Kontroll converter - XBOX ONE kontroll till PS4

Permalänk

Kontroll converter - XBOX ONE kontroll till PS4

Hejsan Sweclockers!

Jag har ett PS4 med massa spel på som jag vill ta itu med,
problemet är att jag aldrig riktigt känt att kontrollen passar mig, den är för stor.
Köpte en XBOX ONE kontroll att ha till datorn och blev dökär i den på en gång!
Nu har jag letat efter en converter så jag kan spela med den på PS4:at.

Alternativen jag hittat är:

Cronus Max Plus
Brook Super Converter

Är det någon som kan ge förslag på vilken av dom som jag borde köpa?
Finns det något annat alternativ? Vart hade bästa stället varit att köpa det på?
Är eBay/Amazon bra eller borde man undvika det?

Tack för hjälpen!
Vänliga hälsningar, Charlotte

Permalänk
Medlem
Skrivet av spookdjuret:

Hejsan Sweclockers!

Jag har ett PS4 med massa spel på som jag vill ta itu med,
problemet är att jag aldrig riktigt känt att kontrollen passar mig, den är för stor.
Köpte en XBOX ONE kontroll att ha till datorn och blev dökär i den på en gång!
Nu har jag letat efter en converter så jag kan spela med den på PS4:at.

Alternativen jag hittat är:

Cronus Max Plus
Brook Super Converter

Är det någon som kan ge förslag på vilken av dom som jag borde köpa?
Finns det något annat alternativ? Vart hade bästa stället varit att köpa det på?
Är eBay/Amazon bra eller borde man undvika det?

Tack för hjälpen!
Vänliga hälsningar, Charlotte

Det finns även kontroller som liknar xbox för ps4.
Till exempel denna https://www.maxgaming.se/ps4-handkontroll/onyx-wireless-kontr...
eller https://www.maxgaming.se/ps4-handkontroll/revolution-pro-cont...
https://www.maxgaming.se/ps4-tillbehor/ps4-handkontroll

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av spookdjuret:

Hejsan Sweclockers!

Jag har ett PS4 med massa spel på som jag vill ta itu med,
problemet är att jag aldrig riktigt känt att kontrollen passar mig, den är för stor.
Köpte en XBOX ONE kontroll att ha till datorn och blev dökär i den på en gång!
Nu har jag letat efter en converter så jag kan spela med den på PS4:at.

Alternativen jag hittat är:

Cronus Max Plus
Brook Super Converter

Är det någon som kan ge förslag på vilken av dom som jag borde köpa?
Finns det något annat alternativ? Vart hade bästa stället varit att köpa det på?
Är eBay/Amazon bra eller borde man undvika det?

Tack för hjälpen!
Vänliga hälsningar, Charlotte

Av de två så hade jag gått för Cronus Max plus. Kan erkänna att jag själv inte klarar PS3 eller PS4 kontrollerna. Har dock ingen konverterare utan kör idag en trådad Xbox-360 handkontroll till min dator.
Funderar dock på att skaffa en Xbox One X när jag flyttar till flickvännen i USA.

Trevligt med lite fler tjejer hit till gubbforumet föressten.

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Skrivet av Lifooz:

Av de två så hade jag gått för Cronus Max plus. Kan erkänna att jag själv inte klarar PS3 eller PS4 kontrollerna. Har dock ingen konverterare utan kör idag en trådad Xbox-360 handkontroll till min dator.
Funderar dock på att skaffa en Xbox One X när jag flyttar till flickvännen i USA.

Trevligt med lite fler tjejer hit till gubbforumet föressten.

/Lifooz

Hej och tack för det fina välkomnandet! ^^

Ja visst är dom omöjliga? Ps3 dosan känns okej för den har man ju använt sen PS1 men den nya är för bred och jag gillar inte alls den där sensorgrejen i mitten. Skönt att höra att det finns någon som håller med mig!

Permalänk

Tack! Jag ska ta en titt på dom. Någon som har erfarenhet av dessa? Jag har alltid tänkt att 3e parts kontroller kommer gå sönder efter några månader (utan möjlighet att få tillbaka pengarna) eller ha tröga knappar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av spookdjuret:

Hej och tack för det fina välkomnandet! ^^

Ja visst är dom omöjliga? Ps3 dosan känns okej för den har man ju använt sen PS1 men den nya är för bred och jag gillar inte alls den där sensorgrejen i mitten. Skönt att höra att det finns någon som håller med mig!

PS3 fungerar så länge man inte kör bilspel, satan vad ont i fingret jag fick efter ett tag.
Då är 360's kontroll sjukt mycket skönare och nog den enda som jag vill ha med undantag för X-one's kontroll.

Nej så skall man köra PS så måste man fixa till det med Xbox kontroll.

Vet inte vad Sony gjorde men som du säger så kom de rejält fel. PS1-3 är inte sköna men PS4 är totalt åt pipan.

Nej, xbox kontroll är det enda rätta.

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk

@Mega-Dark: Nacon Revolution Pro Controller 2 (PS4/PC) Denna är ju tydligen licensed av Sony! Det kanske är något.

Permalänk

@Lifooz: Jag håller helt med dig!

Permalänk
Medlem
Skrivet av spookdjuret:

Tack! Jag ska ta en titt på dom. Någon som har erfarenhet av dessa? Jag har alltid tänkt att 3e parts kontroller kommer gå sönder efter några månader (utan möjlighet att få tillbaka pengarna) eller ha tröga knappar.

Skickades från m.sweclockers.com

Jo håller helt med. Efter att ha använt några mycket billiga tredje part till min ps2 som höll mycket sämmre än orginal så har jag bara använt original sedan dess.
Nu är ju dock just dessa inte särskilt billiga utan snarare dyrare än original, så då borde de ju vara minst lika bra kan man ju hoppas på Skälv har jag inte testat någon, så får föreslå omdömen på You Tube med mera på de

Skrivet av spookdjuret:

@Mega-Dark: Nacon Revolution Pro Controller 2 (PS4/PC) Denna är ju tydligen licensed av Sony! Det kanske är något.

Även Racers är det med https://www.playstation.com/sv-se/explore/accessories/pro-gam... Men den kostar ju skjortan med

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.