Permalänk
Medlem

Precis köpt en MX Master 2S! Gör 518 trådlös så kanske det vore intressant...(för mig).

Hade en 518 något år, har även haft massor med andra logitech möss genom åren, inklusive den där härliga "Mouse-Man" från slutet av 90-talet utan scrollhjul och tre knappar. Fantastisk...

Visa signatur

| i9 10900K AllCore @5GHz | Gigabyte 3080 Vision OC @1845MHz (0.9v) | HyperX 32GB DDR4 @3600 MHz | LG 32'' @165Hz G-Sync | Samsung 970 Evo Plus M2 1TB | Asus ROG Strix Z490-F | Corsair RM750x | Noctua NH-D15 Cromax | FrDesign R7 | Soundblaster AE-5 | LG CX 65" | Nintendo Switch | PS5 Disc Ed. | RetroPie | One+ CE | Amiga 500 |

Permalänk

Själv hade jag en MX518 i flera år men jag blev aldrig riktigt kompis med den. förstod aldrig riktigt vad som var det korrekta greppet. Brukade ni andra vila ringfingret på den lilla ytan till höger om höger musknapp? Det funkade i alla fall aldrig för mig. Och att ha både ring- och lillfingret på utsidan funkade inte heller eftersom den utskjutande delen gjord det för trångt för två fingrar. Dock var det en fantastisk kvalitet på musen. Det uthärdade allt man utsatte den för och bara fortsatte att fungera.

Permalänk

tror inte det

Permalänk
Medlem

Tyvärr missade jag denna då min Mouseman Dual Optical höll alldeles för länge.
Gummit vid tummen började vittra sönder, den var fortfarande fungerande när den byttes.

Dock ser jag nu att jag moddat den jag använde genom att ta bort den extra vikten inuti.

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk

Använder fortfarande min 518. Riktigt skön mus.

Visa signatur

Core I5 8600K w/CM Hyper 212 EVO @stock | ASUS Prime Z370-P | Kingston A1000 240GB nvme SSD | Kingston A1000 480GB nvme SSD | Corsair Le SSD 240GB | Samsung SSD EVO 860 250GB | 16GB (8GB Red + 8GB Gray) Ballistix Sport LT 2666MHz | EVGA SuperNOVA 650 GQ | FD Design Define C | GIGABYTE GeForce RTX 2070 WINDFORCE 8G |

Permalänk
Medlem

Använder 1 och har en ny i kartong, oöppnad och så lär det nog förbli ett tag till

Permalänk
Medlem

Kommer köpa en direkt Fasiken bästa musen jag nånsin haft

Visa signatur

LMAOSHMSFOAIDMT = Laughing my ass off so hard my sombrero fell of and I dropped my taco

Permalänk
Medlem

Ju förr ju bättre

Visa signatur

8700K | MAXIMUS X HERO | 1080TI | 960 EVO | 16GB 3600 G.SKILL | PG279Q

Permalänk
Avstängd

Ja jäklar ja. Hade min MX518 i nästan 10 år. Jag har nog aldrig något till datorn så länge som den faktiskt.

Visa signatur

🖥Phanteks Enthoo Evolv iTX . Phanteks AMP 650W. AMD R5 3600X. msi B450I GAMING PLUS AC. 32gB HyperX Fury RGB 3200MHz. msi RX 5700 XT GAMING. 1TB Kingston A2000.
AOC G2460FQ. Logitech G903. Logitech G840 XL. Logitech G513. Logitech PRO Gaming Headset. Luxorparts Headphone Stand. LG BP50NB40.

Permalänk
Medlem

Grymt! jag kör fortfarande med 518, äntligen dags för en värdig uppdatering!

Visa signatur

Intel i7 10700KF | RTX 3070 OC | ASUS ROG Strix Z490-F GAMING | Corsair Vengeance LPX 4x8 3200 mhz | Phanteks Eclipse P600S | ADATA XPG SX8200 Pro 2tb | Corsair RM850 | Acer Predator X34P

Permalänk
Avstängd

Sitter med 518 som fått scrollen ur dammad några gånger sen sladd från donator och har även en500 liggande som är fullt fungerande men kommer det en ny tappning så blir det lätt ett köp för även om dom är ok skulle jag gissa min 518 är runt 12år och använd helt sjukt mycket

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem

hoppas verkligen, har använt mx518 och nu G400 som är på väg att ge sig, kabelbrott om sladden ligger i fel vinklar men jag vill inte byta till något annat finns ingen värdig ersättare.

faktiskt kollat efter dem senaste veckan, trevligt om de faktiskt kommer tillbaks, rätt sjukt ändå att de slutat göra deras mest populära mus.

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Medlem

Kom inte MX518 i ny version fast under namnet G400 eller liknande? Eller var den musen annorlunda?

Visa signatur

ASUS Maximus XI Extreme, Intel i9-9990k @ 5.0GHz OC, Asus Strix GTX1080, G.Skill Trident RGB DDR4 @ 16GB, HDD 1TB, SSD Samsung 840 EVO 120GB, Samsung NVMe SSD 960 PRO, SSD Samsung 850 EVO 1TB, ASUS ROG Swift PG279Q, Asus VG248QE.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baradet Funkar:

Själv hade jag en MX518 i flera år men jag blev aldrig riktigt kompis med den. förstod aldrig riktigt vad som var det korrekta greppet. Brukade ni andra vila ringfingret på den lilla ytan till höger om höger musknapp? Det funkade i alla fall aldrig för mig. Och att ha både ring- och lillfingret på utsidan funkade inte heller eftersom den utskjutande delen gjord det för trångt för två fingrar. Dock var det en fantastisk kvalitet på musen. Det uthärdade allt man utsatte den för och bara fortsatte att fungera.

