Permalänk

Galaxy Watch

Hej!

Någon här som har beställt och fått den nya Galaxy Watch? Undrar ifall ni har lyckats hitta Samsung Pay appen?
Jag fick min i måndags och har ännu inte lyckats få igång Samsung Pay. Tjänsten finns varken förinstallerad i klockan eller bland Galaxy Apps. Kollar jag bland klipp på youtube så ska man starta appen genom att hålla inne den översta (bakåt) knappen på klockan. Funkar ej...

Jag har varit i kontakt med Samsungs support men de visste inte riktigt utan tyckte att jag skulle ringa tillbaka på fredag så kanske de har fått in fler liknande ärenden från andra håll och kan på så sätt se vad som gäller.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Vad har du för telefon? Mjukvaran uppdaterad? Återställ klockan och pröva igen, jag hittade inte S-Pay for Gear på min klockan när jag började använda OP6

Permalänk
Skrivet av tcntad:

Vad har du för telefon? Mjukvaran uppdaterad? Återställ klockan och pröva igen, jag hittade inte S-Pay for Gear på min klockan när jag började använda OP6

Har en iPhone 6. Klockan är uppdaterad till den senaste versionen. Ska jag ändå prova att återställa den?

Permalänk
Medlem

Måste man inte ha en Samsung-telefon också för det ska funka?

Permalänk
Skrivet av Peterboxy:

Måste man inte ha en Samsung-telefon också för det ska funka?

Om det är så, så blir blir jag besviken. På deras hemsida så nämner de inget om att Samsung Pay endast funkar med Samsung mobiler.
https://www.samsung.com/se/wearables/galaxy-watch-r815/SM-R81...

Permalänk
Medlem

Vad jag hört behöver man på Anddroidtelefoner som inte är Samsung själv installera något apk för stöd av Samsung Pay. I så fall är det inget du kommer få igång på iOS alls.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aktsu:

Vad jag hört behöver man på Anddroidtelefoner som inte är Samsung själv installera något apk för stöd av Samsung Pay. I så fall är det inget du kommer få igång på iOS alls.

Skickades från m.sweclockers.com

Det visste jag inte, trodde man behövde en Samsung-telefon.
Det funkar ju så bra så var helt inne på att köpa en Samsung nästa gång också men det kanske man inte behöver då.

Eller så har Android-Pay kommit till Sverige då så alla märken funkar.

Permalänk
Medlem

Vad jag hittar så står det:

https://www.samsung.com/au/apps/samsungpay/faq/

What are the device/OS requirements for Samsung Pay on Gear?
Samsung Pay on Gear is supported on a Gear S2 or Gear S3 device paired with any Samsung & NNon-Samsung phones with Android OS version 4.4 or above which support Samsung Gear Manager application†.

Även om detta står specifick för Gear S2 och S3 så antar jag det är samma för Galaxy Watch? Skiljer kanske om man har en klocka med LTE? men antar att man ändå måste lägga in sitt betalkort på en telefon som är själva "huvudenheten".
Men verkligen inte lätt att hitta vad som gäller om Samsung Pay tycker jag.

Visa signatur
Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av TicTacToe:

Har en iPhone 6. Klockan är uppdaterad till den senaste versionen. Ska jag ändå prova att återställa den?

Skrivet av Peterboxy:

Måste man inte ha en Samsung-telefon också för det ska funka?

Skrivet av MrMadMax:

Vad jag hittar så står det:

https://www.samsung.com/au/apps/samsungpay/faq/

What are the device/OS requirements for Samsung Pay on Gear?
Samsung Pay on Gear is supported on a Gear S2 or Gear S3 device paired with any Samsung & NNon-Samsung phones with Android OS version 4.4 or above which support Samsung Gear Manager application†.

Även om detta står specifick för Gear S2 och S3 så antar jag det är samma för Galaxy Watch? Skiljer kanske om man har en klocka med LTE? men antar att man ändå måste lägga in sitt betalkort på en telefon som är själva "huvudenheten".
Men verkligen inte lätt att hitta vad som gäller om Samsung Pay tycker jag.

