World of Warcraft Classic spelbart under Blizzcon 2018

Permalänk
Melding Plague

World of Warcraft Classic spelbart under Blizzcon 2018

Årets upplaga av Blizzcon blir första möjligheten att testa en demoversion av kommande World of Warcraft Classic, både för de som är på plats och de som följer via webben med digital biljett.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Sweet! Vågar man hoppas på släpp lagom till 15 års firandet av WoW nästa höst/vinter?

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

Dom startzonerna kommer vara proppade Blir intressant att se på hur de löst det. Mycket av back-end som ska få fungera som nuvarande WoW gör tydligen, men från spelarens synvinkel måste det se autentiskt vanilla ut för att fanbasen inte ska få ett kollektivt raseriutbrott ;).

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teddis:

Dom startzonerna kommer vara proppade Blir intressant att se på hur de löst det. Mycket av back-end som ska få fungera som nuvarande WoW gör tydligen, men från spelarens synvinkel måste det se autentiskt vanilla ut för att fanbasen inte ska få ett kollektivt raseriutbrott ;).

Jag skulle tippa på att någon form av sharding är aktuellt.
Det är current-gen backend som anpassas så att det ska vara så likt dåtiden som möjligt.

Permalänk
Inaktiv

Blir svårt det här. Nu är man "vuxen" och har inte tid att spela spelet som förr. Men samtidigt så skulle jag gärna vilja köra.

Nåja, blir nog att köra lite casual ändå, och ta lång tid på sig och njuta istället för att skynda till max lvl och fokusera på raids.

Permalänk
Avstängd

Blizzards släpp av classic blir inte stort.
Det finns redan privatservrar om man är såpass sugen på classic.

Permalänk
Medlem

Det kommer att bli väldigt spännande att återförenas med det gamla talangsystemet, dungeons som håller värde, pvp-systemet och chanser att utmana sig själv solo igen. Jag oroar mig för om det kan finnas begränsad livslängd. Men hur lanserar man en idé om ny content till ett contentlåst spel fryst i tiden?

Anledningen till att jag slutade första gången var att jag kände mig sviken av att de ändrade talangsystemet i Mists, när de i Cataclysm specifikt sade att den revamp de gjorde då skulle vara göra systemet mer framtidssäkert. Sedan kom jag tillbaka lagom till Legion och hade oförskämt kul. Detsamma kan jag inte säga om BfA.
Jag gjorde också misstaget att bli rank 14 när det begav sig första gången. Jag känner kanske att ehhh, det inte är något jag försöker mig på igen.

Jag ser fram emot Classic. Jag, likt många andra jag känner, älskade det spelet. Jag vet att många också delar min inställning till att vägra piratservrar.

Skrivet av Haziza:

Sweet! Vågar man hoppas på släpp lagom till 15 års firandet av WoW nästa höst/vinter?

Jag har egentligen ingen insyn längre, men många verkar tro det. Det verkar också rimligt rent företagsmässigt, då expansionscyklerna verkar vara vartannat år just nu - släng in en spin-off i mitten.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ska detta vara intressant så måste det balanseras om, släppas gear och tweaks till typ druid/paladin/shaman för andra specks så de kan tillåtas i andra roller en just healing i raids.

Feral drudde är för mig magiskt att spela men det tycker inte raiden ^^

Tveksamt om de pillar i racials rädd att alla pvp locks kommer finnas på horde sidan osv.

Permalänk
Master of Overkill

ye boy! my nolife is back!

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Vet någon om Blizzard ännu bekräftat några förändringar/avstamp från WoW så som det var och WoW classic? Är lite sugen på att spela faktiskt, men om det en EXAKT kopia känner jag lite "Been there, done that"

Permalänk
Medlem

Yes!

