt bra hur man än gör.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Apr 2004
Skrivet av Decster:

Varför skulle det vara en nackdel? Byt ut grafikkortet när du har det nya. I värsta fall så kanske du behöver installera om drivrutinerna, helst en ren (clean) installation.

Tänker du en formatering av hela baletten eller något smidigare för att få bort drivisarna?

#[ ASUS X99-PRO], [Intel i7 5820K 3,3 GHz 15MB], [1TB lagringsdisk, 320GB lagring,Corsair SSD Force Series 120GB,Samsung SSD EVO 850-Series 500GB], [Corsair Vengeance LPX White 32GB (4x8GB) DDR4 / 3200MHz / CL16 samt Corsair 16GB (4x4GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance],[MSI GTX 980 Ti GAMING 6G] Kolla in min youtube kanal: https://www.twitch.tv/therealvariousgaming

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
stockholm
Registrerad
Jan 2005
Skrivet av Various Gaming:

Tänker du en formatering av hela baletten eller något smidigare för att få bort drivisarna?

En vanlig avinstallation / installation av drivrutinerna ska nog vara tillräckligt, annars finns DDU.
https://www.guru3d.com/files-details/display-driver-uninstaller-download.html

MSI Z370-A Pro / EVGA 850W G3 / i5-8600K Delid @ 4.8Ghz /
GTX 1070Ti / 16GB Corsair LPX @ 3200Mhz / 3x500GB SSD /
Acer Predator XB271H