En Androidtelefon är ett krav, men antagligen är det samma för Galaxy Watch också. Alltså icke-Androids kan inte köra S-Pay.
Men jag hade samma problem med min OP6 & Gear S3...

Permalänk

Jag var själv inne på att åka och köpa en idag, men efter att ha läst detta så blir det nog inget Galaxy Watch för mig.
Sitter själv med en Huawei P10 som jag för övrigt är nöjd med. Dessvärre blev jag besviken på Huawei Watch GT. En av anledningarna är att den bygger på ett eget OS och inte Android Wear.
Jag vet att Samsung har ett eget OS också men de har redan lyckats i Sverige och har många tjänster och funktioner på sina klockor.

Min tanke med att skaffa Galaxy Watch var att ersätta min mobil med en klocka fullt ut. Men om en av de mest vitala delarna inte fungerar utan en Samsung tele (Samsung pay) så känns det som jag får vänta en generation till...

För det finns väl ingen här som har lyckats få in Samsung Pay på sin klocka?

Visa signatur

GAMING: Intel i7 7700K | Gigabyte | Vengeance 16GB DDR4 | MSI GeForce GTX 970 OC 4GB | 128GB Samsung 840 PRO
LAPTOP: Dell Latitude E7470 | Intel i5 | 16GB DDR4 | 256GB SSD
SERVER: Dell PowerEdge R620 | 2x Xeon E5-2630 | 128GB | ESXi 6.7

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnowNalle:

Jag var själv inne på att åka och köpa en idag, men efter att ha läst detta så blir det nog inget Galaxy Watch för mig.
Sitter själv med en Huawei P10 som jag för övrigt är nöjd med. Dessvärre blev jag besviken på Huawei Watch GT. En av anledningarna är att den bygger på ett eget OS och inte Android Wear.
Jag vet att Samsung har ett eget OS också men de har redan lyckats i Sverige och har många tjänster och funktioner på sina klockor.

Min tanke med att skaffa Galaxy Watch var att ersätta min mobil med en klocka fullt ut. Men om en av de mest vitala delarna inte fungerar utan en Samsung tele (Samsung pay) så känns det som jag får vänta en generation till...

För det finns väl ingen här som har lyckats få in Samsung Pay på sin klocka?

Så länge du har en android-telefon så funkar det med pay på klockan.

Permalänk
Skrivet av grensman:

Så länge du har en android-telefon så funkar det med pay på klockan.

hmmm, men då måste man tanka med APK filen och konfa kortet först och sedan funkar Samsung pay i klockan?
Samtidigt kommer verkligen alla funktioner i klockan fungera utan en Samsung tele?

Kör du själv med liknande setup?

Visa signatur

GAMING: Intel i7 7700K | Gigabyte | Vengeance 16GB DDR4 | MSI GeForce GTX 970 OC 4GB | 128GB Samsung 840 PRO
LAPTOP: Dell Latitude E7470 | Intel i5 | 16GB DDR4 | 256GB SSD
SERVER: Dell PowerEdge R620 | 2x Xeon E5-2630 | 128GB | ESXi 6.7

Permalänk
Medlem

Galaxy Watch kommer fungera fint med vilken Android som helst sålänge man installerar appen: Galaxy Wearable.

Appen Galaxy Wearable finns också på Apple App store men heter där Galaxy Watch.
https://itunes.apple.com/us/app/samsung-gear-s/id1117310635?m...

I Galaxy Watch-appen får ni tillgång till Galaxy Apps, Samsungs egna app-butik.
där hittar du Samsung Pay till klockan

\\Rhames

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnowNalle:

hmmm, men då måste man tanka med APK filen och konfa kortet först och sedan funkar Samsung pay i klockan?
Samtidigt kommer verkligen alla funktioner i klockan fungera utan en Samsung tele?

Kör du själv med liknande setup?

Tror du kan tanka appen direkt från playstore, i värsta fall finns den ju på apkmirror.
Kör inte själv, men ska köpa en snart. Och mig veterligen fungerar alla funktioner.