Permalänk
Medlem

@UncleDirty: Då är det inte längre "Vanilla", ska det vara så ska det vara med skavanker och säregenheter annars vad är meningen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Levan:

Vet någon om Blizzard ännu bekräftat några förändringar/avstamp från WoW så som det var och WoW classic? Är lite sugen på att spela faktiskt, men om det en EXAKT kopia känner jag lite "Been there, done that"

Dom kommer göra det så likt vanilla som möjligt byggt på patch 1.12.

https://worldofwarcraft.com/en-us/news/21881587/dev-watercooler-world-of-warcraft-classic

Visa signatur

Intel Core i7 4770K @ 4.2GHz | MSI Z87-G45 GAMING | Phanteks PH-TC14PE | MSI GTX 980 Ti Gaming 6G | Kingston HyperX Beast DDR3 2400MHz 16GB | EVGA SuperNOVA G2 750W | Samsung 840 EVO 120GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A400 240GB | Seagate Barracuda ST2000DM008 2TB | Fractal Design Define R4 | Lenovo Y27Q-20 | BenQ XL2411Z | Glorious Model I | Mountain Everest Max | Sennheiser HD 560S | FX-AUDIO DAC-X6 | Samson Meteor Mic

Permalänk
Medlem

Bara jag som under min ungdom föredrog originella Warcraft 3 istället?

Visa signatur

Gpu: EVGA GeForce GTX 1080 TI FE Kraken G10+H110 Psu:Corsair AX760 Mb: Gigabyte Aorus Gaming 7 Cpu: Intel 8700k @5.2GHz @ 1.385V Cpu-kylare:EVGA CLC 280 Chassi:Define R5 Minne:G.Skill Ripjaws V 3600Mhz CL16 SSD:OCZ Arc 240GB HDD: Toshiba 3TB A-600

Permalänk
Medlem
Skrivet av UncleDirty:

Ska detta vara intressant så måste det balanseras om, släppas gear och tweaks till typ druid/paladin/shaman för andra specks så de kan tillåtas i andra roller en just healing i raids.

Feral drudde är för mig magiskt att spela men det tycker inte raiden ^^

Tveksamt om de pillar i racials rädd att alla pvp locks kommer finnas på horde sidan osv.

Skrivet av KalBumling:

@UncleDirty: Då är det inte längre "Vanilla", ska det vara så ska det vara med skavanker och säregenheter annars vad är meningen?

Ett balanserat förbättrat vanilla, gärna med dual specks arena osv som kom först senare. Det hade varigt roligt, allt annat har den breda classic intreserade massan spelat av sig på privat servrar mig inkluderad.

Permalänk
Skrivet av Yomster:

Jag skulle tippa på att någon form av sharding är aktuellt.
Det är current-gen backend som anpassas så att det ska vara så likt dåtiden som möjligt.

Jag ställer mig ganska tveksam till att det kommer bli något överhuvudtaget, nya lanseringar brukar ju inte fungera, oavsett utgivare. Så blir nog fallet även för detta tidsbegränsade demo. Men det lockar mig ändå till att köpa en biljett, något jag inte har gjort på länge.

Visa signatur

Dator: ja
Tillbehör: ja

Permalänk
Medlem
Skrivet av Helllodar:

Bara jag som under min ungdom föredrog originella Warcraft 3 istället?

Kom igen! Frozen Throne är ju bättre på alla sätt!

Permalänk
Medlem

Sinnessjukt smart drag av Blizzard. Antalet Blizzcon-biljetter kommer att öka extremt mycket från tidigare år.

Blir nog att se detta på twitch för min del. Att betala 400kr för att spela i 6 dagar känns inte så lönt då det enda jag kollar under Blizzcon är presskonferensen för WoW som ändå är gratismaterial.

*Fel, WoW-grejen kostar pengar.

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem

Undrar hur progression kommer se ut med raids osv. Om det kommer vara samma AQ progression för opening osv.

Sen får man väl se om folket tröttnar när dom nått nivån innan tbc där det är slut, och vad blizz kommer göra då. Om dom kommer ta upp TBC frågan.