Så här håller jag min.

Permalänk
Avstängd

Använder G5 sen den kom ut, rengjord inuti och nya gliders på..som ny.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem

Som någon redan skrivit tidigare - världens då bästa datormus, men vet inte om jag vill äga den igen.

När den kom så revolutionerade den datormusvärlden (eller det var kanske MX510 som gjorde det men jag köpte 518-modellen). Formen blev snabbt en favorit och sidoknopparna är än idag någonting jag inte kan leva utan. En fantastisk pjäs som höll i många år.

Den blev utbytt till en G500 (den snygga färgen och inte någon av de fula) för mig - som jag än använder idag. Lite skarpare i formen än 518 och knapparna framför/bakom scrollern blev placerade på sidan till vänster istället.

Jag kommer följa detta med intresse! Men om där inte blir små justeringar bortsett från just den optiska sensorn så vet jag inte om det blir ett köp eller inte.
Däremot - vad har Logitech just nu att komma med? Jag tycker man tagit ut svängarna lite väl för mycket de senaste åren. Inte många modeller som tilltalar mig utifall att min skulle trilla av pinnen.

Permalänk
Medlem

Har ett par st MX518 funkar bra ännu.
En är en Batman edt.
Hoppas det kommer en lika bra innan de som jag har tar slut...

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem

Har både en fungerade MX510 & MX518. Sistnämnda används på jobbet.

Permalänk
Medlem

Haha, i skrivande stund är det mer än 180 personer av oss som fortfarande använder en MX518. Nästan 25% av alla som svarat! Själv har jag haft kvar min för att jag inte hittat någon som känns lika bra i handen och som sett ut någorlunda presentabel ut. Kommer det en repris på MX500/518 som är svart/sober och inte neongrön så är det ett givet köp:)

Och medan vi är inne på ämnet färg och form: Varför görs den mesta kringutrustningen för 14-åringar? Har de helt missat att de flesta gamers (i alla fall de av oss som har mest pengar) har hunnit fylla 40?

Permalänk
Medlem

Hoppas på en ordentlig refresh av mx300!

Visa signatur

Jag är värdelös på att stava.

Permalänk
Medlem

Nixeus Revel verkar ha kommit med en ny mus som ser ut att ha vissa liknelser med mx518

https://www.maxgaming.se/gaming-mus/revel-fit-gamingmus

3360 sensor, lite tung möjligtvis med 99g men smaksak.

Visa signatur

=)

Permalänk
Medlem

ÄNTLIGEN! (som en man i rosa träningsoverall sa)

Min 518 börjar bli sliten och jag har provat ett antal andra de senaste året, alla har lämnats tillbaka pga passform eller att jag saknar någon knapp.
Blir jobbigt att byta när man vant sig att spela med samtliga knappar på musen, framförallt saknar jag den framför scroll hjulet som jag inte hittat på någon annan.

Stämmer detta blir det till att lägga 1 - 2 på lager för framtiden.

Permalänk
Medlem

Oj det är många är jag har använt mig av den modellen mx500,mx510 och mx518 som jag äger två av och nyttjar. Går precis i tankarna om att det är dags att hitta någonting annat att paddla med.. så kommer detta, det måste vara ödet eller?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600
Moderkort: Gigabyte B550
Minnen: G.Skill Trident Z 2x8gb 3600mhz
GPU: MSI RX6800XT GAMING X TRIO
Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic

Permalänk
Medlem

Utan att ha använt musen känns det som att den bara är överhypad. När man vant sig vid sin nya mus tycker man att den förra är obekväm.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Bra. Nu behöver vi bara en återlansering av UltraX Flat Keyboard.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

Permalänk
Medlem

Jag hade en Mx518 men nu har jag en g400 sedan flera år tillbaka. G400 är ännu bättre.

Permalänk
Medlem

MX510 till MX518 sen G500 v2 älskad formen på den.

Visa signatur

Dator 1: CPU i7 5820K@4.6Ghz|GIGABYTE X99 Gaming 5|Crucial ballistic 2x4GB 2400MHz, 2x8GB Crucial ballistic 2400MHz|Corsair AX750|ASUS Strix GTX 1070 |Intel 520 120GB|Intel 330 180GB |Intel 335 180GB |Seagate 1000GB | Phanteks Enthoo Primo |Kingston V300 240GB | Creative SB X-Fi

Permalänk
Medlem
Skrivet av L'ombra:

Bra. Nu behöver vi bara en återlansering av UltraX Flat Keyboard.

Skickades från m.sweclockers.com

Alla har sin egen smak själv drömmer jag om en nyversion av tangentbordet Dinovo Edge, jag skriver på det just nu liggande i soffan och mitt sjunger på sista versen.

Permalänk

Kan de bara göra så att emblemet på den inte eroderar bort av handsvett så absolut ☺️ och ett vettigt pris så klart. Men håller de som sina föregångare så absolut

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Blandade möss -> Intellimouse Explorer 1.0 -> MX510 -> G500, kanske klarar mig tills den här släpps?