Här är lista över kompatibla telefoner.

Men spring över till Swedroid om du är osäker och läs lite i forumet.

Permalänk
Medlem

Hittade denna artikel som förvisso gäller Gear S2 och S3, men antar att det är detsamma för Galaxy Watch.
https://www.macworld.com/article/3205244/ios/samsung-tizen-sm...

"Mobile payments are also disabled when using an iPhone. The Gear S3 doesn’t work with Apple Pay, obviously—but Samsung Pay is also disabled when linked to an Apple phone. The app just doesn’t show up at all on the watch, and the shortcut that works when paired with an Android device does nothing here. You don’t have any other options available. "

Ser ut att vara kört.

Sorry.
\\Rhames

Permalänk
Skrivet av grensman:

Tror du kan tanka appen direkt från playstore, i värsta fall finns den ju på apkmirror.
Kör inte själv, men ska köpa en snart. Och mig veterligen fungerar alla funktioner.

Här är lista över kompatibla telefoner.

Men spring över till Swedroid om du är osäker och läs lite i forumet.

Frågan hur är hur exakt listan är, ser inte att min P10 är med, bara Plus modellen. Men om jag minns rätt när det gäller P10 är det exakt samma hw bortsätt från skärmen.

Edit:
Men det bör ju funka då den faller in på system kraven. 4GB minne och Andriod 8.0

Visa signatur

GAMING: Intel i7 7700K | Gigabyte | Vengeance 16GB DDR4 | MSI GeForce GTX 970 OC 4GB | 128GB Samsung 840 PRO
LAPTOP: Dell Latitude E7470 | Intel i5 | 16GB DDR4 | 256GB SSD
SERVER: Dell PowerEdge R620 | 2x Xeon E5-2630 | 128GB | ESXi 6.7

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnowNalle:

Frågan hur är hur exakt listan är, ser inte att min P10 är med, bara Plus modellen. Men om jag minns rätt när det gäller P10 är det exakt samma hw bortsätt från skärmen.

Edit:
Men det bör ju funka då den faller in på system kraven. 4GB minne och Andriod 8.0

Är det samma HW borde det inte spela någon roll. Men köp den på ett ställe med öppet köp, alt. spring till MediaMarkt eller liknande och fråga om du får koppla in demoex. så att du ser att det fungerar.

Permalänk
Skrivet av grensman:

Är det samma HW borde det inte spela någon roll. Men köp den på ett ställe med öppet köp, alt. spring till MediaMarkt eller liknande och fråga om du får koppla in demoex. så att du ser att det fungerar.

Var iväg både igår/idag och titta på en 46mm och 42mm och kände att jag kan nog ha 46mm ändå.
Problemet nu är att det är typ slut i hela södra Sverige. Så nu måste man vänta till 8/11 innan de kommer in i lager igen.

Visa signatur

GAMING: Intel i7 7700K | Gigabyte | Vengeance 16GB DDR4 | MSI GeForce GTX 970 OC 4GB | 128GB Samsung 840 PRO
LAPTOP: Dell Latitude E7470 | Intel i5 | 16GB DDR4 | 256GB SSD
SERVER: Dell PowerEdge R620 | 2x Xeon E5-2630 | 128GB | ESXi 6.7

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnowNalle:

Var iväg både igår/idag och titta på en 46mm och 42mm och kände att jag kan nog ha 46mm ändå.
Problemet nu är att det är typ slut i hela södra Sverige. Så nu måste man vänta till 8/11 innan de kommer in i lager igen.