I vilket fall kommer jag spela, även om jag är gammal nu
Det lär dock inte bli som förr, då spelade jag ca 16-18h om dagen.
Fanns inget irl eller något annat en bra period där

Permalänk
Medlem

det var det första jag tänkte på när jag såg att blizzcon virtual ticket kostade 50 euro och allt som intresserar mig i dagsläget från blizzard är just WoW Classic efter att ha gett upp halvvägs genom lvlandet i BfA.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Undrar hur progression kommer se ut med raids osv. Om det kommer vara samma AQ progression för opening osv.

Sen får man väl se om folket tröttnar när dom nått nivån innan tbc där det är slut, och vad blizz kommer göra då. Om dom kommer ta upp TBC frågan.

I vilket fall kommer jag spela, även om jag är gammal nu
Det lär dock inte bli som förr, då spelade jag ca 16-18h om dagen.
Fanns inget irl eller något annat en bra period där

Classic kommer släppas på patch 1.12(https://wow.gamepedia.com/Patch_1.12.0) så AQ kommer vara tillgängligt från start däremot skulle jag tro att realmen måste göra öppningsquesten tillsammans först. MC/BWL osv. kommer såklart clearas väldigt mycket snabbare än de gjorde under vanilla men öppningsquesten till AQ lär väl vara färdiga innan guildsen är redo rent gearmässigt att raida AQ ?

Visa signatur

[CPU: Intel i5-750 @ 2,6 ghz][MB: Gigabyte P55A-UD3][GFX: Phantom Geforce 670 GTX OC][RAM: Corsair XMS3 1600MHz 8GB][Chassi: Fractal Design r3] [HDD: 1TB Samsung Spinpoint F3][SSD: Crucial MX100 2.5" 7mm 256GB @ SATA 2][PSU: Corsair TX650W][CPU Kylning: Akasa Venom][OS: W7 64-bit][Skärm: BENQ 2412]

Permalänk
Lego Master

Spela classic? YAY!
Pröjsa 400kr för några dagar? NAY!

Bottomline: Twitch ftw.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Spela classic? YAY!
Pröjsa 400kr för några dagar? NAY!

Bottomline: Twitch ftw.

Ja, men nu är det inte tänkt att man ska betala 400-500 spänn för att lira deras DEMO. Meningen är att man ska köpa deras ticket för att glo Blizzcon hemifrån - Sedan är Classic DEMO ett bonus för dem som köper biljett.

Visa signatur

öh öh har den äran!

Permalänk
Hjälpsam

Tror inte att det är fullt så kul som folk minns det.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Avstängd

Jag sluta med detta spela för att man dumma ner spelet för mycket, går det ens att speca "fel" nu för tiden? Den tid man la i detta spel visade och vad man hade åstadkommit, idag är det ingen större skillnad på den som lägger många timmar och den som lägger lite.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yomster:

Jag skulle tippa på att någon form av sharding är aktuellt.
Det är current-gen backend som anpassas så att det ska vara så likt dåtiden som möjligt.

Fast då är det ju inte Vanilla längre, om dom kommer använda sig av sin nuvarande sharding teknik.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

Funderade på att köpa Virtual Ticket innan jag hörde detta igår, men när jag hörde detta bestämde jag mig direkt och köpte det. Då är det okej tycker jag

Visa signatur

Do good. Be good. Repeat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asssor:

Sinnessjukt smart drag av Blizzard. Antalet Blizzcon-biljetter kommer att öka extremt mycket från tidigare år.

Blir nog att se detta på twitch för min del. Att betala 400kr för att spela i 6 dagar känns inte så lönt då det enda jag kollar under Blizzcon är presskonferensen för WoW som ändå är gratismaterial.

Nej det är inte gratis, det enda som är gratis är "opening ceremony" och E-sport scenen, så för att ta del av WoW-panelen så kommer du snällt behöva betala för dig.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Nej det är inte gratis, det enda som är gratis är "opening ceremony" och E-sport scenen, så för att ta del av WoW-panelen så kommer du snällt behöva betala för dig.

Jaha, då var det nog öppningscermonin jag menade

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4