Telltale Games: "Sista säsongen av The Walking Dead kan fortfarande bli av"

Trädvy Permalänk
Inhibitor
Registrerad
Dec 1999

Telltale Games: "Sista säsongen av The Walking Dead kan fortfarande bli av"

Efter nyheten om att Telltale Games lägger ned meddelar utvecklaren att det ännu finns hopp för sista säsongen av The Walking Dead, något som mötts av både positiva och negativa reaktioner.

Läs hela artikeln här

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa leder till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2012

Självklart vill man se att spelet blir färdigt men jag håller med att man först och främst bör se till att personalen får avgångsvederlag. Sedan tror jag inte heller att inkomsterna från spelet kommer att hjälpa med det, även om hela säsongen blir färdig.

Finns inte mycket Telltale kan göra nu för att rätta till situationen.

Fractal Design Define R4 MSI X470 Gaming Pro Carbon AMD Ryzen 7 2700X
MSI GTX 980 Ti Gaming 16GB DDR4 2666MHz Noctua NH-D15
SuperNova 850W G2 Samsung 850 EVO 500GB 2TB 2.5” HDD

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Oslo
Registrerad
Mar 2004

Om man som mig då køpt sista sæsongen, hur kan man få refund? Via Steam? Går det ens?

Speldator: Intel i5-7600K @4,95Ghz - BeQuiet PureRock - MSI Z170A SLI Plus - Corsair RM550x - Sapphire RX480 Nitro+ 4GB - Samsung 24" Quantum Dot FreeSync 144hz - 8Gb Corsair Vengeance 2400Mhz DDR4 - Samsung 850 Evo 250Gb - NZXT S340

Jobbdator: Dell XPS-15 2016 - 16Gb DDR4 - 512Gb PCI-e SSD - Intel i7-6700HQ - GeForce 960M

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2011

Om tillräckligt många köper spelet: går det att rädda studion då?

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vänersborg
Registrerad
Jan 2008
Skrivet av ClintBeastwood:

Om tillräckligt många köper spelet: går det att rädda studion då?

Klart det går men tror inte det kommer ske. Har de sålt för dåligt tidigare så vet tror jag inte folk blir mer sugna på spelen nu bara för att de ska konka.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Jul 2018
Skrivet av raQblad:

Om man som mig då køpt sista sæsongen, hur kan man få refund? Via Steam? Går det ens?

Givetvis inte, för vem ska betala dessa hade du tänkt?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2005

Om vi då håller oss till spel? Jag tror oavsett inte de partners som alltså vill gå in och hjälpa till att färdigställa (=lägga pengar på det, för del av vinsten) lika gärna vill lägga pengar på avgångsvederlag, så det är en fånig diskussion.

Skickades från m.sweclockers.com

Fractal Design Define R3 | HP ZR24w & Hyundai L90D+ | Corsair HX520W | Asus P8P67 Pro | i5 2500k @ 4,0 | Samsung 850 Evo 500GiB | GTX960 | 16 GB

Trädvy Permalänk
Moderator
Plats
Här
Registrerad
Jul 2009

Hade varit kul om CDPR hade kört igång en humblekampanj med spelet för de anställda

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Södertälje
Registrerad
Feb 2006

Var tvungen att scrolla upp igen för att förstå vad tråden egentligen handlade om 👌

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gävle
Registrerad
Jan 2011

Man kan ju undra hur det kommer sig att de fortsatt köpa in dyra licenser att göra spel på om de inte gått plus sen de första få spelen de gjorde...

Skickades från m.sweclockers.com

Mobo MSI Z97 Gaming 5 CPU Intel i7 4790k: 4,6 Ghz @ 1,26v RAM Corsair Vengange Pro 16GB @ 2400MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Trädvy Permalänk
Redaktör 🌲
André Granroth
Plats
Södertälje
Registrerad
Maj 2011

Rensade bort sidospåret om arbetsvillkor i USA. Återgå till ämnet.

Phanteks Eclipse P400S || MSI Z270 Tomahawk || Intel Core i7-7700K || Corsair Vengeance LPX 16 GB || Asus GTX 1070 Strix 8GB || Crucial m4 128GB || Samsung SpinPoint F3 1TB || Corsair RM750i || Asus PB278Q

Nyhetstips skickas helst genom SweClockers kontaktformulär.