Kommer också köra 46mm när det blir dags, mest för den bättre batteritiden.
Den verkar finnas i lager i Malmö på elgiganten, och MediaMarkt i Lund. Om du inte orkar vänta

Permalänk
Skrivet av grensman:

Kommer också köra 46mm när det blir dags, mest för den bättre batteritiden.
Den verkar finnas i lager i Malmö på elgiganten, och MediaMarkt i Lund. Om du inte orkar vänta

haha, jag är sugen men vet i f*n om man orkar med tanke på att de har stängt E6:an mellan Lund o Malmö. Tror där är rätt mycket kaos atm
Men tack för tipset

Visa signatur

GAMING: Intel i7 7700K | Gigabyte | Vengeance 16GB DDR4 | MSI GeForce GTX 970 OC 4GB | 128GB Samsung 840 PRO
LAPTOP: Dell Latitude E7470 | Intel i5 | 16GB DDR4 | 256GB SSD
SERVER: Dell PowerEdge R620 | 2x Xeon E5-2630 | 128GB | ESXi 6.7

Permalänk

Måste tillägga en sak här.

Jag tänkte idag åka och köpa en 42mm som de hade i lager på Elgiganten.
När jag kommer dit vet ingen i personalen hur det funkar med eSIM. Det har jag full förståelse för då det är en relativt ny produkt.
Innan jag åkte dit pratade jag med Tre (som jag för övrigt har som leverantör på min mobil). De berättade att det inte skulle vara några problem och det var bara att lägga till klockan på mitt nuvarande abonnemang.

När Elgigantens personal sedan skulle ringa Tre för att få hjälp så sa Tre's personal till dem att de viste inget om något eSIM och de kunde inte hjälpa till.
Elgigantens personal vet precis som jag och alla andra intresserade att Tre har eSIM och är ensamma med detta i Sverige just nu.

Elgiganten skulle ta reda på mer för det förstod att det är något som inte stämmer. Får vad de återkommer med för resultat imorgon

Visa signatur

GAMING: Intel i7 7700K | Gigabyte | Vengeance 16GB DDR4 | MSI GeForce GTX 970 OC 4GB | 128GB Samsung 840 PRO
LAPTOP: Dell Latitude E7470 | Intel i5 | 16GB DDR4 | 256GB SSD
SERVER: Dell PowerEdge R620 | 2x Xeon E5-2630 | 128GB | ESXi 6.7

Permalänk

Update 2018-10-20
Nu har jag fått besked att Tre kan idag inte erbjuda eSIM till Galaxy Watch. Men Apple funkar det bra till...
För mig är detta lite smått obegripligt med tanke på att eSIM är en standard och inget unikt.

Det som gör det ännu värre är att Tre säljer själva klockan utan att kunna leverera den med rätt tjänster.
När man sedan ställer frågan "När kommer ni (Tre) kunna leverera eSIM" svara det bara "inom en snar framtid..."
Snar framtid kan vara 1-2 dagar eller 1år?

Visa signatur

GAMING: Intel i7 7700K | Gigabyte | Vengeance 16GB DDR4 | MSI GeForce GTX 970 OC 4GB | 128GB Samsung 840 PRO
LAPTOP: Dell Latitude E7470 | Intel i5 | 16GB DDR4 | 256GB SSD
SERVER: Dell PowerEdge R620 | 2x Xeon E5-2630 | 128GB | ESXi 6.7

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Apple verkar ha egen form av e-SIM läste jag mig till vilket verkar halvkonstigt

Permalänk
Skrivet av tcntad:

Apple verkar ha egen form av e-SIM läste jag mig till vilket verkar halvkonstigt

Skulle inte förvåna mig, men samtidigt konstigt att ett vanligt SIM passar i deras telefoner. Borde dom inte skapa en egen design och kalla det iSIM?

Visa signatur

GAMING: Intel i7 7700K | Gigabyte | Vengeance 16GB DDR4 | MSI GeForce GTX 970 OC 4GB | 128GB Samsung 840 PRO
LAPTOP: Dell Latitude E7470 | Intel i5 | 16GB DDR4 | 256GB SSD
SERVER: Dell PowerEdge R620 | 2x Xeon E5-2630 | 128GB | ESXi 6.7

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av SnowNalle:

Skulle inte förvåna mig, men samtidigt konstigt att ett vanligt SIM passar i deras telefoner. Borde dom inte skapa en egen design och kalla det iSIM?

Ha..ha:)