Permalänk

Har datorn gått sönder?

Tjena, min dator börja fucka ur helt plötsligt så tänkte göra en restart på datorn. Men då kom det upp att Windows 10 måste repareras och massa skit. Och sen stog de automatic repair could not fix your pc?? Sen skulle jag pröva göra en reset på hela datorn och den kom till ca 30-33% och sen avbröts den och kunde ej slutföra stog de? Behöver jag köpa något nytt? Är datorn sönder?

Permalänk
Inaktiv

Om du inte har något allt för viktigt på datorn så kan du koppla in ett USB med windows på för att omformatera den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 80Million:

Tjena, min dator börja fucka ur helt plötsligt så tänkte göra en restart på datorn. Men då kom det upp att Windows 10 måste repareras och massa skit. Och sen stog de automatic repair could not fix your pc?? Sen skulle jag pröva göra en reset på hela datorn och den kom till ca 30-33% och sen avbröts den och kunde ej slutföra stog de? Behöver jag köpa något nytt? Är datorn sönder?

Du behöver eventuellt inte omformatera datorn, testa reparation med installationsmedia från usb. Du skapar ett enkelt med media creation tool från microsoft. Hur du gör reparation ser du i länk nedan

https://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_10-...
Hoppas det hjälper!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Desktop:| Corsair Crystal 280x | 2700 @ 4GHz | Corsair H100i PRO RGB |MSI B450M Mortar | Corsair Vengeance RGB PRO 16GB |Samsung 850 500GB & 860 1TB | Gigabyte 2080 Ti Gaming OC | Corsair RM850xV2 |
( För att garanterat svar skicka PM)

Permalänk
Medlem

@80Million: Windows har en tendens att bli så där förr eller senare och om man lyckas reparera så kan felet komma tillbaka efter en tid tills man fixar det ordentligt.

Helst bör man starta datorn från DVD/USB och göra en ren installation. Helst också ta bort alla partitioner på disken och trycka nästa så den automatisk fixar resten när man fortsätter installerar. Det har fixat fel där det inte räckte att bara formatera och installera om. Tar bara några sekunder extra när man ändå håller på.